Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:21

Echt ergens hoop ik het met je mee. De spoeddiensten gaan het weer druk krijgen vanavond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 19:24

ik weet dat het heel lelijk is om zo te denken maar als ik dan weet hoe Sam weer gaat zijn dan word ik echt zo woest.. ik begrijp gewoon niet waarom het nodig is, er is geluidsarm vuurwerk.. :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:27

Ik snap je wel hoor.
Zoveel ellende voor een minderheid die moet knallen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:29

Ayasha schreef:
ik weet dat het heel lelijk is om zo te denken maar als ik dan weet hoe Sam weer gaat zijn dan word ik echt zo woest.. ik begrijp gewoon niet waarom het nodig is, er is geluidsarm vuurwerk.. :

Ik vind het egoïstisch. Ik bedoel, het is echt heel bekend dat dieren eronder lijden, en er echt heel veel stress van hebben. Als je het dan nóg doet...... ja, dan vind ik dat heel egoïstisch.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:20

Om 0.00 denk ik altijd aan de dieren die zo bang zijn. Hopelijk komt arme Sam er goed door.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 21:05

Hier staan ze al op stal. Sam heeft zijn 2e kalmering binnen, Rêve haar eerste en gel. ;( ik heb zin om te janken. Hij is nu al in paniek.
Als ze zich dan op zijn minst aan de regels hielden en niet van 17:00 al.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:22

Het is dit jaar echt wel extreem ten opzichte van afgelopen 2 jaar heb ik het idee
Die van mij komen normaal toe met alleen die gel in de neus en een kalmeringspasta.
Deze middag om 16:00 al gegeven omdat het toen al begon.
Honden en katten normaal niets
Domesedan en iets voor de honden kunnen gaan halen voor het ergste. Want tweede portie gel en pasta hebben ze al gehad en brengt niet voldoende op.

Enorm veel sterkte Ayasha
Mijn gedachten zijn bij jullie op het moment.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:32

Oh gosjemikke, nog flink wat uren te gaan en nu al in paniek. Helemaal lastig dat jij de enige bent die hij vertrouwt. Sterkte Ayasha :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 21:41

De honden hier hebben een honden-versie van xanax. Sam is nu iets rustiger (kalmering twee en de gel beginnen te werken.) heb ook gel op hun speeltjes gesmeerd. Weet niet hoe sterk ze het ruiken maar heb zakjes genoeg. Rêve heeft met hulp van mijn man ook een spuit binnen nu.

Sam heeft nu zijn back on track Maasdeken op omdat hij al nat was. Hopelijk helpt het ook met de spieren. Hij heeft zijn back on track stal bescherming om. Ik maak me zorgen als hij zo weeft. Op de camion doet hij dat ook maar das een half uurtje. Nu is het al van 8 uur tot god weet hoe laat… :\
Rêve wilde geen gel dus heb gel op de bovenkant van haar hooibal gedaan. Als ze het hooi en lekkers er uit wil zal ze de gel op haar neus moeten smeren. ~~}> (Rêve wil niks van niemand buiten snoep en voer. Ik ontworm haar voor ik naar de fysio moet met een reden. :+ Da’s haar default setting. Heeft niks met het vuurwerk te maken. _O- )

Ik heb zelf ook een halfje kalmering genomen. :o was net helemaal overstuur. Dat helpt Sam niet. Mijn hersenen kunnen alle prikkels niet aan en dan ga ik huilen en weet mijn man niet meer wat doen. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:46

Ik denk aan jullie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 23:13

Manlief heeft me afgeleid met schaken. :+
Sam weeft nog wat maar de tweede dosis doet zijn werk nu..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:14

Honden ook bang?
Hopelijk komen jullie op deze manier de aankomende uren een beetje oké door!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:15

Knuffels voor jullie :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:33

Nog eventjes volhouden! :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 00:40

Hannanas schreef:
Honden ook bang?
Hopelijk komen jullie op deze manier de aankomende uren een beetje oké door!

Die hebben de honden variant van xanax… ik ben jaloers…. >;)

Zó. Het rotste deel komt er aan… de veulens zijn gelukkig wel heel rustig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 02:52

De kalmering kreeg rond 1 uur stilaan terug vat dus de meeste adrenaline is er uit. Heb hem er relatief rustig door gekregen met vier spuiten calmguard verdeeld over de avond, confidence EQ en véél wortels.

Hij staat nu stil en eet af en toe wat maar wel natte mest. Rêve heeft er zo ongeveer doorheen geslapen. Hij staat nu met zijn neus boven zijn beertje waar gel op zit. En daar is dan eindelijk de zucht…

Het is hier veel vroeger stil ean vorige jaren. Normaal is het tot 3 uur oorlog. Hij stond te eten en te snoozen dus we hebben het overleefd.

De veulens hebbrn het top gedaan. Die hebben er doorheen gegeten. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 03:47

Heb een hele serie. Rêve was uhm… 1 tube is prima voor haar zeg maar. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sam op het einde met zijn neus boven zijn beertje met confidence EQ. Die is twee dagen doodmoe en stijf. :\

Afbeelding

Dat ding waar hij met zijn neus aan staat zit confidence EQ op.

Let wel:
Sam: 4 spuiten synvonium calminggard rust
2 zakjes confidence EQ en al een maand kalmerende kruiden. + afgeleid met wortels op het ergste moment en het was al bij al vroeg gedaan.
Rêve: 1 spuit primeval stressless + 1 zakje confidence EQ + wortels.
Veulens hebbrn een spuit stressless gedeeld (20g voor Joy en 10 voor Sky) en vier zakjes confidence EQ.

Verder heb ik Sam ook nog staan strelen op zijn favoriete plekje op het ergste moment.

