Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:54

Ja dat doet je echt goed, dier had ook vreselijk veel lol met de ruiter. Heb wel gezegd als t niets lijkt dat hij terug komt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:39

Hallo allemaal ik ben Brenda en ik heb besloten dat er in mijn leven ook weer een paard moet komen. :D
Gelukkig staat mijn vriend achter mijn beslissing. *\o/*
Vanaf nu ga ik een beetje rondkijken maar ik kan pas aan een paard beginnen vanaf augustus.
Dit ivm met tijd, het kopen nu zou geen probleem zijn.

Oke wat zoek ik:
Een sterk en gezond paard, moet tegen warmte en lange ritten in de bergen kunnen op rustig tempo.
Het liefste een fjord (deze zou ik echt graag willen hebben pennydroom maar moet vriend nog overtuigen en ik moet me nog iets verder verdiepen of het hier niet te warm is).

Of een arabier/kruising arabier of een draver.
Stokmaat 145-160.
Leeftijd: vier tot maximaal zeven jaar liefst ingereden of iig zadelmak en bekend met het verkeer (direct van de eerste enige eigenaar).
Kleur niet echt belangrijk hoewel isabel, zwart of gevlekt me aanspreken evenals volle manen en staart.
Ik wil niet meer dan 2500€ uitgeven aan de aankoopsprijs voor een paard, hier moet het evt transport dus ook nog vanaf getrokken worden.
Uiteraard blijf ik hier in spanje ook de aanbiedingen in de gaten houden.

Nou ik hoop dat ik in september/oktober trots mijn nieuwe aanwinst hier zal tonen :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:46

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:47

Hoi Blensink,
Kijk anders eens naar een Cheval Henson, dat is een beetje van alles ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:50

Evelijn schreef:
http://paarden.aangeboden.nu/te-koop/halve-paint-ruin/
Moest aan deze voor je denken blesink... fjordxpaint, echt leuk dier, veel buiten gereden bij de ponykampen rijden ze dagelijks min. 2 uur en elke week dagtocht van 5 uur. Heb je toch een beetje je fjord ;)

Ben ik daar geweest (zomer 2011). Vond het toch wel vreemd. Een paard van 8 dat nog nooit een volte heeft gelopen... Vond de paarden ook erg duur in vergelijking met de kunsten. 2500 voor een pas ingereden E zonder papier ging mij toch wel heel ver.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:53

Ik heb mijn paard gevonden.. ik ga van de week nog een keer kijken maar ik weet eigenlijk al zeker dat dit het paard voor mij is. Als hij goedgekeurd wordt uiteraard, maar daar heb ik ook wel vertrouwen in. Het is een voskleurige ruin van 3 jaar, net 2 maandjes onder het zadel. Fijne gangen, lief koppie en een geweldig karakter. Ik kan bijna niet wachten om er nog een keer te gaan kijken! :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

XladyX schreef:
Ik heb mijn paard gevonden.. ik ga van de week nog een keer kijken maar ik weet eigenlijk al zeker dat dit het paard voor mij is. Als hij goedgekeurd wordt uiteraard, maar daar heb ik ook wel vertrouwen in. Het is een voskleurige ruin van 3 jaar, net 2 maandjes onder het zadel. Fijne gangen, lief koppie en een geweldig karakter. Ik kan bijna niet wachten om er nog een keer te gaan kijken! :D

Ik duim voor je!

Vind deze merrie trouwens ook erg leuk ogen: http://link.marktplaats.nl/539790704

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

Zo jullie zijn snel leuk krijg helemaal de kriebels maar moet nog even geduld hebben. Ben wel blij met jullie ideeen en at ik besloten heb me hier aan te melden.

Evelijn net wat emma525 zegt vind de vraagprijs een beetje hoog en voor een kruising. Hij is wel leuk maar wil ook eigenlijk iets jonger maar toch bedankt.

nobel1 ik ga daar eens kijken neem aan dat dat frankrijk is wel voordeliger met transportkosten.

Ohh XladyX wat gaaf ik hoop dat hij goedgekeurd word, succes!!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:07

emma525 schreef:
Ben ik daar geweest (zomer 2011). Vond het toch wel vreemd. Een paard van 8 dat nog nooit een volte heeft gelopen... Vond de paarden ook erg duur in vergelijking met de kunsten. 2500 voor een pas ingereden E zonder papier ging mij toch wel heel ver.

