Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:38

Marlies1 schreef:
Wat een leuke kruising, Dingle! Ben benieuwd of het wat was :)

Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht. Fantastische kruising! Manen van een tinker maar het iets wat sportieve van een Connemara. Zo ontzettend goed en liefdevol opgevoed.

Tot nu toe een super goed gevoel over. :j

Marlies1

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:56

Wat leuk! Ga je nog een keer kijken?

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:02

Marlies1 schreef:
Wat leuk! Ga je nog een keer kijken?

Ja! En natuurlijk ook nog een keuring... gewoon wat extra zekerheid.
Even spannend komende dagen maar ik ga er met een goed gevoel in. Fantastische eigenaren, prachtige locatie en enorm liefdevol voor hun paardjes.
Inmiddels heel wat bezichtiging gehad. Dit sprong er echt bovenuit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:24

Duimen dat het goed gaat aflopen allemaal Dingle. Ga je nog een keer kijken of gelijk laten keuren?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:42

Ik heb een leuke ruin gezien. 3,5 jaar en is al gekeurd toen hij als 2 jarige van het land kwam. Voor de sport goedgekeurd maar had wel al veel tweetjes. 2 jarige met meerdere tweetjes laat mij toch wat twijfelen. Is dat terecht? Een tweetje is tenslotte voldoende. Hij is nog niet belast geweest. Nakeuren mag van de verkoper.

Wat is jullie mening?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:58

Kenzo schreef:
Ik heb een leuke ruin gezien. 3,5 jaar en is al gekeurd toen hij als 2 jarige van het land kwam. Voor de sport goedgekeurd maar had wel al veel tweetjes. 2 jarige met meerdere tweetjes laat mij toch wat twijfelen. Is dat terecht? Een tweetje is tenslotte voldoende. Hij is nog niet belast geweest. Nakeuren mag van de verkoper.

Wat is jullie mening?

Hij is nog in de groei.....

Hier eentje die ooit verkocht is als gezelschap want opmerkingen op de foto; op 4-jarige leeftijd opnieuw op de foto; niks meer te vinden :? Ook niet met de oude foto's ernaast!

Terecht dat je er scherp op bent; ik zou die zaken ook zeker opnieuw controleren maar ik zou me er niet op voorhand druk om maken.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:15

Dank voor je mening Ikke! Over keuring die ik sowieso. Daf is ook prima! Ook de rug en hals.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:23

Een tweetje is gewoon goed, dus daar zou ik het dier niet om laten staan. Maar als je je er zekerder bij voelt, laat dan inderdaad nakeuren en je adviseren door een dierenarts die je vertrouwt. :j

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:14

Hutcherson schreef:
Duimen dat het goed gaat aflopen allemaal Dingle. Ga je nog een keer kijken of gelijk laten keuren?

Eerst nog een keer kijken. Mocht dit weer zo goed voelen, volgt er snel een keuring. :)

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:08

Autumnn schreef:
Lillz schreef:
Ik heb even flink zitten bijlezen, gefeliciteerd allemaal met de nieuwe aanwinsten!

Ligt het trouwens aan mij of lijken de prijzen iets redelijker te worden?

Dat idee heb ik ook. Tevens het aanbod lijkt ook wat ruimer te worden heb ik het idee

Ik heb m'n shoppingspree weer even gehad voor vanavond, ik merk hier nog niet zo veel van helaas.

Tevens dus gewoon 0 contact meer gehad met die andere die ik leuk vond, ik heb er nog een appje achteraan gestuurd om te vragen of 'ie nou verkocht was of niet maar gewoon geen respons. Oke dan... -O-

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:54

Dat heb ik dus met special for horses in Harderwijk.
Nu 2 maal contact met haar gehad over 2 verschillende paarden.

