Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:http://paarden.aangeboden.nu/te-koop/halve-paint-ruin/
Moest aan deze voor je denken blesink... fjordxpaint, echt leuk dier, veel buiten gereden bij de ponykampen rijden ze dagelijks min. 2 uur en elke week dagtocht van 5 uur. Heb je toch een beetje je fjord
XladyX schreef:Ik heb mijn paard gevonden.. ik ga van de week nog een keer kijken maar ik weet eigenlijk al zeker dat dit het paard voor mij is. Als hij goedgekeurd wordt uiteraard, maar daar heb ik ook wel vertrouwen in. Het is een voskleurige ruin van 3 jaar, net 2 maandjes onder het zadel. Fijne gangen, lief koppie en een geweldig karakter. Ik kan bijna niet wachten om er nog een keer te gaan kijken!
emma525 schreef:Ben ik daar geweest (zomer 2011). Vond het toch wel vreemd. Een paard van 8 dat nog nooit een volte heeft gelopen... Vond de paarden ook erg duur in vergelijking met de kunsten. 2500 voor een pas ingereden E zonder papier ging mij toch wel heel ver.
Evelijn schreef:emma525 schreef:Ben ik daar geweest (zomer 2011). Vond het toch wel vreemd. Een paard van 8 dat nog nooit een volte heeft gelopen... Vond de paarden ook erg duur in vergelijking met de kunsten. 2500 voor een pas ingereden E zonder papier ging mij toch wel heel ver.
Ze verkopen er nog genoeg... meestal trouwens jonger (en dan aparte kleurtjes)... en ja ze kunnen helemaal niks in de bak. Snap dat je daar die prijs niet voor neer wil leggen (zou ik ook niet doen) Karakters van de meeste zijn wel super... zeker van de painthengst die is echt super lief.Moest er alleen aan denken omdat ze fjord zei en Dingo echt fjord kleurtje in ander lichaam is... al zijn ook daar wel meer van te vinden.
nobel1 schreef:Ja, het is een vrij jong ras (ik geloof begin jaren 70).
Een franse veearts wilde het ideale recreatiepaard fokken; eentje met bloed, maar stevig en betrouwbaar.
Het is een kruising tussen warmbloeden, engels volbloeds en koudbloeden, fjorden.
Ze zijn redelijk uniek,maar betaalbaar.
Er zitten een aantal fokkers redelijk bij mij in de buurt, voornamelijk de Somme baai.
Dus mocht je mettertijd meer willen weten over het ras of een fokker iets willen vragen, geef maar een gil
blensink schreef:nobel1 schreef:Ja, het is een vrij jong ras (ik geloof begin jaren 70).
Een franse veearts wilde het ideale recreatiepaard fokken; eentje met bloed, maar stevig en betrouwbaar.
Het is een kruising tussen warmbloeden, engels volbloeds en koudbloeden, fjorden.
Ze zijn redelijk uniek,maar betaalbaar.
Er zitten een aantal fokkers redelijk bij mij in de buurt, voornamelijk de Somme baai.
Dus mocht je mettertijd meer willen weten over het ras of een fokker iets willen vragen, geef maar een gil
Ik zag plotseling inderdaad dat het een ras betrof lekker dom zeg maar had er dus nog nooit van gehoord.
Klinkt goed hebben die fokkers een site en waar zit jij precies in frankrijk?
Mag evt ook per mail hoor ga eerst even je profiel bekijken.
blensink schreef:Pollux spannend en wat een toeval!!
nobel1 jammer dat de tekts alleen op zijn frans staat.
Zou hier echt wat meer info over willen hebben ze zien er ontzettend stoer uit.
Ga wel even op bokt kijken of ik iets kan vinden.
Een jong ras aan de andere kant weer moeilijk waarschijnlijk nog niet zoveel over bekend.
Maar ik heb nog even tijd om het allemaal uit te zoeken
Zie nu dat je een link hebt ga even kijken
emma525 schreef:blensink schreef:Pollux spannend en wat een toeval!!
nobel1 jammer dat de tekts alleen op zijn frans staat.
Zou hier echt wat meer info over willen hebben ze zien er ontzettend stoer uit.
Ga wel even op bokt kijken of ik iets kan vinden.
Een jong ras aan de andere kant weer moeilijk waarschijnlijk nog niet zoveel over bekend.
Maar ik heb nog even tijd om het allemaal uit te zoeken
Zie nu dat je een link hebt ga even kijken
google translate:
ONC taart mooie merrie 7 jaar
Over 1.50m
c vader, moeder Henson
niet gemonteerd, omdat niet klompen, geen merrie Vice
ontstoppen niet bij gebrek aan tijd en hebben paarden is voor mij niet per se voor de rit, maar voor de lol ...
geen kreupelheid
mooie gangen, ideaal fokmerrie
aan in gewicht, omdat de foto's
bijten niet, start niet op
de aankondiging is geldig voor enige tijd, omdat veel jokers en ik heb ook het recht geeft mij om nee te zeggen tegen sommige mensen niet ernstig
geen prijs onderhandelen