Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sammie schreef:Volgens mij heb jij helemaal niks begrepen van de mod opmerking die boven aan de pagina staat Ellen.
Er is dus een mogelijkheid om je paard te cremeren, dat is (jammer)genoeg ontzettend duur. Maar dat is dus een alternatief. Begraven in de tuin dus zeker niet.
Snoevie schreef:Hissa_co schreef:Ik ben ook NIET voor de slacht... Ik wil echt niet zitten met het idé dat iemand anders mijn paard oppeuzeld. BAHTog vind ik inslapen ook niets..... Ik woon in Noorwegen, en hier kun je je paard ook laten om het naar te zeggen "af laten schieten" door de dierenarts.... Als je paard dan op sterven licht, kun je kiezen... Of in laten slapen, of de dierenarts schiet hem zelf dood...dan gaat ie NIET naar de slacht...Ik denk dat ik dan liever me paard laat afschieten... Dan geef ik je hoefsmit gelijk...Liever in 1 keer boem dood...Dan dat ie nog 2 uur ligt te lijden.... Maar slacht? NOOIT!
meisje,wil je soms een bril van me lenen?
ik word zo MOE van mensen die niet kunnen lezen
Hissa_co schreef:Nou bedankt dan
Martine_R schreef:Maar ik ben niet zo heel bekend met inslapen hoor.. hoe kan het dat zo'n paard nog twee uur leeft?Dan kun je toch gewoon de dierenarts vragen om een extra hoge dosering, zodat je paard in 1x dood is? Desnoods betaal je daar wat meer voor. Of werkt dat zo niet?
Martine_R schreef:alleen al het idee dat er zoveel mensen zijn die hun paard naar de slacht doen zodat ze er nog een paar centen voor terugkrijgen..Niets voor mij.
xKatleentjex schreef:via internet is dat moeilijk te beoordelen in dit topic, maar ik heb ze in het echt zat meegemaakt dat ze naar de slager gingen voor de centen. Zodra ze gaan kwakkelen weg ermee, dat werd vroeger nog vaker gedaan dan nu.Maar ik denk (nee ik weet heel zeker) niet dat hier ook maar een iemand in dit topic zijn paard naar de slacht brengt in de hoop er centen voor terug te krijgen.
sonjim schreef:Ikheb niets tegen het slachten van paarden, ik heb ook altijd geroepen, dat ikliever een ziek paard eet dan een gezond veulen, want ook paarden gaan niet altijd door ziekte naar de slacht. Daarbij heb ik ook altijd de redenatie gehad dat ieder ziek paard bij de slager in principe een gezond paard kan redden.
Maar nu het langzaam er naar toe gaat met mijn eigen paardje, begin ik te twijfelen, heel eerlijk het liefste begraaf ik haar in de wei, mijn vriend heeft al aangeboden te graven als het nodig is. Inslapen thuis is heel rustig en stresloos als het goed gaat, maar dan ligt hij in de wei onder een zeil en wordt opgetakeld.
Slachten gaat heel snel maar dan moet zij eerst op de trailer, mijn zus heeft er zo een aantal weggebracht en moest steeds richting zeeland 2 uur op de trailer, geen goed idee voor een trailerhater als de mijne.
Cremeren,ik wil wel eens weten wat dat kost, maar ook dan worden ze opgetakeld lijkt mij. Dat lijkt me het verschrikkelijkste, en dat wil ik ook echt niet zien.
Al met al ik was altijd pro slacht, maar nu weet ik het niet meer.
De schovel vind ik nog het beste idee, lekker begraven in deeigen wei, maar ja dat wordt een groot gat voor een haflinger.
Sammie schreef:Volgens mij heb jij helemaal niks begrepen van de mod opmerking die boven aan de pagina staat Ellen.
Er is dus een mogelijkheid om je paard te cremeren, dat is (jammer)genoeg ontzettend duur. Maar dat is dus een alternatief. Begraven in de tuin dus zeker niet.