de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:35

Wow mooie punten zeg. Nou ik heb zand gehapt gisteren. ... auch ben helemaal beurs nu en zere rug. 3e keer dat ik erop zat na dr bevalling. Ze was al wat drukkig en roepen naar dr veulen. Dus eerst aan de longe. Met opstappen ook al wat draaien enzo. Ik stap een rondje, draaf aan. Ze gaat meteen in galop, dus ik ging hier even in mee, maar dacht. Ho is even we waren aan het draven, dus ik vraag dr rustig wat terug in tempo. Nou daar was madame het niet mee eens. Hoofd tussen dr benen, bok. Daar lag ik op dr hals, nog wat gekken sprongen, tja daar ging ik. En ze is zo hoog haha dus de val was hard. Grmblll. Vriendin was erbij. Dus die haar 10 minuten aan de longe gepakt, kon ik even uithijgen en moed verzamelen. Daarna nog 5 minuten aan de longe erop gedraafd, maar ze bleef erg gespannen. Dus ik vond het wel even prima. Hopelijk kan ze snel de rust weer vinden. Ze is voorheen eigenlijk altijd heel relaxed geweest.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:09

WOW gefeliciteerd met de punten. Anonymous menn wat zul jij brak zijn vandaag \sterkte

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:19

Ai.. anonymous.. dat klinkt niet fijn.. sterkte met je spieren :(:)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:00

auw klinkt pijnlijk!!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:43

Wauw wat een punten hier!

Klinkt erg pijnlijk anonymous! Verzorg je en succes de volgende keer!

Ik gisteren ook weer een wedstrijd gereden (4 jarigen proef). Flink bij opzadelen en inrijden. De wedstrijdring was weer heeeeeel eng. Gelukkig keek hij niet naar de (in zijn ogen) enge witte hekjes, dat was vorige keer wel het geval. Hij ging wel erg sterk worden en even een loopje nemen telkens richting de inrijpiste... Voelde een beetje als een bommetje. Dat heel kort even afging bij het aangalopperen ;) De aanleuning was door de spanning ook erg slecht, en zn gangen zijn ook beter als hij ontspannen is... Achja, het belangrijkste nu is 'wennen'. Had 69.2%, 7 voor draf en stap en aanleg, aanleuning en galop 6.8. Ontspanning is dus ons voornaamste werkpunt!

Heb hier een foto + flmpje via PB voor de liefhebber.

Afbeelding

Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 02:26

Ik ben wel benieuwd alizeetje! !

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:59

Nou Alizeetje...als dit een slechte proef van Galant is wil ik hem wel eens zien als hij goed loopt! Wat een prachtig paard! En wat loopt hij al opgericht.

Sommige zijn al zo ver met hun 4 jarige, echt mooi om te zien!

Ik ben sinds ruim een maand weer met mijn 4 jarige (v. Citango) begonnen. Vorig jaar paar keer op gezeten en door blessure en behandeling hem niet meer gereden tot mei dit jaar. Hem toen een paar keer weer onder het zadel gepakt, maar kreeg hem niet lekker aan het lopen, waarschijnlijk zat zijn blessure nog tussen zijn oren. Chicago toen 3 weken weggebracht om hem even iets meer door te rijden. Nu ga ik het weer zelf doen. Hij loopt een stuk beter, maar meneer begint me nu wel uit te proberen. Maar als ik hem even aanpak is het telkens wel goed. Het zijn net kleine kinderen die puberpaarden :D

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:26

Beterschap Anonymous!
Mooie foto Alizeetje, ben ook wel benieuwd naar een filmpje. :)
Lekker dat je zelf weer bezig bent Manubres! :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:28

Ik heb momenteel niet veel te melden, behalve dat het hartstikke goed gaat. :D Ik kan nog wel even een leuke foto delen van vanavond, mijn vader heeft haar gewoon uitgestapt! Van probleempaard naar doodbraaf. :+

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:07

Stoere vader heb je! :)

Mijn Tankie gaat op zich ook wel goed, maar ik mag zelf momenteel niet echt rijden. Ik krijg shockwave voor een knieblessure en ik mag niet lichtrijden. Niet handig dus. Ik stap haar nu maar een paar keer per week een half uurtje om toch wat te doen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:21

Eventjes weg geweest nu weer bijgelezen.
Jeetje hoop dat iedereen is hersteld van z'n zandhappen?
En weer een hoop mooie punten komen voorbij!

