Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:41

Dit was twee weides geleden, hier brak ze dus níet uit. Ze zijn daarna naar een ander stuk gegaan, daar is ze begonnen met uitbreken. Overigens lijkt het draad heel erg laag maar dat valt in werkelijkheid heel erg mee.

Werd vanmiddag gebeld dat ze bij de weg liepen.. Ze was dus weer door het draad geknald en dus liep de hele groep op de weg. Was in alle staten. Alles is gelukkig goed afgelopen, maar ze mag nu natuurlijk niet meer in die wei blijven. Ze staat nu op de paddock, daar staat hoger draad. Met mijn andere paard, die kunnen goed samen.

Heel wat af gehuild vanmiddag, dat ze uitbreken en op de weg komen is echt mijn grootste angst. Voel me zo schuldig, ondanks dat ik er zelf echt niets aan kan doen. Ze heeft tijdens mijn les anderhalf uur doodbraaf aan een touwtje op het erf gestaan tot ze met Sil de paddock in kon. Niks aan de hand. Maar dat stomme uitbreken.. :n :n

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:10

Ah wat klote Berdien, dat is echt heel eng inderdaad. Gelukkig goed afgelopen! Wel fijn dat er iig nog een optie is van in de paddock staan waar ze niet uitbreekt, maar verre van ideaal natuurlijk. Sterkte met de situatie :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:15

Nou, de hoop is dat ze niet uitbreekt. Maar daar is ook gewoon draad (wel hoger dan in de wei) dus tja.. Wordt een slapeloze nacht :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:08

Balen zo een houdini, Berdien!
Hopelijk is er snel een oplossing!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:21

Aw Berdien wat intzettend k*t! Mijn tinker deed dat ook vroeger, bij hem was het echt een kwestie van draad op de juiste hoogte, desnoods twee, en een flinke klap stroom erop. Hij deed het precies als Feyre, borst ertegen en doorduwen. En je doet er verder niks aan helaas! Dikke knuffel tegen de schrik!

Weer in etappes bijgelezen, maar wel zo dat er voordat ik kan reageren weer wat tussenkwam... :+
Tim geniet van zijn vakantie, hij begint weer te glanzen en krijgt weer appeltjes. De rust en het supplement Diatomeeen aarde doen hem blijkbaar goed, fijn om te zien.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:44

Oei dat is schrikken Berdien, vreselijk :oo Je kunt er inderdaad niks aan doen zelf, niet schuldig voelen :(:) Hoe is het vannacht gegaan, blijft ze wel in de paddock nu?

Fijn dat Tim zo goed gaat nu :)

Pinda's bekkie is gelukkig weer bijgewerkt. Was idd flink scherp en ze is onlangs links een kiesdop verloren, die waarschijnlijk haar gedrag verklaart. Hadden we als dat idd klopt dan goed uitgepuzzeld, arme muppet! En een snijtand staat scheef, daar hoopt zich wat rommel op dus ik moet nu regelmatig bij haar tandenstokeren en tanden poetsen :)) Nooit eerder meegemaakt dit }:0 :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:03

Sorry mensen, nog niet helemaal bijgelezen. Laatste dagen even uit de running door knetterende koppijn (te hard gewerkt, teveel achter de compu en dus flink vast in de schouders). Morgen naar de fysio en even computijd behalve voor werk beperken.

Vientje schreef:
Pinda's bekkie is gelukkig weer bijgewerkt. Was idd flink scherp en ze is onlangs links een kiesdop verloren, die waarschijnlijk haar gedrag verklaart. Hadden we als dat idd klopt dan goed uitgepuzzeld, arme muppet! En een snijtand staat scheef, daar hoopt zich wat rommel op dus ik moet nu regelmatig bij haar tandenstokeren en tanden poetsen :)) Nooit eerder meegemaakt dit }:0 :Y)

Fijn dat het is opgelost nu! Altijd goed om goed naar je paard te 'luisteren'.

Tandjes.. Berdien dat uitbreken zou me ook heel veel kopzorgen geven!

PL Gentle nog steeds kreupel las ik? Wat balen. Wat ga je nu doen?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:42

Ik heb ook nog niet volledig bijgelezen, sorry! Doe meestal m'n best om alles bij te houden, maar het is hier zo druk geweest en heb weinig gedaan met Marie dus heb zelf ook nooit wat te vertellen de afgelopen 2 weken.

Heb wel weer hele knappe paarden zien verschijnen. Geryon, wat een paard! :wow:

Fransje weer lekker de bossen in, heerlijk! *\o/*

Pinda is naar de tandarts geweest, met verdoving, of lukt zonder ook?

Fijn dat het met Timmie beter gaat.

Feyre die uitbreekt is dan weer minder fijn nieuws. Deed mijn ander paard Diallo ook wel eens, maar die sprong er gewoon los over _O- Is ook een springpaard en ongelofelijk eigenwijs beest.

