Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:57

Dank je Nobel die eerste vind ik erg leuk maar doet me dat weer teveel aan mijn vorige paard denken.
Een pottok is erg klein, een kruizing met een arabier zou evt kunnen, mijn trainer uit baskenland is ze aan het fokken maar hij heeft ook niets wat me aanspreekt op het moment.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:08

Annet155, wat fijn dat je waarschijnlijk een goeie plek voor Boy hebt gevonden! +:)+

Wij hebben besloten dat we die van ons nu eerst echt helemaal verkoop klaar gaan maken.
Hoefsmid komt donderdag, begin volgende week bel ik even voor een afspraak met een
paardentandarts en als die geweest is laten we hem klinisch keuren.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:13

Kippiekip, wat voor een ga je verkopen? :)
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 13-03-12 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:14

Wat gaat het hard hier! Leuk, alle nieuwe zoekenden :)

Voor mensen die een 99% bomproof, vriendelijk en fijn recreatiepaard zoeken die ook nog een leuke dressuurproef kan lopen en een sprong kan maken (als je daar zelfverzekerd genoeg voor bent, hij wordt erg enthousiast): http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/810630
Anderhalve week geleden ben ik bij hem geweest. Hij is nu erg uit conditie, maar de dochter van 10 reed zo op hem weg. Echt een heel leuk paard :j

Blablabla11

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:23

Waarom is het dan niets geworden voor jou ?

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:29

Lindy1982 schreef:

Ja, dat heb ik me ook afgevraagd :+ Ik kon het ook goed vinden met de eigenaresse en heb echt een leuke middag gehad. Maar toch niet de 'klik', helaas.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:30

Nellekeee schreef:

7 jarige donkerbruine mecklenburger van 1.67m, foto dat ik er op zit staat
hier wel in het topic paar pagina's terug :) geen super foto maar heb je een
idee wat voor paard het is

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:03

Pizzazz schreef:
Lindy1982 schreef:

Ja, dat heb ik me ook afgevraagd :+ Ik kon het ook goed vinden met de eigenaresse en heb echt een leuke middag gehad. Maar toch niet de 'klik', helaas.

Jammer! Lijkt me inderdaad een fijn beestje. (En precies wat je zoekt toch hè?)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:43

Het valt me op dat de vraagprijs van paarden in Nederland een behoorlijk stuk hoger ligt dan hier in spanje.
2000-4000€ voor een recreatiepaard van 11 jaar :oo

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:47

kippiekipp schreef:
Nellekeee schreef:

PLaats je de advertentie als hij officieel te koop is:) lijkt me wel leuk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:53

erg leuk topic!
Alhoewel ik nergens naar op zoek ben ( net 9 ponys in 1 week verkocht ;)) kan ik wel kwijlen
van die prachtige dieren die voorbij komen :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:54

Gewoon meteen gaan kijken Nelleke, heb je ook geen concurentie ;) ze woont in de buurt.

@coroosje... wat leuk trouwens dat het goed gaat met de schimmel ook al was het niet meteen je droompaard.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:01

Nellekeee schreef:
PLaats je de advertentie als hij officieel te koop is:) lijkt me wel leuk!

Ik had een advertentie staan maar er weer afgehaald ivm dat de teskt niet
meer klopt en vanwege het rhino virus mochten er geen vreemden bij ons op
stal komen.

Mocht je geinteresseerd zijn kan je me natuurlijk altijd een pbtje sturen dan
stuur ik je wat info :)

Evelijn schreef:
Gewoon meteen gaan kijken Nelleke, heb je ook geen concurentie ;) ze woont in de buurt.

@coroosje... wat leuk trouwens dat het goed gaat met de schimmel ook al was het niet meteen je droompaard.

bedoel je naar mijn paard?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:18

pfff wist niet dat het zo lastig is om een paardje te zoeken... als je 10 ruggen in een sok hebt zitten is het geen probleem, maar een wat jonger paard die een leuk b proefje kan rijden, boven de 1.60 is en niet bruin zoals je zo vaak ziet, geen vos, onder de 2500 is toch wel lastig... pff

ja en dan zie je er 1.. in Friesland :S .. zoek het toch echt dichter bij huis haha..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:21

Niet bruin en geen vos blijft eigenlijk alleen zwart over. En die zijn vaak per defentitie duurder

