slachten??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:48

Volgens mij heb jij helemaal niks begrepen van de mod opmerking die boven aan de pagina staat Ellen.

Er is dus een mogelijkheid om je paard te cremeren, dat is (jammer)genoeg ontzettend duur. Maar dat is dus een alternatief. Begraven in de tuin dus zeker niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:53

dat is zeker heel erg prijzig,ik heb het gelezen.

maar je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:16

Sammie schreef:
Volgens mij heb jij helemaal niks begrepen van de mod opmerking die boven aan de pagina staat Ellen.

Er is dus een mogelijkheid om je paard te cremeren, dat is (jammer)genoeg ontzettend duur. Maar dat is dus een alternatief. Begraven in de tuin dus zeker niet.

Och, gewoon op een donkere nacht even een shovel regelen.... Clown ik heb gezien dat dat kan!

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:38

Snoevie schreef:
Hissa_co schreef:
Ik ben ook NIET voor de slacht... Ik wil echt niet zitten met het idé dat iemand anders mijn paard oppeuzeld. BAH Scheve mond Tog vind ik inslapen ook niets..... Ik woon in Noorwegen, en hier kun je je paard ook laten om het naar te zeggen "af laten schieten" door de dierenarts.... Als je paard dan op sterven licht, kun je kiezen... Of in laten slapen, of de dierenarts schiet hem zelf dood...dan gaat ie NIET naar de slacht...Ik denk dat ik dan liever me paard laat afschieten... Dan geef ik je hoefsmit gelijk...Liever in 1 keer boem dood...Dan dat ie nog 2 uur ligt te lijden.... Maar slacht? NOOIT!

meisje,wil je soms een bril van me lenen?

ik word zo MOE van mensen die niet kunnen lezen

En waar heb jij het nou weer over? :S

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:43

Dat het uit jouw bericht heel duidelijk is dat je niets van dit topic gelezen hebt Knipoog .
Spoiler:
Want dan zou je wel geweten hebben dat we het doodmoe zijn om duizend miljoen keer te zeggen dat je bij de slager kan aanduiden dat je paard niet voor consumptie geschikt is, en dus op niemands bord hoeft te eindigen als je dat niet wil.

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:01

Meot dat dan? er wordt tog gevraagd wat je vind van slachten? Nou dat zei ik. ik ben egt NIET van plan om alle 137 pagina's te lezen hoor!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:04

Hoefde je ook niet, het staat op zijn minst wel om de twee pagina's vermeld. Maar het blijft gewoon erg vermoeiend dat mensen zonder ook maar iets te lezen het topic komen binnenstormen, roepen dat ze hun paard nooit zullen laten slachten en dan opnieuw en opnieuw met totaal nutteloze en valse argumenten binnenkomen. Als je alleen maar de moeite doet om de laatste vijf pagina's van zo'n topic van 137 pagina's bij te lezen, dan had je normaal al wel geweten waar er ergens onwaarheden zitten Lachen .

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:08

Ik geef gewoon mijn mening, deal with it or not.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:11

Nee je geeft geen mening, je geeft een vals feit.
Dat je je paard niet wilt laten slachten is je goed recht. Maar als de hoofdreden is dat je niet wilt dat je paard op een bord beland, dan heb je het gewoon fout, want dat hoeft helemaal niet. Dat is de enige zin in het hele verhaal dat ons stilaan in dit topic ongelofelijk begint te ergeren, want we kunnen het maar opnieuw en opnieuw gaan uitleggen hoe het echt in zijn werk gaat.

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:14

Oké ik wist gewoon niet dat je je paard ook gewoon alleen kon laten schieten bij de slacht. dat had ik dan inderdaad moeten lezen, maar als je je er zo aan ergert ,dan ga je tog gewoon weg uit dit topic? :S

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:17

Dan kan iedereen hier wel zowat vertrekken(want volgens mij ergert 99% in dit topic zich hier aan Haha!) , maar als niemand je hierop wijst dan blijf je voor de rest van je leven deze onwaarheid denken, dus blijf ik het toch maar even melden voor iedereen die hier komt binnenvallen Knipoog .

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:23

Nou bedankt dan Knipoog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:23

Een kennıs van mıj heeft haar veulen ın de tuın begraven, hıj was doodgeboren Knipoog.

