Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 15:46

Afanaisa91 schreef:
Als Ouwehands wilde wolven in de achtertuin heeft, dan zullen ze ook hard aan het nadenken zijn hoe ze al hun diersoorten moeten beschermen. Gaan ze ook alle hectares wolfwerend maken?

Ik ben wel benieuwd of die beren in het berenbos invloed zouden hebben op een confrontatie tussen park wolven en wilde wolven.

Het terrein is omringd met 3 hekken. Een simpel stroomdraad, dan een meter erna een hoger hek met de bovenkant schuin naar binnen. Dan een looproute voor het personeel en het hoogste hek naar de buitenwereld.

Op de honden erbuiten reageren ze niet.
Maar ben inderdaad wel benieuwd naar reactie van andere wolven en eventueel de beren.

https://www.instagram.com/tv/B_HGv-_Ax7 ... JnOG8wNw==

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:26

Maar zo'n ingewikkeld hek hoeft toch helemaal niet? Beetje een paar draadjes spannen, klappie stroom erop, klaar. Toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:30

Precies rien :j

120 hoog. Laagste draadje op 20 en klaar.
Geen last van springende en vechtende wolven.
Pfff al dat onzinnig gedoe in een dierentuin. Allemaal stoerdoenerij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:42

DuoPenotti schreef:
Precies rien :j

120 hoog. Laagste draadje op 20 en klaar.
Geen last van springende en vechtende wolven.
Pfff al dat onzinnig gedoe in een dierentuin. Allemaal stoerdoenerij.

Interessant doenerij. Ze weten niet waar ze het over hebben, die dierentuin mensen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:44

Ja precies. Houden al jaren wolven. Maar snappen nog steeds niet dat 120 hoog genoeg is. Stommerds.
Misschien moeten ze eens wat info gaan inwinnen bij leugenveld en kleine Koffeman. Zo'n vegetarische slager weet vast heel veel over dieren houden.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:54

Onali schreef:
Afanaisa91 schreef:
Als Ouwehands wilde wolven in de achtertuin heeft, dan zullen ze ook hard aan het nadenken zijn hoe ze al hun diersoorten moeten beschermen. Gaan ze ook alle hectares wolfwerend maken?

Ik ben wel benieuwd of die beren in het berenbos invloed zouden hebben op een confrontatie tussen park wolven en wilde wolven.

Het terrein is omringd met 3 hekken. Een simpel stroomdraad, dan een meter erna een hoger hek met de bovenkant schuin naar binnen. Dan een looproute voor het personeel en het hoogste hek naar de buitenwereld.

Op de honden erbuiten reageren ze niet.
Maar ben inderdaad wel benieuwd naar reactie van andere wolven en eventueel de beren.

https://www.instagram.com/tv/B_HGv-_Ax7 ... JnOG8wNw==

Dank je wel, helder filmpje.
Dit ziet eruit als het stuk van het berenbos. Staan die drie hekken rondom heel het terrein?

Want eenmaal binnen zal een wilde wolf best z’n gang kunnen gaan, daar staat niet overal echt afrastering.
Stel je voor, “Sorry China, de panda’s zijn opgesnoept.” Goeie politieke discussie ook meteen :+

Naast het standpunt van DHV denk ik dat ook een fel standpunt van Ouwehands weer extra impuls aan de hekwerk/ophok discussie kan geven. Dus dit vind ik wel boeiende zijlijntjes.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:48

Ik denk dat voor een wolf al die verschillende geuren heel erg verwarrend is. Zeker de geuren van gevaarlijke roofdieren als de vele soorten beren die ze er hebben, waaronder ijsberen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 19:00

Euh, op de grond in de dierentuin zelf is het vrij lastig te zien, andere verblijven ed die ervoor zitten, informatiecentrum van de beren. Je loopt namelijk hoog door het berenbos via trappen, je staat nergens op gelijke grond met de wolven en beren.

Het enige andere verblijf wat je buiten de dierentuin ziet zijn, ik geloof, wrattenzwijnen.

De rest is omheind met muren en kan je dus niks zien of bijkomen.

Hooguit het achterterrein waar hun werkauto's en benodigdheden staan.
Laatst bijgewerkt door Onali op 24-01-24 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:03

Jawel toch? Wij gingen tegen de stroom in, geloof ik. Dus voor de rest van de wereld aan het eind en voor ons aan het begin loop je op dezelfde hoogte.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 19:09

Dat zal dan maar een klein stukje zijn.
Want ik weet nog hoe geintimideerd ik mij voelde in het bos op gelijke hoogte met de beren en wolven.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:35

Sanet schreef:
Jawel toch? Wij gingen tegen de stroom in, geloof ik. Dus voor de rest van de wereld aan het eind en voor ons aan het begin loop je op dezelfde hoogte.

