Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:27

mirjamalvaro, wat grappig, ik had daar nog nooit van gehoord. Lijkt me wat comfortabeler dan het oorspronkelijke model.

SBravour dat is misschien ook wel zo. Viel me bij deze foto's alleen wat meer op dan bij mijn vorige foto's van Veroon. Ik zal het een beetje in mijn achterhoofd houden de volgende keer iig.

kvulden ah dank je wel, wat lief. <3

Ik heb ook weer eens een topic aangemaakt :) [RIJ-ITP] lieve en stoere Groninger Veronia

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:48

Kvulden : mooie tinker zo met dat zwart om t oog!

Apple ziet er weer goed uit zoals altijd!! lekker op buitenrit!

Murosch : Ze loopt goed! Voelt ze ook fijn aan met rijden??

Hier lina natuurljik tijd eruit gelegen door de wond. Nu is het dusdanig dicht dat ik wel weer kan beginnen. Morgen begint mijn schoolvakantie dus mag ze direct weer aan de bak. Nog even denken hoe ik haar aan t werk ga zetten. Denk even longeren, nog even nadenken over de bijzet :') :') Ik weet als ik haar aan halster klik dat ze sowieso gaat sterrenkijken. Wil eerst graag nog wat nieuws kopen voor de fotografie en dan komt mn kaptoom :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:02

Marjamalvaro weet je wel merk dat is? Ben er benieuwd naar. Ik kan er eentje vinden voor 599euro. Maar de opblaasbare zijn zo wie zo al duurde.

Dank je wel Nynkster. Leuk he die eyeliner haha
Laatst bijgewerkt door kvulden op 04-07-18 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:08


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:40

Ik weet dat ik vrij weinig reageer en lang niet op iedereen. Toch wil ik graag dit prachtige momentje delen met jullie. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ‘gewoon’ op mijn kleine puppy gestapt. En zo ging het ook, ze zette geen stap... Zo braaf was ze, ben trots op haar. Hoe bijzonder is dat moment, onbeschrijfelijk!
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:14

Jee *\o/* Wat leuk voor je :D
Hoef niet te vragen of het leuk was want dat straalt van de foto af <3

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:20

Hahahaha. Heb deze foto maar gepakt, zie je mijn té-blije hoofd wat minder :D

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:54

Gaaf SBravour, blij ei hahaha..

Ik had gisteren zelf ook zo`n blij ei momentje. Voor het eerst alleen opgestapt met krukje zonder dat iemand dr vast hield. En keurig braaf stil staan *\o/*

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:19

dat is super fijn! Dan stap je al heerlijk relaxed op met het idee dat ze het OK vinden als je opstapt :D
Ik heb daarom eerst het inparkeren aangeleerd, fien draait zich dus zelf naast het krukje. Van daaruit ben ik vandaag in een spontane bui zelf opgestapt, alleen :D Gelukkig was er een lief iemand naast de bak die een fototje van ons wilde maken. Ben ik haar eeuwig dankbaar voor, dit is namelijk echt zo een gouden moment die je vast gelegd wilt hebben.
Omdat ik eigenlijk altijd alleen ben is het voor mij dus ook een must dat ze zich vrijwillig laat bestijgen, anders had ik er nooit op gedurfd hoor :D Ben dus 2x zelf op en af gestapt, wat ze natuurlijk goed voelen met alleen een barebackpad op. Maar ze zette geen stap, heb mijn teugels niet eens opgepakt.

hier zie je ook mooi dat ze zich direct durfde te buigen ondanks het ruitergewicht. Vaak zie je dat ze zich een beetje willen afsluiten en de spieren aanspannen.
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:56

@SBravour wat een gevoel hè! Onbeschrijfelijk!
Ik ben nu 5 weken bezig dus kan het me nog goed herinneren hoe blij ik was en nog steeds trouwens!

Ondertussen zadelen we op en stappen we meteen op ipv nog even een de longe. Dit heb ik nu 3x gedaan. Gisteren avond ook voor het eerst aangegaloppeerd op commando dit hadden we nog niet gedaan onder het zadel en beiden kanten op in de goede galop!

Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:26

Wat een knapperd! Braaf voor een eerste keer zeg! :)

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:57

Gisteren ons eerste buitenritje gedaan! Ik ben zo trots, liefst stap ik er vandaag weer op maar hij was naderhand echt moe, arme vent:P
Conditie van een wandelende tak:)

Sbravour: gaaf is dat he? dat je het 'gewoon' probeert en alles gaat beter dan dat je ooit zou durven dromen:D ik ken dat ook!
Nouklime: gaaf dat je lekker hebt gegaloppeerd. Ik loop te kloten met ons zadel dus eerst moet de zadelpasser langskomen zodat we eerst een goed zadel hebben, pas daarna durf ik verder te gaan dan draf. Ik zit echt voor geen meter in dat rot zadel waar we nu mee rijden.
Bovendien moeten we nog even oefenen met sturen en remmen:')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:23

Misschien is een barebackpad een optie? Geen paniek met niet passen maar wel fijne steun? :)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:03

Zo allemaal eerste keren. Super leuk.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:01

Morgen ga ik bijlezen hoor jongens! IK zag Sbravour iig op haar paard zitten, wat een super gezicht!!!!

Ik wou vandaag eigenlijk longeren maar de fokker van Hayden vroeg of ik mee wilde weer even bij de ponys kijken. en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Daarna even bij de dikke lina gekeken, ze groeit gestaag verder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En knappe kereltje, hij parkeerde zn billen voor me en ik kon weer gaan kriebelen, heerlijk zon knuffel veulen :D Afbeelding
Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 08:59

RoyceMack, Balen van je zadel problemen, maar verstandig er even een zadelpasser bij te halen.