Ik ben ın Egypte geweest en vele malen ın Turkıje (Zıt er nu ook maar dat doet er nıet toe Knipoog) geweest. Als je daar zıet hoe ze met paarden en andere dıeren omgaan, dat wıl je nıet weten. Mıjn vader heeft ın Egypte een dood paard gezıen dıe op een kar lag, dıe gooıde ze ın de Nıjl. Ze worden slecht behandeld. Zo n paard zou ık nıet op mıjn bord wıllen, als hıj een goed leven heeft gehad maakt het toch nıet uıt? Het paard merkt er ook nıks van dat ıe wordt opgegeten.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:16

Ik denk dat de meeste (niet-vegetariers) regelmatig paardenvlees eten; rookvlees, kroketten, frikandellen...
Dit vlees kan heel goed afkomstig zijn van een paard dat ooit de grote lieveling van iemand was.

Nu vraag ik me af...maakt het nu zoveel uit of je vlees eet van een andermans paard of van je eigen paard? In theorie zou in mijn volgende kroket een stukje Aileen kunnen zitten maar daar lig ik dus niet wakker van.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:21

Hissa_co schreef:
Nou bedankt dan Knipoog

ik wilde terug op je reactie wat zeggen,maar kathleentje heeft het al uitgelegd.

nu kunnen we gewoon verder discussieren over waarheden Knipoog

ik denk dat het mij weinig uitmaakt welk dier in mijn kroketje zit,je zal het nooit weten en als je er teveel over nadenkt word je ook gek

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:34

Ik ben eigenlijk voor inslapen, omdat ik naar de slager gewoon..niet echt een waardige dood vind. En bovendien moet je paard dààr dan heen, en kan niet thuis inslapen.
Maar ik ben niet zo heel bekend met inslapen hoor.. hoe kan het dat zo'n paard nog twee uur leeft? Nagelbijten / Gniffelen Dan kun je toch gewoon de dierenarts vragen om een extra hoge dosering, zodat je paard in 1x dood is? Desnoods betaal je daar wat meer voor. Of werkt dat zo niet?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:19

Martine_R schreef:
Maar ik ben niet zo heel bekend met inslapen hoor.. hoe kan het dat zo'n paard nog twee uur leeft? Nagelbijten / Gniffelen Dan kun je toch gewoon de dierenarts vragen om een extra hoge dosering, zodat je paard in 1x dood is? Desnoods betaal je daar wat meer voor. Of werkt dat zo niet?

Zie vorige pagina's Knipoog !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:57

Martine_R leg dan eens uit wat er onwaardig aan de slacht zou zijn?beetje kwetsende uitspraak,vind ik

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:25

Kwetsend? Scheve mond
Nouja, zo was hij niet bedoeld.
Ik denk dat ik het niet echt een waardige dood vind doordat.. het paard gedood wordt door iemand die al zoveel dieren gedood, in stukjes gehakt en verkocht heeft..
En..zoals het al klinkt.. ''de slacht'''..
Klinkt een beetje als de grofvuil voor mij, waar de bank heengaat als hij versleten is Scheve mond
Ik weet dat heel veel van jullie voor de slager kiezen omdat het paard dan blijkbaar ''minder pijn lijdt/dat het snel dood is,'' maar alleen al het idee dat er zoveel mensen zijn die hun paard naar de slacht doen zodat ze er nog een paar centen voor terugkrijgen.. Nagelbijten / Gniffelen Niets voor mij.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:28

Martine_R schreef:
alleen al het idee dat er zoveel mensen zijn die hun paard naar de slacht doen zodat ze er nog een paar centen voor terugkrijgen.. Nagelbijten / Gniffelen Niets voor mij.

Over de rest van je bericht ga ik niet oordelen, want dat is je eigen gevoel. Als jij je beter voelt bij inslapen dan bij slachten is dat je goed recht.
Maar ik denk (nee ik weet heel zeker) niet dat hier ook maar een iemand in dit topic zijn paard naar de slacht brengt in de hoop er centen voor terug te krijgen. Ze gaan naar de slacht voor pro-slachters omdat hun denken dat het de meeste humane manier van sterven is, en die paar centen die ze ervoor in de plaats krijgen zijn waardeloos Lachen .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:29

xKatleentjex schreef:
Maar ik denk (nee ik weet heel zeker) niet dat hier ook maar een iemand in dit topic zijn paard naar de slacht brengt in de hoop er centen voor terug te krijgen.
via internet is dat moeilijk te beoordelen in dit topic, maar ik heb ze in het echt zat meegemaakt dat ze naar de slager gingen voor de centen. Zodra ze gaan kwakkelen weg ermee, dat werd vroeger nog vaker gedaan dan nu.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:34