Gisteravond zonk de moed me echt in de schoenen, Gaia was absoluut niet van plan mee te werken.
We moeten nog heel erg aan elkaar wennen en mevrouw geeft goed aan dat ze het in de kudde een stuk leuker vindt, dan met mij mee gaan.
Met lief vragen kom ik een eind, maar de leiding heb ik op dit moment absoluut niet.
Als ik wat directer ben, wordt ze nog dwarser.
En daarnaast had ze ook gewoon paniek omdat ze nog niet vertrouwd is met de nieuwe omgeving.
Het was 's avonds nog best warm, maar het schuim stond op der lijf en ze kalmeerde pas echt toen ze weer terug in de kudde stond.
Ik wil momenteel gewoon wat grondwerk met haar doen en lekker poetsen, maar daar heeft ze absoluut geen oren naar :+
Iemand anders haar laten rijden lijkt me nu al helemaal een slecht plan haha.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:02

ik zou dan toch voor directer gaan hoor, hoe moeilijk ook :o
Ik ben niet het type die op mn knietjes gaat om te smeken of ze aub voor me willen lopen.
Op akkoordjes gooien heb ik nog nooit gedaan en dat bevalt me prima, ze kunnen maar weten wat ze aan je hebben, de mijne weten dat allemaal en werken stuk voor stuk heel graag.
Moet wel zeggen dat ik "slecht gedrag" altijd gelijk "afstraf" en goed gedrag altijd goed beloon.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:09

Waarom denk je dat het een slecht plan is om haar door iemand anders te laten rijden? Zeker jonge paarden hebben wel iemand nodig die de leiding kan nemen en als jij dat even niet kan en iemand anders wel waarom dan niet?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:05

Het hangt er wel vanaf of dat dan een vriend/bekende is of een professional. Dat maakt nogal uit voor je eigen aansprakelijkheid (en schuldgevoel) als er iets mis gaat :=

Mijn gupje gaat superfijn! Ben hem nu serieus aan het oppakken en vandaag echt heerlijk gereden.
Woensdag heeft hij wat sprongetjes onder de man gemaakt en dat leek heel erg goed. Mooi met de schoft omhoog en heel ontspannen. Nu maar rustig concoursklaar maken :j

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:40

Wat een verschil allemaal tussen de paarden. Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie en Gadget had een week stil gestaan. Ik ben er zonder longeren op gestapt en het ging best lekker. Helemaal geen gekheid.

Vandaag had ze er wat minder veel zo'n in. Ze was snel uit haar concentratie en voor haar doen erg kijkerig. Heb de bak na een kwartier maar gelaten voor wat ie was en ben het bos in gegaan en heb op de lange paden flink gegaloppeerd, daar had ze wel zin in, en het kijkerige was in het bos helemaal over.
Nou prima volgende keer beter.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:18

Ik snap dat het lastig is om dat dwarse aan te pakken. Je hebt het gevoel dat je vriendjes wil blijven en dat ze je leuk moet blijven vinden. Dat realiseer je alleen door consequent en duidelijk te zijn, en helaas dus af en toe streng. En inderdaad goed gedrag belonen. En er is niks mis om een ander te laten rijden. Dat heb ik dinsdag ook laten doen. Ik was ff het vertrouwen kwijt. Dus ik heb een vriendje gebeld en die heeft guusje gereden. Ging helemaal goed. Dus kon toen voor mezelf deconclusie stellen dat het wellicht een foutje van dr was. Donderdag en gisteren heb ik dr zelf weer gereden. Ik vond het best spannend, maar het ging goed. Dus hopelijk zitten we weer in de goede flow! Iedereen die op wedsrtijd gaat, succes!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:31

anonymous1 schreef:
Ik snap dat het lastig is om dat dwarse aan te pakken. Je hebt het gevoel dat je vriendjes wil blijven en dat ze je leuk moet blijven vinden. Dat realiseer je alleen door consequent en duidelijk te zijn, en helaas dus af en toe streng. En inderdaad goed gedrag belonen.

