Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12527
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:36

Als je dat eerder ook vond, zou het wel fijn zijn geweest als je daar ook eerder wat van had gezegd, dat had het nu niet zo out of the blue hoeven komen. Zo kunnen we ons allemaal wel eens achter de oren krabben :P Je zegt nu precies wat ik ook zeg, als iets niet werkt, kan prima. Maar betekent niet direct dat het een onding is. En als dat wel je visie is, mag je daar best over nadenken, vind ik. Bit of bitloos, volgens mij maakt dat niemand hier een zak uit. Op de foto's ziet het eruit of het paard haar rug goed gebruikt en minder duikt/achter de teugel kruipt. Dat valt mensen op en zeggen ze wat op, dat is toch juist fijn?

Maar ik hoor het al, ben hier niet meer welkom, jammer, leek me gezellig en vooral leerzaam, duidelijke een verkeerde inschatting.

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:41

Ach ja zo vond ik eerder juist andere mensen niet zo lekker overkomen. Blijkbaar zit er hier best een verschil aan mensen in het topic.

Ik had spierpijn, paar blauwe plekjes, maar niets ergs aan de val. Heb op haar en haar moeder ook opblaasbaar BP aan. :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:44

Hi! Ik kom ook weer even binnenvallen. Nog steeds ontzettend druk en te weinig tijd om te reageren gehad.
Net een rijtopic gemaakt van Baby [RIJ-ITP] Een kijkje bij de training van Baby
Krisje niets meer mee gedaan, die heeft maar even wat extra vrij. Weten we iig zeker dat haar mond geheeld is :+

Mbt de reactie van Caily ben ik het overigens met Nynkster eens. Heel goed verwoord!
De opmerking met achter de oren krabben is onnodig en een vraag daar achter stellen komt niet meer over als 'open-minded' maar mind-made-up :).
Iets zeggen wat je op een foto voor (positief) beeld ziet of zo'n opmerking naar iemand plaatsen vind ik toch wel lijnrecht op elkaar staan.

Oeh gelukkig niets ergs Mirjam! Toch altijd even schrikken.

Nu ga ik eens bijlezen en reageren!

Caily

Berichten: 12527
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:54

Gelukkig Mirjam! Is dat zo'n ding met een pinnetje dat zichzelf opblaast als hij los schiet? Werkte hij goed? Ik moet eigenlijk een BP aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer, heb zoiets nog nooit aangehad of goed bekeken :o

Zoals Kabayo het schreef, kwam het op mij over alsof ze bedoelde dat er een bit nodig is om paard bij je te kunnen houden, en dat het hoofdstel een onding is. Ik suggereer dat als dat zo is, of ze zich daar bewust van is, of dat ik haar verkeerd begrijp. Als ik het terug lees, is het inderdaad ongelukkig verwoord, al schrijf ik ook gewoon dat ik het met de anderen eens ben (dus dat paard er juist mooi op lijkt te lopen vanaf foto) maar echt niet lelijk bedoeld. Zou ook niet weten wat er mind-made-up aan kan zijn, ik ben geen dealer van dat hoofdstel ofzo, en al helemaal geen anti-bit goeroe :Y)

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:01

Ja zeker, zit vast aan zadel en pin schiet er dan uit waardoor hij opblaast. Heeft met mijn andere paarden al een hoop ellende bespaard. Zorro mijn ZZ-Zwaar paard was niet bepaald een lieverdje in het verleden en daarom dat ding aangeschaft, echt hoop plezier mee gehad. :)) Nu dus ook reuze handig met Eliana en Kyara. En natuurlijk ook gebruikt toen ik Sterre zadelmsk maakte.

Hier heb ik hem aan :j
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:53

Caily schreef:
Als je dat eerder ook vond, zou het wel fijn zijn geweest als je daar ook eerder wat van had gezegd, dat had het nu niet zo out of the blue hoeven komen. Zo kunnen we ons allemaal wel eens achter de oren krabben :P Je zegt nu precies wat ik ook zeg, als iets niet werkt, kan prima. Maar betekent niet direct dat het een onding is. En als dat wel je visie is, mag je daar best over nadenken, vind ik. Bit of bitloos, volgens mij maakt dat niemand hier een zak uit. Op de foto's ziet het eruit of het paard haar rug goed gebruikt en minder duikt/achter de teugel kruipt. Dat valt mensen op en zeggen ze wat op, dat is toch juist fijn?

