Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:14

Jodym, zeker geen zorgen maken hoor! Bij Hilana heeft het ook 3 maanden geduurt voordat we het gaspendaal hadden gevonden. Wat de andere zeggen, het is waarschijnlijk een stukje balans en onzekerheid.

Mirandafuego, nou gelukkig maar! Die van mij is drijfnat. Ze zakte er tot haar koot in weg. Zonde van mijn wei ook. Heb haar daarom afgelopen tijd op een klein afgezet stukje ergens anders neer gezet 30 a 45 min per dag. Dat begint nu helaas op te raken. Gelukkig droogt mijn wei al wat, dus morgen mag ze het weer even op haar eigen stuk proberen.

Grappig trouwens om te zien dat malik zo met zijn hoofd schud. Hilana doet dat ook, gekkie!

Ik heb een nieuwe neusriem besteld voor op buitenrit. Hopelijk heb ik nu een noodrem :D
Afbeelding

Ennnn Hilana heeft gister vrij gesprongen! Ze was vandaag helemaal sloom, dus ik denk dat ze een beetje moe is, haha.
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:39

De wei hier is gelukkig droog, hier in Groningen is dat ook wel normaal, toen ik nog in Zaandam woonde konden ze dan al echt niet meer op de wei, daar zakten ze dan tot hun oksels erin. :')

Ja dat kopschudden is wel een dingetje want in het begin heeft hij mij wel eens een kopstoot gegeven. #)
Nu als ik naast hem ben schud hij alleen de andere kant op. :')
Maar ik probeer het zo ver te krijgen dat hij het niet meer doet als ik met hem loop/fiets want nu rukt hij me af en toe bijna van de fiets. :+

Ben benieuwd hoe de neusriem bevalt!
En wat knap gesprongen, vindt ze het leuk?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:08

Dat kopschudden is ook wel een beetje arabielig :D Deed de arabier die ik eerst had ook.
Malik lijkt ook steviger te worden, mooi!

Hopelijk dat het rad werkt als een, Remark. Lijkt mij wel een fijne optoming.
Springen ziet er ook goed uit!

Onze wei is nu een beetje opgedroogd maar was enorm nat. We hebben ook wel steeds de volle laag gehad qua regen.
We hebben gelukkig geen geen hier maar de wei ligt laag en is deels klei.

Joya begint met gapen en smakken als ze mentaal moe begint te raken. Ze krijgt dan ook een " lang hoofd" en sjokt meer mee dan dat ze op de omgeving let.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:15

Eigenlijk schudden de meeste paarden die ik heb gehad wel af en toe met hun knar maar Malik doet het heel erg vaak. :=
Hij heeft idd zijn body weer meer terug, als veulen was hij een stevige knaap maar daarna is hij een slungel geworden. :D

Grappig dat Joya dan gaapt!
Malik gaat wel smakken/likken maar gapen doet hij vooral als hij net wakker wordt.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:21

MirandaFuego schreef:
Ja dat kopschudden is wel een dingetje want in het begin heeft hij mij wel eens een kopstoot gegeven. #)

Hihi. Pijnlijk

Malik houd gewoon van swingen =:)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 13:52

Joy doet het heel weinig gelukkig :o

Ander vervelend dingetje... zadelpasser is geweest en beide zadels die ik heb passen niet -O- . Mijn eigen zadel heb ik daarop gelijk maar verkocht, je kan er maar vanaf zijn :+ .

Maar ik heb dus nu geen zadel. Zadelpasser had van de 30 zadels die ze bij zich had 2 zadels die pasten. Eentje van €2400,- en eentje van €4400,-. Allebei nieuw. Ik heb vriendelijk bedankt. :') . Ze gaat me nu dinsdag bellen of ze in de andere vrachtwagen nog een passend zadel binnen mijn budget heeft. Zo niet ga ik in december met Joy naar Arthurs. Die heeft de hele maand X-mas sale op de zadels.

