[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:42

Hoewel Zichem Gelders is en niet direct hele hete paarden gaf :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:44

Nee klopt, maar die merrie is vrij bloederig en heeft wat dat betreft meer van Darling Boy dan van Zichem.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:47

Matheno schreef:
Nicole schreef:

Lijkt zelfs alsof hij af en toe onregelmatig loopt.. :n

Vond ik ook inderdaad, maar zo zie je maar dat je wel in principe met ieder willekeurig paard die 'kunstjes' kan uitvoeren, als je maar kunt rijden en (lang genoeg) doorzet.
Hoef je geen duur paard voor. :+
Maar ja het oog wil ook wat he.

Moet zeggen dat ik op dat vlak ook wel redelijk veeleisend ben, maar goed ik heb nagenoeg altijd opvallende dieren gehad, met name op gebied van kleur. Dus de meeste bruine/vossen htk paarden zeggen mij dan weer niet zoveel := dan kom je weer in die hogere prijsklasse uit, want wat ik zoek moet toch wel beetje imposant en opvallend zijn. (Opvallend kunnen lopen.)
Mijn oudste merrie (van mijn avatar) is ook maar een kleine D pony, maar kan lopen als een tierelier. (en had haar uitstraling en kleurtje mee) Als ik die goed voor elkaar had reden we vaker wel dan niet heel wat van die grote paarden eruit. Jammer genoeg moest ik bij t Z stoppen vanwege haar peesblessure. Blijf het ontzettend jammer vinden -O- Zoiets zoek ik dus, maar dan zwart en een maatje meer. :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:49

Faline schreef:
Matheno schreef:

Vond ik ook inderdaad, maar zo zie je maar dat je wel in principe met ieder willekeurig paard die 'kunstjes' kan uitvoeren, als je maar kunt rijden en (lang genoeg) doorzet.

Moet zeggen dat ik op dat vlak ook wel redelijk veeleisend ben, maar goed ik heb nagenoeg altijd opvallende dieren gehad, met name op gebied van kleur. Dus de meeste bruine/vossen htk paarden zeggen mij dan weer niet zoveel := dan kom je weer in die hogere prijsklasse uit, want wat ik zoek moet toch wel beetje imposant en opvallend zijn. (Opvallend kunnen lopen.)
Mijn oudste merrie (van mijn avatar) is ook maar een kleine D pony, maar kan lopen als een tierelier. (en had haar uitstraling en kleurtje mee) Als ik die goed voor elkaar had reden we vaker wel dan niet heel wat van die grote paarden eruit. Jammer genoeg moest ik bij t Z stoppen vanwege haar peesblessure. Blijf het ontzettend jammer vinden -O- Zoiets zoek ik dus, maar dan zwart en een maatje meer. :D

I know the feeling :')

Vandaar ook maar over geschakeld weer om een mooie pony hengst te zoeken

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:50

Laurie....Darling Boy heb ik nog meegemaakt (engels volbloed toch?).
Stond bij het dekstation waar ik heb gewerkt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:58

Oh wat leuk zeg, kon nooit zoveel over Darling Boy vinden. Stuur je even een PB!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:09

Faline schreef:
Matheno schreef:

Nou ja rijden... ik vind niet dat deze ruiter zijn paard rijdt. Hij lift mee en het paard is zo braaf om al de gevraagde kunstjes uit te voeren. Ik vind het niet gek dat hij niet helemaal regelmatig loopt hier en daar. Denk je dat dit dier goed los gewerkt wordt na het zien van de video..?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:12

Ging me meer om het paard, als je een dressuurpaard zoekt voor het hogere werk, zou je niet direct naar zoiets gaan kijken lijkt me, dit is nou niet je typische 'dressuurpaard' plaatje. Maar hij kan het dus blijkbaar wel, hetzij allemaal wat minder imposant en correct uitgevoerd dan eentje die wel voor dit soort werk is gemaakt. :j

/edit zie nu pas de "standfoto". Lijkt zonder ruiter wel ineens een compleet ander paard :')
Laatst bijgewerkt door Faline op 14-11-12 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:15