Ze verkopen er nog genoeg... meestal trouwens jonger (en dan aparte kleurtjes)... en ja ze kunnen helemaal niks in de bak. Snap dat je daar die prijs niet voor neer wil leggen (zou ik ook niet doen) Karakters van de meeste zijn wel super... zeker van de painthengst die is echt super lief. :j Moest er alleen aan denken omdat ze fjord zei en Dingo echt fjord kleurtje in ander lichaam is... al zijn ook daar wel meer van te vinden.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:09

Evelijn schreef:
emma525 schreef:

Ze verkopen er nog genoeg... meestal trouwens jonger (en dan aparte kleurtjes)... en ja ze kunnen helemaal niks in de bak. Snap dat je daar die prijs niet voor neer wil leggen (zou ik ook niet doen) Karakters van de meeste zijn wel super... zeker van de painthengst die is echt super lief. :j Moest er alleen aan denken omdat ze fjord zei en Dingo echt fjord kleurtje in ander lichaam is... al zijn ook daar wel meer van te vinden.

Ik ben er wel eens op kamp geweest. Dus ik ken hun hengst Jack. Mocht ik toen opzitten. Maar nee... de prijs vind ik te duur voor wat ze aanbieden.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:11

Ja, het is een vrij jong ras (ik geloof begin jaren 70).
Een franse veearts wilde het ideale recreatiepaard fokken; eentje met bloed, maar stevig en betrouwbaar.
Het is een kruising tussen warmbloeden, engels volbloeds en koudbloeden, fjorden.

Ze zijn redelijk uniek,maar betaalbaar.
Er zitten een aantal fokkers redelijk bij mij in de buurt, voornamelijk de Somme baai.
Dus mocht je mettertijd meer willen weten over het ras of een fokker iets willen vragen, geef maar een gil :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:12

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:13

Die Cheval Henson die nobel aangeeft zien er net zo stoer uit.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:14

nobel1 schreef:
Een franse veearts wilde het ideale recreatiepaard fokken; eentje met bloed, maar stevig en betrouwbaar.
Het is een kruising tussen warmbloeden, engels volbloeds en koudbloeden, fjorden.

Er zitten een aantal fokkers redelijk bij mij in de buurt, voornamelijk de Somme baai.
Dus mocht je mettertijd meer willen weten over het ras of een fokker iets willen vragen, geef maar een gil :D

Ik zag plotseling inderdaad dat het een ras betrof lekker dom zeg maar had er dus nog nooit van gehoord.
Klinkt goed hebben die fokkers een site en waar zit jij precies in frankrijk?
Mag evt ook per mail hoor ga eerst even je profiel bekijken. :D

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:14

XladyX: spannend!

Lowara: ik vind dat vos ponytje een ontzettend leuk dingetje! Een heel aansprekend diertje juist! En inderdaad, het karakter is het belangrijkste.

Ik moet nog een week wachten voor de Houston ruin. Aan het eind van deze week ga ik hem uitproberen.
Intussen nog een heel erg leuke ruin gezien (heel toevallig bij iemand die ik ken, de wereld is klein, haha). Paard sprak me heel erg aan, is nog erg groen. Maar deze wil ik zeker nog eens gaan bekijken over een tijdje als hij iets verder doorgereden is en ik nog niets anders heb gevonden.
Op SH nog een paard gezien. Een merrie, dat wel... Maar wat een plaaaaatje:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... pecial%20d

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:18

blensink schreef:
nobel1 schreef:

Ik zag plotseling inderdaad dat het een ras betrof lekker dom zeg maar had er dus nog nooit van gehoord.
Klinkt goed hebben die fokkers een site en waar zit jij precies in frankrijk?
Mag evt ook per mail hoor ga eerst even je profiel bekijken. :D

Ik had ook nog nooit van het ras gehoord hoor! :+
Het schijnen in ieder geval paarden te zijn die het beste van de fjorden en de volbloeds in zich hebben.
Ik zal eens kijken naar fokkers/verkopers