Baal enorm! Heb nu geen zadel. Bareback wil ik best proberen, maar is voor het echte werk geen oplossing. Ik mag een zadel lenen van mn trainster, maar die past ook niet helemaal. En ik wil echt niet rijden meer met een zadel dat niet past. Joy stil zetten (of alleen grondwerk) kan, maar moet dan echt op haar gewicht gaan letten.

Dilemmaaaa! Buy a young horse they said. It'll be fun, they said... >;) :roll:

Edit: een klein voordeeltje: zadelpasser stond erop dat ik moet gaan halteren met Joy. Joy heeft een klassieke quarterbouw: brede boeg, mega achterhand en een glooiende rug. Het type quarter dat hoge ogen gooit in de showring. "Daar ga je prijzen mee winnen" zei ze. Toch leuk om te horen :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:38

Haha Joy toch. Fijn hé, brede paarden :+
Ik denk met Duke eens géén (of toch niet te veel) drama te hebben qua zadels.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:11

Gimme_Joy schreef:
Joy doet het heel weinig gelukkig :o

Ander vervelend dingetje... zadelpasser is geweest en beide zadels die ik heb passen niet -O- . Mijn eigen zadel heb ik daarop gelijk maar verkocht, je kan er maar vanaf zijn :+ .

Maar ik heb dus nu geen zadel. Zadelpasser had van de 30 zadels die ze bij zich had 2 zadels die pasten. Eentje van €2400,- en eentje van €4400,-. Allebei nieuw. Ik heb vriendelijk bedankt. :') . Ze gaat me nu dinsdag bellen of ze in de andere vrachtwagen nog een passend zadel binnen mijn budget heeft. Zo niet ga ik in december met Joy naar Arthurs. Die heeft de hele maand X-mas sale op de zadels.

Baal enorm! Heb nu geen zadel. Bareback wil ik best proberen, maar is voor het echte werk geen oplossing. Ik mag een zadel lenen van mn trainster, maar die past ook niet helemaal. En ik wil echt niet rijden meer met een zadel dat niet past. Joy stil zetten (of alleen grondwerk) kan, maar moet dan echt op haar gewicht gaan letten.

Dilemmaaaa! Buy a young horse they said. It'll be fun, they said... >;) :roll:

Edit: een klein voordeeltje: zadelpasser stond erop dat ik moet gaan halteren met Joy. Joy heeft een klassieke quarterbouw: brede boeg, mega achterhand en een glooiende rug. Het type quarter dat hoge ogen gooit in de showring. "Daar ga je prijzen mee winnen" zei ze. Toch leuk om te horen :D

Wat vervelend! Is een boomloos zadel niets? Zeker bijvoorbeeld een Freemax kan je niet van met boom onderscheiden en uit ervaring weet ik dat boomloze zadels sneller goed liggen op brede paarden. :j

Momenteel rij ik een welsh cob bij die bijna vierkant is (heel erg breed, niet dik) en een boomloos ligt ook op hem weer super. Zelfde geld voor een brede haflinger van een stalgenootje. :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 15:51

Ja ik twijfel een beetje over een boomloos zadel... Ik wil niet dst er een drukpunt ontstaat door mijn gebrek aan balans tijdens het doorrijden. Equiflex zou nog een optie zijn. Maar we gaan gewoon even naar Adje en dan moet het goed komen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:29

Jodym schreef:
MirandaFuego schreef:

Hihi. Pijnlijk

Malik houd gewoon van swingen =:)

Of van alcohol, hij kan zijn evenwicht niet zo goed bewaren als zijn hoofd alle kanten op gaat. :D

Sjit zeg van de zadeltroubles..hopelijk kun je wat vinden en blijft het ook een tijdje goed, want soms blijf je aan de gang. :')

Ik heb geen zadelproblemen want Malik heeft nog geen zadel op gehad, das wel makkelijk! :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:23

Balen Gimme_joy. Ik heb ook een lastig paard qua zadels. Heb daarom ook een tijdje met barebackpad gereden. Is inderdaad wel lastig, maar ik zal het als een win-win. Kon ik mooi mijn eigen zit verbeteren. Toevallig vandaag de pad er weer bij gepakt.

