Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:05

DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/440 ... w48dPXBOQc

BIJ12 is weer fijn bezig...dna uit een hondendrol, joh wat zal de uitkomst zijn?!

ja echt van de zotte -:(- -:(- ,dit is heel dicht bij mij, net als de aanval en dode van 4 schapen in Sint Antonius.
Verder geen aanvallen meer vernomen destijds.

Het is echt verschrikkelijk wat er overal gebeurd!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:12

journee schreef:
Sanet schreef:
Ik zag dat je bij Stichting Leeuw een zwarte panter kon adopteren. Zou dat een wolf afschrikken?
Een zwarte panter valt ook niet zo op tussen mijn zwarte Friezen? Wel genoeg te eten geven natuurlijk, want mijn Friezen zijn niet om op te eten :D

Panter valt onder exotische dieren, die mag je in Nederland niet houden helaas. :+

Mooi rewilding project toch :')

Zunzuncito

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:21

Ik ben sinds een aantal weken een mogelijke wolvenaanval op aan het volgen, omdat er een melding is gedaan van een mogelijke aanval op een paard, op de plek waar mijn paard zo'n beetje staat. BIJ12 is daar toentertijd ook geweest en heeft blijkbaar DNA afgenomen, uitslag blijft op 'nog niet bekend' staan. Nou weet ik van niks, en er staan zo ongeveer 12-15 paarden/pony's in de omgeving, waarvan ik de eigenaren (indirect) ken. Via die tamtam links en rechts wat nagevraagd, maar er komt niks voorbij. Bellen met BIJ12 wordt je ook niet wijzer van en ik vind het maar raar dat niemand van iets weet.
Weet iemand of een melding wordt opgenomen op postcodegebied waar de eigenaar woont, of op postcode waar de aanval is geweest? Dat zou mijn enige verklaring zijn waarom dit zo onduidelijk blijft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:27

@Zunzuncito: was dit de aanval tussen Ede/Wekerom ??

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:32

Eerste slachtoffer van KBH’s (kuddebewakingshond) ook gevallen in Nederland.

Een hond is gewond geraakt door twee KBH’s die per ongeluk buiten de omheining zijn gekomen bij de schaapskudde van Hoog Buurlo.
Hond is er af gekomen met lichte bijt en krab wonden. Hij had wel behandeling van veearts nodig.

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/GVSRs5 ... tid=K35XfP

Afbeelding
Afbeelding

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:34

@Zunzuncito Bij12 vraagt idd om postcode/woonplaats eigenaar en locatie aanval indien anders dan woonplaats eigenaar. Dit moet je dan zelf opgeven.
Het kan dus zeker voorkomen dat dit met invullen of registreren niet goed is overgekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:35

Zijn echt geen honden om in NL te houden, met alle recreanten in natuurgebieden.

En die aanval op een paard ik zou ook willen weten hoe dit zit maar heb inmiddels wel begrepen dat er heel veel niet naar buiten komt ook door angst voor bedreigingen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:52

Wij zijn aan het kijken hoe we ons gebied zouden kunnen/moeten afzetten (niet dat ik geloof in wolvenkerende hekken, ik ben ook weleens bij Rhenen langs de dierentuin gelopen...), maar dat is met een groot gebied, veel kleinere weilanden en veel hobbymatig gehouden dieren moeilijk. Wolfconsulenten hebben aangegeven dat wij dan zoiets samen moeten oppakken, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Als het mijn eigen weiland was geweest (onze paarden staan 24/7 buiten met schuilstal), zou ik wel denken aan een soort kraal-achtig iets. Maar er is ook nog zoiets als een gemeente die geen afrastering wil hebben dat hoger gaat dan 1.20.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 26-01-24 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:52

Zunzuncito schreef:
Ik ben sinds een aantal weken een mogelijke wolvenaanval op aan het volgen, omdat er een melding is gedaan van een mogelijke aanval op een paard, op de plek waar mijn paard zo'n beetje staat. BIJ12 is daar toentertijd ook geweest en heeft blijkbaar DNA afgenomen, uitslag blijft op 'nog niet bekend' staan.

Duurt ongeveer 3 maanden voordat zo’n uitslag bekend is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:53

Wow wat heftig!

En hoezo geen aangifte kunnen doen?
Denk als onze hond ontsnapt en iemand aanvalt er toch wel degelijk aangifte gedaan word.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:02

In Polen zijn 3 KBH’s verscheurd door wolven.

Bron; geen wolf cultuurlandschap.
Let op afschuwelijke foto zichtbaar in de link.

https://www.facebook.com/share/p/RpRiA4 ... tid=WC7FNe

Foto in schermafbeelding is bijgesneden.

Afbeelding

In België heeft wolf in omgeving Oudsbergen vandaag schaap gedood.
Bron geen wolf in cultuurlandschap.
Let op nare foto in link
https://www.facebook.com/share/p/RpRiA4 ... tid=WC7FNe

De roedel in NRW bij Uelzen Dld, valt schapen aan ondanks wolfwerende rasters én KBH’s.
Foto’s zijn geblurd in de link.
https://www.facebook.com/share/TEb3s14P ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:04

DuoPenotti schreef:
Wow wat heftig!