Maar ik hoor het al, ben hier niet meer welkom, jammer, leek me gezellig en vooral leerzaam, duidelijke een verkeerde inschatting.


Je bent echt wél welkom. Laat je niet wegsturen door 1 iemand joh. Ik waardeer je commentaar.

Ik begrijp ook niet dat Nynkster zo reageert op de reactie die niet eens over zichzelf gaat?

Niet alles zo afmeten en uitvergroten hoor. Kom op laten we het gezellig houden.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:59

Murosch; Leuke foto’s van Veroon :D Ze ziet er goed uit!
Haha mams heeft leuke aftekeningen! Vind ik altijd zo leuk om te zien.
Leuke hengst ook. Mooi kleurtje haha. Vanwaar heb je voor deze hengst gekozen als ik vragen mag?

xApple; Fijn dat je een nieuw zadel hebt! Rijd ie nog zo fijn? Haha
Leuk dat je wat actiever bezig bent met je shet, ziet er leuk uit!

Nynkster; Fijn dat het wat beter gaat met Lina! Al met je stalhouder over eens geraakt mbt de paddock? Idd een goed plaatje!

Kabayo; Zilver ziet er goed uit! Beeld met rijden ziet er ook fijn uit, steeds wat meer lengte in de hals!
Hopelijk is ze nu drachtig.
Ik vind duiken aan de longe ook iets lastigs. Met dubbele lijnen lijkt het makkelijker maar juist daarmee kan je ook sneller je paard zijn kin op de borst ‘trekken’ als je het niet goed doet. Ik doe wel vaker de lijn door het bit en dan aan de longe zodat ik wat buiging in het lijf kan vragen zonder dat dit vast gezet is door touwtjes. Maar ook daarbij moet je opletten qua diep lopen.
Hahaha die parasol :') Heel tof als cover!

Melissa; Plan is om haar eerst nog door te laten rijden en dan ga ik er misschien zelf op. Moeten we nog even bekijken of dat slim is.
Nog gefeliciteerd met je prijs! Top dat Ken het weer zo goed aanpakte bij het clubterrein. Super dat ze ook zo over de balkjes heen liep. Nog fijn zelf gereden ook :D

Bowo; Was een spannend rondje dan met het foto’s maken! Hihi herkenbaar van het spiegelen met fouten, leer je wel erg veel van! Super dat hij ook het hindernisje zo aanpakte.
Mooie foto’s! Goed dat je het opstappen hebt aangepakt. Baby heeft daar af en toe ook een handje van en als ik idd 1 pas accepteer komen er vanzelf meer haha. Moet ik zelf ook goed op letten.
Super dat hij zijn lijf beter ging gebruiken na het stelling vragen en 1 been is opzij, top!
Apart dat hij op de manege zo anders reageert. Rij je thuis ook vaker met andere paarden samen?
Haha lol zon foto kreeg ik bij Krisje ook :')

KittyDylan; Inmiddels het rechtsom lopen opgelost? Zo ja, ben heel benieuwd hoe :)

Jolynne; Jammer dat Toet zo veel afgevallen was, inmiddels weer wat voller? De wei is iig groot zat haha! Hoe is de show gegaan gisteren?

KMBM; Welkom!

Mirjam; Filmpje ziet er fijn uit! Wordt een erg leuk paard denk ik :)

Caily; Fijn dat Phoebe zo goed gaat! Tof dat je ook een passend westernzadel gevonden hebt. Heerlijk zo in het water. Ook al goed bezig met Kyano, fijn!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:00

Ik heb mijn zadel nog niet hoor :D Moet nog 7 weken wachten :Y)

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:04

xApple schreef:
Caily schreef:
Als je dat eerder ook vond, zou het wel fijn zijn geweest als je daar ook eerder wat van had gezegd, dat had het nu niet zo out of the blue hoeven komen. Zo kunnen we ons allemaal wel eens achter de oren krabben :P Je zegt nu precies wat ik ook zeg, als iets niet werkt, kan prima. Maar betekent niet direct dat het een onding is. En als dat wel je visie is, mag je daar best over nadenken, vind ik. Bit of bitloos, volgens mij maakt dat niemand hier een zak uit. Op de foto's ziet het eruit of het paard haar rug goed gebruikt en minder duikt/achter de teugel kruipt. Dat valt mensen op en zeggen ze wat op, dat is toch juist fijn?