Ik wil niemand beoordelen, maar ik heb wel topics hier op bokt gelezen, waarin mensen zeiden: ''Gaat sneller, en dan krijg je er ook nog wat voor terug.''
Maar dat terzijde, ookal was er niemand op bokt die daar zo over denkt, als je aan de boeren hier in de buurt vraagt waarom ze hun paarden niet laten inslapen, krijg je te horen dat ze ''er dan toch nog 400/500 euro voor kunnen vangen.''
Er zijn nog genoeg mensen die er zo over denken. Ja

Precies Sammie Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:51

Ikheb niets tegen het slachten van paarden, ik heb ook altijd geroepen, dat ikliever een ziek paard eet dan een gezond veulen, want ook paarden gaan niet altijd door ziekte naar de slacht. Daarbij heb ik ook altijd de redenatie gehad dat ieder ziek paard bij de slager in principe een gezond paard kan redden.

Maar nu het langzaam er naar toe gaat met mijn eigen paardje, begin ik te twijfelen, heel eerlijk het liefste begraaf ik haar in de wei, mijn vriend heeft al aangeboden te graven als het nodig is. Inslapen thuis is heel rustig en stresloos als het goed gaat, maar dan ligt hij in de wei onder een zeil en wordt opgetakeld.
Slachten gaat heel snel maar dan moet zij eerst op de trailer, mijn zus heeft er zo een aantal weggebracht en moest steeds richting zeeland 2 uur op de trailer, geen goed idee voor een trailerhater als de mijne.
Cremeren,ik wil wel eens weten wat dat kost, maar ook dan worden ze opgetakeld lijkt mij. Dat lijkt me het verschrikkelijkste, en dat wil ik ook echt niet zien.

Al met al ik was altijd pro slacht, maar nu weet ik het niet meer.

De schovel vind ik nog het beste idee, lekker begraven in deeigen wei, maar ja dat wordt een groot gat voor een haflinger.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:09

sonjim schreef:
Ikheb niets tegen het slachten van paarden, ik heb ook altijd geroepen, dat ikliever een ziek paard eet dan een gezond veulen, want ook paarden gaan niet altijd door ziekte naar de slacht. Daarbij heb ik ook altijd de redenatie gehad dat ieder ziek paard bij de slager in principe een gezond paard kan redden.

Maar nu het langzaam er naar toe gaat met mijn eigen paardje, begin ik te twijfelen, heel eerlijk het liefste begraaf ik haar in de wei, mijn vriend heeft al aangeboden te graven als het nodig is. Inslapen thuis is heel rustig en stresloos als het goed gaat, maar dan ligt hij in de wei onder een zeil en wordt opgetakeld.
Slachten gaat heel snel maar dan moet zij eerst op de trailer, mijn zus heeft er zo een aantal weggebracht en moest steeds richting zeeland 2 uur op de trailer, geen goed idee voor een trailerhater als de mijne.
Cremeren,ik wil wel eens weten wat dat kost, maar ook dan worden ze opgetakeld lijkt mij. Dat lijkt me het verschrikkelijkste, en dat wil ik ook echt niet zien.

Al met al ik was altijd pro slacht, maar nu weet ik het niet meer.

De schovel vind ik nog het beste idee, lekker begraven in deeigen wei, maar ja dat wordt een groot gat voor een haflinger.

Voor een pony kost cremeren 950 euro en voor een paard 1400 euro (ongeveer). Daar komen nog de kosten overheen voor het vervoer, indien die mensen het dier op moeten halen.
Het moet dan inderdaad opgetakeld worden. Die mensen hebben een speciale kar hiervoor en dat gebeurt echt heel netjes. Heb het nog nooit eerder meegemaakt, mensen die dit werk met zoveel respect doen! Kan er echt geen verkeerd woord over zeggen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:33

Sammie schreef:

Die opmerking heb ik precies begrepen, no worries Knipoog

Ik snap dat er die alternatieven zijn, maar die zijn voor 99% van de mensen geen optie. Dus was benieuwd of dat voor jou wel zo was. De meeste mensen die hard roepen dat ze hem laten cremeren laten hem gewoon door de Rendac ophalen. Maar goed, daar wil je geen antwoord op geven, sterker nog, je kapte het nogal bot af.