Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:56

c_alsemgeest schreef:
Heb vaak mensen gehad die zeiden dat Jam sabino was.
(Hoge witte benen, bles, witte kin en witte vlek onder zijn buik, witte oogrok aan 1 kant). Nooit getest omdat het bij een ruin niet zo uit maakt :P
Maar zijn moeder heeft er wel een paar gegeven met soortgelijke aftekeningen. Weet dus niet of dat klopt :+

Als er ook nog ergens blauwe ogen tevoorschijn zijn gekomen dan is het sowieso Splash, maar meeste splash/sabino lijkende aftekeningen bleken later vooral W20 te zijn. Ze hebben ook nog steeds niet alles in kaart gebracht. Ik kon destijdslaten testen ivm onderzoek naar nieuwe splashvarianten, zijn DNA is ook nog opgeslagen in Australië voor eventuele nieuwe onderzoeken in de toekomst dus wellicht kan ik hem ooit nog laten klonen ofzo _O-

Voor mij ook hoe gekker hoe beter met aftekeningen. Liefst zoveel mogelijk wit op het hoofd, maar geen schimmel, neusje moet wel roze zijn <3 . Bij Raven is haar hoofd aan 1 kant wit en 1 kant zwart, vind ik ook wel leuk, van beide kanten een andere pony.
En ik hou ook van mensogen, lekker expressief idd. Hoewel ik ze bij Lo wel veel mooier en onopvallender vond dan bij Raven, maar dat zal wel door het zwart komen, steekt meer af dan vos/wit eromheen.

oji

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:55

Ik hou ook wel van wit in het oog…lekker wakker en eigenwijs.
Waar ik dan weer echt niet van hou zijn blauwe ogen of 1 blauw oog. Voor mij hoort dat niet bij een paard.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:59

Ik hou ook niet van wit in het oog en ik hou wel van aparte blessen, maar ze mogen niet scheef zijn. Dan lijkt het optisch of ze een krom hoofd hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:01

Ik denk soms welk oog? :')
Afbeelding

Hij heeft vooral erg lieve ogen
Afbeelding

Lewie heeft ogen op steeltjes

Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 18:31

Kwa wit op hoofd en benen niet echt een voorkeur vind alles wel mooi. Kleur maakt me ook niet echt uit al zal ik niet gauw een cremelo kopen.

Wel heb ik voorkeur voor mooie grote donkere ogen en bij passende sprekende grote oren. En er moet absoluut een fatsoenlijke voorpluk op zitten net als een volle staart. :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:08

c_alsemgeest schreef:
Heb vaak mensen gehad die zeiden dat Jam sabino was.
(Hoge witte benen, bles, witte kin en witte vlek onder zijn buik, witte oogrok aan 1 kant). Nooit getest omdat het bij een ruin niet zo uit maakt :P
Maar zijn moeder heeft er wel een paar gegeven met soortgelijke aftekeningen. Weet dus niet of dat klopt :+

Cor heeft geen patroon, maar die heeft niet stil gestaan met schilderen, zijn bles zit namelijk vooral rechts _O-
Als je hem van links bekijkt is het een bruine zonder aftekeningen op zijn hoofd, vanaf rechts een flinke bles en wit oog. En 4 lage witte sokjes.
Hou altijd wel van gekke aftekeningen.
Je ziet bij hem ook goed wat een bles met de looks van een hoofd doet.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jahaha, bijzonder. Wel leuk hoor!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:11

MarjanB schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben natuurlijk helemaal niet zo bekend met fjorden, maar die van jou heeft niet zo'n zwarte streep in het midden van de manenkam valt me op. Is dat een variatie of een foutje?
Die aftekening van Lewie houd ik wel van. Zon wit onderkinnetje.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:17

Ik wilde geen vos en ook geen ongelijk wit……..
dus ik heb een blonde vos met brede bles en 1 hoog wit been en een kleine vlek op haar buik.
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:20

Ik houd ervan hoor. Zo'n zweetvos met lichte manen en een mooie bles.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:25

Onze zelf gefokte uk (van inmiddels 4) had ook erg zn best gedaan met de verfroller.
Net opgedroogd.
Afbeelding

En nu :D :D. Echt leuk om terug te zien hoe het dan allemaal wordt.
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:46

Babootje schreef:
MarjanB schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben natuurlijk helemaal niet zo bekend met fjorden, maar die van jou heeft niet zo'n zwarte streep in het midden van de manenkam valt me op. Is dat een variatie of een foutje?
Die aftekening van Lewie houd ik wel van. Zon wit onderkinnetje.

Lando is een rodblakk fjord. (Eigenlijk meer een vos versie) Hij heeft wel een aalstreep maar die loopt niet door in z’n manen. Zijn hoofd is ook roder qua kleur dan de “gewone” je hebt ook gra fjorden en die zijn muisgrijs op hun hoofd. Ook heel gaaf :D

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:53

Mijn zus was vandaag met mijn vader naar een paard gaan kijken zonder mij want ik had de energie niet ivm long covid, ze zat er net op en is er na een half rondje na een flinke bokpartij keihard afgegooid en nu onderweg naar het ziekenhuis. Onze paardenzoektocht gaat dus even op pauze :( Zou een superbrave grote maat haflinger zijn die in manegelessen mee liep. Ik vond het verhaal al een beetje raar, want hij zou zoooo braaf zijn, waarom zou je hem dan verkopen als manege? Plus ik koop liever geen manegepaard, maar goed, mijn zus wilde graag kijken en je weet maar nooit. Na de val zei de eigenaar "dat doet hij nooit" maar ook dat hij normaal longeert voordat er iemand op gaat maar dat had hij nu niet gedaan, flinke red flag dus.

