Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monique1963 schreef:Dat snap ik, maar je hebt weer lol en het gaat goed. Zo belangrijk!! En ze leert dat het OK is met vrouwtje op stap. Dus wordt toch via een veilige weg, rustiger en rustiger.@Pien, "normaal" doet ze niet. Ik ga niet zonder iemand weg. Dat vind ik nog steeds niet verantwoord. Maar op dit moment hebben we er allemaal lol in en dat is het belangrijkst. Ik hoop echter op nog meer verbetering.
pien_2010 schreef:Monique1963 schreef:Dat snap ik, maar je hebt weer lol en het gaat goed. Zo belangrijk!! En ze leert dat het OK is met vrouwtje op stap. Dus wordt toch via een veilige weg, rustiger en rustiger.@Pien, "normaal" doet ze niet. Ik ga niet zonder iemand weg. Dat vind ik nog steeds niet verantwoord. Maar op dit moment hebben we er allemaal lol in en dat is het belangrijkst. Ik hoop echter op nog meer verbetering.
joey2010 schreef:Wat was hij een hunk in zijn jongere jaren.
henny_w schreef:Ja de samengesteld bestond uit dressuur, behendigheid en bosparcours. Bij de laatste twee onderdelen reed ik ze er allemaal uit. En met de dressuur wist hij echt niet wat aan de teugel lopen was, maar hij wilde zo graag zo keihard, dat ik hem enorm bij me moest houden en zijn koppie in een krul trok. Tja. Ik werd met de dressuur dan ook niet eerste, hoor, maar met alle punten was ik toch twee keer clubkampioen. En we hadden een stuk of 10 aanspanningen.Leuk als een shet het aangespannen zo goed doetZeker als je dan ook nog beter gaat dan de grote aanspanningen zoals Friezen
henny_w schreef:Het voordeel van een sulky is dat de paarden trekken via de lamoenbomen en de achterhand alle ruimte heeft om te bewegen. Ze trekken nl. niet via de strengen aan een evenaar achter zich. Mocht je vriend iets dergelijks zelf kunnen maken dan moet ie rekening houden met de balans van de sulky. Als je de bomen (lamoen) optilt ter hoogte van het schoftje van Shadow dan moet ie bij wijze van spreken nauwelijks druk uitoefenen op 1 vinger. Dan heb je 'm super in balans.
Monique1963 schreef:Dank Henny weer wat geleerd, wist ik niet van die sulkies. Ik noemde het tweewielertje wat ik had een sulky maar dat is het dus duidelijk niet. En sulkies van renpaarden ken ik wel, maar het harnachement ervan zal ik me eens in verdiepen.
Monique1963 schreef:Wat ik heb is een schoffie met een singel. Door het schoffie gaat een 2e lange singel met lichtogen voor de bomen nog eens over de bomen en dan onder de buik door. Is dat wat je bedoelt Henny?
henny_w schreef:Monique1963 schreef:Wat ik heb is een schoffie met een singel. Door het schoffie gaat een 2e lange singel met lichtogen voor de bomen nog eens over de bomen en dan onder de buik door. Is dat wat je bedoelt Henny?
Yep dat is wat ik bedoel. Die buitenste singel sla je als die lang genoeg is een keer om de boom van een sulky heen of nog handiger door een oog wat aan de boom zit dan trekt de pony daar de sulky mee ipv. van de strengen.
EmptyWords schreef:nee klopt, dat heb ik gezien.
alleen zoals Henny het voorstelt, dan gaat het anders en zou ik niet willen