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:23

Nog even over het percentage bloed:heeft weinig te maken met het karakter vh paard hoor.
Veel bloed wil niet zeggen altijd rillerig.
De paarden waar ik het meeste problemen mee heb gehad met mak maken en doorrijden zijn de paarden met het minste bloed.
Jazz heeft zelf maar 40% dus geeft niet automatisch veel bloed.
De gribi x jazz waar ik ben gaan kijken had maar 27%,de valdez x triton dik 50%.De laatste is wel heel looplustig en mijn mening over veel boed is dat ze vaak wat werkwilliger zijn.
Meer uithoudingsvermogen hebben en wat meer doorzettigsvermogen.
Juist eerder brutaal dan ril.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:34

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:36

Pollux spannend en wat een toeval!!

nobel1 jammer dat de tekts alleen op zijn frans staat.
Zou hier echt wat meer info over willen hebben ze zien er ontzettend stoer uit.
Ga wel even op bokt kijken of ik iets kan vinden.
Een jong ras aan de andere kant weer moeilijk waarschijnlijk nog niet zoveel over bekend.
Maar ik heb nog even tijd om het allemaal uit te zoeken :D
Zie nu dat je een link hebt ga even kijken

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:38

blensink schreef:

Een jong ras aan de andere kant weer moeilijk waarschijnlijk nog niet zoveel over bekend.

google translate:

ONC taart mooie merrie 7 jaar
Over 1.50m
c vader, moeder Henson
niet gemonteerd, omdat niet klompen, geen merrie Vice
ontstoppen niet bij gebrek aan tijd en hebben paarden is voor mij niet per se voor de rit, maar voor de lol ...
geen kreupelheid
mooie gangen, ideaal fokmerrie
aan in gewicht, omdat de foto's
bijten niet, start niet op
de aankondiging is geldig voor enige tijd, omdat veel jokers en ik heb ook het recht geeft mij om nee te zeggen tegen sommige mensen niet ernstig
geen prijs onderhandelen

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:41

http://www.leboncoin.fr/animaux/277293380.htm?ca=19_s
3,5 jarige ruin, naam:Untel, zacht en sociaal,net ingereden en vindt het erg leuk om op buitenrit te gaan,hij meet 1.55 en leeft het liefst 24 uur per dag,het hele jaar door buiten, mogelijkheid be
staat om hem naar zijn nieuwe huis te brengen

http://www.leboncoin.fr/animaux/276609439.htm?ca=19_s
3,5 jarige,1.55 hoog, merrie,naam Ursula,erg braaf en gaat graag naar buiten, leeft het liefst het hele jaar door buiten met een schuilstal,mogelijkheid bestaat om haar naar haar nieuwe huis te brengen.

http://www.leboncoin.fr/animaux/275656356.htm?ca=19_s
8 jarig paard, goed opgeleid, vriendelijk, ideaal voor lange buitenritten,kalm, robuust en zoekt de mensen op.
in bezit van volle papieren, prijs is vraagprijs.

Allemaal echte Hensons en ruim binnen je budget :j
Laatst bijgewerkt door nobel1 op 12-03-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:44

emma525 schreef:
blensink schreef:

google translate:

ONC taart mooie merrie 7 jaar
Over 1.50m
c vader, moeder Henson
niet gemonteerd, omdat niet klompen, geen merrie Vice
ontstoppen niet bij gebrek aan tijd en hebben paarden is voor mij niet per se voor de rit, maar voor de lol ...
geen kreupelheid
mooie gangen, ideaal fokmerrie
aan in gewicht, omdat de foto's
bijten niet, start niet op
de aankondiging is geldig voor enige tijd, omdat veel jokers en ik heb ook het recht geeft mij om nee te zeggen tegen sommige mensen niet ernstig
geen prijs onderhandelen

Google-translate :') .

Komt erop neer dat de merrie 7 jaar is,niet ingereden omdat de eigenaar de paarden voor het plezier om te verzorgen heeft en niet om op te rijden.
In goede gezondheid, nu voller en meer op gewicht dan op de foto's.
Alleen serieuze reacties, over de prijs valt niet te onderhandelen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:45

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:46

emma525 dank je wel voor de vertaling via google wat een gekke dingen komen daar toch uit zeg.
Nobel het is een leuk paardje maar net even niet toch bedankt voor de link.
Ik ga nu jouw andere linkjes weer bekijken, maar ik kan pas na augustus hoor of iemand moet tot na augustus de verzorging op zich willen nemen

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:52

ach, het is om je een beetje een idee te geven van het ras.
Is de Pottok trouwens niks voor jou?