Edit: ze heeft niks gebroken gelukkig maar flinke kneuzingen aan rug en stuitje.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:01

Nou, de kogel is door de kerk (zie onderschrift)!
Bedankt voor de hulp, Elise!

Overigens waren wij destijds op zoek naar weer een mooie goudbruine vos.
En wat is het geworden? Jawel, een mooie Fries (volgens een voorbijganger tijdens een buitenrit) :D

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:11

Hier vandaag geslaagd. Zowel klinisch als röntgen over de benen helemaal goed gekeurd en gelijk mee naar huis gekomen.

Afbeelding

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:31

Práchtig! Gefeliciteerd

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:57

Jemig Stabledoor, hopelijk valt het mee met je zus. Begrijp , dat hij niet is voorgereden? Mosterd na de maaltijd, maar laat dat aub doen de volgende keren. Geeft nog geen garantie , maar is net wat zekerder. De verkoper had m toch beter wel even uit kunnen laten rennen, maar had dit misschien ook niet verwacht. Verder is t lastig inschatten soms en doet een paard soms ( niet altijd ) echt iets wat ie anders nooit doet. Maar leuk is het zeker niet.

Gefeliciteerd Ynskek *\o/*

Martie ook een leuk paard gevonden !

Babootje: ik vind jouw jonkie echt leuk

Hier een 2 bruine ( maar daarmee val je tegenwoordig zowat op op wedstrijd :') ), een valk welshje en een grijze fjord.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:59

Getup schreef:
Jemig Stabledoor, hopelijk valt het mee met je zus. Begrijp , dat hij niet is voorgereden? Mosterd na de maaltijd, maar laat dat aub doen de volgende keren. Geeft nog geen garantie , maar is net wat zekerder. De verkoper had m toch beter wel even uit kunnen laten rennen, maar had dit misschien ook niet verwacht. Verder is t lastig inschatten soms en doet een paard soms ( niet altijd ) echt iets wat ie anders nooit doet. Maar leuk is het zeker niet.

Gefeliciteerd Ynskek *\o/*

Martie ook een leuk paard gevonden !

Babootje: ik vind jouw jonkie echt leuk

Hier een 2 bruinen ( maar daarmee val je tegenwoordig zowat op op wedstrijd :') ), een valk welshje en een grijze fjord.

Getup: ja, maar dat was wel 12 jaar geleden :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 00:00

:')

Oeps. Nu hopen , dat hij een fijn nieuw huisje gaat vinden :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 02:24

Oeh Stabledoor, dat is schrikken! Gelukkig niets ernstig.

Gefeliciteerd aan iedereen die geslaagd is in de zoektocht ! *\o/*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:56

Stabledoor, dat is heftig! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor je zus.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten allemaal!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:11

Wat erg Stanledoor. Gelukkig is het niet al te slecht afgelopen.
Wij waren vorig jaar bezig met een grote maat haflinger, die afgekeurd werd. Uiteindelijk voor weinig als gezelschapspaard weggegaan is en vervolgens de handel in kwam. Hopelijk niet hetzelfde dier.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:22

Dat doet ze anders nooit heb ik ook eens moeten zeggen ! Gelukkig was het bij mijn dochter die er kneiterhard afging en niet bij de klant !
En oprecht zo een bok icm opzij springen en tegelijk bokken deed ze anders ook nooit .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:25

Ynskek Gefeliciteerd!!
@Stabledoor. Stom is dat van zo'n eigenaar. En onverantwoordelijk.. Boemel, dat zou zomaar eens kunnen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:28

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Stabledoor, jeetje zeg! Beterschap voor je zus!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:05

Wij zitten in dubio. Onze merrie, die we nu 2 jaar hebben, vindt dressuur echt, echt ('ECHT') niet leuk. Een sprongetje maken vindt ze wel leuk, al is 70/80 cm een beetje haar max. Buitenritten in een groepje doet ze ook graag. Maar het liefst staat ze de hele dag te grazen in een kudde _/-\o_ .

Maar wij willen ook in de bak rijden en dressuren. Zeker in de winter zijn er sowieso weinig andere opties bij ons, en het hoeven echt geen ingewikkelde figuren te zijn.

Dus wat is wijsheid ...

Verkopen doen we sowieso niet. Ze is en blijft van ons. Dus overwegen we nu om een tweede paard erbij te kopen. Maar dat geeft ook twee keer stallingsgeld (en dat is hier in de regio niet goedkoop). Dan misschien onze merrie nu al met pensioen, ook al is ze pas 11? Het zou de maandelijkse kosten wel drukken, zolang ze niks mankeert.

Heeft iemand nog ideeën of tips?