Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rijsa schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. En succes met de zoektochten!
Mijn zoektocht is ook positief geëindigd. Ik heb mijn nieuwe paard gister opgehaald. Onwijs blij met haar!
Bijna 2 jarige nrps merrie. Hopelijk wordt ze een heel fijn sportpaard.
[ [url=m/gHftXI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lauwsiej schreef:Dat heb ik inderdaad niet vermeld in mijn introductie post zie ik.
Ben opzoek naar een ruin, 5-10 jaar, schofthoogte vanaf 1.55m indien breed, anders rond 1.65m.
Hoeft geen mega beweger te zijn, ik wil gewoon fijne buitenritten met hem kunnen maken en het is een pre als hij al betuigd is.
Kleine voorkeur voor een bont paard, maar de kleur is natuurlijk het minst belangrijk. Ik zoek geen volle tinker/fries/haflinger/fjord/draver/pre. Een kruising kan echter wel.
Helaas een beetje de omschrijving die vele met mij nu zoeken
Fly_high schreef:Lauwsiej schreef:Dat heb ik inderdaad niet vermeld in mijn introductie post zie ik.
Ben opzoek naar een ruin, 5-10 jaar, schofthoogte vanaf 1.55m indien breed, anders rond 1.65m.
Hoeft geen mega beweger te zijn, ik wil gewoon fijne buitenritten met hem kunnen maken en het is een pre als hij al betuigd is.
Kleine voorkeur voor een bont paard, maar de kleur is natuurlijk het minst belangrijk. Ik zoek geen volle tinker/fries/haflinger/fjord/draver/pre. Een kruising kan echter wel.
Dit type paardjes zie je meestal inderdaad binnen enkele dagen van mp verdwijnen, lastig zeg. In ieder geval succes met je zoektocht![]()
Ik heb gisteren nog een hele spontane bezichtiging gedaan, gaaf paard maar helaas niet wat ik zocht vrees ik... Maar als iemand wat meer dressuurgerichte allrounder zoekt dan kan ik er een aanradenhij maakte keurig een klein sprongetje maar een springtalent zou ik hem niet noemen zeg maar
![]()
Wat ik zoek is een springgefokte allrounder, zo'n B-L hoogte moet die aankunnen als doelniveau dus een indrukwekkend springvermogen is zeker geen vereistewel een beetje fanatiek en dapper met springen. 4-12 jaar, 160-175cm, merrie of ruin. Hoeft nog niet uitgebracht te zijn maar dat is zeker een pré, moet wel zadelmak zijn en al onder het zadel hebben gesprongen. Verder hoeft het geen beginnerspaard te zijn, ik hou juist van die eigenwijze (merrie)karakters. Dressuurmatig mag er nog aardig wat werk aan zitten; een beetje stuur, gas en rem vind ik voldoende om er aan de slag mee te gaan.
Ik heb al eentje op het oog gehad die aan alle voorwaarden voldeed maar verkoper had nogal veel haast met verkoop en het was voor mij niet haalbaar qua pensionstal regelen en ook wat privé zaken enzNu zit ik nog over die jonkie te twijfelen want die is echt heel groen. Bij de rest mis ik zo'n beetje het fanatieke met springen
Lauwsiej schreef:Dat heb ik inderdaad niet vermeld in mijn introductie post zie ik.
Fly_high schreef:@lies 9000-10000 is zo'n beetje mijn max, rond 7000-8000 zou ik het helemaal geweldig vinden maar ik weet niet of het haalbaar is? Dat is uiteraard ook afhankelijk van kwaliteit, gezondheid, ervaring, africhtingsniveau end
Ik hou contact met een aantal verkopers die al andere serieuze kijkers hebben en pas eind deze week kunnen laten weten of ik überhaupt mag komen. Dus je zulke paarden zie je zeker maar ik ben er blijkbaar telkens te laat bij![]()
Ik stuur je zo een pb, als iemand een paard weet dat aan mijn voorwaarden voldoet dan kan een pb'tje zeker geen kwaad.
