Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:07

Merlen schreef:
Ik zou dus mijn pony's altijd op een postzegelweitje moeten laten staan.

Waar lees jij dat? Ik zie nergens een beperking mbt de lengte van de omheining...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:26

Merlen schreef:
Jantje Loos postte dit onlangs in de lokale groep van de gemeente.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7130301639

Toen heb ik gereageerd waar de foto's op zijn pagina waren van de aangevreten pony's,koeien,lama's,...
Suggereerde hij dat die wel op mijn pagina,als in 'no wolves',te vinden waren.
(Ter info;niet mijn pagina)

Vandaag post hij dit.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7130301639

Zo'n zin om weer te reageren maar doe het niet.

Ik zie net dat zijn vriendje,Frederik Thoelen,hem volgt.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5199184046
oh dus de snelheid op de wegen moet maar aangepast worden betreffende de veiligheid voor de wolf!?

Echt, ze worden steeds gestoorder

dierenfan

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:20

We mogen ook de natuur niet meer in. Als moeder wolf dan schrikt van een mens dan kan ze haar pups alleen laten. In die tijd kan een zwijn de pups vermoorden dus moeten wij maar weg blijven.
Volgens mij is het ook gewoon de natuur als zwijnen jonge wolven doden.. Of krijgen die zwijnen dan de kogel??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:27

Doen zwijnen dat bewust?
Of alleen als ze worden aangevallen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:48

Mac schreef:
Doen zwijnen dat bewust?
Of alleen als ze worden aangevallen?

Geen idee dat zou wel een uitkomst zijn maar denk niet dat zwijnen dat vlot doen. Zeker hier niet omdat zwijnen nog weinig ervaring hebben met nestjes wolven

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:01

Maar aan de andere kant zijn zwijnen erg intellingent. En het zit vast in hun genen om bedreigingen te elimineren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:35

josien_m_ schreef:
Maar aan de andere kant zijn zwijnen erg intellingent. En het zit vast in hun genen om bedreigingen te elimineren.

Dat weer wel idd. Ze mogen van mij

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:13

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:44

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147893 ... r-een-wolf.
Deze is wel gedood door een wolf.

En in Frankrijk is een kadaver van een koe, die maandag aangevallen was door een wolf, gedumpt door een honderdtal boeren voor het "soort gemeentehuis" van Annecy.
Er zijn 2 aanvallen van wolven geweest in 3 dagen

Foto van de kadaver.
Spoiler:
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:48

Oh maar duidelijk de koe zijn schuld volgens de wolf expert. Had hij er met zijn hoofd maar naartoe moeten draaien... _-:(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:29

Fijn wolf bij de paarden. Tussen de huizen door.
Jaja wederom schuw.

Bericht van gisteren
Citaat:
Wolf veroorzaakt weer schade in Grote-Brogel ! Deze nacht heeft een man een wolf aangereden ter hoogte van mijn weide. De wolf is serieus geraakt door de auto. De wolf kwam gewoon tussen de huizen uit !! De man is na de aanrijding uitgestapt en heeft de wolf horen grommen aan mijn barak (schuilhok) bij de paarden. De weide loopt vol met drachtige merries, merries met veulens, jonge paarden, … allemaal in dolle paniek !!! Politie er royaal bij deze nacht. De wolf is gekwetst, de man serieuze stukken aan de auto en ik aan m’n paarden. Nu heb ik mijn weide degelijk afgemaakt, maar als het maar gewoon lint was, waren ze er los doorgegaan! Wat als die op de weg gekomen waren, opgeschrikt door de wolf ?! Waar gaat dit nog over! En nu loopt/ligt er ergens een gewonde wolf. Dit heeft toch ook niets meer met dierenwelzijn te maken.

En waar al eerder voor ie gewaarschuwd dat kudde bewakingshonden niet alleen wolf pakken, want het is hier te klein. Het is geen Alaska.

Citaat:
Video toont kuddebewakingshond met Yorkshire Terrier Aiden († 4) in de bek
Twee kuddebewakingshonden vielen de kleine Yorkshire Terrier Aiden aan op Alp Bargis in Flims. Nadat de houder van de kuddebewakingshonden de aanval ontkenden, is er nu een videobewijs.
Eigenares Christoffel is stellig: “Het was geen ongeluk of stom toeval! Ik zat voor mijn hut met mijn honden en ze vielen ons uit het niets aan.”
CH 21.07.2022, vertaling Google:

<<Gabi Christoffel (57) uit Flims rouwt om haar hond. De vierjarige Aiden werd een week geleden aangevallen en versleept door drie kuddebewakingshonden. Sindsdien is er geen spoor meer van de Yorkshire Terrier. De hondeneigenaar denkt dat haar kleine viervoeter is vermoord en opgevreten.
Nu is er een bewijsvideo verschenen die geen twijfel laat bestaan ​​over het lot van de kleine Aiden. Het toont drie herdershonden die achter elkaar op een pad lopen. De eerste draagt ​​een kleine hond in zijn snuit, die geen beweging vertoont. Hij ziet sterk erna uit dat hij dood is.
De opname is gemaakt door Blick-lezer Cedric Häfliger (17) uit Rothenburg. De fietser was op dezelfde dag als Gabi Christoffel op pad in Flims toen hij plotseling de drie honden op zijn route tegenkwam. “Ik was de eerste van mijn gezin op weg naar een waterval toen de honden voor het eerst op ons af kwamen. Nog met lege bek”, zegt hij tegen Blick.
"Dat is zeker mijn hond!"
Op de terugweg door de vallei kwam hij de honden weer tegen, die bergopwaarts liepen. “Ze zagen ons van een afstand en liepen toen langzamer, waarschijnlijk om eerst te kijken wie we zijn. Toen ze beseften dat we geen bedreiging vormden, liepen ze rustig langs ons heen. Ik zag van verre dat een iets in zijn bek had, maar dacht eerst dat het een konijn was. Alleen mijn moeder herkende de hond en kende het ras meteen – een Yorkshire Terriër.”
Toen Gabi Christoffel van de video hoorde, wilde ze de opnames zien - ondanks de pijn. Blick laat haar de verontrustende opname zien.
Haar eerste reactie: "Het is zeker mijn hond!" Je kunt duidelijk zien dat hij dood is. "Hij is zo'n klein hond, één hap en hij is dood." De kuddebewakingshond die Aiden in zijn bek draagt, is ook degene die hem voor haar hut heeft gegrepen.
"Dus het was waarschijnlijk een stom toeval"
De drie kuddewaakhonden zijn Jenna (, Shila (2) en Ben (2). Ze beschermen meestal een kudde schapen verderop in de vallei. Hun werk is om aanvallers zoals wolven af ​​te schrikken, legt Christian Erni (60), verantwoordelijk voor de alpen en de honden, uit aan Blick.
Op de dag dat Aiden werd aangevallen en versleept hadden de kuddebewakingshonden hun kudde schapen achtergelaten om een ​​kudde koeien op een andere alp te bewaken. Op de terugweg passeerde het drietal de hut van Christoffel. Erni tegen Blick: “Toen gebeurde het. Het was dus waarschijnlijk een stom toeval dat de drie honden deze weg terug namen.»
Gabi Christoffel kan haar oren niet geloven na het zien van de video. “Ik vind het heel erg en het maakt me ongelooflijk verdrietig. Het spijt me zo dat ik hem niet kon redden. Tegelijkertijd maakt het me heel boos dat mensen het hebben over een stom toeval en vriendelijke kuddebewakingshonden. In de video kun je zien wat er is gebeurd."
“Misschien gedroeg het hondje zich verkeerd”
Christian Erni neemt een meer nuchtere kijk op de zaak. «De video is duidelijk. Jenna draagt ​​de kleine dode hond weg." Het is echter onduidelijk of zij of een van de andere honden - Ben of Shila - hem heeft gedood.
Erni vult aan: «Voor mij lijkt het op een conflict tussen de honden. Ik was er niet bij en kan er niet echt de vinger op leggen wat er is gebeurd. Misschien gedroeg het hondje zich verkeerd, blafte en vocht de kuddebewakingshond terug. Het was zeker een stom ongeluk."
Christoffel ziet dat anders. “Het was duidelijk geen ongeluk of stom toeval! Ik zat voor mijn hut met mijn honden en ze vielen ons aan. Dat is totaal nalatig en gevaarlijk!"
“Dat ze bijt is heel ongebruikelijk voor haar”
De verantwoordelijke van de alp betreurt uiteraard het incident. 'Het spijt me van de kleine hond. Dat mag natuurlijk niet gebeuren." En hij voegt eraan toe: "Maar dat kan ik niet ongedaan maken." Hij denkt niet dat Jenna Aiden heeft opgevreten. Het is veel waarschijnlijker dat de teef de Yorkshire Terrier ergens heeft achter gelaten. “De honden krijgen genoeg te eten en lopen niet hongerig rond. Ze waren ook op deze donderdagochtend gevoerd."
Na het incident vorige week reed hij zelf naar de alp. Daar ontmoette hij ook Jenna. “Ze kwam terug naar de alp met de andere twee honden. Ze droeg niets in haar snuit. Er was ook geen haar of bloed te zien. Ze zag er uitgeput en erg moe uit. De drie honden liepen naar de kudde toe. Alles was normaal, zoals altijd."
Jenna is een ervaren kuddebewakingshond die al enkele jaren op de alp zit. “Ze is erg rustig en evenwichtig. Dat ze bijt, is heel ongebruikelijk voor haar”, zegt Erni.
"Kuddebewakingshonden zijn een gevaar!"
De eigenares van Aiden denkt daar anders over: "Deze kuddebewakingshonden horen gewoon niet thuis in de vallei. Ze zijn een gevaar voor andere honden en ook voor mensen.” Want zelfs als deze honden daadwerkelijk van de alp zouden worden gehaald, zouden er anderen in plaats van komen. "Hoe kunnen we er zeker van zijn dat zoiets niet meer zal gebeuren?" vraagt ​​ze zich af.
Het is nog onduidelijk of Jenna na het incident op de alp zal blijven. De beheerder van de alp wil eerst met de adviseur praten.
Hij maakt het echter duidelijk: “Over het algemeen vormen kuddebewakingshonden geen bedreiging voor de mens. Ik steek mijn hand in het vuur voor deze honden. Ook met andere honden zijn er geen incidenten geweest. Ze komen steeds in contact met andere honden, ook met kleine.”
"We hebben nu zekerheid"
Tot nu toe is er geen kadaver van de Yorkshire Terrier gevonden. "Ondanks alle logica koesterde ik nog steeds een beetje hoop dat ik Aiden terug zou krijgen. Tegelijkertijd was er de angst dat hij ergens halfdood en met pijn zou kunnen liggen', zegt Christoffel.
De video zal haar waarschijnlijk helpen om het verlies beter te verwerken. "Gelukkig kregen we zekerheid uit de video."
Ondertussen doet de politie ambtshalve onderzoek en er is aangifte gedaan bij de officier van justitie. Kantonse politiewoordvoerster Anita Senti legt uit: "De politie doet onderzoek vanwege het in gevaar brengen van dieren." Het gaat om artikelen in de Federale Dierenwelzijnsverordening.

