Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shabacca schreef:Ik ben op zoek naar een aparte naam voor een Engelse Volbloed merrie. Ze reageert overigens niet op haar huidige naam en toont ook geen herkenning. De merrie heeft een bijzonder zacht karakter in de omgang, maar ook het bloed van een volbloed. Ik vind Engelse namen mooi, mag een betekenis hebben maar hoeft niet. Liefst een zachte naam die toch stoerheid in zich heeft.
Heeft iemand een suggestie?
Quebelle schreef:Hehe, komt inorde komt inorde
De namen die ik hier geef worden op z'n engels uitgesproken, uitzonderingen daar gelaten.
Adelaide
Alcantara
Amaranthe
Aderyn (vogel)
Aislin (droom) (Ei-slin)
Amalthea (griekse godin, haar naam betekent "de zachtaardige")
Bacchante (Bak-ch-ante)
Brienne (Game of Thrones personage, Brie-an)
Beretta (pistool)
Calliope (Kal-i-opie) (een van de griekse muzen, betekent "prachtige stem")
Elain (E-lein, 'hertenkalfje" maar ook een bruintint)
Eleri (afgeleid van het welshe alar, wat overvloedig betekent.)
Reannon/Rhiannon (Rie-a-non) (In de mythologie is dit ook de welshe naam van de godin Epona, godin van de paarden) (betekent letterlijk "grote koningin')
Seren (Sèren) (ster)
Abigale
Ailith/Alyth (Ei-lieth, "opstijgen, oprijzen")
Ik kijk vanavond verder
Precyll schreef:gabixcoen schreef:Weet iemand misschien een naam voor een Friese merrie of hengst met een W, X, Y of Z?
Wil je bij het fries houden?
Hengst:
Wietse
ynse
ynsten
Merrie:
Wietske
welmoed
Wat zou een mooie wedstrijd naam zijn voor een vosruin? Zijn officiële naam is Sacha Rosso. Naam houden of niet?
sophien schreef:Namen met een D voor een zangersheide merrie???
Quebelle schreef:ABC321L, het is niet de bedoeling om hier hele namenlijsten te kopieren. Namenlijsten opzoeken is iets wat de persoon in kwestie zelf kan doen, probeer gewoon te posten wat jij denkt dat leuke namen zijn en die je denkt de vrager leuk zal vinden
Gelieve iedereen ook meer informatie te posten over wat ze willen.
gabixcoen schreef:gabixcoen schreef:Weet iemand misschien een naam voor een Friese merrie of hengst met een W, X, Y of Z?
Iemand nog? Ik wil het wel graag fries houden