En hoezo geen aangifte kunnen doen?
Denk als onze hond ontsnapt en iemand aanvalt er toch wel degelijk aangifte gedaan word.

Tja, twee maten meten.

De KBH’s worden gepromoot door de mensen die denken dat er plek is voor een wolf.
Dus liever geen officiële incidenten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:13

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:48

Het is net een slechte horror film met al die vreselijke aanvallen op van alles door heel europa!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:48

Afgelopen week, 18-1-24 t/m 24-1-24:

16 meldingen van schade. 55 dode schapen, 33 gewond en 33 vermiste schapen.

Bijna 3,5 dier met zekerheid gedood door de wolf en inclusief de vermiste dieren 5,5 dieren per aanval gedood!
Inclusief de vermiste dieren bijna 13 dieren per dag die door aanval gedood zijn.

Bron no wolves/bij12

Afbeelding
Afbeelding

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:21

Boswachters zijn de loslopende honden meer dan zat in hun bossen. Het is toch te belachelijk voor woorden dat het afgedaan wordt met vergeten een hek te sluiten. Als eigenaar ging ik hier toch echt een advocaat opzetten. Wat een belachelijke redenering zeg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:21

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:36

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162301 ... weggestemd
Citaat:
De 'strikt beschermde' status van de wolf in Europa blijft gehandhaafd. Een voorstel van de Europese Commissie om het dier in te delen in de categorie 'beschermd', is weggestemd. Door het verlagen van de status zou eerder op de wolf kunnen worden gejaagd, of zelfs geschoten.
De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, kwam in december naar buiten met de plannen. De strikte bescherming die de wolf nu geniet, en verstoren, bejagen en doden verbiedt, zou niet meer nodig zijn.
Het voorstel ging strikt gezien om 'grote carnivoren', waar naast de wolf onder meer de beer en lynx toe behoren.

Paintball optie weer van tafel dan?

Op z’n vroegst volgend jaar praten ze weer verder.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:40

Wie sleept nu de EU voor de rechter wegens dierenmishandeling? En dan niet wegens de schapen/vee, maar van wege die schurft epidemie waaraan ze nu een langzame dood moeten sterven in Duitsland?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:45

Dat is natuur. :j

En voor wild hoef je niet te zorgen.
Zie de ovp maar met een tijd dat 25% een hongerdood stierf.
En de rest net op de benen kon blijven staan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:48

Schapen zullen langzamerhand wel een beetje opraken in Drenthe vrees ik.

En als gevolg zullen veel wolven, los van het feit dat de jeugd op een gegeven moment door ouderpaar uit de roedel wordt verjaagd, op zoek moeten naar ander leefgebied en aanbod van weide dieren.
Nou ja, wie weet hebben de Drentse boeren nog lef om hun koeien en jongvee te weiden.

Maar het schapen bestand is vannacht weer met 10 dieren afgenomen in Diever.

Bron meldingen wolven in Westerveld

https://www.facebook.com/share/p/R14Zx1 ... tid=WC7FNe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:52

Gaat inderdaad hard met de schapen zo. En dan zeggen ze dat de wolf goed is voor de biodiversiteit! Nog eventjes en de meeste zeldzame schapenrassen zijn uitgestorven. Dat willen we toch niet ?
Is nergens goed voor.

En als de schapen op zijn, gaan ze meer naar vee, kalveren, koeien en pony’s en paarden toe. Geen fijn vooruitzicht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:54

Kaja schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162301 ... weggestemd
Citaat:
De 'strikt beschermde' status van de wolf in Europa blijft gehandhaafd. Een voorstel van de Europese Commissie om het dier in te delen in de categorie 'beschermd', is weggestemd. Door het verlagen van de status zou eerder op de wolf kunnen worden gejaagd, of zelfs geschoten.
De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, kwam in december naar buiten met de plannen. De strikte bescherming die de wolf nu geniet, en verstoren, bejagen en doden verbiedt, zou niet meer nodig zijn.
Het voorstel ging strikt gezien om 'grote carnivoren', waar naast de wolf onder meer de beer en lynx toe behoren.

Paintball optie weer van tafel dan?

Op z’n vroegst volgend jaar praten ze weer verder.

Wat betreft de beren moeten de mensenrechten en vluchtelingen organisaties hun stem laten horen.
Foto’s van vluchtelingen die aangevallen zijn in Roemenië zijn niet prettig.
En er zijn geluiden dat Wit-Rusland de vluchtelingen daar doelbewust de Poolse grens overjaagt, wetende dat er roedels wolven leven en dat Poolse leger de vluchtelingen tegenhoudt, en die mensen vallen ook ten prooi aan de wolven.
Ik vind het zo erg!
Dit laatste is ook weleens op het journaal geweest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:54

Ze zullen idd honger blijven hebben. En dat vooruit word dan zeker niet gunstiger

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:02

Maar de bereidheid van schoffelen word ook groter.