https://www.blick.ch/schweiz/graubuende ... FszPTpu6-A

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:40

Vreselijk, dit gaat erger en erger want ze jongen snel aan vooral op de Veluwe

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:11

Frankrijk wil zich tegenover de EU inzetten om ervoor te zorgen dat wolven niet langer worden geclassificeerd als een bijzonder bedreigde diersoort en is van plan om 174 wolven vrij te geven voor afschot
https://www.natuerlich-jagd.de/news/auc ... &fs=e&s=cl

Nu Nederland nog.
Al geloof ik dat niet, want als half Nederland op de kop staat gaan ze nog gezellig vakantie vieren dus dit staat al helemaal niet op de agenda

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:21

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1615099 ... mAE5Bvr7pg

Citaat:
Na een periode van betrekkelijke rust in de driehoek Wapse, Doldersum, Vledder was het in de nacht van maandag op dinsdag weer raak. Toen Stefan Worst ‘s morgens vroeg het land inliep om zijn schapen te tellen, trof hij drie dode lammeren van krap een half jaar oud aan.

Kaalgevreten
Het was de zevende aanval op zijn dieren. De voorgaande keren, zo bleek uit dna-onderzoek, was een wolf de aanvaller. Worst gaat ervanuit dat het deze keer niet anders zal zijn. In het Drents-Friese Wold leeft een wolvenpaar. In het gebied worden zeer geregeld wolvenaanvallen gemeld.

Eén van de lammeren was, op de kop na, nagenoeg kaalgevreten. De beide andere dieren waren alleen doodgebeten. Nog eens elf lammeren waren in meer of mindere mate verwond. Daarvan waren acht dieren er zodanig slecht aan toe, dat ze door de dierenarts alsnog moesten worden afgemaakt.

,,Kijk”, zegt de veterinair, wijzend naar een gapend gat in de bil van één van de lammeren. ,,Voor een wolf is dit één hap. Een hond of vos krijgt dit niet voor elkaar.”

Vader Gerard Worst assisteert de dierenarts bij het onderzoeken van de gewonde dieren. Hij staat er verloren bij. ,,Dan krijg je geld van de provincie voor het plaatsen van wolfwerende rasters. Hartstikke mooi hoor, maar wat heb je eraan als het niet werkt?’’

Schade uitgekeerd
De onafhankelijke taxateur, die in opdracht van BIJ12 (die wikkelt namens de provincies de wolvenschade af) monsters neemt van de bijtwonden op de kadavers, is voor de zevende keer bij Worst langs geweest. Als blijkt dat de aanval het werk is van een wolf, krijgt de schapenhouder de schade vergoed.