Klopt als een bus! Vooral dat realiseren dat ze je juist leuk vinden en dat je vriendjes kan worden door duidelijk, eerlijk en consequent te zijn, en daar wil ik dan nog 'logisch' aan toevoegen. Neemt niet weg dat ik dat ook zo enorm moeilijk vind en daar nog vaak aan herinnerd moet worden :o.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:46

Hier weer wat nieuws, de populieren verliezen op dit moment hun zaad.
Mijn merrie reageert enorm op al dat rondvliegende pluis spul en daarbij is ze ook panisch voor vliegen.
Heb hier verder geen ervaring mee.
Kan een van jullie me misschien wat wijzer maken?
Zou zo'n netje voor haar neus schelen?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:09

Fijn dat het met de meesten zo goed gaat!

Ik zou dan inderdaad voor een netje gaan Jessica, een paard op mijn vorige stal had dit ook. Dit scheelde heel veel.

Hoeveel groeien onze jonkies nog ongeveer vanaf deze leeftijd? Garola zit nu op 1,71 en misschien inmiddels al weer meer, maar ze is mij al groot genoeg. :+ Wat denken jullie dat ze voor stokmaat gaat halen? En hoe snel groeien die van jullie?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:12

Je kan het proberen Jessica, die dingen kosten maar een paar euro dus als het niet helpt is het ook geen ramp. Had er voor Eddie ook een (die was zo kriebelig met warm windvrij weer), maar zijn neus is te lang waardoor dat ding niet blijft zitten :+

Mijn gupje stond met een dik been vanmorgen, paar dikke krassen erop dus hij heeft vast vastgelegen vannacht. Wel even licht gewerkt, zodat de zwelling er wat af zou komen, morgen dan maar een dagje in de molen.

Gupje is in het afgelopen half jaar nog wel een cm of 5 gegroeid en daar komt vast nog wel een cm of 2-3 bij, want hij is nog erg jeugdig. Verschilt heel erg per paard dus het is moeilijk te voorspellen voor een ander.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:14

Ja bedoel ook meer van wat een beetje normaal/gemiddeld is per paard.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:23

Dat verschilt per paard, Romanoff, de Jazz die ik heb gehad die bleef maar groeien, die is na z'n 4e nog behoorlijk gegroeid. Dat stopte pas toen hij 8/9 was. Die werd uiteindelijk iets van 1.80 en die was toen veel te groot voor me. Dat was echt een gevalletje van een dwerg met een reus. :)) Die heb ik uiteindelijk ook verkocht omdat hij te groot en te veel paard voor me was, ik kon hem niet goed aan elkaar rijden (mede door mijn niet meewerkende lijf ivm reuma). M'n schimmel was 1.70 en die was eigenlijk ook te groot voor me.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 13-06-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:24

Haha je geeft me niet echt goede hoop Karin.. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:27

Volgens mij was dat ook wel een uitzondering hoor! :)
M'n schimmel kocht ik toen hij 4 was en die is daarna niet of amper gegroeid.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:25

Dankjewel allemaal voor het mee denken, dan ga ik wel zo'n netje aan schaffen.
Het is het proberen waard.
Jeetje Gomir een dik been is altijd even schrikken.
Maar als het mooi slinkt met stappen en koelen dan is het waarschijnlijk wel te overzien.

Gable was de laatste keer met meten 1.71 en ik hoop eerlijk gezegd dat er niet meer zoveel bij komt.
Ben zelf maar 1.60 dus ik vind het wel prima zo.
Maar kan idd erg verschillen per paard.
De een groeit bijna niets meer en de ander word nog zo'n 6 a 8 cm groter.