Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:46

Happinez schreef:
Mist schreef:
Las dat er ook een kalfje daar in dd buurt gepakt is in zo'n iglo

Klopt, in Uffelte en een schaap onthoofd in Vledder.

En vandaag weer in Wittelte , 3 dode schapen , 1 zwaargewond en 3 andere ook gewond.
Het is de afgelopen dagen wel extreem raak... ;(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:39

Happinez schreef:
Happinez schreef:
Klopt, in Uffelte en een schaap onthoofd in Vledder.

En vandaag weer in Wittelte , 3 dode schapen , 1 zwaargewond en 3 andere ook gewond.
Het is de afgelopen dagen wel extreem raak... ;(

En het gaat heel erg snel veel erger worden. Dit alles zonder dat de wolf enige belemmering krijgt. Alles wordt maar goed gepraat en geprobeerd de doofpot in te stoppen. Ik weet nu al dat de BIJ12 uitslag gaat zijn 'kan mogelijk wolf zijn' of nog waarschijnlijker 'kan mogelijk hond zijn' gewoon omdat hun partijdig zijn!

tamary

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:59

Klinkt nogal alsof het hele roedel aan de zwerf is op zoek naar eten.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:52

tamary schreef:

Ja daar lijkt het wel op, apart als een wolf dit zou kunnen doen. Maar goed ze schijnen in korte tijd flinke afstanden af te kunnen leggen.

Vannacht zijn er namelijk weer 3 aanvallen geweest in Wapserveen, waarvan een bij een kennis.
Gewoon nagenoeg midden in het dorp. Bij hem zijn er 4 afgeslacht en een aantal gewond begreep ik.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:33

Happinez schreef:
tamary schreef:

Ja daar lijkt het wel op, apart als een wolf dit zou kunnen doen. Maar goed ze schijnen in korte tijd flinke afstanden af te kunnen leggen.

Vannacht zijn er namelijk weer 3 aanvallen geweest in Wapserveen, waarvan een bij een kennis.
Gewoon nagenoeg midden in het dorp. Bij hem zijn er 4 afgeslacht en een aantal gewond begreep ik.

Het is toch niet normaal joh… Hoop dat er snel een einde aan gemaakt word want dit kan echt niet :(

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:43

Elke keer als ik Bij12 zie lees ik Bij1...

Echt niet normaal dat wolven de hand boven t hoofd gehouden worden ondanks de moordpartijen. Hopelijk komt men snel weer bij t gezond verstand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:54

Citaat:
18-08-2022 Het sprookje van de keelbeet deel 1, zie filmpje
Zelfbenoemd Wolvendeskundige Hans Hasper beweert bij RTV Drenthe: citaat1
<<Hans Hasper ziet geen enkele aanwijzing die op een wolf duidt: "Als we nu leeuwen hadden in Drenthe... Die springen gewoon op de rug, maar een wolf doet dat niet. Mocht een koe worden aangevallen door een wolf, dan gebeurt dat niet op het schouderblad of de rug, maar bij de keel. Dit is absoluut geen wolvenwerk. Het is gebeurd door een stal- of soortgenoot.>>citaat2<<Glenn Lelieveld van de Zoogdiervereniging vermoedt dat ook>>.

Beste Hans & Glenn, als NowolvesBenelux richten wij ons o.a. op informeren en publiceren over de risico’s en gevolgen. In het buitenland is door boeren al veel ervaring is opgedaan met wolven. Wij beschikken inmiddels over een behoorlijk bestand met filmpjes, van aangevallen koeien ZONDER keelbeet. Dat delen wij -en anderen hierbij- in de hoop de kennis over wolven uit andere landen te benutten. Doe er jullie voordeel mee heren, en stop met die "altijdeenkeelbeet"-onzin. De keelbeet-jacht-techniek is voor schapen en geiten, maar vaak NIET bij grotere prooien!

artikel waar de citaten uit komen: https://www.rtvdrenthe.nl/.../aanval-op ... pserveen...

Hier hoort een filmpje bij, ik heb geen idee hoe ik het erbij krijg...
Ik heb zelf ook al eens foto's geplaats van enkel Nederland waar de schapen ook niet met keelbeet waren gedood, maar waar de drachtige schapen, nog levend met een gat in de buik stonden.

Helaas worden alleen de sprookjes van de wolven"kenners"gedeeld in de media niet de werkelijke verhalen van het enorme dierenleed.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:04

meganvr schreef:
Happinez schreef:

Het is toch niet normaal joh… Hoop dat er snel een einde aan gemaakt word want dit kan echt niet :(

Nee is het ook niet, 2 schapen hebben 'geluk' gehad doordat ze door de omheining naar de paarden ernaast zijn gevlucht.

Dueopenotti , Ja zo vervelend dat ze dingen gaan roepen die gewoon niet waar zijn.
Maar dat komt omdat ze anders wel in slecht daglicht komen te staan.
Want dan zullen mensen ook denken , als ze al een koe proberen te pakken ... waarom zouden ze een mens dan niet aandurven ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 06:57

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:10

Mja Italië, daar zeg je ook wat.. Die laten alles sowieso maar gebeuren..

Er is daar ook enorm veel overlast van everzwijnen, dat zijn ook geen lieverdjes en die laten ze ook gewoon dwars door de steden lopen..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:13

Mogen ze in Italië niets afschieten op eigen erf?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:15

Al sla je me dood..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:43

nine1987 schreef:

Er is daar ook enorm veel overlast van everzwijnen, dat zijn ook geen lieverdjes en die laten ze ook gewoon dwars door de steden lopen..

