De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:27

Aaah ijsje werd een ijsje buiten, groot gelijk dat hij naar binnen wilde! Prachtige accommodatie!

Fin een beetje druk vandaag, mag ook een keer met dit weer toch, lekker uitleven!

En Leon weer terug thuis, ik denk echt dat je er heel veel profijt van hebt dat hij lekker in training is geweest, heerlijk dat hij nu de basis kent!

Kimley, heeft je vriend een friese fokkerij? Lekker hoor zo naar het bos! Ik wil zondag proberen te gaan als er geen sneeuw ligt! En galop en in de binnenbak, allemaal nieuwe dingen maar super dat ie zich zo goed gedraagt!

Hier gisteren les gehad, lekker naar de binnenbak gereden met de trailer, trailerladen is eindelijk echt geen probleem meer gelukkig! Heel fijn gelest, het was warempel net een dressuurpaard!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:25

Wat ontzettend braaf!

Nova blijft nog even kwakkelen. Morgen komt de hoefsmid om te bekappen. Hij gaat haar ietsje anders zetten rechts achter (binnendoor) omdat nu door de slappe spieren recht achter haar knie af en toe kort op slot schiet als ze vrij beweegt in met name galop.
Ik zal blij zijn als alle sneeuw en ijs weg is dan kunnen we lekker naar buiten rechtuit en omhoog omlaag.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:40

Linda, nee hij heeft een beleef stal. Zowel onder het zadel als voor de wagen, al zijn het inderdaad wel veel Friezen die we krijgen :) Ja echt heerlijk ook die binnenbak en ik ben zo trots op haar <3
Nu heeft ze even vrij een paar dagen even nadenken over alle nieuwe indrukken :D

Super dat je les goed ging en dat hij zo de trailer op gaat :)

Jammer dat nova zo blijft kwakkelen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:56

Wat balen dat Nova zo aan t kwakkelen is.

Tijgertje heeft een blij hoofd!

En knap muisje doet het toch maar mooi stoer!

Ik ben heeeeeeel blij met de stal, luxe maar zo goed voor de paarden. Hele dagen buiten, 5 x ruwvoer. Echt top!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:17

Beleef is natuurlijk beleer stal :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:37

De stand van die hoef is net deels aangepast. Niet in 1x want daarvoor was de afwijking te groot.
Mijn nieuwe hoefsmid is meermaals per week bij ons op stal (omdat ie ook westernlessen geeft) en houdt haar nu zelf wekelijks in de gaten en geeft aan wanneer hij weer wil corrigeren. Vandaag lekker even in de paddock met haar maatjes wennen aan de nieuwe stand en morgen eens kijken bij vrij bewegen in de bak of er verbetering merkbaar is al.
Ze was trouwens super braaf, terwijl in de bak ernaast een gillende Noriker hengst gereden werd. Zelfs de grond trilde elke keer als deze 800+ kilo hengst voorbij denderde.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:48

Klinkt als een super stal Nimber, vooral veel hooivoerbeurten zijn zeldzaam.
Al erop gezeten thuis Hillebil of gaat dat niet met de vorst nu?
Wat netjes Kimley, super paardje!
Fijn joh zon hoefsmid CrazyCat, ben de ellende van de man die ik de vorige keer liet komen nog op aan het lossen |o
Super ook dat ze zo braaf is, beloofd wat als ze een beetje koel blijft :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:22

Azmay, klopt ik moet er wel 20 min voor rijden maar dan heb je ook wat, gelukkig ligt t tussen mijn huis en werk in dus door de week kom ik er toch al bijna langs

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:31

Hillebil wat fijn dat hij weer thuis is heb je al gereden met hem?
Kimley wat super braaf en goed van mouse!
Linda altijd fijn als laden goed en makkelijk gaat wanneer ging je weer starten met hem?
Cc jammer dat Nova zo blijft kwakkelen
Nimber die stal zou ik graag 20 min voor rijden zeker met zoveel voerbeurten :j

Fin gaat fijn volgende week weer wedstrijd zijn voorzichtig begonnen met onderdelen van de M alleen betekend dat met mennen verzamelen, uitstrekken en galop in 1x erbij in de proeven we hebben dus ook besloten dat dit mochten we de punten al hebben toch pas het nieuwe indoorseizoen weer word eer we dat starten. Hij is nog jong en wil hem gewoon niet overvragen of overbluffen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:01

Goed bezig Fin, Ice mag vanaf 1 april ook t M in maar wij gaan deze maand lekker over naar t L2 tijd zat.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:13

Ja idd tijd zat mennen loopt ook maar tot zz dus je bent er snel doorheen wij hebben ook geen tussen klasse. Fin mag met 6 Z starten Verder hebben wij geen leeftijdsgebonden klasse. Owja je mag wel pas met 4 beginnen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:13

Voorzichtig positief de diernarts/chiropractor was er vandaag weer en haar heup en rug hebben zeker nog aandacht nodig, maar ze zat al een stuk minder vast dan de eerste keer. De patella fixatie waar ik me dus zorgen om maakte is volgens haar echt een kwestie van slap en dus lekker veel rechtuit gaan stappen en vooral heuvel op. Nou hebben we hier in Oostenrijk genoeg stijgende wegen en ik loop haar dan aan de hand weer naar beneden.

Volgende keer behandelen we weer de rug en krijgt ze ook acupunctuur.

Blondies
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze wilde graag wat behandelingsfoto's vandaar de foto's.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:36

Gaat lekker Fin!
Merk je al verschil met Nova?

