Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:16

Babootje , getver wat een narigheid, ik hoop dat het snel opknapt.

Marije, Haydn had ik gekocht toen hij 4,5 mnd oud was, dat is zeker waar dat dat het risico is als je ze weg doet .. Maar dat was niet de insteek van de tegenpartij.. Ze wilde hem voorzichzelf , dat was ook de reden dat ik toen overstag ging om naar ze toe te gaan. Maar goed, ik heb er een topper voor terug ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:00

jasses wat een ellende Babootje Goed dat je er zo bovenop zit

Gister na 2 en halve week vakantie weer gereden Opstappen en weg rijden Braaf paard <3 Wel even 5 min aan de longe gehad

Hij was beter in de mond niet meer knarsen ook Blij dat die rot dingen eruit zijn

We kunnen weer aan de slag met de galop tips :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:38

Morgen wordt er bij Hudson bloed afgenomen om te kijken of hij nog testosteron aanmaakt... Het is niet grappig meer hoe hij op andere paarden reageerd, zo dominant opeens weer, wil nu zeker weten dat alles weg is. Hij klauwt elke dag bijna met z'n voorbenen door het draad.. De stal eigenaar was er gisteren helemaal klaar mee ( begrijpelijk) en zei dat hij niet meer naar buiten mocht... Daarop zei ik " dan ga ik weg " later nog staan praten... Laat nu bloedprikken en dan kijken we nog verder hoe en wat en of ik daar blijf ..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:18

Jeetje wat een toestand Moniek. Zou hij klophengst kunnen zijn?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:26

Ik heb zojuist contact gehad met de kliniek waar hij is gecastreerd bij DAP krommerijnstreek .. En die hebben niks bij z'n patientenkaart staan , ze zegt dan kun je er vanuit gaan dat het allemaal gelukt is .. Hij is staand in de box gecastreerd .. Vanavond m'n eigen DA even contacten tijdens het tel spreekuur .. En overleggen of er toch bloed geprikt moet worden of dat hij iets heeft tegen zn drift ..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:16

De DA gaat er over nadenken .. Hahaha heb ik weer , ze zegt het kan zijn omdat het staand gebeurd is ( sowieso is het goed gebeurd ze lens die kliniek , mocht het noet goed gegaan zijn staand leggen ze ze daar op tafel ) dat de zaadstrengen nog wat lang zijn , omdat het staand gebeurd is kunnen ze er minder hard aan trekken dan wanneer ze liggen .. Maar ze gaat even denken wat ze er aan kan doen en komt er dan op terug ;)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:35

Jeetje wat een toestand Moniek

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:26

Beterschap babootje!
Inderdaad jammer van Haydn Moniek... Ik snap heel goed dat dit een nare nasmaak geeft. Vooral als je er van uit ging, dat hij daar zou blijven!

Hier gaat History heel fijn. Sinds onze wedstrijd is het een beetje lang leve de lol geworden. We hebben onze wekelijkse les, trainen een dagje, en voor de rest spelen op de wei of lekker buitenrijden.
Zo is onze eerste echte buiten rit ook een feit geworden. De vorige keer was enkel een staprondje. Nu echt het bos in gegaan. Hiervoor moeten we ook een stukje langs straat, de wijk door en dan in het veld en bos. Onze route loopt langs een treinspoor. Deze trein hebben we nooit eerder echt langs zien komen. Nou, dit keer zijn we alleen en kwam de trein van achter langs ons. Ik had bewust het veld gekozen, en niet het pad wat direct erlangs loopt. (Waar je dus eigenlijk wel moet rijden). Veiligheid voorop, dus lekker het veld ernaast in gegaan. We waren lekker het draven toen ineens de trein al naast me zat. History draaide een oor ernaar en bleef braaf in zijn relaxte tempo draven. Toen was de trein alweer langs. Daarna nog een heerlijk galopje gedaan. Hij geniet er echt van. Niet kijkerig maar gewoon oprecht geïnteresseerd en genietend om zich heen kijken. En dat zelfs helemaal alleen!

Afbeelding

En vrijdag hadden we eigenlijk een fotoshoot samen, maar helaas belde de fotografe de avond ervoor af. De shoot is verplaatst naar komende woensdag. Maar ik had al alles geregeld met mijn verzorgster, dus besloten mijn eigen camera mee te nemen, en onze eigen shoot te houden! (Ben zelf ook fotografe, dus dat scheelt!) We hebben ontzettend gelachen en genoten van onze knappe man. Ook voor de tweede keer lekker het water in gegaan. De eerste keer was vorig jaar toen hij net ingereden was tijdens onze eerste buiten rit met vriendinnen. Toen waren er 2 paardjes bij die zo het water in liepen. History volgde toen blindelings. Dus vrijdag nog eens geprobeerd. Hij vind water erg leuk, maar moest zichzelf even overtuigen dat het water niet eng was. Toen hij eenmaal door had wat de bedoeling was, vond hij het prachtig!

