Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilayla

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:27

Jaa dat is waar haha. Misschien zag die zo'n hoefje niet snel genoeg aankomen, zou ook nog kunnen. Als het aan het zicht lag heb ik niks aan een stevigere kap.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:10

Ik hoop dat ik mijn portie ongeluk heb gehad.. Gisteren weer de dierenarts op de stoep. Nu voor koliek. Vandaag gaat het wel goed. Hoop dat het zo blijft.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:17

Dat is minder Ilayla, hopelijk blijft het nu goed gaan.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:21

Ilayla
Jeetje wat schrikken van het oog! En dan ook nog koliek.. Ik duim voor jullie dat er verder niks meer bijkomt!

Nou de strandwandeling kreeg wel een héle andere wending. Elano is gister verhuisd. 24/7 eten, 24/7 droog 24/7 buiten + schuilstal. Alleen schuilstal vond ik dan nog niet echt een mega eis. Hij staat ook nog met een leeftijdgenootje en de moeder van het leeftijdgenootje.En nog een leuk pluspuntje: Het is MAX 5 min lopen van mijn huis! *\%/*

Gister dus hele dag bezig geweest met de verhuizing. Ben nog erg moe, maar als het straks af is hebben we wel wat! :D

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:21

Dat moet schrikken zijn geweest zeg!
Wat voor koliek had hij precies?
Nu weer helemaal goed?

Dex was gister ook niet helemaal goed, kwam er 's morgens aan en hij stond te rillen en wilde niet eten.
Even binnen gezet onder 2 zweetdekens en toen was het weer goed gelukkig.
Maat koliek is toch altijd wel je grootste angst he.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:29

Ilayla schreef:
Ik hoop dat ik mijn portie ongeluk heb gehad.. Gisteren weer de dierenarts op de stoep. Nu voor koliek. Vandaag gaat het wel goed. Hoop dat het zo blijft.

Nou zeg, wat een pech in een keer. :(:)

Hopelijk vanaf nu geen nare dingen meer.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:15

Vandaag weer even langs gereden bij hem. En natuurlijk met camera..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:28

Die laatste foto! <3

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:58

Dankjulliewel! Dierenarts kon niet iets heel raars ontdekken alleen dat zn darmen veel lawaai maakten en hij zich niet lekker voelde. Hij had denk ik gas koliek ofzo.

Goed voor elkaar Puppy!

Ahw had Dex het koud?

Wat een mooie foto's Biancalaylo! Daar wordt je blij van.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:16

Jeetje schrikken zeg Ilayla! Was je er op tijd bij?'
Idd nu is het klaar hoor voor jou! Echt je portie gehad!

Wat een leuk filmpje puppy met die Ambu!

Prachtige fotos Bianca! Wat een beauty!

Ik vond Lamar ook tammetjes vandaag beetje suffig en vond zn darmen ook rommelig!
Misschien was het net zijn rustuurtje?
Heb nog even sessie voedsel weigeren gedaan wat echt super gaat! Handje voer voor zn neus en hij draait zn hoofd onzeker weg! Klik en toe maar.. :9

Verder heb ik ws iemand gevonden die mij gaat begeleiden.. dwz dat ik hem niet naar een africhtingsstal breng maar zelf ga doen onder begeleiding van een trainer zodat ik zelf het hele proces mee maak! Ik kijk er ontzettend naar uit om 2 x in de maand met haar aan de slag te gaan! Van grondwerk naar schriktraining en trailerladen, alles komt aan bod! Zin in!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:05

biancalaylo schreef:
Vandaag weer even langs gereden bij hem. En natuurlijk met camera..
[ [url=m/1OmmF2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pFc5Q5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TIeJob.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DIbIO6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Word altijd helemaal blij van de foto's van paarden in de opfok hier. Lekker paard zijn,lekker buiten! Nog niet teveel sores aan je hoofd :+ Heel knap paard!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:25

Mooie foto's Bianca!

Wat knap van lamar ! Ik wil ook langzaam beginnen met vrijheidsdressuur

Jeetje ilayla. Hoop dat ie snel opknapt :(:)

Aw arme dex. Had ie het koud?

Super leuk puppy!