Gedurende het wortel moment:

Ik: ‘Rêve een stuk af bijten niet de hele wortel!’
*reve pakt hele wortel*
Ik: ‘Oke… bedankt voor de compromis Rêve ’
Man: ‘gaat dat altijd zo?’
Ik: ‘meestal toch…’
*reve schiet stuk wortel naar mijn man omdat haar mond overvol was*
Man: *kijkt verontwaardigd*
Ik: ‘meestal laat ik haar zelf tegen de lamp lopen op deze manier…’
Man: *geeft geduldig stuk wortel terug toen haar mond leeg was.’

:+ op oudejaar mogen ze een beetje meer als ze maar kalm blijven.

Dan heb ik geluk dat het vrij snel stil was. Normaal is het tot een uur of 3 oorlog en net als nu blijf ik dan nog minstens een uur bij ze om zeker te zijn dat ze rustig zijn.

Sky plakte tegen Joy aan maar ze waren rustig. De honden dankzij de xanax en een knook ook.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:14

HOly, wat moet dat elk jaar een rotavond zijn voor jullie en jullie dieren.

Toen het vuurwerk hier in de naburige stad begon heb ik even op de camera de mijne gecontroleerd maar buiten wat orenspel en wat rustig heen en weer kijken deden de mijne niets. Voordeel van een zeer landelijke omgeving en vooral tussen de boeren wonen.

Verder wens ik iedereen een gezond en fijn 2023

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:40

Gelukkig zijn jullie de nacht zonder kleerscheuren doorgekomen. Het was vannacht inderdaad veel erger dan voorgaande keren, pfff van het vuurwerkverbod is hier niet veel te merken.

Mijn beste wensen voor iedereen hier !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:43

Nou het begon dus erg pittig maar gelukkig was het einde dan ook wat sneller in zicht :(:)
Ik duim voor een goed saai 2023 voor jullie :j Alleen dan wel een nieuw huis erbij :j

Hier was het ook heftiger in mijn beleving, maar met de beestjes echt niets aan de hand gelukkig, paardjes en heren katers deden het prima! Die rooie gek is ook gewoon totaal niet bang voor vuurwerk.... dat helpt die grijze er ook goed door, die kan zich goed optrekken aan zijn kleine broer +:)+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:06

Ook vuurwerk verbod in mijn gemeente maar daar trokken de mensen zich niets van aan net zoals elders blijkbaar. Bij mijn vriend begonnen ze ook erg vroeg aan het vuurwerk. Op dat gebied heeft hij oerdomme buren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:26

Beste wensen voor iedereen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 17:42

jokari schreef:
Gelukkig zijn jullie de nacht zonder kleerscheuren doorgekomen. Het was vannacht inderdaad veel erger dan voorgaande keren, pfff van het vuurwerkverbod is hier niet veel te merken.

Mijn beste wensen voor iedereen hier !

Nee hier ook niet, het was nog erger en ze zijn nog steeds bezig maar het is nu meer verspreid.
Sam is wat stijf in de voorbenen helaas. Niet onverwacht maar toch. :\

Mijn man heeft rond 6 uur in de straatapp gezet of ze AUB konden wachten tot 11 uur zoals de regels zijn (en dan ben ik vrij zeker dat de verplichte vergunning niet aangevraagd was dus eigenlijk hadden we gewoon de politie kunnen bellen.) want dat onze dieren al van 5 uur aan de kalmering zitten. Daarop reageerde een andere buur dat haar hond ook al niet meer buiten durfde, toen werd het in de straat iig iets rustiger.

Als mijn man apt dan weten ze dat ik stilaan pissig aan het worden ben en dat dat soort van hun laatste kans is voor ik het ga vragen. :+

Een vuurwerkverbod haalt niks uit als de politie te mottig is om te controleren en reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 19:31

Zo, alles gedaan gekregen. Weet niet wat er vannacht gebeurt is maar ik heb last van mijn spieren alsof ik een epilepsie aanval gehad heb. Manlief zegt niks mee gekregen te hebben alleen dat hij merkte dat hij vanmorgen een bom langs me had kunnen laten vallen en dat ik nog niet wakker geworden zou zijn (terwijl ik normaal een heel lichte slaper ben.)

Hij heeft dus de paarden hun dekens op gedaan (en in Sam zijn geval gewisseld want die had zijn back on track op die niet outdoor-proof is.) en Sam zijn bescherming uit gedaan en ze buiten gezet. Om tien uur schoot ik ineens wakker en dacht ik "poedersuiker de paarden!!" (normaal zet ik ze ten laatste om 8 uur buiten en ze stonden al vroeg binnen gisteren dus dat wringt dan bij mij.) maar toen ik aan het raam ging kijken stonden ze al chill hooi te eten met hun dekens op. :+ Dus mijn man maar even gestuurd dat ie mijn held is en toen ben ik als een blok terug in slaap gevallen tot 1 uur. :o

Al bij al vielen de stallen mee voor een nieuwjaarsnacht. Twee kruiwagens uit Sam zijn stal (en ik heb bij gestrooid maar eigenlijk hoefde dat niet wat best wat zegt over hoe dik ze hier opgestrooid staan. :') ) en 1.5e uit die van Rêve (maar die staat groter dus meer om vuil te maken.) Die moest wel stro bij maar die moest gisteren al stro bij en dat leek me nogal nutteloos voor oudejaarsnacht gezien ik afgelopen jaren de stallen geheel leeg heb kunnen halen op nieuwjaarsdag.... := Maar dit jaar dus niet eigenlijk. Kwam met 1/4e zak gehakseld koolzaadstro toe om ze terug mooi dik te zetten dus dat viel ook mee al bij al.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:40

;) Mogen wij jouw man om ste beurt lenen?