Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:16

Mij ook :))

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:31

Babootje schreef:
Christel1 schreef:
Vanmiddag dan eindelijk de keuring gehad, maar helaas kwam ze niet door de klinische keuring dus we gingen met een lege trailer naar huis... enorm balen maar de zoektocht gaat dus weer verder...

Hoe is de keuring bij jou gegaan Lies?

En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst Upendo! Mona ziet er heel aansprekend uit, lief hoofdje ook!

Was dat bij dat paard met de chip?

Nee dit was een andere, deze was nog niet eerder gekeurd. Dat paard met die chip was helaas niet helemaal wat ik zocht

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:32

Levita schreef:
Wat leuk al die nieuwe aanwinsten!!
En ook balen voor de mensen waarbij het paard is afgekeurd.

Ik heb even gemist of er nu al een topic is voor de nieuwe aanwinsten? Lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen en iedereen te volgen :j

Lijkt mij ook leuk :j

Al heb ik buiten opgroeifoto's de komende tijd nog niet veel te melden :))

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:59

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:22

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:43

Ik heb nu een leuk paard op het oog alleen ze heeft een opmerking bij de röntgenologische keuring gehad. Ik heb het rapport van de eigenaar gekregen, maar die is in het Engels en deze medische termen vind ik toch best wel lastig in het Engels :') Is er iemand die hier verstand van heeft en die ik misschien een pb kan sturen?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:25

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:25

Christel1 schreef:
Ik heb nu een leuk paard op het oog alleen ze heeft een opmerking bij de röntgenologische keuring gehad. Ik heb het rapport van de eigenaar gekregen, maar die is in het Engels en deze medische termen vind ik toch best wel lastig in het Engels :') Is er iemand die hier verstand van heeft en die ik misschien een pb kan sturen?

Je mag mij wel een pb sturen. Wellicht kan ik je helpen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 19:10

Wat balen van de afkeuringen.. :(
Maar als een paard voor de keuring al licht onregelmatig leek met het verhaal van de eigenaresse erbij... := Heb je de goede keuze gemaakt..

Oh jemig, Mona is alweer twee maanden van mij! Het voelt korter, komt denk ik omdat ze sinds begin deze maand pas op mijn eigen stal staat en ik door de behandeling van maagzweren de training op een laag pitje had staan.. :)
Eerst de grote APK gehad, tandjes gedaan, fysio erbij gehad en dus de maagzweren behandeld..

Maar dat werkt zijn vruchten af, ik zit echt op een wolkje haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:06

Zo fijn voor jou!

Als iemand het gegund wordt ben jij het wel!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:09

Christel1 schreef:

Kunnen we dat niet ter lering en vermaak in dit topic doen? Heb zelf ook wat vragen nav Engelse opmerkingen op het keuringsformulier.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:25

Alja schreef:
Zo fijn voor jou!

Als iemand het gegund wordt ben jij het wel!

Superlief! :+:

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:04

Hallo allemaal, is er nog plek voor 1 meer? :)
Ik lees eigenlijk al een poosje mee maar nog geen reactie geplaatst. Ik ben sinds een tijdje opzoek naar een nieuw paard. Mijn eigen pony is 2 jaar geleden overleden van ouderdom en ik heb nu het gevoel dat ik er weer klaar voor ben. Helaas wel precies in de meest vervelende periode om een paard te zoeken, maar he uitdaging ;)
Twee weken geleden mijn absolute droompaard gevonden, alles klopte en hij had alles van mijn wensenlijstje. Vorige week laten keuren en helaas op de laatste test afgekeurd..
Nu weer rustig aan het rondkijken en vanavond weer een bezichtiging.

Leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. Geeft toch wel hoop dat je ondanks de gekke markt, toch wel je maatje kunt vinden.

cijsaloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:38

Welkom Lauwsiej en succes vanavond! Ik heb zometeen weer een bezichtiging, iets heel anders dan de voorgaande bezichtigingen maar ik ben benieuwd.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:46

Wat fijn dat er ook veel succes verhalen zijn! Wij hebben helaas niet zoveel succes met het vinden van een fijne, simpel te rijden allrounder. Inmiddels alweer 4 maanden opzoek... Of al verkocht, of niet gezond of erg overprijsd (we zoeken geen talent, maar blijkbaar hebben ze dat wel allemaal ten overvloede...).... Begin de moed wel te verliezen zo....

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:17

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. En succes met de zoektochten!

Mijn zoektocht is ook positief geëindigd. Ik heb mijn nieuwe paard gister opgehaald. Onwijs blij met haar!

Bijna 2 jarige nrps merrie. Hopelijk wordt ze een heel fijn sportpaard.

Afbeelding

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:31

Gefeliciteerd! Wat een knappe gup :+:

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:50

mamabird schreef:
Wat fijn dat er ook veel succes verhalen zijn! Wij hebben helaas niet zoveel succes met het vinden van een fijne, simpel te rijden allrounder. Inmiddels alweer 4 maanden opzoek... Of al verkocht, of niet gezond of erg overprijsd (we zoeken geen talent, maar blijkbaar hebben ze dat wel allemaal ten overvloede...).... Begin de moed wel te verliezen zo....

Vergelijkbare ervaring hier, al hoeft van mij simpel te rijden niet echt mits het dier wel lekker vlot en fanatiek is :)

Ik vind het altijd grappig, al die enorme verborgen talenten van 10 jaar en ouder, nooit of nauwelijks uitgebracht maar blijkbaar stiekem talent zat voor een indrukwekkende springcarriere :+ dan heb ik liever een 4jarige die zo groen als gras is.

Ik zit nog steeds te twijfelen over een lief paardje van 4 gezien ik de vraagprijs toch aan de hoge kant vind vergeleken met zijn kwaliteiten... Voor de rest waren andere kijkers mij voor :') en het is afwachten of die paarden nog überhaupt te koop staan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:01

Zie er op mijn Facebook in België wel vaker voorbijkomen: springgefokte allrounders. Maar ja...corona . Hopelijk mag er vanaf 19.04 weer gewoon naar België gereisd worden

Rijsa: wat n leukerd. Al had ik niet meteen NRPS gegokt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:46

mamabird schreef:
Als import vanuit de UK niet zo'n drama was geworden, had ik écht een heel leuk paard geweten. Ik dacht toevallig vanmorgen nog aan hem en vroeg me af waarom ik hem niet voor mezelf zou willen, want hij is echt ontzettend braaf, maar ook geen slome. Alleen dat superbrave dat is dus ook de reden dat ik hem niet wil. :))

Rijsa: Wat een leuk dier! Gefeliciteerd! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:19

Rijsa schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. En succes met de zoektochten!

Mijn zoektocht is ook positief geëindigd. Ik heb mijn nieuwe paard gister opgehaald. Onwijs blij met haar!

Bijna 2 jarige nrps merrie. Hopelijk wordt ze een heel fijn sportpaard.

[ [url=m/gHftXI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Die heb ik ook voorbij zien komen en had ik op gereageerd, maar was even later gereserveerd, dus nooit reactie gehad. :+

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:34

Wat een leukerd Rijsa, gefeliciteerd :)

En vervelend voor de mensen die afkeuringen hebben gehad.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 16:07

Leuk dier Rijsa! Lekker een band opbouwen! :D

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:32

Dank jullie wel! <3

Oh echt Lindor.. Moet zeggen dat het een hele snelle koop was en de fokker haar heel netjes voor mij vast heeft gehouden.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:27

Helaas was het paard niet wat ik zocht, dus de zoektocht gaat door.

Gefeliciteerd Rijsa, echt een knap dier!