Complete topic inclusief video vinden jullie hier: [ITP] Fjord X Pinto, Splash & Shoot!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:58

Gave foto s orsje!
Fijn dat die zo braaf is Een beetje spelen is ook lekker voor die jonkie s

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:48

He Moniek, al iets meer bekend over Hudson?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:28

Even snel een ego post tussendoor... ben zo blij!!
Hummie is vandaag dragend gescand van Ferdeaux!! *\o/* *\o/*

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:32

Gaaf Carmen. Gefeliciteerd

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:40

Gefeliciteerd Carmuh!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:02

Wauw Carmuh, gefeliciteerd *\o/*

Hudson wordt nog niet echt makker :(:) Maar het spul heeft even tijd nodig,
Ik heb wel besloten om weg te gaan van m'n huidige stal. Heel jammer maar het gevoel is weg, ik heb het gevoel dat Hudson in z'n stal " vergeten " wordt, ook krijg ik het gevoel dat ze willen dat ik 7 dagen rij.. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:25

Sorry ff vergeten. Superleuke reportage van Orsje en History! Had ook al even in je andere topic gekeken.

Gefeliciteerd Carmen. Ik ben wel fan van Ferro bloed haha.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:54

Wat leuk, Carmuh!

Leuke foto's, Orsje!

Bemoeien anderen zich met jouw Hudson, Moniek? Altijd irritant, je doet toch wat je zelf goed vindt voelen. En een jong paard 7x per week rijden lijkt me erg veel...

Elmo gaat lekker. We zijn het buitenrijden aan het oppakken. Al 2x alleen het bos in geweest ook nu en hij begint er aan te wennen. Hinnikt nog wel regelmatig, vooral als we andere paarden tegenkomen, maar dat wordt langzaamaan minder.
En met een ander paard erbij looptie stoer voorop, knappe pown <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:51

History: wat een leuke foto's. vooral dat overzicht van je bosrit is lekker nagenieten.
Carmuh: gefeliciteerd. Spannend straks
Moniek: al meer bekend over de oorsprong van zijn gedrag
marije: buitenritten zijn dan echt zo lekker saampjes weg he. Heerlijk hoor.

Mijn gupje had zich tijdens de laatste wandeling losgetrokken omdat er ineens een hond uit de bosjes achter hem kwam. En weg stoof hij in galop. Even een hartverzakking maar 40 meter verderop bedacht hij zich dat hij helemaal niet alleen ergens naar toe wilde en liever bij mij bleef. Kon hem dus zo ophalen. Wandeling toch maar afgemaakt. Even spannend maar wel blij dat hij blijkbaar wel zo op mij gericht is.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:08

Pol, waarschijnlijk komt het door de manier hoe hij gecastreerd is.. Staand . Het schijnt dat ze dan toch minder hard aan de zaadstrengen kunnen trekken en ze daarom langer blijven dan wanneer ze liggend gecastreerd worden.
Jeetje dat was even schrikken zeg , gelukkig bleef hij verderop staan :)

Ik blijf toch :o Heb een goed gesprek gehad met de stal eigenaar en alles gezegd wat ik dacht dat er gaande was... Hij schrok er zichtbaar wat van, hij zegt ik wilde net gaan zeggen dat hij rustiger wordt :')
Ik vertelde dat ik hem ook graag op het gras wilde , en echt niet de hele dag want hij hoeft zich niet vol te vreten , gelijk na de les " geprobeerd " ... Super braaf _/-\o_ hij gaat nu dus elke dag ophet gras *\o/*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:37

Fijne uitslag van je gesprek, Moniek!

Fijn datie nu toch lekker op het gras mag.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:04

Dank je marije , ben zelf ook blij met de uitslag ;)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:25

Super gave foto's Orsje

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:11

Moniek....Fijn dat jullie er toch samen uit gekomen zijn!!
History...Wat een heeerlijke foto's!!!
Polo....Wat fijn dat hij niet ver weg ging ondanks dat hij schrok.

Hier zijn we weer het werk aan het opbouwen nadat mevrouw even lekker 3 weken vakantie heeft gehad.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:28

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:04

Wat super leuk Dres :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:09

Fijn he dresjoepie. Weer even lekker wat anders. Wat heeft jouw paard trouwens een aparte bles!

Hier gaat het op zich goed met het oog van History. DA was tevreden over hoe het oog eruit zeg en ik moest nog ca een week doorzalven en dan stoppen.
Voor de zekerheid zijn we gisteren ook met hem naar Den Hoek geweest. Ik wilde graag weten of ik achter de oorzaak van de Uveitis kon komen. Die kan namelijk heel divers zijn: een auto-immuunziekte, een bacterie, een schimmel of een virus. Weet je de oorzaak, dan kun je ook gericht en mogelijk preventief iets doen, was mijn idee.
Enfin er is wel iets uitgekomen. Herpes. Slechte scenario want herpes gaat nooit weg. Virus was nog actief in het oog, dus we waren idd nog niet klaar. Maar goed, we weten nu in ieder geval de oorzaak, al is dit flink balen. En we kunnen erop behandelen. Ik heb L-lysine (over het voer) en een weerstandsverhogend middel. Verder oogdruppels waarin traumeel en een middel engystol dat homeopatisch ook vaak wordt gegeven tegen een koortslip. En geen Rhino meer enten want dat is een trigger. Mogelijk houden we een herhaling op die manier buiten de deur.

Inmiddels wordt er ook weer gereden. Rustig aan, beginnend met een kwartiertje. Na 2 weken niets doen was het gewoon weer opstappen en rijden. Moest in de binnenbak (nog) wegens het licht. Spurtte natuurlijk wel een x weg want het was druk en er werd opgebouwd voor de springles. Maar hij ontspant dan na een half rondje gelijk weer en dat is zo fijn aan dit paard. Hij schrikt even maar laat heel snel zijn spanning weer los.
Heerlijk dier.