Babootje, wat een knapperd heb jij! Mooi lopen ook zo te zien

Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer :=

Met Marie gaat alles goed. Lekker aan het genieten van haar vakantie, en ik ook :D Moet een nieuwe hoefsmid zoeken want mijn hoefsmid stopt er definitief mee, trap gehad van een paard en heup helemaal in flarden. :( Dus Marie haar hoeven moeten echt dringend gedaan worden, maar nog niemand echt gevonden. Vanavond komt er iemand nieuw voor Diallo, dus dat even aankijken en zien of die ook geschikt is voor Marie. Twijfel nog een beetje om Marie volgende week al terug op te pakken of pas vanaf eind augustus terug. Deze week blijft ze gewoon nog staan want we hebben hier een hittegolf op komst.

Afbeelding
Afbeelding
Knap paard <3
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:52

Knappe Marie!!

En Pinda naar de tandarts, fijn dat dat je vermoedens bevestigd zijn!

Feyre staat nog steeds braaf binnen de omheining van de paddock. Hopelijk houden we dit zo vol! Wat een zorgen en stress kunnen ze dan met zich meebrengen hè... %) Ben er nog niet geheel gerust op maar ze staan er beiden heel kalm en relaxt. Zijn beiden vooral bezig met zich vol te vreten :=

Afbeelding

Afbeelding
<3 Schatjes zijn het zo samen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:17

Ahhh wat lief zo samen Berdien! Fijn dat blondie zich netjes aan de omheining houdt in de paddock, da's al een begin :)

Knappe Marie, ze glimt als een spiegeltje! Wat balen van je hoefsmid zeg :oo

Pinda is verdoofd bij de tandarts, doen we eigenlijk standaard. Ze is elektrisch gevijld en ze moesten ook vrij ver achterin zijn dus had ook niet zonder gekund dit keer. Ze vond het mét verdoving al niet tof, was heel braaf maar als blikken konden doden was ik spontaan in rook opgegaan :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:41

Pfff wat een schrik Berdien!! Ze staan er nu ook goed bij zo te zien, hopelijk blijven ze nu gewoon binnen. Het is inderdaad ook mijn grootste angst dat ze ('s nachts) op de weg komen. Hebben ze aan huis staan, dus ben echt panisch met het hek dichtdoen := Ook al gaan we maar 10 minuten even weg. Paard kan altijd uitbreken, maar dan is ons erf alsnog afgesloten met nog weer een hek, toch weer een extra obstakel om de weg op te vliegen.. doodeng, arme jij :(:)

Marie is mooooi :+: Succes met het zoeken van een goeie smid..

Haha Vientje :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:21

Afbeelding

Knappe bandiet was weer zo knap! Ze kijkt een beetje kneuzig omdat ze even stil moest staan _O- Vandaag weer wat rondjes door de bak gestapt aan de lijn. Geoefend met halt houden, voorwaarts in stap en een beetje sturen. Ging al best heel aardig. Knappe Feyre <3

En ze hielp weer op haar manier mee met uitmesten :=
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:07

Zeker knappe Feyre. Pracht paard.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 01:52

Wat goed dat de tandarts inderdaad nodig was Vientje! Hopelijk is het voldoende en is Pinda weer haar brave zelf.

Fijn dat Feyre binnen de omheining van de Paddock blijft! Ik duim voor je dat dat zo blijft. Maar ze zien er tevreden uit samen.

Wat ziet Marie er goed uit! Hoe gaat het met jou en je lijf? Inmiddels wat beter na je val?

Fijn dat je je niet bezeerd hebt door het zandhappen met Koda. En stoer dat je gewoon weer verder rijdt daarna.

Verder nog mooie foto’s voorbij zien komen, sorry als ik vergeet op iemand te reageren.

Ik heb overigens nog steeds last van m’n val van Guinness. Duurt erg lang naar m’n zin. Gelukkig verbetert het steeds.
Ik heb nu een klein vriendinnetje voor m’n Quarter en dat gaat heel goed. Komende dinsdag wordt het paardje dat ik op het oog heb röntgenologisch gekeurd. Dus wie weet! Fingers crossed.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:52

Wow knappe Feyre!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:51

Fijn dat ze eieren voor der geld heeft gekozen Berdien!

Vientje, hoe gaat het met je paard? Weer wat aan het werk gehad?

Kruimel, hopelijk ben je snel weer de oude, balen dat het zo lang duurt.

Ik gisterenavond laat nog gereden. Ging heel fijn. Opstappen in 2x er op en afstappen ging foutloos.
Helaas is haar mest weer behoorlijk dun. Zou met het weer te maken kunnen hebben?

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:27

PSvanLot dunnen mest kan wel met de warmte te maken hebben, kijk het even aan als je dat aandurft. Ze gaan vaak meer drinken ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:36

Mrs_Midnight schreef:
PSvanLot dunnen mest kan wel met de warmte te maken hebben, kijk het even aan als je dat aandurft. Ze gaan vaak meer drinken ook.

Zou niet weten wat ik er aan moet doen dus we zien waar het eindigt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:47

@kruimellover; lief dat je het vraagt! Met mijn lijf is alles oke. Van de val heb ik echt geen last meer gelukkig. Sterkte met jou val, het duurde hier ook zeer lang voor de pijn volledig weg was, denk wel zeker 2-3 weken. Succes met de keuring, spannend!!