2 maal zou ze bij me terug komen
2 maal ben ik haar achter haar kont aangeweest omdat ik niks meer hoorde

Nu ben ik klaar, ga drollen leggen ofzo :')

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:14

Galuppy0546 schreef:
Dat heb ik dus met special for horses in Harderwijk.
Nu 2 maal contact met haar gehad over 2 verschillende paarden.

2 maal zou ze bij me terug komen
2 maal ben ik haar achter haar kont aangeweest omdat ik niks meer hoorde

Nu ben ik klaar, ga drollen leggen ofzo :')

Daar ben ik ook geweest, maar heb helaas ook een slechte ervaring met haar.
Erg vervelend.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:24

Die meid van die stal was toch 1 van de pony pletters?

Merk sowieso dat stallen zo min mogelijk info willen geven. Liefste kom je gelijk langs om te kijken. Worden overspoeld met berichten.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:06

Geen idee,

wat ik wel weet ik dat ik niet naar hot en her rijd voor paarden waar ik geen informatie van heb. En zeker niet naar de andere kant van het land

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:47

N0a schreef:
Die meid van die stal was toch 1 van de pony pletters?

Merk sowieso dat stallen zo min mogelijk info willen geven. Liefste kom je gelijk langs om te kijken. Worden overspoeld met berichten.

Ja klopt. Was laatst weer ergens omhoog gekomen dat zij dit was.

Inderdaad laatste merk ik ook. Vervelendste vind ik dat ze soms geen filmpjes willen maken.. ik ga niet iedere keer een uur in de auto en dan meteen zien wat je op een filmpje al had kunnen zien..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:03

Kenzo schreef:

Wat is jullie mening?

Mijne is ook met 2 jaar gekeurd met 3 2-tjes. Nu met 3 jaar weer gekeurd ook weer 3 2-tjes. Ik had de foto's vooraf naar mijn veearts gestuurd om te beoordelen dus dat was goed te vergelijken.
Hij is in Bodegraven gekeurd geweest en die staan er bekend om best kritisch te zijn. Positief aankoopadvies dus en geaccepteerd door de verzekering.
Dus 2tjes geen probleem. Maar wel overkeuren.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:53

Lavitabella schreef:
Inderdaad laatste merk ik ook. Vervelendste vind ik dat ze soms geen filmpjes willen maken.. ik ga niet iedere keer een uur in de auto en dan meteen zien wat je op een filmpje al had kunnen zien..

Nouja zonder filmpjes ga ik op voorhand al niet kijken :')

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:08

Wat gaat dit topic snel! Het lukt me nog net om af en toe bij te lezen, maar van reageren komt het dan meestal niet meer. Ik vind het wel erg leuk om te lezen als mensen hun paard gevonden hebben (gefeliciteerd allemaal!). Tegelijkertijd herken ik me ook wel in een aantal frustraties, vooral rondom het toesturen van filmpjes. Ik zoek een 2 a 3 jarig paard en ben ervan geschrokken dat verschillende paarden op deze leeftijd al onzuiver liepen... Zoals Lavitabella ook zegt, dat heeft me al heel wat onnodige kilometers en emotie gekost :')

Ik vind het ook best moeilijk om te weten of dit nou 'het' paard is. Soms kan een paard aan al je eisen voldoen, maar blijft hij/zij niet dag en nacht door je hoofd spoken. Betekent dat dan dat het niet het juiste paard is?

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:22

Maghreb schreef:
Ik vind het ook best moeilijk om te weten of dit nou 'het' paard is. Soms kan een paard aan al je eisen voldoen, maar blijft hij/zij niet dag en nacht door je hoofd spoken. Betekent dat dan dat het niet het juiste paard is?

Ik heb momenteel het omgekeerde, paard voldoet voor geen meter aan mijn vooropgestelde eisen, maar jeetje wat spookt die al dagen door m’n hoofd...

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:33

Cheyenne0252 schreef:
Maghreb schreef:

Ik heb momenteel het omgekeerde, paard voldoet voor geen meter aan mijn vooropgestelde eisen, maar jeetje wat spookt die al dagen door m’n hoofd...