Het paard liep 2 jaar geleden nog ZZlicht staat er in de advertentie. Is hij er dan niet voor gemaakt..? Rijkunst doet heel veel, onderschat dat niet. Ik verwacht dat, mits het dier gezond is, als je dit paard goed traint en loswerkt en rustig aan op bouwt, het een prima dressuurpaard zal zijn :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:15

Mijn Trento x OOSeven is ook geen dooie :D Ik hou daar wel van. Maar niet voor alle ruiters geschikt is gebleken ;)

OMG wat een traag ding die Democraat :o Ik vraag mij af of je die ooit los krijgt in combinatie met de traagheid :=

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:19

[quote="Laura1982"]http://link.marktplaats.nl/595668636

geprobeerd extra info over deze merrie te krijgen maar er word gewoon niet gereageerd op mail en staat ook geen telefoonnummer bij....
Jammer ondanks het aanleuningsprobleem was ze intressant genoeg om te gaan kijken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:20

Mosh schreef:
Mijn Trento x OOSeven is ook geen dooie :D Ik hou daar wel van. Maar niet voor alle ruiters geschikt is gebleken ;)

OMG wat een traag ding die Democraat :o Ik vraag mij af of je die ooit los krijgt in combinatie met de traagheid :=

Daarvoor zou je em moeten proberen :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:20

Ik ga de 26ste bij Bashkar kijken.. Helemaal mijn type :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:27

blubdevis schreef:
Ik ga de 26ste bij Bashkar kijken.. Helemaal mijn type :)

ben je niet bang dat er andere kapers op de kust zijn?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:00

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:12

Laura1982 schreef:
Laura1982 schreef:
http://link.marktplaats.nl/595668636

geprobeerd extra info over deze merrie te krijgen maar er word gewoon niet gereageerd op mail en staat ook geen telefoonnummer bij....
Jammer ondanks het aanleuningsprobleem was ze intressant genoeg om te gaan kijken

Wat jammer zeg Laura! Zie dat er Fair Play in zit, zie je niet vaak meer! Heb er zelf eentje van Fair Play, zo'n fijn dier dat heel graag wilt werken. Maar wel erg druk soms, 19 jaar en staat nog steeds vaak in Piaffe naast me omdat madame graag naar buiten wil :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:32

PSG paard voor 11.500,- ? Vind ik voor dit paard beslist niet veel geld. (Als je t vergelijkt met de jonge beesten waar het dubbele voor gevraagd wordt...en oud is deze ruin met 10 jaar ook niet.) Ik snap de prijzen soms echt niet hoor :') Vraag me af hoeveel 'natte vingerwerk' daar bij komt kijken.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KPRqYXvk7A

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:40

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:57

Wel een leuk paard Faline. Paard loopt volgens mij ZZ licht op wedstrijd en thuis PSG?

@ Ralphtdw: Jeetje die is al oud zeg!

Was er niet iemand hier op zoek naar een fjord: Kwam deze tegen: http://link.marktplaats.nl/609183891

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:01

Cardy schreef:
Wel een leuk paard Faline. Paard loopt volgens mij ZZ licht op wedstrijd en thuis PSG?

Was er niet iemand hier op zoek naar een fjord: Kwam deze tegen: http://link.marktplaats.nl/609183891

Paard komt bij dressuurcentrum de jong (belgie) vandaan. Was enige tijd geleden aanzienlijk duurder!!!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:04

Somebody_ schreef:
Cardy schreef:

Paard komt bij dressuurcentrum de jong (belgie) vandaan. Was enige tijd geleden aanzienlijk duurder!!!

soms willen ze ook gewoon van een paard af of er is wat mee.
ken ook iemand had paard in hoge prijsklasse maar was het zo zat vanwege geen tijd heeft ze het paard voor weinig verkocht

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:05

Die Ronaldo is wel huge :wow: Verder lijkt het me een gaaf leerpaard!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:08

Jammer Laura dat je niks hoort van de verkopers. Is een leuk paard. Zou balen zijn als zo een aan je neus voorbij gaat.

Leuk paard Faline hij oogt erg groot!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:13

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:14

Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 14-11-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt