Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:03

Zouden jullie een paard kopen wat 6 jaar geleden spierbevangen is geweest.Ik weet eigenlijk niet of ze er vatbaar op blijven?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:39

Moet op zich niet zo'n probleem zijn. Je zou bloedonderzoek kunnen overwegen om tekorten uit te sluiten. Spierbevangen heeft vaak met voeding en beweging te maken. Wellicht oppassen met te rijk ruwvoer.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:45

Het word hier wel steeds rustiger zeg! Iedereen heeft het vast druk met Sinterklaas. Ik wil volgende week graag bij Tinker kijken, hoop dat dat tussen alle Sint drukte door nog ergens past.

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:24

Ik ben meestal op zoek op Sporthorses. Daar heb ik mijn vorige paardje gevonden, super beestje, van de eerste keer was de KLIK er.. Maar voor de volgende ga ik toch ietje meer zoeken en uitproberen omdat ik toch wel het perfecte zoek. De paarden die me aanstaan zijn te klein, andere te oud... moeilijk hoor!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:52

Cyrain schreef:
Ik ben meestal op zoek op Sporthorses. Daar heb ik mijn vorige paardje gevonden, super beestje, van de eerste keer was de KLIK er.. Maar voor de volgende ga ik toch ietje meer zoeken en uitproberen omdat ik toch wel het perfecte zoek. De paarden die me aanstaan zijn te klein, andere te oud... moeilijk hoor!

Dat zei ik de vorige keer ook, neem rustig de tijd om op zoek te gaan naar hét paard voor mij. Tja dat ik hem dan binnen 2 weken tegen kom.... Dan laat ik hem niet staan omdat ik nog even verder wil kijken. Je gaat kijken naar een paard omdat je denkt dat het past, toch?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:18

Ik heb een ruintje op proef vanavond om half 9 komt hij! hij is 4 jaar en springgefokt.
papa is Equador en moeders papa is Good Times!
Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen en of het bevalt!
Klein stalgebrek, kribbebijten. Dat gaan we in de gaten houden, hij staat nu alleen wellicht met meerdere stalgenootjes geen last meer van... hoop ik

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:23

Leuk niene!

Ik heb niets op het oog momenteel.

heb wel een klein beetje spijt van de vorige want die was zo braaf maar ooit vind ik vast een leuke voor mij

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:28

@Adin, je vind wel wat! ik weet nog wel een leuk paardje bij Leeuwarden, super braaf wel leuk dresuurmatig aangereden en kan sprongetje maken. heeft wel een draadbeen maar daar is de prijs wel naar..
weet niet wat je zoekt.. maarja wellicht is het wat..
zie net in onderschrift groot paard... hmm die in leeuwarden is 1.60

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:30

haha da's 15 cm te klein :) dan kan ik meelopen ;)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:34

ik heb mijne gevonden, veel sneller dan verwacht en gepland eigenlijk.
maar ik voel mij wel een bofkontje. dat ik met mijn budget een goed bewegende, lieve en nieuwsgierige merrie heb gevonden :) zelfs met een heel goed papier.

ik wil jullie niet jaloers maken,
http://www.youtube.com/watch?v=MYHBMpxAD0E maar hiermee hoop ik in 2013 mijn eerste wedstrijd mee te starten. Ze is 5 en nog wel helemaal groen. Dus eerst van de week maar eens een dekentje op :)

ik weet voor de mensen die nog zoekende zijn een hele mooie grote merrie,
http://94.100.122.146/635850001-6359000 ... _pfyW.jpeg
dior. vraagprijs is 3.500

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:45

@moonprayer

leuke merrie!
heb je haar klinisch en RX laten keuren?

ik ben uiteindelijk wel blij dat ik een merrie heb gekocht die al wel eens onder zadel is geweest. Zo kan je ook zien dat ze haar als fokmerrie gebruikt hebben omdat ze rare trekjes had onder zadel ;)

veel geluk ermee!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:59

Eigenlijk zou er ook een topic moeten komen voor de juiste eigenaar gezocht. Ik weet een paard wat super vrolijk is,super braaf,nooit bokt of stijgert, wel voorwaarts is, rontgenologish goed, verzekerd en zeer geschikt voor iemand die niet elke dag wil rijden maar een paar keer per week een paard uit de wei wil trekken om bosritten of dressuur te doen dus recreatief of lange lijnen werk doet etc. Maar die niet geschikt is voor nogmaals het hogere werk te doen (z2 geweest). Ik heb het idee dat dit paard altijd over zijn grenzen is getraint en hier echt wel psychisch van in de war is, hij wil zo graag werken. Dit uit zich in als je een keer een zweep oppakt bij longeren dat hij ineens heel erg zijn best doet en naderhand in je nek kruipt van onzekerheid. Hij legt dan zijn koppie in je nek en gaat dan helemaal likken en in je broekzak zitten, van doe ik het nu goed, doe ik het goed. Dit paard loopt zich letterlijk kapot voor je. Hij heeft, nu hij niet meer met zweep en veel hand bij elkaar getrokken wordt, moeite met het lopen op eigen benen en is weer net een jong slap paard. Zodoende zoekt zij ook een eigenaar die verstand van zaken heeft dus niet geheel een beginner of recreant is maar die bijvoorbeeld veel meer natural is en snapt wat er speelt bij dit paard en ook de klik heeft en met zijn onzekerheid aan de slag gaat, maar ja hoe kun je zo'n paard het beste aanbieden. Ze wil hem zeker niet op marktplaats of sporthorses zetten want dan komen er gezien het mooie uiterlijk van dit paard toch weer sportmensen op af. Mocht iemand hier ideeen hebben of interesse (per pb)? Ik heb haar voorgesteld om wellicht contact op te nemen met Petra Vlasblom of Marijike de Jong.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:27