Maar ik hoor het al, ben hier niet meer welkom, jammer, leek me gezellig en vooral leerzaam, duidelijke een verkeerde inschatting.


Je bent echt wél welkom. Laat je niet wegsturen door 1 iemand joh. Ik waardeer je commentaar.

Ik begrijp ook niet dat Nynkster zo reageert op de reactie die niet eens over zichzelf gaat?

Niet alles zo afmeten en uitvergroten hoor. Kom op laten we het gezellig houden.


Ik ben er gewoon wat zat van dat het commentaar altijd over dezelfden gaan terwijl de rest ook niet heilig is. En dan vooral op de manier waarop. En ik stuur niemand weg, dat maak jij er van.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:13

Jij neemt alles graag heel letterlijk hé?

Zo is dat niet altijd bedoeld en daarin begrijp je mij dan niet helemaal ;)

Maar goed klaar ermee want ik vind dit echt onzin allemaal.


@Mirjamalvaro; Wat grappig zon ding :wow: Ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet als je dan valt.

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:42


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:02

X apple lars lekker aan het wandelen, leuk!
En lekker aan het trainen met je shet, knap werk!

Caily wat heerlijk dat jullie zo lekker naar buiten kunnen, en leuk eens een les in western!
Zadel staat phoebe goed!
Wat goed dat Finn zo goed door de keuring is gekomen! En kyano lekker rustig oppakken

Bowo misschien dat ie zich in de les tussen de anderen toch nog net wat meer afsluit daar wat spanning waardoor de hulpen wat minder doorkomen?
Wat fijn op zo'n relaxte manier zadelmak maken, heerlijk!

Mirjam wel een verklaarbare actie dus, ahja ook weer een goed leermoment!

Rustig rustig mensen, volgens mij is iedereen hier welkom en ieder zijn eigen mening. maar wel fijn om elkaar te respecteren. er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden

Patty zal zo je topic kijken.

Ken vandaag weer even gedaan. Die heeft vandaag een nieuw trucje uitgevonden :P Als ik me neus er iets uitdruk en het bit pak kan baas niet meer sturen :') Maar daar ook weer nieuwe trucje op gevonden :p op het punt waar ze weg wil 'rennen' (rennen is het niet echt, maar heb dan weinig te vertellen) terug naar stap en na het moeilijke stukje weer wegdraven zodat ze niet haar zin krijgt om richting uitgaan te gaan. Op die manier paar keer opgelost en toen konden we ook gewoon weer in draf erlangs, 2x goed en daarna ook niet weer gedaan.

Van de week mag ze nog een keer weer en dan krijg ze even weekje vakantie. Ik op vakantie, Ken ook vakantie.
Kwie (andere paard) heeft zich vandaag geplaatst voor de regiokampioenschappen :) een proef niet zo fijn en teveel spanning en de andere proef een 6e prijs van de 32. Niet verwacht dat ik nog door mocht.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:47

Is het jou al eens gebeurd Mirjamalvaro?

Ik ben gisteren begonnen met de wietolie voor Lars zijn eczeem. Ik moet natuurlijk een tijdje afwachten om te zien of het werkt maar ik hoop ‘t zoo erg.. :o

Vanavond ga ik even onder het zadel het stukje doen wat ik nu steeds wandel. Mijn vader loopt er dan naast. Moest lukken :D

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:59

xApple schreef:
Is het jou al eens gebeurd Mirjamalvaro?

Ik ben gisteren begonnen met de wietolie voor Lars zijn eczeem. Ik moet natuurlijk een tijdje afwachten om te zien of het werkt maar ik hoop ‘t zoo erg.. :o

Vanavond ga ik even onder het zadel het stukje doen wat ik nu steeds wandel. Mijn vader loopt er dan naast. Moest lukken :D

Wat is mij gebeurd? :)

Oh duimen dat het werkt!
En is het goed gegaan?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:30

Dat je viel en dat hij opblies :D

Ik ga vanavond !

