Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
The_Cat schreef:Super dat alles zo goed gaat!
Kleine tip: pas een beetje op met die halster met die 'nepwolfleecebrol'. Ik zie dat het begint te scheuren, en soms wil het dan wel eens dat daar niet zo'n leuke kantjes onder zitten + het feit dat het langer nat blijft op zijn neus is niet zo aangenaam voor de huid. Misschien als je ze nu op de weide laat met hun halster, gewoon eens kijken naar 'de goedkopere' maar zoveel betere nylon halster. Die drogen vele sneller op en zijn dan veel aangenamer
Art_Ificious schreef:De genoemde tip om spirit apart te zetten is een gouden tip geweest.!
Heb succesvol met limo kunnen werken daarstraks.
Eerst eten gegeven in de emmers. Nu kennen ze het zeer goed hoor
Omdat spirit sneller klaar was (krijgt iets minder omdat limo hem verjaagt als limo eerder klaar is) heb ik spirit kunnen vastnemen, aaien en het halster een gaatje losser gedaan voor meer kaakruimte. Hij liet het prima toe. Snoepje gegeven en daarna enkele pasjes voorwaarts begeleid. Ging super. Zo naar de wei ernaast gebracht net toen limo klaar was met eten.
Showtje gekregen van spirit die lekker ging showdraven. En daarna grazen. Het boeide hem niet dat limo er niet bij stond.
Dan halstertouw om mijn schouders gedaan. Limo gelokt, kwam snel dus geaaid. Bleef staan - snoepje en braaf![]()
Rustig halstertouw erbij gepakt en limo kunnen vastklikken. Beetje rondgestapt en grondwerk gedaan. Alle voetjes opgepakt ook. Beetje moeilijk gedaan met de achtervoetjes maar niet aan touw getrokken of echt paniekerig weggesprongeb.
Al bij al een geslaagde dag dus
Babootje schreef:Kan zijn dat hij zichzelf heeft aangetikt. Zit er een wondje en is dat nog vers, even wassen met bethadine.
Als het hard is, kan het een schiefel zijn.
Dat kun je evt. behandelen met ecyflogyl in overleg met je DA.
beatje schreef:Ze zien er goed uit ,lekkere bult hooi om te eten.
Als de bult echt nog is van de aankoop zou ik de Da er even naar laten kijken als hij er toch eens moet zijn.
Leo schreef:Heerlijk zo ook weer dat zonnetje er bij, waren zij en wij ook hard aan toe