Aan de kant van de olifanten heb je een stukje wandelpad op dezelfde hoogte als het verblijf inderdaad.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 07:44

Ilse_123 schreef:
Ik denk dat voor een wolf al die verschillende geuren heel erg verwarrend is. Zeker de geuren van gevaarlijke roofdieren als de vele soorten beren die ze er hebben, waaronder ijsberen.

Oja goed punt. Zeker als het gehele park ommuurd is verder, dan is de kans dat de wolven van Lelieveld binnendringen al een stuk kleiner.

Los daarvan, kan ik me niet voorstellen dat hier intern niet over na is gedacht qua noodplannen en beleid.
Dure en exclusieve dieren die gevaar lopen.
Soms zou ik graag die vlieg op de muur willen zijn, in feite hebben dit soort parken dezelfde knelpunten als boeren en buitenlui.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:08

Afbeelding
Ik vind dit treffend geschreven

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:35

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:13

Skessa_ schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/na-dodelij ... ~ae4bc01d/

Niet over de wolven, maar in Italië gaan ze beren afschieten

Vooral bijzonder het stukje: dierenrechten organisatie wilden probleem beren (beren die mensen aanvallen en doden) in Italië niet afschieten maar verhuizen naar Roemenië. Tja, want daar wonen geen mensen... :')

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:19

Echwel schreef:
[ [url=m/RR4RUq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad, en ook een belangrijk onderzoek. Pas als er echt bewijs is dat wolfwerend echt niet afdoende is, zullen er misschien dingen veranderen. Vooral fijn voor de mensen die nu ook al dieren achter wolfwerend hek verliezen en alsnog door dierenrechten organisaties werden aangeklaagd, omdat ze hun vee niet goed zouden hebben beschermd. Lijkt me heel fijn als je dan de resultaten van deze pilot bij de rechter kan neerleggen...

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:44

journee schreef:
Echwel schreef:
[ [url=m/RR4RUq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad, en ook een belangrijk onderzoek. Pas als er echt bewijs is dat wolfwerend echt niet afdoende is, zullen er misschien dingen veranderen. Vooral fijn voor de mensen die nu ook al dieren achter wolfwerend hek verliezen en alsnog door dierenrechten organisaties werden aangeklaagd, omdat ze hun vee niet goed zouden hebben beschermd. Lijkt me heel fijn als je dan de resultaten van deze pilot bij de rechter kan neerleggen...

Goed nieuws zeg.

Volgens mij is dit onderdeel van een driedelige pilot. In de twee andere pilots willen ze onderzoek doen naar het effect van het hekwerk op overige fauna, en hoe een wolvenaanval bij moeders een indirecte invloed heeft op de daaropvolgende lammeren.

Drenthe is goed bezig.

Zie https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/155263 ... art-gegaan

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:27

Ik zag dat je bij Stichting Leeuw een zwarte panter kon adopteren. Zou dat een wolf afschrikken?
Een zwarte panter valt ook niet zo op tussen mijn zwarte Friezen? Wel genoeg te eten geven natuurlijk, want mijn Friezen zijn niet om op te eten :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:40

Sanet schreef:
Ik zag dat je bij Stichting Leeuw een zwarte panter kon adopteren. Zou dat een wolf afschrikken?
Een zwarte panter valt ook niet zo op tussen mijn zwarte Friezen? Wel genoeg te eten geven natuurlijk, want mijn Friezen zijn niet om op te eten :D

Panter valt onder exotische dieren, die mag je in Nederland niet houden helaas. :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:22

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:14

Ik ken wel paar ponyhouders in die omgeving. Zal eens navragen :(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:25

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:27

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:43

DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/440 ... w48dPXBOQc

BIJ12 is weer fijn bezig...dna uit een hondendrol, joh wat zal de uitkomst zijn?!

Als dat waar is, dat ze dna van een hondendtol hebben genomen en niet van de gedode dieren, zijn ze, Bij12, geen knip voor neus waard.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:45

DuoPenotti schreef:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=65B811DD

pilot van afrasteringen mislukt, goed gekeurde.
al 4 keer de wolf binnen.

Wat zal nu.nl daar toch van zeggen met hun 6 keer, gaat wel hard zo.....

Maar ja, de ‘deskundigen’ negeren logisch verstand en de praktijk.
Ze willen het wiel opnieuw zelf uitvinden.
Kalveren, verdronken, paarden, achter de wagen spannen, allemaal van toepassing op de deskundigen.