Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 20:34

_O- sky is nu echt vertrokken met het "bijkomen". Er komt stilaan een halsje op. Het is zo heerlijk om te zien als ze slobber krijgen hoe hij een bak toe eigent gewoon uit principe en Joy doet dan een paar pogingen om tegen hem in te gaan maar ze zijn halfhartig en daarna geeft ie 'm zijn "winst". :+: :+:
Het lijkt echt alsof Joy door heeft dat Sky nood heeft aan "succes". Vigo won dat soort "gevechtjes" nooit. Die banjerde Joy gewoon. Maar Sky mag. :+:

Eigenaresse zei dat Sky nu bij een veulen van een jaar ouder stond en haar baas die DA is had gezegd dat dat eigenlijk beter was. Dat hij zich kon op trekken aan een ouder paard. Kijk, dát is dus precies wat ik wil creëren...

Afhankelijk van hoe het gaat lopen met het huis (na nieuwjaar zouden we het moeten gaan weten.) gaat Sky ook voor langere termijn bij ons blijven. :) dan komen Sky en Joy aan huis en blijven die twee samen en komen in zutendaal de potentiële anderen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:48

Topper ben je <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:33

Klinkt goed en je hebt een hele lieve stem. Eens met pmarena.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 23:08

Ik heb een irritante stem vind ik. :=
Maar dat vindt iedereen van zichzelf geloof ik.
Ik onthoud vrijwel alle mensen aan hun stem sinds mijn infarct omdat mijn gehoor enorm versterkt is. En ik houd enorm van mensen met een licht hese stem. Vrouwen met een wat lagere stem…. Zit ik dan met mijn piepstem. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:21

Hahah yep. Zeg als de eigenaar Sky ooit kwijt wilt, die mag bij mij komen wonen he <3
Joy ook, maar die kans is nihil :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 23:48

Avalanche schreef:
Hahah yep. Zeg als de eigenaar Sky ooit kwijt wilt, die mag bij mij komen wonen he <3
Joy ook, maar die kans is nihil :')

De eigenaresse van Sky zit heel erg op 1 lijn met mij dus ik vrees dat Sky alleen nog verhuist naar de grote weide of het nieuwe huis van ons. Ze heeft me al soort van in gehuurd om hem in te rijden als hij zo ver is. :+

Áls het nieuwe huis door gaat zou ze hem ook na zijn drie willen bij ons laten staan. Daar is dat mogelijk. Het nieuwe huis zou eigenlijk zo’n beetje al onze dromen mogelijk maken (ook die van mijn man met de honden.) we maken ons zorgen om de prijs die ze gaan willen. Dat zou best een domper zijn nu ik merk hoe graag ik dit eigenlijk doe. :o

Ook kwa wonen. Alles gelijkvloers zou voor mij echt een opluchting zijn. :o

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:56

Ja dat geloof ik. Dan kun je ook blijven rijden, en dat is zo goed voor je <3

Ik duim voor je :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 00:40

Avalanche schreef:
Ja dat geloof ik. Dan kun je ook blijven rijden, en dat is zo goed voor je <3

Ik duim voor je :+:

Thx. :+:

As heeft ook zandgrond wat veel voordeliger is met paarden dan de leem waar we nu op zitten. :x

Zutendaal is ook zandgrond en het enige dat daar moest was regelmatig bemesten. Leem eist zoveel en het is nog zelden top. :x je kan er ook nog eens niks op leggen om te verbeteren tenzij je af graaft. :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:10

Wanneer weet je meer over het huis ? Ik gun het je ook zo. Dus ga mee in de duim polonaise.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:23

Ik duim ook mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:38

Het lijkt me eerlijk gezegd als verkopers ook wel lastig als er een bekende is die het graag zou willen. Je kan het iemand wel gunnen natuurlijk maar je moet zelf ook verder en wil zelf natuurlijk eigenlijk ook gewoon zo goed mogelijk verkopen....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:31

Hoe het zit het met de epb waarde van dat huis in zutendaal? Gezien alles nu een pak duurder is van de bouwstoffen gaan ze het misschien niet zo snel kwijtraken aan de prijzen van 2022 en de jaren er voor. Misschien dat de huizen nu eindelijk eens weer betaalbaar gaan worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 01:31

petraaken schreef:
Hoe het zit het met de epb waarde van dat huis in zutendaal? Gezien alles nu een pak duurder is van de bouwstoffen gaan ze het misschien niet zo snel kwijtraken aan de prijzen van 2022 en de jaren er voor. Misschien dat de huizen nu eindelijk eens weer betaalbaar gaan worden.