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:22

Calypso84 schreef:
pfff wist niet dat het zo lastig is om een paardje te zoeken... als je 10 ruggen in een sok hebt zitten is het geen probleem, maar een wat jonger paard die een leuk b proefje kan rijden, boven de 1.60 is en niet bruin zoals je zo vaak ziet, geen vos, onder de 2500 is toch wel lastig... pff

ja en dan zie je er 1.. in Friesland :S .. zoek het toch echt dichter bij huis haha..

troost je.. ik zie ook alleen maar leuke dieren op minimaal 120 kilometer afstand :+
gisteren de ultieme pony gevonden, mooi ding, superbraaf en niet te oud en betaalbare prijs. --> stond slecht 530 kilometer hiervandaan :') }:0

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:23

Calypso84 schreef:

kom je er ook achter :D onder de 2500 zijn ze oud, niet goed afgericht of er mankeert wat aan (uitzonderingen daargelaten)

kleur is ondergeschikt imo een fijn of goed paard heeft geen kleur ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:24

lowara: dan maak je er een dagje uit van ;)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:27

themuisje schreef:
Niet bruin en geen vos blijft eigenlijk alleen zwart over. En die zijn vaak per defentitie duurder

donker bruin mag wel :j en idd richting zwart..

wij hebben veel bruine paarden op stal staan.. maar donkerbruin of zwart niet.. dan denk je, koop een fries! die staan er maar zat, maar dat wil ik dan ook weer niet.. wil een mooi slank paardje.. dan kom je al gauw in de dressuurpaarden (nee, ben geen springer) en daar vragen ze de hoofdprijs voor :+

heb geen haast, maar ik mis nu iets... mooie weer komt er weer aan en dan denk je: heerlijk een buitenrit maken.. spookt toch rond.

@Lowara : 530 km.. pff, nee dat zou mij ook te ver zijn whaha
ik zit alleen wel dicht bij duitsland (arnhem), wij zijn zo de grens over... spreek alleen geen woord duits.. miss dat daar wel wat staat.. hmm... ik ga eens ff speuren

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:27

kippiekipp schreef:
Nellekeee schreef:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0405_n.jpg

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:30

Calypso84 schreef:
themuisje schreef:

donker bruin mag wel :j en idd richting zwart..

wij hebben veel bruine paarden op stal staan.. maar donkerbruin of zwart niet.. dan denk je, koop een fries! die staan er maar zat, maar dat wil ik dan ook weer niet.. wil een mooi slank paardje.. dan kom je al gauw in de dressuurpaarden (nee, ben geen springer) en daar vragen ze de hoofdprijs voor :+

heb geen haast, maar ik mis nu iets... mooie weer komt er weer aan en dan denk je: heerlijk een buitenrit maken.. spookt toch rond.

@Lowara : 530 km.. pff, nee dat zou mij ook te ver zijn whaha
ik zit alleen wel dicht bij duitsland (arnhem), wij zijn zo de grens over... spreek alleen geen woord duits.. miss dat daar wel wat staat.. hmm... ik ga eens ff speuren

Maar wat maakt het uit wat andere hebben vind dat een rare beredenering. Omdat andere een bruine hebben wil ik dat niet.
Het gaat toch om het paard, tuurlijk speelt de kleur wel een beetje mee maar een bepaalde kleur niet nemen omdat die al op stal staan ...
Je koopt een paard voor jezelf en niet voor een ander. Als jij bruin of vos of zwart of pimpompaars mooi vind wat maakt het dan uit wat andere hebben

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:31

Calypso84 met jou budget zou ik je eisen bijstellen en al zeker niet kijken naar kleurtjes :roll:
maar gewoon zoeken naar een fijn ongecompliceerd gezond en betrouwbaar paard waar jij en je vriend lange tijd veel plezier aan kunnen beleven ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:32

Kleur maakt toch niet uit, ik heb vanaf volgende week een stippie op stal. Als ze een vos was geweest was ze ook welkom

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:34

Dat is echt een van de vreemdste redenaties die ik ooit gehoord heb om een bepaalde kleur niet te willen. haha

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:35

Ik vond vos vreselijk, raadt eens wat er op stal staat? En het is echt het fijnste dier wat ik ooit gereden heb! *\o/*