Ik zit erg te twijfelen. Ik wil erg graag een veulen van zilver. Nu twijfel ik om haar volgend jaar te dekken. Dan kan ze even bijkomen van het beleren en alles en alles verwerken. Alleen nu hebben ze voor friezen een talent cup, speciaal voor 3 jarige. Ik wil daar graag aan mee doen. Begint november en de finale is in januari. Ik ben bang dat ze dan al te dik is -O- die talent cup is puur gangen laten zien, soort bestgaand rijpaard

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:35

Dan laat je haar toch wat later dekken? In november zijn ze nog niet heel dik hoor, lijkt me dat het makkelijk kan. Maar goed, je kunt altijd nog een jaar wachten natuurlijk. Fokken kan altijd nog :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:36

Als je je merrie later in het jaar dekt kan het volgens mij wel meevallen kwa buik. Maar dat is sowieso afwachten. Bij de een zie je halverwege al dat ze drachtig zijn de ander zie je vlak voor de bevalling nog geen dikke buik. :+

Nou Elano staat wel op zijn plekkie hoor. Hij kan weer zijn lenigheidsoefeningen doen. Maar dit keer voor riet i.p.v water. _O-
Afbeelding

Straks weer even heen. Ohh wat heerlijk dat hij een paar straten ver staat! <3

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:44

Ik zou sowieso nog even wachten met dekken. Ze is pas 2 jaar! Volgend jaar zou ze dan 3 zijn maar ook dat vind ik nog best jong.. ze moest al vroeg aan de slag dus geef haar nog even rust zou ik zeggen :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:56

xZiva_ schreef:
Ik zou sowieso nog even wachten met dekken. Ze is pas 2 jaar! Volgend jaar zou ze dan 3 zijn maar ook dat vind ik nog best jong.. ze moest al vroeg aan de slag dus geef haar nog even rust zou ik zeggen :=

Joh haha. Ik zei ook, volgend jaar

Zodat ze na het beleren even op rust kan komen en alles verwerken een half jaartje

Haha puppy grappige elano!

Renee ben het er niet mee eens dat je altijd nog kan dekken. Heb helaas toch nare ervaringen met oudere merries en dekken. Juli nog mijn merrie (9) èn veulen verloren en de oudere merrie (12) van mijn ouders word erg moeilijk drachtig. Ik wil sowieso voor haar 8e een veulen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:41

Daarom zei ik al: volgend jaar is ze dan 3 maar dat vind ik eigenlijk nog te jong

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:03

Beterschap Ilayla! Hopelijk valt het allemaal mee en trekt het weer weg...

Zijn jullie puppy's ook al aan het wisselen?

Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:53

Ja, maar dan hou je dus nog 5 jaar over. Ze heeft inderdaad al vroeg aan het werk gemoeten... Geef haar wat rust. Maar het verlies van je merrie had toch niks met haar leeftijd te maken? Een risico loop je altijd. Ik vind drie ook jong om te dekken, vooral bij een groot paard.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:59

BrightBren schreef:
Beterschap Ilayla! Hopelijk valt het allemaal mee en trekt het weer weg...

Zijn jullie puppy's ook al aan het wisselen?

[ [url=m/STOddK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, wat een gek gezicht :=
Hier wordt nog niet gewisseld, maar ik kijk wel elke dag even of alles er nog in zit. :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:04

Miles is ook al een tandje kwijt! Maar die had alleen maar stompjes door het zuigen :+

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:54

Wij gaan komend voorjaar ook dekken met famboline! Ze is dan 3 jaar. Wij hebben met veel experts er over gesproken voor we de keuze hebben gemaakt. Te jong zijn ze zeker niet :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:41

Dekken met drie jaar lijkt mij minder "schadelig" dan trainen voor een drie jarigen competie, dus ik zou zeggen dekken maar niet mee doen met de Cup.
Is dit de einige Cup voor jonge friezen of kan je niet bij de 5 jarigen starten als het veulen afgespeend is?

Heeft hier iemand ervaring met een deken op in een jonge paarden kudde?
Zimba blijft de komende winter weer 24/7 in de wei en op echt natte dagen wil ik hem graag een deken op doen (niet voldoende beschutting in de wei).
De kudde is alleen behoorlijk speels en ik vraag mee af of het uberhaupt zin heeft of dat ik mee de kosten van een gesloopte deken beter kan besparen.
Hiervoor had ik altijd merries die niet eens een keer een gaatje in hun deken hadden.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:38

Met Jaro lijkt het nog steeds goed te gaan. Ik kan er deze week niet naar hem toe. Goeie timing.. maar hij wordt goed in de gaten gehouden.

Ik vind met 3 jaar dekken eigenlijk niet heel vroeg.

Wat grappig zo'n gat in de mond. Hier nog niks van gemerkt.

Wij hebben er een staan met een deken daar zitten constant gaten in, maar niet door mijn paard, maar door een oudere. Dus ik denk dat ze sws snel gesloopt worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:15

Gelukkig gaat het goed met Jaro!

Als mijn paard in een dekenslopende groep zou staan zou investeren in een ouderwetse Nieuw Zeelanddeken. Bij ons op stal is dat de enige deken die goed stand houdt in de ruinengroep. Niet goedkoop in de eerste instantie maar goedkoper dan steeds nieuwe dekens.

http://renco-original.com/