Claim is dat de wolven de everzwijnen volgen en daarom dichterbij/in de steden komen. Maar een wandelaar aanvallen zonder reden = jacht, geen je staat in de weg oid. Klinkt meer als doelbewust aanvallen voor mij en mens is makkelijkere prooi dan everzwijn.
(Artikel maar even door vertaler gegooid, italiaans is mij anders iets te moeilijk).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:42

nine1987 schreef:

Moet je nagaan als er dan in elk geval een zwijnen overschot is en dan nog vallen ze mensen aan...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:52

dierenfan schreef:
Mensen durven ze ook aan. Deze maand in Italië 2x een mens aangevallen en niet eens echt in de natuur

Hierbij nog de link
https://www.chietitoday.it/cronaca/azza ... FpxFeRRA4s

Als je ze maar lang genoeg hun gang laat gaan dan gebeurt dat vanzelf een keer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:06

Dat gaat hier ook een keer gebeuren.
Ze worden steeds minder schuw. Leren niet dat de mens ze iets doet.
Trekken als ze met meer zijn steeds meer richting bebouwing.
Ja als ze dan eens denken in het nauw te zitten of vinden dat iemand in hun territorium komt dan is een aanval echt wel aan de orde. Zeker als ze jongen hebben.
Doen de zwijnen ook al. Je weet wel die dieren met een nul beleid buiten de Veluwe en de Meinweg...

Maar laten we hopen dat het dan bij een "wolven kenner" is.
Niet bij iemand die al weet dat we risico's aan het creëren zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:04

vanavond komt er een item van de aanvallen hier in Drenthe bij hart van Nederland.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:26

Happinez schreef:
vanavond komt er een item van de aanvallen hier in Drenthe bij hart van Nederland.

Bedankt voor de tip ! Een boer merkt terecht op dat het niet alleen gaat om dode schapen, maar juist de zwaargewonde schapen die je nog uit hun lijden moet verlossen. Dat is zo erg, en zo onnodig ook.
Omdat sommige medemensen de wolf graag zien in Nederland is hij genoodzaakt om met zo’n bedrijf te stoppen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:15

22 augustus 2022 / Spanje KBH
Ik ben opgegroeid in een dorp, altijd omringd door wilde dieren en levend van de veestapel. Degenen die mij kennen, weten dat ik een dierenvriend ben en een passie heb voor beren en de natuur. Ik ben een verdediger van de jacht en het platteland, want het is dankzij hen dat wij alles hebben.
Sinds enkele jaren is dit onhoudbaar geworden. De everzwijnen komen naar de deuren van ons huis (na meer dan 2 jaar zonder jacht).
In twee maanden tijd hebben de wolven/beren 3 kalveren in het dorp aangevallen.
In december hebben wij besloten mastiffs aan te schaffen om op het vee te passen (in mijn dorp was tot nu toe nooit behoefte aan mastiffs).
We kregen Bruma en Neila die zich perfect aanpasten. Twee maanden geleden verscheen Bruma dood en opgegeten na verschillende aanvallen op vee. Neila was erg nerveus, ze at niet en wilde niet in de wei zijn. Na 1 maand brachten we Pancho zodat ze niet alleen zou zijn. En vandaag was het jouw beurt, Neila!
We willen geen geld, we willen leven zoals toen ik klein was. Zonder angst om te gaan wandelen, zonder angst om door honden te worden meegenomen, zonder angst om 's morgens naar het vee te gaan en kadavers of beten aan te treffen. Want daar gaan ze elke dag naar het vee kijken (ze laten ze niet achter in de bush).
En zij die zeggen dat wolven alleen eten wat ze doden of wilde zwijnen zouden het moeten bestuderen.... . Ze gaan voor het makkelijke en het makkelijke is dit, want er zijn wilde zwijnen om te geven en te nemen.
Alles moet bestaan, maar gereguleerd en nu wordt alles opgelegd zonder het te weten.
We willen geen 300 e. Het aanleren van honden is hard werken, ze worden niet geleerd geboren.
Tegen wie het aangaat, zeg ik alleen:
Beren, wolven, wilde zwijnen ....... Ze bestaan omdat de mensen in de dorpen en de jagers willen dat ze bestaan en ze helpen in stand te houden. Denk niet dat een ministerie of een regionale bediening het "wonder" kan doen.
En we willen geen hulp
Wij willen geen subsidies, wij willen niet van subsidies leven, wij willen gewoon dat mensen die ervoor gekozen hebben van het platteland en van de veestapel te leven, dat ook mogen doen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Origineel bericht
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3590201153

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:17

In landen waar gejaagd wordt zoals in Spanje en Italie, waarom knallen ze daar die wolven niet gewoon af?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:56

Hier in Nederland wordt ook gejaagd.. Ook wij mogen de wolf niet et schieten..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:00

Europese regelgeving .... ?!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:16

Dat was mijn punt.. :p

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:17

Nu ook heel dicht bij ons. Nacht van 21 op 22 augustus heeft (waarschijnlijk) een wolf toegeslagen bij onze directe buren, hemelsbreed 500m verderop. 2 schapen dood, 1 verwond. DNA is afgenomen om aan te tonen of het daadwerkelijk een wolf was. Er zijn nog meer buren met wat hobbyschapen, alpaca's en kleine ponnies. Niet leuk, zorgen om mijn kleine ponnies en katten. ☹️

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:33