Zou dit paard ook niet op zn plaats zijn bij iemand die juist in rust met de oefeningen bezig hem de tijd geeft etc?
Want als het dier zo graag wil werken en weet wat hij kan zou hij zich dan niet gaan vervelen met enkel soms wat oefeningen en een bos ritje?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:31

Ik heb een lesklant die heeft een 10 jarige ruin te koop, Z dressuur maakt een goede sprong en is superbraaf.
Paard is 1,74, geen stalgebreken, 100 % verkeersmak en ook nog eens een mooi paard om te zien... :)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:39

@Nathe, ik heb haar niet klinisch en X-ray laten keuren, daar was de prijs ook niet naar, maar koud uit de stal over het harde draven, en ze liep meteen lekker, dus ja.
uit die klinische keuring vind ik dat het belangrijkste. de vorige eigenaren hebben haar ook als veulentje gekocht en nooit gepoogd haar zadelmak te maken, en ik heb haar gisteren gepoetst en merkte idd. dat ze het niet gewend is, en als een echte merrie tilt ze weleens een achterbeen op om te waarschuwen, maar na een kroel over d'r koppie mocht ik wel aan haar benen komen. Dus ze is heel eerlijk en direct eigenlijk.
vandaag pluk ik haar even uit de wei voor een poetsbeurtje (gisteren ook flink in de modder gerold haha, ze is niet bang voor water) en dan weer de wei in, zo went ze eraan, en korte poetsbeurtjes gewoon zodat het leuk blijft.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:46

jij durft wel risico's nemen ;)

Wie weet heb je zo binnenkort een prachtpaard :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:17

nathe schreef:
jij durft wel risico's nemen ;)

Wie weet heb je zo binnenkort een prachtpaard :)

Waarom? Als de prijs er naar is weet je de risicio's die je kan krijgen met een ongekeurd paard. Niet elk paard mankeerd wat....

Anderzijds, hier komt niks meer ongekeurd het erf op. En daar is de prijs dan ook wel naar, maar heb al een hele ervaring achter de rug wat dat betreft zou voor mij de prijs niet uitmaken, ook voor 1500 wil ik een gezondpaard.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:20

juist, dat bedoel ik.
Een klinische keuring vind ik bij een paard van 1000 euro zelfs belangrijk ;)

Maar als je een paard zoekt om binnen een jaar op wedstrijd uit te brengen dan heb je normaal wel graag duidelijkheid rond de gezondheid.

Ik ben ook gewoon wantrouwig door de afkeuringen die ik in mijn zoektocht heb meegemaakt. Zelfs paarden die niet onder zadel zijn geweest en toch niet door een klinische keuring geraken... het is geen uitzondering :)

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:21

Klinische keuring kost meestal nog geen 150E Dan moet je je paard toch wel voor een heel zacht prijsje kopen wil het dat niet meer waard zijn...

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:22

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:26

ik ga toch verder met de vos.
Ik heb iedere dag spijt van mijn beslissing.
Dit wil niet zeggen dat ik het haakje zomaar voor lief neem maar ik ga wel nieuwe foto's van het haakje laten maken zoals mijn DA adviseerde.
als dat onveranderd is en hij klinisch goed is + KS vrij dan neem ik het risico.
Had gewoon echt een klik/goed gevoel bij dat paard/

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:34

En dat is oook belangrijk. Ik ga weer voor je duimen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:50

Hey Adin,

Hier even een berichtje van een stille meelezer.

Ik vind het goed dat je naar je gevoel luistert en toch doorgaat met dat paard!

Ik duim voor je!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:13

Leuk om te horen!
ik hoop het ook.

Heb meerdere paarden laten staan om bemerkingen, was even balen maar dan ga je weer verder.
Nu zijn we eek week later en nog iedere dag denk ik er aan.
Misschuien heb ik nog wel heel veel jaren plezier van hem en krijgt hij heel laat past last, misschien krijgt hij nooit last en misschien heel snel, dan heb ik een een wijze les geleerd en voglende keer toch voor verstand te kiezen :)

Hij was zo lief en braaf, echt heel geschikt voor mij dus we gaan er voor. En als hij toch niet goed blijkt op de foto dan is het makkelijker om vrede mee te hebben/

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:13

fijn Adin!!

Ik duim super hard voor je!