Deze heb ik:

Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:07

Ooh balen voor Joy, zadeldrama!! En t is zo’n duur geintje

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 21:33

Ja het is weer even een jammerlijk drempeltje in ons avontuur. Maar ik vind haar rug en ons plezier het allerbelangrijkst, dus dat staat voorop. En ik kan me niet voorstellen dat Adje geen zasel voor ons heeft.

BB pad ga ik lenen van een stalgenoot en dan even kijken hoe we het ermee doen. We gaan gewoon vol goede moed verder! :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:40

Wat balen, GJ!
Maar jij had je zadel toch met een jonge paarden-plan zodat je steeds een ander passend zadel kon krijgen? Maar dat is dus na 1 zadel al bijna onmogelijk?

Je hebt gelijk dat je alleen iets echt passends wilt, rug is wel erg belangrijk. BBP is wel een mooie tussenoplossing tot je iets anders hebt gevonden.

Ik heb nog geen zadel gekocht dus ook nog geen problemen. :) Weet gelukkig wel dat er iets is wat past.

Is een Deuber westernzadel geen optie voor je? Die zijn ook aanpasbaar als ze nog meer veranderd.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 09:09

Ik had zelf een zadel gekocht een jaar geleden. Die paste toen gewoon. Ik zou het jonge paardenplan gaan doen, maar dan moet Eurohorse wel een passend zadel mee hebben.

Deuber zal ik eens naar kijken! Nog nooit van gehoord eigenlijk. Het is alleen niet het punt dat ze nog gaat veranderen, maar meer dat er dus niks past. Maar goed, Evelien had maar 30 zadels mee, dus de keuze was best beperkt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:12

Een goed zadel vinden is echt een nachtmerrie! Heel veel succes gewenst!!
Ik moest sowieso geloven aan maatwerk (zij korte maar brede rug, ik een dikke kont, allemaal geen goede combi :P ), wel fijn voor je paard, minder prettig voor je portemonnee -O-
Woensdag komt mijn zadel (EINDELIJK!) *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:58

Gimme_Joy schreef:
Ik had zelf een zadel gekocht een jaar geleden. Die paste toen gewoon. Ik zou het jonge paardenplan gaan doen, maar dan moet Eurohorse wel een passend zadel mee hebben.

Deuber zal ik eens naar kijken! Nog nooit van gehoord eigenlijk. Het is alleen niet het punt dat ze nog gaat veranderen, maar meer dat er dus niks past. Maar goed, Evelien had maar 30 zadels mee, dus de keuze was best beperkt.

Ze zal waarschijnlijk nog meer groeien en uitzwaren dus als het nu al lastig is.. Wel fijn als je zadel dan eenvoudig aangepast kan worden.

Dat bedoelde ik idd, als er niets passends is ben je snel klaar met dat jonge paarden plan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:18

Deze moet ik even spammen hoor, was net klaar met de wei uitmesten en toen kreeg ik een kadootje van moeder natuur! <3

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:20

OH WAUW dat vind ik gaaf!

Ik probeer het ook vaak maar krijg ze nooit met een volledige regenboog er op :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:40

Nu kreeg ik 'm er ook net niet helemaal op maar close enough. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:22

Prachtig!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:24

Gaaf! Meestal zie ik maar een halve.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 16:41

Gaaaave foto!! <3

Fransje23 uoteraard gaat ze nog wat veranderen, maar ik verwacht geen hele grote veranderingen meer gezien hoe ze er nu uitziet. Uitzwaren hoeft ook niet echt meer vind ik :+
Afbeelding

Hoogstens nog een wat hogere schoft.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:52

Ik heb Duke ook nog maar eens aan het werk gezet. Weinig gedaan de laatste tijd en vorige vrijdag ging hij even de draak uithangen dus wilde met frisse moed een nieuwe poging wagen. Ging wel beter maar nog steeds een uitdaging }>

Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:44

Duke is echt húge