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:43

Oh ja vaak zat al helaas :')
Veel plezier vanavond!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:55

Ik had vroeger een d-pony die ging buiten als een speer, maar in de binnenbak niet vooruit te branden.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:45

Voor het eerst met Rosie weer een stukje buiten gewandeld. Ik vond dat ze nog niet echt mooi wilde meelopen. Het halthouden ging goed. Achteruit moest ik wat meer moeite voor doen. Maar een mooi beginnetje om verder op te bouwen. Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:01

@kvulden; lekker gewandeld! Heel belangrijk hoor, netjes meelopen :j Goed om weer even aandacht aan te besteden.



Wij hebben onze 1e ‘buitenrit’ gemaakt. Naar de boomgaard bij opa & oma, onze buren. 5 minuutjes heen stappen en daar op de boomgaard 20 minuten rond gestapt en toen weer naar huis. Het waaide hier echt súper hard dus verder niks gedaan. Zondag wil ik weer gaan en dan ook stukjes draven. Super trots op Lars dat hij ondanks de harde wind braaf was. <3

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:05

Knapperds!

Muronia

Berichten: 19685
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:23

Elina Wow wat gaan jullie goed! Mooi setje ook :)

mirjamalvaro eerste val? Oei, wat gebeurde er?

melissa 50% maar ik verwacht sowieso wel veel wit omdat de merrie het sabino gen heeft.

xApple wat leuk, dat mennen! Ik heb afscheid genomen van mijn mini's door de komst van de manegepony. Anders was ik er ook zeker mee gaan mennen.

Mirjam ik begin ook met hulp op de grond als ik ga rijden nog steeds hoor. Als we een paar rondjes hebben gereden en het voelt goed dan mag de hulp uit de bak haha. Kwestie van vertrouwen van mijn kant.

Caily wat leuk, western.

haha Bowo, nou wat fijn dat het zo makkelijk lijkt te gaan met het beleren, of in ieder geval het opstappen dan. Zou het niet toch onbewust zijn dat je iets anders zit als je op een andere plek rijdt? Bepaalde spanning of iets?

Pattypaard baby gaat goed zeg! En even vrij voor Krisje is helemaal niet erg.

Mirjam dat klinkt als een handig ding zeg. Je hebt eigenlijk een soort airbag om dan? Ik heb nog nooit met een BP gereden, lijkt me wat benauwend op de één of andere manier.

Pattypaard ik vond hem qua type en bloedvoering passen bij mijn merrie en ik wil wel een gokje wagen om een bonte te fokken. Voor mijzelf had ik een andere keuze gemaakt (een grotere hengst gekozen), maar deze is voor verkoop en ik hoop er een leuk dier uit te fokken.

melissa slim dier, maar jij bent slimmer. Klinkt als een prima oplossing! Gefeliciteerd met je kwalificatie nog!

xApple ik ben erg benieuwd hoe de wietolie zijn werk gaat doen. Hou je ons op de hoogte?

kvulden oefening baart kunst en je bent goed aan het oefenen. Leuk plaatje zo samen!

xApple gefeliciteerd met je buitenrij-debuut! Ziet er leuk uit zo!

Ik heb vanavond voor het eerst sinds haar onregelmatigheid weer op Veroon gezeten! Eerst even aan de longe en later los. Ze was erg braaf. Een keer geschrokken van een vogeltje maar verder heel relaxed. Fijn om weer iets te kunnen doen zo. Ik moet alleen wel mijn handen weer wat meer gaan dragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:50

Klopt airbag idee, en zit gewoon als een vest. :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 06:56

Prima als je haar nog wat stabiliteit biedt hoor, de gedragen handen komen vanzelf tijdens het trainingstraject.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:03

Xapple dat gaat ook al lekker zo op buitenrit. Mooi setje zo samen.

Murosch ook lekker aan het werk op de foto's. Knap paard. En je handen komt vanzelf wel goed. Mooi paard.

Ik wil mij ook een nieuwe bp kopen. Ben er nog niet uit welke. Ik heb nu met van die blokjes, maar vind het nog al een ding om aan te hebben. Vooral in de wintermaanden.

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:16

Van de opblaasvariant hebbdn ze nu ook heke mooie verpakt in shoftshel jasjes...