gomir schreef:Maar wat ik dan weer niet kan volgen van de complementaire geneeskunde is dat er geen medicatie gegeven wordt tegen het betreffende virus. Herpes is namelijk gewoon te behandelen met bepaalde antivirale middelen als het opvlamt.
En een groot deel van de oorzaken zou regulier ook wel te testen zijn, alleen dat brengt de nodige kosten met zich mee.
Het punt is, dat het regulier niet wordt onderzocht. Ze kunnen dat ook niet want ze kunnen het oog niet in, om te kijken of daar virusdeeltjes actief zijn. Pas later (als het oog eenmaal is verwijderd) wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak. Zo weten zat er meer factoren een rol spelen. Ze vinden bijvoorbeeld ook vaak leptospirose.
Regulier stopt gewoon als de acute ontsteking is behandeld. Dan is het klaar en is het gewoon afwachten of het terug komt of niet. En dan noemt men het "maanblindheid". Dan nog weten ze de oorzaak niet en blijft het in de reguliere geneeskunde bij iedere keer de acute ontsteking behandelen.
Nu ik de oorzaak dus wel weet kan ik meer doen. Volgens mij zijn er nog geen equine antivirale middelen. humaan wel, maar de werking in het paard is daarbij nog niet aangetoond. L Lysine is wel een bekend middel dat wordt ingezet om actieve herpesvirussen uit te schakelen. Enfin, we doen er zo alles aan om herhaling te voorkomen denk ik.
Wat is Hurricane een fijne springer zeg!
Wat een schatje moniek!