Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:Dilan93 schreef:Afhankelijk van het ras, niveau en afstamming denk ik
Ik vind het een hoog bedrag, maar ik kijk dan ook naar arabieren, volbloeden, dravers enzo.
Nou kom je bij de arabieren nog wel eens 10.000 tot 15.000 tegen, maar dat is dwn hogere prijsklasse
Dravers en volbloeden ben ik voor die prijs nog niet tegen gekomen.
Ook dat hangt er echt vanaf in welke categorie je iets zoekt hoor. Voor verkoop naar buitenland (bij arabieren) is 10.000 tot 15.000 gewoon echt nog wel de lage prijsklasse. Maar ook voor binnenland bij de showpaarden en fokmerries valt dit nog onder de lage tot normale prijsklasse.
Verkoop je een arabier als rijpaard is het weer een hoge prijsklasse.
Dus tot zover de duidelijkheid omtrent de verschillende prijsklasses
Fly_high schreef:Ik denk dat veel mensen hopen dat zij voor hun jonge dier zonder speciaal papier of talent dat soort bedragen krijgen als ze maar hard genoeg roepen dat het een absoluut toptalent is.Ik heb het over jonge springpaarden, in dit geval zadelmak en niet uitgebracht en qua omschrijving en foto's geen crème de la crème maar gewoon leuke dieren voor de basissport. Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind dergelijke bedragen niet normaal voor basissport rijpaardenHogere prijsklasse zou IMO beter passen.
cijsalover schreef:Vandaag weer een (bijzondere) bezichtiging gehad. Ik kwam voor een Friese merrie bij een handelsstal hier in de buurt, ik had nog geen foto gezien maar het klonk goed. Daar aangekomen bleek het het paard te zijn dat een paar weken geleden de ochtend na mijn bezichtiging al verkocht was. Maar nu voor 4000 euro meer uiteraard.Nou ja, ik twijfelde destijds al dus dit is 'm niet geworden, maar ik stond toch even te kijken.
![]()
Inmiddels op het punt aangekomen om de zoektocht maar op een laag pitje te zetten tot de markt weer wat normaler wordt. Ik kan met een (vind ik) ruim budget niet terecht bij de handelsstallen in Friese paarden (ik zoek braaf en enigszins aan de maat), en meer dan 15k wil ik niet uitgeven. Misschien dat even wachten nog de beste optie is?
cijsalover schreef:Vandaag weer een (bijzondere) bezichtiging gehad. Ik kwam voor een Friese merrie bij een handelsstal hier in de buurt, ik had nog geen foto gezien maar het klonk goed. Daar aangekomen bleek het het paard te zijn dat een paar weken geleden de ochtend na mijn bezichtiging al verkocht was. Maar nu voor 4000 euro meer uiteraard.Nou ja, ik twijfelde destijds al dus dit is 'm niet geworden, maar ik stond toch even te kijken.
![]()
Inmiddels op het punt aangekomen om de zoektocht maar op een laag pitje te zetten tot de markt weer wat normaler wordt. Ik kan met een (vind ik) ruim budget niet terecht bij de handelsstallen in Friese paarden (ik zoek braaf en enigszins aan de maat), en meer dan 15k wil ik niet uitgeven. Misschien dat even wachten nog de beste optie is?
mpc_rijder schreef:cijsalover schreef:Vandaag weer een (bijzondere) bezichtiging gehad. Ik kwam voor een Friese merrie bij een handelsstal hier in de buurt, ik had nog geen foto gezien maar het klonk goed. Daar aangekomen bleek het het paard te zijn dat een paar weken geleden de ochtend na mijn bezichtiging al verkocht was. Maar nu voor 4000 euro meer uiteraard.Nou ja, ik twijfelde destijds al dus dit is 'm niet geworden, maar ik stond toch even te kijken.
![]()
Bijzondere ervaring inderdaadIk neig ook naar alles op een lager pitje zetten, maar ook omdat de zin in de zoektocht een beetje begint af te nemen.
Ik had van de week een super fijne bezichtiging, was eindelijk weer de eerste van de 1000 reacties. De klik was er, ook vanuit verkoper goed gevoel (zei ze). Keuring alles geregeld. Krijg ik een berichtje de volgende dag, ze gaat toch niet verkopen want het deed haar zo'n verdriet. Bedenkt dat liever even voordat je je beest op marktplaats zet
mpc_rijder schreef:cijsalover schreef:Vandaag weer een (bijzondere) bezichtiging gehad. Ik kwam voor een Friese merrie bij een handelsstal hier in de buurt, ik had nog geen foto gezien maar het klonk goed. Daar aangekomen bleek het het paard te zijn dat een paar weken geleden de ochtend na mijn bezichtiging al verkocht was. Maar nu voor 4000 euro meer uiteraard.Nou ja, ik twijfelde destijds al dus dit is 'm niet geworden, maar ik stond toch even te kijken.
![]()
Bijzondere ervaring inderdaadIk neig ook naar alles op een lager pitje zetten, maar ook omdat de zin in de zoektocht een beetje begint af te nemen.
Ik had van de week een super fijne bezichtiging, was eindelijk weer de eerste van de 1000 reacties. De klik was er, ook vanuit verkoper goed gevoel (zei ze). Keuring alles geregeld. Krijg ik een berichtje de volgende dag, ze gaat toch niet verkopen want het deed haar zo'n verdriet. Bedenkt dat liever even voordat je je beest op marktplaats zet
![]()
Mkango schreef:Ik snap dat het zuur is voor jou als (potentiële) koper, maar ik kan me ook voorstellen dat het pas echt bij iemand binnenkomt op het moment dat het moment van verkoop heel dichtbij komt. Zo lopen die dingen soms.
mpc_rijder schreef:Mkango schreef:Ik snap dat het zuur is voor jou als (potentiële) koper, maar ik kan me ook voorstellen dat het pas echt bij iemand binnenkomt op het moment dat het moment van verkoop heel dichtbij komt. Zo lopen die dingen soms.
Klopt, dat was dus ook het geval, het kwam nu bij haar binnen. Maar voor mij mag het nu dus even op een lager pitje
![]()
ivy_power89 schreef:cijsalover schreef:Vandaag weer een (bijzondere) bezichtiging gehad. Ik kwam voor een Friese merrie bij een handelsstal hier in de buurt, ik had nog geen foto gezien maar het klonk goed. Daar aangekomen bleek het het paard te zijn dat een paar weken geleden de ochtend na mijn bezichtiging al verkocht was. Maar nu voor 4000 euro meer uiteraard.Nou ja, ik twijfelde destijds al dus dit is 'm niet geworden, maar ik stond toch even te kijken.
![]()
Wil je perse een merrie?
Waar ik mijn fries vandaan heb, hebben ze nog 2 hele leuke hengsten staan.