,,Het duurt tegenwoordig erg lang voordat de schade daadwerkelijk wordt uitgekeerd, maar uiteindelijk krijgt Stefan een bedrag per lam. Ze vergeten jammer genoeg dat die dieren, als ze straks groot genoeg zijn voor de slacht, veel meer waard zijn”, verzucht senior. ,,Buiten dat hebben we de ooien met lammeren dit jaar heel lang op stal gehad, juist om wolvenaanvallen te voorkomen. Dat zijn ook allemaal extra kosten en die worden niet vergoed. Nee, op deze manier gaat de lol er wel heel snel af.”

Volgens senior liepen de lammeren achter een hekwerk van zeven stroomdraden boven elkaar. ,,Stefan heeft nog een speciaal, zeer krachtig stroomapparaat uit Duitsland opgehaald. Maar ook dat houdt de wolf niet tegen.’’

wat vertelde Lelieveld ook alweer de schapen werden altijd eerst gedood met een nekbeet?

En ze werken zo goed die wolfwerende rasters :j Zo fijn ook weer hier het gelijk van de erkende wolvenexpert...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:26

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:05

Zat er nu ook schijnbaar 1 in de buurt van sterksel. Geen idee of dat dezelfde is die van Someren.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:09

In Belgisch Limburg minstens 6 welpen.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:09

Dat op nu.nl las ik ook net, wilde het hier plaatsen maar je was me al voor DP.
Dit beloofd weinig goeds voor het noorden. Gezien de aanvallen de laatste weken gewoon door zijn gegaan, groeien deze welpen op met het idee dat schapen een mooie prooi zijn.
Ze zitten hemelsbreed niet heel erg ver bij mij vandaan (km of 30-35 gok ik), op dit moment zullen die welpen nog geen grote afstanden afleggen, maar vanaf de herfst gaat hier alles 's nachts op stal. Af en toe worden hier in de omgeving al dode schapen gevonden, zullen niet door diezelfde roedel gegrepen zijn, maar ik ben er van overtuigd dat er hier nog een wolf bij tijd en wijle langs komt. Helaas zijn deze dna onderzoeken op niets uitgelopen, heel bijzonder....

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:17

De week in Ruslan een 9 jarig kind gedood en 1 ander kin zwaar gewond door de wolf. Dode kind eind verderin het bos terug gevonden

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:33

DuoPenotti schreef:
Frankrijk wil zich tegenover de EU inzetten om ervoor te zorgen dat wolven niet langer worden geclassificeerd als een bijzonder bedreigde diersoort en is van plan om 174 wolven vrij te geven voor afschot

Nu Nederland nog.
Al geloof ik dat niet, want als half Nederland op de kop staat gaan ze nog gezellig vakantie vieren dus dit staat al helemaal niet op de agenda

Nederland heeft anders ook alle belang bij een aanpassing van de habitatrichtlijn. En dan gaat het over problemen die heel wat groter zijn dan de wolf. Stikstof bijvoorbeeld. Probleem alleen is inderdaad het enorme gebrek aan daadkracht. Het land dreigt te vervallen in nog veel grotere sociale onrust dan alleen de boeren. Maar wat je zegt de bestuurders zijn lekker op vakantie.

Het is goed dat een groot land als Frankrijk deze handschoen op pakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:40

Rizette schreef:
De week in Ruslan een 9 jarig kind gedood en 1 ander kin zwaar gewond door de wolf. Dode kind eind verderin het bos terug gevonden

Heel erg om te zeggen maar zou eigenlijk hier in de BENELUX eens moeten gebeuren.....
Benieuwd of men dan nog roept dat dit de Natuuuuuurrrrrrr is!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:23

Rizette schreef:

Heb je een link naar waar je dit gelezen hebt? Ik kan er niks over vinden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:25

Popstra schreef:
Rizette schreef:

Heel erg om te zeggen maar zou eigenlijk hier in de BENELUX eens moeten gebeuren.....
Benieuwd of men dan nog roept dat dit de Natuuuuuurrrrrrr is!

Het zal je nog verbazen hoeveel dat dan nog zouden roepen. Maar dan hebben we het ook wel over totale idioten die dat roepen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:19

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:18

DuoPenotti schreef:

Nu Nederland nog.

Goedzo! Frankrijk is een dwingeland op EU gebied en daar zijn we in bepaalde zaken juist de dupe van (pulsevisserij bijv) maar in dit geval kunnen we daar dan mooi op mee liften!