Die is bar-slecht in beide huizen. Het hoofdhuis heeft twee ramen met dubbele beglazing maar dat is het enige. Verwarming op mazout en ze werken nog met een beerput. Aansluiting op riolering moet nog. Huis twee heeft daarnaast ook vocht schade en nul isolatie. 1 verwarming op mazout voor het hele huis. De occasionele huurders stookten daar bij met elektrische kacheltjes.

pmarena schreef:
Het lijkt me eerlijk gezegd als verkopers ook wel lastig als er een bekende is die het graag zou willen. Je kan het iemand wel gunnen natuurlijk maar je moet zelf ook verder en wil zelf natuurlijk eigenlijk ook gewoon zo goed mogelijk verkopen....

Zo ver ik begreep willen ze er gewoon van af. Zo lang het niet verkocht is moeten ze stoken en dat kost natuurlijk geld nu. Ik heb natuurlijk ook niet zomaar die mail gekregen. Dat doet me vermoeden dat ze niet verwachten het snel kwijt te zijn tenzij er een echte liefhebber is… en gezien er vanaf maart geloof ik nog meer eisen gaan komen…

Ik ben mezelf meer aan het gerust stellen dan iets anders. Ik hoop gewoon dat we om kunnen… voor mij is het ook wel lastig omdat ik de man goed ken… ook al zei hij dat ik moet onderhandelen zoals met aannemers aarzel ik daar toch wat in.

Extra slobber hier is klaar voor de veulens en de paarden. Kalmeringspasta en feromonen gel is op de plaatsen waar ie moet zijn… Sam krijgt twee tubes dit jaar. De veulens delen eentje (10mg voor Sky en 20 voor Joy in overleg met S en haar baas) maar bij hen reken ik vooral op de gel. Sky reageerde daar iig voor transport heel goed op. Joy vorig jaar ook.

morgen hun speelballen nog goed vol proppen… hooinetten overvol en Sam zijn back on track deken klaar leggen in de stal. :(:) hij krijgt sowieso ook zijn beschermers aan.

Ik haat oudejaar.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 02:12

Radio in de stal wat harder dan normaal aan.
Of werkt dat averechts?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 08:02

Oh dat klinkt wel positief allemaal voor jullie koopkansen +:)+

Hier doen we eigenlijk niks anders met oudjaar. Rena is het typje vreselijke zenuwenlijder dat je beter gewoon de ruimte kan geven om haar eigen plekje te zoeken waar ze zich het meest veilig voelt :(:)

Elk jaar kunnen ze dus gewoon rond de paddock / looppad / inloopstalletjes zelf uitzoeken waar ze het liefste staan. Ik wil nog wel eens een extra hooinet buiten ophangen op de plek waar ze het liefste lijken te staan, want Rena gaat een stuk minder graag naar binnen in deze tijd.

Ze vindt het erg fijn om te kunnen zien waar de herrie vandaan komt / dat het wel meevalt en in de verte is. Er wordt hier gelukkig niet op minder dan 100 meter vuurwerk afgestoken dus dat scheelt ook.

Heel veel succes vandaag en morgen met de beestjes allemaal :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 09:48

Taucha schreef:
Radio in de stal wat harder dan normaal aan.
Of werkt dat averechts?

Doen we ook. :j

pmarena schreef:
Oh dat klinkt wel positief allemaal voor jullie koopkansen +:)+

Hier doen we eigenlijk niks anders met oudjaar. Rena is het typje vreselijke zenuwenlijder dat je beter gewoon de ruimte kan geven om haar eigen plekje te zoeken waar ze zich het meest veilig voelt :(:)

Elk jaar kunnen ze dus gewoon rond de paddock / looppad / inloopstalletjes zelf uitzoeken waar ze het liefste staan. Ik wil nog wel eens een extra hooinet buiten ophangen op de plek waar ze het liefste lijken te staan, want Rena gaat een stuk minder graag naar binnen in deze tijd.

Ze vindt het erg fijn om te kunnen zien waar de herrie vandaan komt / dat het wel meevalt en in de verte is. Er wordt hier gelukkig niet op minder dan 100 meter vuurwerk afgestoken dus dat scheelt ook.

