Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:via internet is dat moeilijk te beoordelen in dit topic, maar ik heb ze in het echt zat meegemaakt dat ze naar de slager gingen voor de centen. Zodra ze gaan kwakkelen weg ermee, dat werd vroeger nog vaker gedaan dan nu.
Martine_R schreef:Er zijn nog genoeg mensen die er zo over denken.
sonjim schreef:De schovel vind ik nog het beste idee, lekker begraven in deeigen wei, maar ja dat wordt een groot gat voor een haflinger.
mara_lover schreef:Voor een pony kost cremeren 950 euro en voor een paard 1400 euro (ongeveer). Daar komen nog de kosten overheen voor het vervoer, indien die mensen het dier op moeten halen.
Het moet dan inderdaad opgetakeld worden. Die mensen hebben een speciale kar hiervoor en dat gebeurt echt heel netjes. Heb het nog nooit eerder meegemaakt, mensen die dit werk met zoveel respect doen! Kan er echt geen verkeerd woord over zeggen.
Snoevie schreef:goh is dat slachtgeld zo weinig?dan hoef je het daar ook niet voor te doen
IKbenEllen schreef:Snoevie schreef:goh is dat slachtgeld zo weinig?dan hoef je het daar ook niet voor te doen
Kennis van me heeft paard vorig jaar laten slachten, bracht 200,- op. Ook daar zit natuurlijk wat marge per slager, maar deze staat hier in de buurt goed bekend.
Ik heb mijn paard vorig jaar teruggekocht van de verzekering voor 500,-, dat is echt de hoofdprijs.
IKbenEllen schreef:Jij vroeg het bot en respectloos en over zo'n onderwerp al deze waarbij iedereen z'n eigen gevoelens en ideeën over hebt, heb je elkaar in z'n waarde te laten en elkaars mening te respecteren. En als jij dat niet doet, heb ik geen zin om uitleg te geven.Maar goed, daar wil je geen antwoord op geven, sterker nog, je kapte het nogal bot af.
IKbenEllen schreef:mara_lover schreef:Voor een pony kost cremeren 950 euro en voor een paard 1400 euro (ongeveer). Daar komen nog de kosten overheen voor het vervoer, indien die mensen het dier op moeten halen.
Het moet dan inderdaad opgetakeld worden. Die mensen hebben een speciale kar hiervoor en dat gebeurt echt heel netjes. Heb het nog nooit eerder meegemaakt, mensen die dit werk met zoveel respect doen! Kan er echt geen verkeerd woord over zeggen.
Ergens in deze 138 (?) pagina's staat een tabel met stokmaten en kosten, en volgens mij zit je aan de lage kant nu. Komt nog bij dat je boven een bepaalde stokmaat (en dat is niet groot, grote pony) niet in 1x in de oven kan, zo'n grote ovens zijn er gewoonweg nog niet. Vul zelf maar in hoe ze dat paard cremeren.
Zal zeker met respect enzo gebeuren, maar voor mij is een dode maar een verpakking. De ziel is weg.
Henb een mooi schilderij van mijn paard hangen, dat vind ik voor mezelf een mooiere herinnering.
Snoevie schreef:Hissa_co schreef:Nou bedankt dan
ik wilde terug op je reactie wat zeggen,maar kathleentje heeft het al uitgelegd.
nu kunnen we gewoon verder discussieren over waarheden
ik denk dat het mij weinig uitmaakt welk dier in mijn kroketje zit,je zal het nooit weten en als je er teveel over nadenkt word je ook gek
Snoevie schreef:Martine_R je hebt ook mensen die hun paard wel laten schieten vanwege dat het zo snel gaat,en dan niet voor consumptie laten gebruiken,en dan moet je er zelfs voor betalen.
er zijn ook heus mensen die het niet voor het geld doen hoor.
en je opmerking over dat je paard gedood word door iemand die al zoveel dieren gedood heeft,met een DA is dat ook zo
mara_lover schreef:sonjim schreef:Ikheb niets tegen het slachten van paarden, ik heb ook altijd geroepen, dat ikliever een ziek paard eet dan een gezond veulen, want ook paarden gaan niet altijd door ziekte naar de slacht. Daarbij heb ik ook altijd de redenatie gehad dat ieder ziek paard bij de slager in principe een gezond paard kan redden.
Maar nu het langzaam er naar toe gaat met mijn eigen paardje, begin ik te twijfelen, heel eerlijk het liefste begraaf ik haar in de wei, mijn vriend heeft al aangeboden te graven als het nodig is. Inslapen thuis is heel rustig en stresloos als het goed gaat, maar dan ligt hij in de wei onder een zeil en wordt opgetakeld.
Slachten gaat heel snel maar dan moet zij eerst op de trailer, mijn zus heeft er zo een aantal weggebracht en moest steeds richting zeeland 2 uur op de trailer, geen goed idee voor een trailerhater als de mijne.
Cremeren,ik wil wel eens weten wat dat kost, maar ook dan worden ze opgetakeld lijkt mij. Dat lijkt me het verschrikkelijkste, en dat wil ik ook echt niet zien.
Al met al ik was altijd pro slacht, maar nu weet ik het niet meer.
De schovel vind ik nog het beste idee, lekker begraven in deeigen wei, maar ja dat wordt een groot gat voor een haflinger.
Voor een pony kost cremeren 950 euro en voor een paard 1400 euro (ongeveer). Daar komen nog de kosten overheen voor het vervoer, indien die mensen het dier op moeten halen.