Wauwie knappe Feyre <3

Vientje, hier gaat het ook met verdoving hoor. Maar met mijn ander paard Diallo ging het zonder, die was zo onwijs braaf maar was geen elektrisch vijlen.

Wat goed dat het fijn ging PSvanLot! Kan idd van de warmte zijn. Ik voer nu terug extra hooi op de weide.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:12

CalipsoLover schreef:
@kruimellover; lief dat je het vraagt! Met mijn lijf is alles oke. Van de val heb ik echt geen last meer gelukkig. Sterkte met jou val, het duurde hier ook zeer lang voor de pijn volledig weg was, denk wel zeker 2-3 weken. Succes met de keuring, spannend!!

Wauwie knappe Feyre <3

Vientje, hier gaat het ook met verdoving hoor. Maar met mijn ander paard Diallo ging het zonder, die was zo onwijs braaf maar was geen elektrisch vijlen.

Wat goed dat het fijn ging PSvanLot! Kan idd van de warmte zijn. Ik voer nu terug extra hooi op de weide.

Nou ben maar blij hoor! Ik ben begin mei gevallen en het is dus nog steeds niet pijnloos.

Ik kan me voorstellen dat die dunne mest best van de warmte kan komen. Als ik zie wat die van mij gedronken hebben vandaag.

Afbeelding
Dit kleine harige dikzakkie is nu het weidemaatje van m’n vriend. Ik dacht die tovert een lach op ieders gezicht, dus ik deel haar hier ook even haha.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:13

Knappe brave Feyre :+:

Top dat het rijden zo goed ging PSvanLot! :) Hier zijn er ook meerdere ineens aan de dunne, het kan best de hitte zijn inderdaad. Miep heeft daar altijd ook zo'n last van.

Oei, dat is echt al lang Kruimellover, wat vervelend :(:) Spannend, keuring dinsdag! We gaan duimen :j Wat een snoepje die harige pooowwwnie! :D

Wij hebben gisteravond een spontane trailer- en boswandeltraining gedaan met stalgenootje, zo leuk! Trailerladen was door omstandigheden even lastig, maar daardoor wel een goede (en uiteindelijk positieve) leerervaring. Pinda vond het bos echt machtig mooi en liep relaxed rond, stoere kleuter :D

Vanwege de relatief spontane actie en de warmte overdag was ik bepaald niet op mijn charmantst, maar ze zijn zo leuk dat ik ze toch maar deel :))

:+:

Afbeelding

Groot? Wie, Pinda? Neuhhhh :)) (ze legde op een gegeven moment gewoon haar kin op mijn kruin, kon ze mooi op haar gemakje over de struiken heen loeren naar de mensen en honden in de plas _O- )

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:06

Heerlijk zo wandelen! Dat is misschien voor vanavond nog wel een idee.
Werkt dat fijn zo met een touwhalster? Ik zie die dingen vaak voor een paar euro voorbij komen, maar wat is nu een goede?

https://www.agradi.nl/pfiff-touwhalster ... e-full.htm

Ik ga zo maar eens even electrolyten halen. die kan ze wel gebruiken met haar dunne mest.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:45

Dat touwhalster wat ik heb is echt superfijn, is er een van de Freestyle Academy met leer op de neusriem (deze: https://www.emielvoest.nl/product/frees ... gshalster/ ). Het type wat jij linkt heb ik er ook een paar verschillende van liggen, maar de pasvorm daarvan is niet zo goed en ze rekken gauw uit. Daardoor werken ze niet zo fijn in als de freestyle, ik vond het verschil iig opvallend groot :) Je kan met de mijne heel kleine maar duidelijke hulpen geven, met de andere is dat een stuk minder.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:51

Vientje schreef:
Dat touwhalster wat ik heb is echt superfijn, is er een van de Freestyle Academy met leer op de neusriem (deze: https://www.emielvoest.nl/product/frees ... gshalster/ ). Het type wat jij linkt heb ik er ook een paar verschillende van liggen, maar de pasvorm daarvan is niet zo goed en ze rekken gauw uit. Daardoor werken ze niet zo fijn in als de freestyle, ik vond het verschil iig opvallend groot :) Je kan met de mijne heel kleine maar duidelijke hulpen geven, met de andere is dat een stuk minder.

Dat ziet er een stuk fijner uit!!

Heb zojuist honingzalf en teatree shampoo besteld. Ze heeft wat gekke plekjes op haar rug, dit schijnt fijn spul te zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:20

Wat vervelend Kruimel, misschien nog eens naar de dokter? Is het ook je rug? Ik heb denk ik nog geluk gehad dat ik een bodyprotector aan had. Maar dacht dat jij ook al sowieso last had van je rug? Heb ik namelijk ook, hier een scoliose sinds m'n 11de en bekkeninstabiliteit. Dus is altijd wel oppassen geblazen en moet binnen een paar maanden terug op controle voor RX-foto's. Ga deze week ook naar de fysiotherapeut voor controle.

Leuk touwhalster Vientje, ik moet er ook nog een hebben. Die van mij rekken idd onmiddellijk uit. Pinda is zo'n knapperd! Mag Marie een paar centimeter lenen? :D