[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meijboom

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:13

Heb je nog wat gehoord van de bestuurder?
Een bosje bloemen of de vraag hoe het met je gaat ?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 16:58

Ik probeer inderdaad alles wat ik kan bewegen zoveel mogelijk te bewegen. Maar m'n onderbeen is echt wel flink pijnlijk. Mijn voet is al bijna 3 weken twee keer zo dik als normaal maar daar heb ik verder gelukkig geen last van. :=

Slapen is inderdaad fijn, dat doe ik nog heel veel. 's nachts is het wel vervelender omdat ik niet echt op m'n zij kan liggen. Maar ik kan door mijn hernia's ook niet te lang op mijn rug liggen dus ik lig maar te woelen 's nachts, dat is wel heel irritant maargoed.. Ook dat zal wel beter worden.

Veel drinken probeer ik juist niet want ik ben al sinds de operatie zoveel aan het plassen. _O- Ik drink eigenlijk alleen als ik medicatie in neem en alsnog moet ik elk uur zowat naar de wc en dat kost zoveel energie. :') Maar het is nog steeds lichtgeel dus zal wel goed zijn. :=

Ik heb nog wel wat contact gehad met de bestuurster, maar geen bosje bloemen gekregen oid. Maar ik begreep dat haar moeder ook was overleden aan een hersenbloeding dus ik kan me ook voorstellen dat ze andere dingen aan haar hoofd heeft. :(:)

Ik kan sinds gisteren zelfstandig het bed uit en weer in. *\o/* Dus dat scheelt mijn man weer wakker maken 's nachts als ik naar de wc moet. Verder lig ik gewoon nog de hele dag te liggen. Ik heb ook 0 motivatie om er even uit te gaan. Ik zat nog te denken om een rolstoel te halen bij de thuiszorg winkel maar dan moet ik de trap op en af en dat zie ik echt nog even niet gebeuren.. := Niet als het niet per se hoeft zegt maar.

Wel nog leuk nieuws, we worden het gezicht van Equiday Zuid in september 2025. Hoop dat ik dan al weer op de been ben en kan gaan. _O- We zijn uit heel veel uitzendingen gekozen met de volgende foto:

Afbeelding

Ik hoop binnenkort natuurlijk weer even naar Latino te kunnen maar dat zal op zijn vroegst denk ik volgende week zijn. Ik ben nu echt nog heel erg voorzichtig want ik hoef maar 1 verkeerde beweging te maken en ik ben de sjaak..

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:54

Heel veel beterschap!

Wat een ontzettend gave foto. Zo naturel, natuurlijk en zoveel liefde en vertrouwen spreekt eruit. Heel mooi. Ik snap dat jullie gekozen zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 21:37

Alles is poedersuiker, ik slik + 20 pillen per dag en slaap ongeveer 3x per dag nog bij, maar dit brengt toch wel weer een flinke glimlach op mijn gezicht. <3 Wat een engel!

Afbeelding

En een filmpje dat hij zelfs meeloopt, eerste keer dat hij een rolstoel zag, en voor mij eerste keer dat ik in deze rolstoel zat en hem zelf bestuurde. :') Moet nog even oefenen. _O- (even naar rechts swipen)

En mijn man leren hoe je een eczeemdeken om doet. :')

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:42

Fijn paard is het toch! Kan me voorstellen dat, dat je toch weer even doet glimlachen. Hopelijk voel je je snel beter.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:52

Ik denk dat door de band die jullie hebben hem niets te gek is.
Hopelijk knap je snel op.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 22:15

Ja en ik vind het ook bijzonder dat hij niet 'gepikeerd' is. Normaal als ik een week weg ben op vakantie is hij altijd weer een beetje boos als hij me ziet zo van "nou baas wat heb je me nou weer geflikt >;)"

Maar hij is nu telkens juist super blij om me te zien en zo lief. Alleen maar kusjes willen geven en knuffelen. Alsof hij echt wel doorheeft dat ik niet expres hem laat zitten ofzo.. Ben zo gek op hem. <3

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 22:38

Hij voelt dat je momenteel in een andere situatie zit en hij even moet oppassen in jou nabijheid.

Ik hoop dat je toch snel wat verbetering gaat voelen. En gauw kunt afbouwen qua medicatie.Dit soort bezoekjes zullen je vast helpen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 23:22

Ik denk ook dat hij het aanvoelt hoor.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 08:48

Mooi om jullie samen te zien!

En dat filmpje hoe hij naast de rolstoel loopt, dat geeft zo mooi aan hoe hij de situatie aanvoelt!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 09:46

Een tuig om, rolstoel er achter dan kan je mennen. :9 ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 10:30

Wat doet hij dat ontzettend lief <3

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 11:12

Paarden voelen dat aan :j

Ik vind Latino echt met de dag een geweldiger paard worden :+:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 11:25

Wat een bijzondere band hebben jullie toch. <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 11:57

Hierom investeer je in je paard :j

Na alles wat je met hem uitgevroten hebt, is dit gewoon het volgende ding. Het ging altijd goed dus zal dat nu ook wel weer zo zijn.

En ja, paarden voelen haarfijn aan als je niet goed in je vel zit. Aangezien jij dat niet onder stoelen of banken steekt voor hem, zal hij je daarop niet afwijzen.

Onze instructrice noemde dat "voor het echie"
Probeer er geen dubbele agenda op na te houden, een paard prikt daar doorheen en geeft je dat terug. Jij hebt geen dubbele agenda voor hem.

Klein tipje: als je de volgende keer weer op vakantie gaat, vertel hem dat gewoon....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 20:07

ikke schreef:
Klein tipje: als je de volgende keer weer op vakantie gaat, vertel hem dat gewoon....

Dat doe ik al maar hij vindt dat toch geen goede reden. >;)

Ik heb de pleister vandaag van m'n knie af gehaald... kan wel janken.. het is zo groot en ik ben zo bang voor het verwijderen van die nietjes. Kan iemand mij even geruststellen dat het geen zeer gaat doen? -O-

Spoiler:
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:28

Wel heel mooi geniet!

Sorry maar het kan wel pijn/vervelend zijn afhankelijk van je pijngrens natuurlijk. Maar over het algemeen valt het best mee :)

Als je echt bang bent, goed in de pijnstillers gaan zitten!
En als de nietjes eruit zijn, masseren en insmeren met vette crème!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:34

Misschien vragen of ze er een beetje verdovende creme op kunnen doen?

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 21:09

Stille meelezer hier, maar heel veel mensen begeleid als fysio na knie-operaties en van de vele ervaringen die ik heb gehoord: nietjes eruit halen wordt door de meesten ervaren als appeltje eitje en veel minder vervelend dan hechtingen. De grote meerderheid vond het zelfs pijnloos. Sterkte met het verdere herstel, het is een rotoperatie.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 21:57

Bij mij zijn nietjes uit mijn arm verwijderd, voelde bij mij iig minder dan een muggenprik (per nietje). Niets om zorgen over te maken.

Hopelijk geneest de knie verder voorspoedig!