Art_Ificious schreef:Lielle schreef:als dat het enige is wat je uit mijn post haalt (en ik heb niet gezegd dat Limo een deken op moet!), vind ik erg zonde van mijn energie geweest.
Hoho he
Het is niet omdat ik op 1 ding reageer dat ik de rest niet tot me opgenomen heb.
Over de rest heb ik gewoon niks te zeggen.
Tevens slaat mijn reactie van het deken ook op de post van oji die wel een deken aanraadde.
Je moet het niet meteen zo negatief opvatten.

Ik vat het niet negatief op, ik vind het bijzonder dat je niet laat merken of je er iets aan hebt. Ook prima als het niet zo is, trouwens.
Citaat:
Hulp in grondwerk heb ik. Heb ook goede tips van haar gehad. Maar heb nog geen prikpalen en lint kunnen halen om de ruimte kleiner te maken.
Tevens als ik toepas wat ik geleerd heb blijft limo gewoon weglopen. Hij maakt er echt een spel van waarbij hij ook gefrustreerd (oren naar achter en soms tanden bloot) op spirit af rent en hem in de hals wil bijten. Spirit rent gelukkig niet zo veel mee. Hij vind het niet fijn als limo zo op hem afstormt en uit dat in dreigen tot stampen. Dus dat spirit een hindernis kan zijn die limo verder opjaagt door mee te rennen is gelukkig niet zo.
Ook dat is iets dat je in een les kunt meenemen, zelfs zonder linten.
Citaat:
Zelfs voor snoepjes wil limo niet bij me komen. Hij komt wel als ik de emmers voer klaarmaak, en als ik ze neerzet is hij er ook als de kippen bij.
Maar snoepjes neemt hij heel onzeker aan met uitgestoken hals zodat hij echt moeite moet doen het snoepje te pakken en ik hem zeker niet kan vastnemen.
Ik moet bij hem dus eerst het vertrouwen weer op punt krijgen helaas. Terwijl dat bij spirit al enorm gegroeid is nu hij vrijheid heeft.
Je bent net verhuisd, sommige paarden hebben meer tijd nodig. Maar vertrouwen komt niet vanzelf, dat vraagt werk, aandacht, heel veel nadenken, vallen, en weer opstaan (hopelijk alleen symbolisch).