Precies, hier ook. Ik zocht iets groots, minimaal 4 jaar, bomproef en moest voornamelijk buitenritten kunnen lopen. Was eigenlijk opzoek naar een draver etc...
Nu spontaan verliefd geworden op een 2 jarige Connemara x tinker/fries merrie van nu 1.47 groot.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:37

Heb je al veel paarden bekeken @maghreb?
Ik had er zeker een stuk of 12 bekeken en ondanks dat sommige in me hoofd bleven hangen had ik overal twijfels van is dit hem nou echt. Bij een aantal ook 2x wezen kijken omdat ze zo bleven hangen, maar de twijfels bleven ook.

Bij 'het' paard die het uiteindelijk is geworden had ik 0 twijfels ondanks dat het niet 100% was wat ik zocht. Hoefde geeneens een 2e x te kijken dit was hem gewoon. Bij mijn vorige paard en die hele zoektocht is dit precies hetzelfde gegaan.

Ik geloof dus zeker in je gevoel dat je vertelt of het het juiste paard is. En bij twijfel zeker niet doen dat gevoel komt wel bij het juiste paard en dan weet je het :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:39

Volg je gevoel! :D Ik wilde ook een ervaren lekker chique dressuurpaard en ben heeeel blij met mijn 3 jarige onervaren kruising :D

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:57

Leuk om jullie ervaringen te lezen Chayenne, Dingle en Proven. Ik ben intussen bij 6 paarden geweest.

Het gevoel wat jullie beschrijven, geen enkele twijfel over het paard, ken ik ook. Bij mijn eerste paard was het ook liefde op het eerste gezicht. Nu heeft dit paard jarenlang medische problemen gehad en ik heb haar uiteindelijk ook moeten laten inslapen (ze was 8). Nu durf ik denk ik niet meer zomaar op mijn gevoel af te gaan, maar ben ik de hele tijd op zoek naar iets dat 'mis' kan zijn. Waarschijnlijk moet ik dat eerst maar eens achter me laten. Herkennen jullie dit?

Overigens ben ik wel serieus in gesprek over een 2 jarige, maar het gaat wat moeizaam met de verkoper waardoor ik ook twijfels krijg over het paard zelf (hoewel het echt een vriendelijk en attent dier is). De eigenaar wil het paard in de huidige kudde houden tot het einde van het seizoen en keuren mag ook alleen in het weiland (dus geen proeven op het harde of röntgenfoto's). Daar heb ik wat moeite mee. Ik wil het paard graag voor het modderige en donkere seizoen in de nieuwe kudde introduceren. Ik ben benieuwd of we eruit komen.

Intussen heb ik ook contact met een fokker waar ik al eerder ben geweest. Er staat een 2 jarige merrie waar ik nog wel eens naar wil kijken. Die was wat terughoudend maar ook wel nieuwsgierig en attent. Ik ben nog wel benieuwd naar haar. Maar ik heb het idee dat de fokker haar liever niet verkoopt, want hij reageert erg slecht op berichten. Wordt vervolgd dus... :D

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:58

Jouw paard vind ik trouwens ook erg leuk Ketly! Ik snap dat je daarvoor gevallen bent :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:43

Maghreb schreef:
De eigenaar wil het paard in de huidige kudde houden tot het einde van het seizoen en keuren mag ook alleen in het weiland (dus geen proeven op het harde of röntgenfoto's). Daar heb ik wat moeite mee. Ik wil het paard graag voor het modderige en donkere seizoen in de nieuwe kudde introduceren. Ik ben benieuwd of we eruit komen.

Hier zou ik ook niet mee akkoord gaan hoor. Wie gaat het risico dragen als paard een klap krijgt in de huidige kudde? En als er zo'n gekke voorwaarden gesteld worden aan keuren zou het voor mij sowieso klaar zijn, vreemd gedoe.