Heel veel succes vandaag en morgen met de beestjes allemaal :(:)

Met Rêve zou dat werken maar Sam verongelukt zichzelf dan, ik heb ze net op weide gezet tot een uur of half vijf. Dan komen ze op de paddock tot half tien en dan binnen. Het probleem is dat Sam Rêve ook zenuwachtig maakt.buiten hebben we geprobeerd maar heb hem uiteindelijk aan de longe moeten nemen omdat hij echt een paar keer. Haast door de planken ging. Daarna nog tot vier uur met hem gestapt om hem enigszins kalm te krijgen. :\ Vorig jaar met pasta en afleiding op stal en de radio hard ging nog het beste maar daar is ook alles mee gezegd. :\ hij is zo bang…. Je ziet echt doodsangst in zijn ogen. :\
Hij móet dan ook mij hebbrn. Niemand anders. Met mij is hij nog niet kalm maar iedereen die niet mij is maakt hem nog banger. Hij is dan echt even van de wereld. :(:)

Vorig jaar heb ik hem in de stal aan het touw genomen en staan poetsen. Hij weeft nl. extreem en dat was de enige manier om dat te voorkomen.

Dit is met 1 tube pasta zonder dat ik hem vast heb.

Oorproppen blijven bij hem niet zitten om een of andere reden. :x mijn man die het kent van jumping vroeger heeft ze er in gestoken en ze kwamen er nog uit gefloept. :\
Uiteindelijk hem zijn vliegenmasker op gedaan voor de proppen er in te houden.

Hier was het ook al 1 uur geloof ik. Dus ook al staan poetsen enz. Heb zo nog zitten ‘dutten’ tot vier uur omdat hij steeds opnieuw in paniek raakte als ik op stond om weg te gaan.

Ik da dus nu nog een aantal uur slapen. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:56

He get dat weven is wel intens naar om te zien. Ik hou ook niet van vuurwerk, die paar seconden mooie lichtjes wegen niet op tegen alle angst, schade en leed dat het dieren aandoet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:01

Sneu is dat hè..... dat zo'n dier ook door de jaarlijkse herhaling niet leert dat het wel weer over gaat :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:58

Je zou haast hopen dat het pijpenstelen regent zodat vuurwerk afsteken niet lukt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 14:26

Mars schreef:
He get dat weven is wel intens naar om te zien. Ik hou ook niet van vuurwerk, die paar seconden mooie lichtjes wegen niet op tegen alle angst, schade en leed dat het dieren aandoet.

Dat houdt hij dus de hele nacht vol als ik niet ingrijp. Vandaar dat hij deze nacht ook beenbeschermers om krijgt.

pmarena schreef:
Sneu is dat hè..... dat zo'n dier ook door de jaarlijkse herhaling niet leert dat het wel weer over gaat :(:)

Ik denk dat hij te zeer in paniek is om te leren. Sam is even niet thuis op zo'n moment... Het enige wat die weet is dat ie bang is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:41

Ik herken die staat van angst van Rena, super sneu is dat als ze gevangen zitten in die "waas voor de ogen" situatie :(:) Toch hebben bij haar de jaren wel verschil gemaakt gelukkig met vuurwerk, het is absoluut geen diarree-langs-de-benen-doodsangst meer zeg maar. Ik zou het Sam ook echt gunnen :(:)

Hier waren er net jagers bezig vlak naast de wei, lekkere timing zeg, alsof die paarden al niet genoeg spanning hebben -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 16:27

pmarena schreef:
Ik herken die staat van angst van Rena, super sneu is dat als ze gevangen zitten in die "waas voor de ogen" situatie :(:) Toch hebben bij haar de jaren wel verschil gemaakt gelukkig met vuurwerk, het is absoluut geen diarree-langs-de-benen-doodsangst meer zeg maar. Ik zou het Sam ook echt gunnen :(:)

Hier waren er net jagers bezig vlak naast de wei, lekkere timing zeg, alsof die paarden al niet genoeg spanning hebben -O-

Ik hoopte daar ook op maar hij wordt 18 in mei dus ik denk dat ík stilletjes mag stoppen met hopen. :\

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:39

Och, die arme Sam :knuffel:

Bah, ik had de tranen in mijn ogen van dat filmpje......

Ik vind het idd voor de dieren vreselijk en zelf kan ik er dan ook niet meer van genieten. Ik vind een vuurwerkshow prachtig, maar dit is voor dieren echt ellende.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:54

Ach jee alweer een jaar verder en arme sam weer op naar een avond stress :(:) bizar eigenlijk hoe snel een jaar gaat. Kan me deze filmpjes nog herinneren van vorig jaar.
Hier al de hele dag veel wind en regen dus ook erg weinig vuurwerk. Hopelijk voor Sam bij jullie ook.

Ondanks alle stress, wens ik jullie een fijne jaarwisseling en een 2023 waarin dromen uitkomen en je lichaam stabiel blijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 19:10

Hier zijn ze al flink bezig, ik hoop dat ze hun handen er af blazen.

Sam heeft zijn eerste dosis pasta al gekregen.