@Dilan93 ik zit te twijfelen of ik het rijtechnisch aan kanIk heb weliswaar aardig veel ervaring met groene en "lastige" paarden maar die heb ik vooral voor anderen gereden en zo'n eentje zelf kopen vind ik toch extra spannend, want wat als ik hem per ongeluk helemaal verpest...? Klik is er zeker en het is zo te zien echt een lieverd die geen stap verkeerd wil zetten, maar hij is erg groen zelfs voor zijn leeftijd (4). Nog nooit het erf af geweest, nooit op de trailer gestaan, verder is hij best groot en daardoor mist die balans, een grote volte is een flinke uitdaging voor hem zeg maar
dat is allemaal niet vreemd gezien zijn leeftijd
maar of ik wel kundig genoeg ben om hem verder op te leiden is de vraag...
Dilan93 schreef:Eens. Mensen op Bokt kunnen soms nogal dramatisch doen over een paard doorrijden als je daar geen ervaring mee hebt, maar vergeten even te bedenken hoe je aan die ervaring komt: door het te doen.Fly_high schreef:@lies 9000-10000 is zo'n beetje mijn max, rond 7000-8000 zou ik het helemaal geweldig vinden maar ik weet niet of het haalbaar is? Dat is uiteraard ook afhankelijk van kwaliteit, gezondheid, ervaring, africhtingsniveau end
Ik hou contact met een aantal verkopers die al andere serieuze kijkers hebben en pas eind deze week kunnen laten weten of ik überhaupt mag komen. Dus je zulke paarden zie je zeker maar ik ben er blijkbaar telkens te laat bij![]()
Ik stuur je zo een pb, als iemand een paard weet dat aan mijn voorwaarden voldoet dan kan een pb'tje zeker geen kwaad.
@Dilan93 ik zit te twijfelen of ik het rijtechnisch aan kanIk heb weliswaar aardig veel ervaring met groene en "lastige" paarden maar die heb ik vooral voor anderen gereden en zo'n eentje zelf kopen vind ik toch extra spannend, want wat als ik hem per ongeluk helemaal verpest...? Klik is er zeker en het is zo te zien echt een lieverd die geen stap verkeerd wil zetten, maar hij is erg groen zelfs voor zijn leeftijd (4). Nog nooit het erf af geweest, nooit op de trailer gestaan, verder is hij best groot en daardoor mist die balans, een grote volte is een flinke uitdaging voor hem zeg maar
dat is allemaal niet vreemd gezien zijn leeftijd
maar of ik wel kundig genoeg ben om hem verder op te leiden is de vraag...
Met begeleiding kan je ver komen hoor![]()
Ik zou het juist spannender vinden om zulke paarden voor anderen te rijden.
Als ik bij mn eigen paard iets verkeerd doe, dan heeft in ieder geval niemand anders er last van.
En een paard is niet zomaar verpest. Maar zou wel iemand vanaf de grond laten helpen als je zelf wat meer zekerheid wil
Lauwsiej schreef:anjali schreef:Waarom zou je wel een kruising willen maar geen "vol" ras?
Snap dat het een beetje gek staat. Maar ik heb een beetje een zwak voor kruisingen en ik heb bij bijv haflingers en fjorden, vaak het idee dat ze te compact voor mij zijn
Selina schreef:Normale prijsklasse vind ik tot de 10.000.
14.000-16.000 vind ik echt belachelijk veel geld![]()
10.000 ook al trouwensMaar wat ik vind is niet van toepassing
Dilan93 schreef:Afhankelijk van het ras, niveau en afstamming denk ik
Ik vind het een hoog bedrag, maar ik kijk dan ook naar arabieren, volbloeden, dravers enzo.
Nou kom je bij de arabieren nog wel eens 10.000 tot 15.000 tegen, maar dat is dwn hogere prijsklasse
Dravers en volbloeden ben ik voor die prijs nog niet tegen gekomen.