Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:42

Vriendin van mij heeft een groot budget voor een jong paard. Tot 30k.
Ze had naar een stuk of 5 ongeveer dezelfde kwalitatief goede jonge dressuurpaarden gebelt die allemaal gelijk waren in opleidingsniveau. En de prijzen lagen tussen de 15k en 70k :+
Nogal een verschil, en een groot deel veel natuurlijk meteen af omdat ze veel te duur waren voor wat je kreeg :')

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:52

anjali schreef:
Vraag aan de verkopers: WAAROM zet men er soms\vaak de prijs niet bij?

Ik ben dan wel geen verkoper, maar naar mijn ervaring: als je na een tijd de prijs wil laten zakken valt het niet op (oh die stond er eerst op voor bedrag x en nu maar voor y, waarom dan?)

Anderzijds: als je als koper vraagt wat is de vraagprijs, kreeg ik zo vaak een: wat is je budget? ;) terug. Ik gok omdat de verkoper het onderste uit de kan wil halen. Zegt hij vraagprijs is 10k en ik had een budget van 15k, is hij 5k kwijt...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:40

Ik had bewust geen duidelijke vraagprijs erbij gezet maar een indicatie. Als mensen dan écht geïnteresseerd zijn bellen ze vaak wel.. Ik heb echt onwijs veel berichten gehad van “koopjesjagers” die dr wel eventjes 5k af wilde hebben maar dan zonder keuring etc wilde kopen.. nou mij niet gezien..

Paard staat overigens nog steeds hier op stal hoor. Ze gaat alleen weg voor een 10 sterren huisje..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:19

xsensibel schreef:
Ik had bewust geen duidelijke vraagprijs erbij gezet maar een indicatie. Als mensen dan écht geïnteresseerd zijn bellen ze vaak wel.. Ik heb echt onwijs veel berichten gehad van “koopjesjagers” die dr wel eventjes 5k af wilde hebben maar dan zonder keuring etc wilde kopen.. nou mij niet gezien..

Paard staat overigens nog steeds hier op stal hoor. Ze gaat alleen weg voor een 10 sterren huisje..

Maar een indicatie vind ik normaal idd. Eigenlijk had elk paard dat wij gekocht hebben via advertentie dat, gewoon tussen x en z. Dan kon je bellen voor de precieze vraagprijs, maar lag het sowieso gen 10k erboven :')

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:28

Precies, al is het maar een range.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:31

Maar wel eens dat de echt geïnteresseerde wel bellen. Wij hebben nooit geappt of gemaild over een paard. Hooguit om het nummer te vragen, maar verder altijd bellen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:28

Paard waar mijn moeder vandaag (vanwege de hitte door verkoper afspraak verplaatst) zou kijken, is al verkocht. Beetje vreemd maar goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:34

AlwaysH schreef:
Paard waar mijn moeder vandaag (vanwege de hitte door verkoper afspraak verplaatst) zou kijken, is al verkocht. Beetje vreemd maar goed.

Née, dus de verkoper verplaatst de afspraak zelf (reden is wel logisch) en dan krijgen jullie te horen dat het paard reeds verkocht is ?! Bah, dat is niet netjes!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:36

Ja, echt bizar!
Ik vond het in eerste instantie ook goed juist, dat ze het wilde verplaatsen. Maar dit is wel vreemd hoor..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:43

In mijn ogen not done maar ja, tegenwoordig lijkt dat het nieuwe normaal ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:31

Lukasje schreef:

Ik vermoed dat er iemand was die het paard zonder "gedoe" van keuringen, vaker komen kijken etc., zo gekocht heeft. D.w.z. betaald en meegenomen.Treur er maar niet om want het is toch allesbehalve zeker dat jullie hem genomen zouden hebben? Ik verkoop nooit paarden maar als ik dat wel zou doen en ik had er een waar ik gewoon snel vanaf wilde dan zou ik dat ook zo doen, dus ik snap een dergelijke verkoper wel.Anders blijf je er mee leuren.Deze was simpelweg niet voor jullie bestemd qua karma.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:12

Lukasje schreef:

Andersom is het net zo erg met kopers

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:56

Ding is dat we er maandag dus wel al hadden kunnen zijn. En dat was verplaatst. Haar idee, niet die van ons. Dus in dat opzicht zeker niet netjes, want ik geloof dat de koper gisteren/vandaag kwam.

Ik treur er niet om hoor, als iemand zo ongeduldig is en niet normaal kan afhandelem, wil ik er ook geen klap geld aan geven! :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:08

AlwaysH schreef:
Ding is dat we er maandag dus wel al hadden kunnen zijn. En dat was verplaatst. Haar idee, niet die van ons. Dus in dat opzicht zeker niet netjes, want ik geloof dat de koper gisteren/vandaag kwam.

Ik treur er niet om hoor, als iemand zo ongeduldig is en niet normaal kan afhandelem, wil ik er ook geen klap geld aan geven! :D

Vaak zijn er meerdere belangstellenden en die worden dan tegen elkaar uitgespeeld om zo een snelle beslissing zonder afdingen te forceren. Ik heb op die manier ook wel eens een paard misgelopen omdat ik talmde.Dat is even balen maar er komt weer een andere.Dat ze zich niet aan afspraken hielden is inderdaad niet correct.maar zoals @Nollie aangaf, vanaf de koperskant zal dat ook vaak gebeuren.Je krijgt toch wederzijds met mensen te maken die je helemaal niet kent.En daar moet je dan zo'n belangrijke en dure handel mee afsluiten!

rijpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:10

Lavitabella schreef:
rijpaarden schreef:
Heeft iemand een overzicht wie wat voor paard zoekt?