SBravour, Echt super dat ze zo braaf is zeg.

Nouklime, wat een leuk paard heb je zeg. En knap zonder te longeren erop. Dat lukt me hier nog niet hier. Maar ach komt wel. En voor het eerst in galop, braaf kind!

Nynkster, aaahhh knappe baby <3

Hier gaat alles goed met mijn puppy paard. Gisteren weer gelest en ze gaat echt steeds fijner. We plannen altijd een half uur les, maar meestal is de les zelf niet langer als 20 minuten. Goed is goed zeggen we dan haha.
Ze bied alles zo fijn aan dat ik haar ook niet wil overvragen en ze moet wel lekker fris in het koppie blijven.
Woensdag komt de zadelmaker om mijn zadel na te kijken. Rij er nu dik een maand mee dus even checken of alles nog correct ligt. Verder eigenlijk weinig te melden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:26

Odenxioa, fijn! Wat voor zadel heb je nu, speciaal aangekocht voor je jonge paard? Is die redelijk aanpasbaar?

Nynkster, zo! die is opgeknapt al. Ziet er goed uit, lekker aankomen. Heb je ook al weer iets met haar gedaan of laat je het nog even rustig aan gaan?

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:10

al 3 dagen stilte hier! Warm he... om wat te doen..

Hier gaan we gestaag verder... Hoop toch wel beetje door te pakken nu. wilde vandaag even longeren en toen appte Elina (kabayo) of ik wat te doen had. Dus Elina meegenomen naar de ponys en de dames even gepoetst en Lina gelongeerd, nouja.. Ik noem het altijd maar rond slingeren want echt serieus gaat het toch niet :+
Vandaag was er ook nog volk over de vloer die druk aan het kwekken waren dus dat was natuurlijk 1 grote afleiding :7

Ze was wel braaf opzich, maar we moeten echt weer even de draai vinden. Daarna Elina de lijn in handen gegeven (toch weer wat anders, pony slingeren) en dat ging eigenlijk echt supergoed!

Daarna lekker onder de tuinslang gezet wat ze ook wel lekker vond, en weer lekker verder dik worden in de weide 8)7

Eerst ik zelf even slingeren
Afbeelding

toen elina nog even slingeren
Afbeelding

en toen was t ook wel weer gedaan, 20 muggenbulten verder

______________________________________________

Odenxia : Fijn dat het dan goed gaat met lessen! En zadel nakijekn is natuurlijk ook altijd even nodig :j

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:13

Leuk. En ja erg warm.

Helaas staat Kya met dik been. Trap gehad oid. Nou was ze toch een week vrij, maar nu echt verplicht.
Haar moeder staat ook kreupel.
Dus de andere 2 moeten nu vaker asn de bak. :(:)

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:45

Hier ook wat pech. Ik heb nu soort van vakantie, maar mijn paard heeft ook een klap gehad en die heeft nu een ei op zn been zitten, dus maar even rustig aan doen tot de zwelling (grotendeels) weg is en de wond goed dicht is.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 22:53

SBravour, ik heb een nieuwe Kent&Masters. Ik moest een kort zadel hebben door kens dr korte rug en deze lag super erop. En de prijs van een nieuwe kent&Master is goedkoper als een 2e hands custom. Dus mijn portemonnee werd er ook nog eens blij van zeg maar haha.

Mirjamalvaro, balen zeg je paarden kreupel. Hopelijk lopen ze snel weer rad.

Bowo, jouw paard ook in de lappenmand. Sterkte!

Nynkster, ziet er relaxt uit. Ik vind wel je singel wat ver naar voren liggen. Maar misschien geven de foto's een wat vertekend beeld.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:02

@Nynkster; Lekker bezig samen! Ze ziet er goed uit, glimt erover +:)+

@Mirjamalvaro: Hé s.hit -O- Beterschap met de kreupelheid.

@Bowo; nou wat een pech inderdaad. Ook voor jouw paard beterschap!

@Odenxia: Oh wat fijn dat je een nieuw zadel hebt! Ik had voorheen ook een Kent en Masters. Opzich echt hele fijne zadels alleen ik had de cob versie en die vond ik te plat. Had ik te weinig steun aan.

Ik zit moet nog 6 weken wachten op mijn zadel ^) Kijk er zo naar uit.

Ik had van het weekeind een schriktraining neer gezet in de bak. Met alle 3 de ponys gedaan. Ze vonden het erg leuk. Rissa was uiteindelijk het stoerst die gaf echt nérgens om zeg := Lars was wel een beetje schijterig maar die liet zich wel overhalen alles te te doen. Vooral de bellenblaas machine vonden ze gek :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellentjes
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-02-11
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:57

Ik meld me weer even. Erg druk gehad ivm nieuwe baan.
Dit is Dirkje

Afbeelding
Afbeelding

We longeren haar nu af en toe en het gaat al iets beter.
We proberen op stemcommando en dat gaat elke keer beter.
Ze is heel koel. Je kan om haar een springen en gek doen maar ze kijkt er niet naar. Op haar hangen of even zitten is ook geen probleem.

Afbeelding

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:31

Gaaf, al die verhalen!

Hier voor het eerst een paar stapjes gezet met Sólrós :D


xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:02

Hartstikke leuk dat jullie hier je verhaal neerzetten maar we lezen elkaars post bij en reageren daar dan even op ;)