Leon heb ik al gereden thuis. Wel met slof erbij. Hij is super op de stemhulp. Stap draf en Galop. Heerlijk is dat. Zijn tuigersnekkie kan hij er nog wel opzetten vandaar de slof er als middel even bij. Hij is wel stukken rijbaarder nu. Let niet op alles wat om zich heen gebeurd en dan natuurlijk de gangen op been en stem.
Dat hij door zijn lichaam gaat ontspannen komt ook wel dat hij dan zijn nekkie wat beter laat zakken. Maar hij is echt een stuk opgeknapt.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:19

@crazycat voorzichtig positieve geluiden vanuit jouw kant, fijn dat er een steigende lijn in zit, en fijn dat je hoefsmid elke week kan komen! Mooie foto's!

@kimley Heb je er ondertussen al weer op gezeten??

@nimber zelfs luxe met voeren :') Lekker hoor!

@Hillebill Leon thuis al gereden, zal vast een geluksmomentje zijn geweest zo zelf aan de slag!

@Azmay jij zal nu wel een beetje balen dat de vorst weg is bij jou op de klei..

@F_inley Zondag start ik weer! Ben nu al zenuwachtig :') Maar komt vast goed!
Mooi besluit om nog niet over te stappen, maar wieweet gaat hij van de zomer wel flink vooruit, je wilde hem dan ook nog onder het zadel beleren toch?

Hier gaat de training echt super! Zondag dus weer een keer op wedstrijd!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:10

Hillebil fijn dat je al hebt kunnen rijden!
Linda succes zaterdag wij mogen zondag weer. Hij kan en wil het allemaal wel hoor als ik nu alles mee zou gaan pakken is hij in de zomer of zelfs eerder klaar voor de m maar vind het veelste zwaar voor z'n leeftijd vandaar dat we het uitstellen verzamelen kan hij al stukjes en uitstrekken ook. Galopperen moeten we even trainen op de goede galop haha. Maar galoppeer vrij weinig met de wagen eigenlijk. Inrijden hoop deze zomer maar helaas geld is even op en wil eerst weer een flink potje hebben voor ik weer grote uitgaven ga doen :j

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:50

Ik kan jullie even niet bijhouden dus ik beantwoord even heel asociaal alleen de vraag die aan mij gesteld word :')

@Lindamuster
Nee ik heb er nog niet weer opgezeten, de dagen dat ik werk heeft ze vrij aangezien ze nu dus in Friesland staat :) Gisteren heeft ze even aan de longe gelopen en dat ging fijn! Zometeen ga ik haar manen en staart weer even wassen en dan met alles los op de foto zetten met mijn nieuwe hoofdstel <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:14

Hier ookal zo fijn wezen trainen. Wat kan je dan genieten hè!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:51

Linda: Succes Zondag
Finn: jij ook succes!
Hier vandaag mijn eerste les gehad.............. Wat liep ie lekker zeg! Slof grotendeels lekker los. En hij zakte echt fijn naar beneden. Moet zelf ook echt van de rechter binnen teugel afblijven. Daar gaan we ons voornamelijk op richten in de les zodat Leon fijn op de buitenteugel gereden wordt en recht! Maar wat deed hij het lekker! ( En dat voor een halve tuiger ;-) Jaja deze tuiger heeft het dressuur wel in zich. Wel echt aan werken maar hij laat zich ook bewerken.

Bakken alweer mooi ontdooit bij iedereen? Bij de temperaturen zoals vandaag baal ik ervan dat wij geen buitenbak hebben. Ik klaag niet met een binnenbak hoor maar een buitenbak zou ik zelf wel prettig vinden.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:21

Mijn nieuwe hoofdstel staat zo gaaf <3
Vandaag ook weer lekker gereden, nog even gauw in de laatste zonnestralen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:11

Bak was gister al weer goed, toen was ie weer ietswat nat door de sneeuw en regen, het is ook nooit goed eigenlijk :') straks is de boel weer te droog etc.
Wat lekker dat je les zo goed ging! Binnenteugel rechts heb ik ook last van! En mijn reactie als Irocco vastpakt is zelf ook vastpakken maar dat win ik natuurlijk niet. Zo lastig om los te laten af en toe echt een slechte eigenschap..

Wauw Kimley, dat hoofdstel is echt prachtig!! Meestal heb ik niks met bruin/cognac maar dit staat zo mooi!!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:12

Ohhh die is gaaf zeg! Staat ook super.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:15

haha ja idd Linda! Echt een hele slechte ruiter eigenschap! Maar denk dat als je er zelf goed bij nadenkt dat het wel een automatisme gaat worden door met de buitenteugel te rijden ipv binnenteugel. Leon loopt dan zo niet in het spoor ( is ook niet raar ) Maar in de les er echt mee bezig geweest. Je moet het eerst goed voelen dan valt bij ons het kwartje ook (lol)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:13

Ik heb alles cognac of donkerbruin <3

Fijn dat jullie lessen allemaal zo goed gaan, ik wil ook weer gaan lessen maar moet eerst iemand vinden :')
Buitenbak hier is al weken gewoon fijn te rijden :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:30

Hillebil goed bezig in de zomer niet buiten kunnen rijden lijkt me niks veelste warm dan.
Kimley wat een super mooi hoofdstel <3 <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:42

Wat staat dat hoofdstel mooi!!

Nova voelt zich echt beter in haar vel na de eerste correctie van haar hoef en 2e chiropractor behandeling. Over een paar weken nog een korte behandeling en acupunctuur.

Ik heb los draven heel veel beloond de laatste tijd. Nova heeft zoveel töltaanleg dat ze uit zichzelf zelden draaft. Ik wilde dit graag zodat ze haar rug lekker los kan laten. De spontane enthousiaste galop en bokkensprongen doen me ook goed weer te zien