Die is er niet.

Als mensen het fijn vinden zou ik eventueel wel een actueel lijstje 1x per week willen plaatsen ? Moeten bokkers zich wel zelf aan/af melden om het overzichtelijk te houden.

Ja graag! Dan kunnen we elkaar helpen zoeken.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:40

rijpaarden schreef:
Lavitabella schreef:

Die is er niet.

Als mensen het fijn vinden zou ik eventueel wel een actueel lijstje 1x per week willen plaatsen ? Moeten bokkers zich wel zelf aan/af melden om het overzichtelijk te houden.

Ja graag! Dan kunnen we elkaar helpen zoeken.

Ik wacht even tot er meer animo is .. :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:48

anjali schreef:
Vaak zijn er meerdere belangstellenden en die worden dan tegen elkaar uitgespeeld om zo een snelle beslissing zonder afdingen te forceren. Ik heb op die manier ook wel eens een paard misgelopen omdat ik talmde.Dat is even balen maar er komt weer een andere.Dat ze zich niet aan afspraken hielden is inderdaad niet correct.maar zoals @Nollie aangaf, vanaf de koperskant zal dat ook vaak gebeuren.Je krijgt toch wederzijds met mensen te maken die je helemaal niet kent.En daar moet je dan zo'n belangrijke en dure handel mee afsluiten!

Ik fok(te) zelf hamsters, kan me dus heel goed voorstellen hoe de verkoop van dieren gaat en hoe belachelijk vaak mensen afzeggen of andere afspraken niet nakomen. Zeker aangezien mijn beestjes 22 jongen konden krijgen en ze niet naar Jan en alleman verhuisde. :Y)
Nu hoeft een hamster geen keuring te doorstaan, dus ik kan me voorstellen dat het fijner is als een koper niet laat keuren; dan gaat het sneller.

Maar in dit geval had ze zelf de afspraak al verplaatst. Dus vind ik vreemd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:04

AlwaysH schreef:
anjali schreef:

Ik fok(te) zelf hamsters, kan me dus heel goed voorstellen hoe de verkoop van dieren gaat en hoe belachelijk vaak mensen afzeggen of andere afspraken niet nakomen. Zeker aangezien mijn beestjes 22 jongen konden krijgen en ze niet naar Jan en alleman verhuisde. :Y)
Nu hoeft een hamster geen keuring te doorstaan, dus ik kan me voorstellen dat het fijner is als een koper niet laat keuren; dan gaat het sneller.
@AlwaysH: Dit paard was niet voor jullie voorbestemd.Het stond niet in de sterren dat hij naar jullie zou gaan.De ware komt vast en zeker nog.
Maar in dit geval had ze zelf de afspraak al verplaatst. Dus vind ik vreemd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:07

@Always,mijn post is niet helemaal goed gegaan.Ik bedoel maar dat het vast nog gaat lukken....

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:11

Absoluut! Het was een heel aansprekend beestje, maar zo zijn er nog wel meer!
Ik hoop toch echt stiekem op een vos ruin met witte bles… <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:07

Ik had mij hier kunnen melden :')
Maar bij mij is mijn zoektocht opeens extreem snel gegaan via een vriend en kenissen van hem, na mijn herstel na mijn operatie... om precies te zijn 1 dag later na groen licht van het ziekenhuis, zat ik er op... en vandaag helemaal goedgekeurd en staat hij op stal :+
Als je meer dan een jaar niet hebt kunnen rijden, je stapt meteen op een vreemd paard en het voelt meteen zo fijn en vertrouwd, moet je het gewoon doen. :D

Een 7 jarige.
We noemen hem Kareltje :+:

Zelf nog wat roestig... want: buikspieren zijn door gegaan bij de operatie. Maar ik heb er zin in om samen op te gaan bouwen.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-08-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto + info verwijderd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:10

Ik wil meer weten! Gefeliciteerd!!!

En dat is precies waarom het handig is connecties te hebben en kunnen gebruiken in de paardenwereld. Oké, naast zelf ook gewoon goed kunnen rijden ;)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:17

c_alsemgeest schreef:
Ik had mij hier kunnen melden :')
Maar bij mij is mijn zoektocht opeens extreem snel gegaan via een vriend en kenissen van hem, na mijn herstel na mijn operatie... om precies te zijn 1 dag later na groen licht van het ziekenhuis, zat ik er op... en vandaag helemaal goedgekeurd en staat hij op stal :+
Als je meer dan een jaar niet hebt kunnen rijden, je stapt meteen op een vreemd paard en het voelt meteen zo fijn en vertrouwd, moet je het gewoon doen. :D

Een 7 jarige Franklin.
We noemen hem Kareltje :+:

Zelf nog wat roestig... want: buikspieren zijn door gegaan bij de operatie. Maar ik heb er zin in om samen op te gaan bouwen.

Wat fijn, gefeliciteerd.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:32

Gefeliciteerd! Leuk dier

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:34

Proficiat