Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:50

Ik kan hier niet op muggiziften hoor. Foto's geven een prachtig beeld.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:44

Jaaaaa daar is Hinde weer... Super fijn beeld :D blij dat je zo heerlijk ( wat ik op de foto's zie ) aan het sturen bent :)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:05

History heeft na onze wedstrijd lekker een weekje vrij gekregen. Was zelf ook ziek, flinke griep dus geen fut om te rijden. Sinds zondag weer een beetje opgepakt. Gister onze nieuwe primeur... namelijk voor het eerst een rondje alleen naar buiten. En heerlijk dat hij het vond! Overal braaf, lekker cool. Was ons wandelrondje, wat we beiden kunnen dromen. Wel veel stukken langs de weg met brede berm ertussen. Langs onze merrieweide waar ze lekker uit hun dak gingen. History bekeek zich die gekke wijven eens, maar gaf geen kick toen ze langs gevlogen kwamen. Weer heel trots!

Vandaag weer beetje dressuurmatig opgepakt. Lekker de tijd genomen in de stap om op te warmen. Toch een week niks verlangd van hem. Beetje vast op rechts in de draf. Heel klein stukje wijken geprobeerd. Hij moet alerter op dat binnenbeen worden, dus ga het wijken een beetje erbij halen om hem wakker te maken hiervoor. Vanuit stap naar galop ging ook echt lekker vandaag. Volgens mij hadden we dat weekje vakantie nodig!

Afbeelding

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:36

History is schattig!

Yentl: fijn dat je terug bent! Knappe Hinde! Proficiat met al die wp'en. Hoe kwam het dat je ernaast lag?

Moniek, zonde van die punten en commentaar zeg. Helemaal onterecht!

Ik doe binnenkort nog wel eens update :o

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:20

Ja daar is Hinde weer Foto s zien er goed uit :) Ze is ook voller geworden Dat lijkt me echt zo erg op wedstrijd eraf vallen Is ze wat brutaal geworden?

Wat dapper Orsje fijn dat History zo braaf is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:52

Hee Yentl weer erbij. Leuk! Ik vroeg me al af hoe het met jullie zou gaan. Leuk om jullie progressie te horen.
Is Hinde toch een beetje "spooky" op ander terrein? Of is het gewoon het voorjaar? Ze wordt natuurlijk ook sterker nu (merken wij ook haha).
Prachtige foto's en wat een gaaf paard. Gefeliciteerd met je mooie punten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:56

Leuk met Orsje naar buiten. Hier is het iets minder makkelijk om buiten te rijden maar gaan het toch ook doen. Mogelijk zondag of zo. Verder zijn er plannen om te verhuizen. Heb niet al te ver weg een stalletje gevonden waar hij een dagdeel binnen/buiten gezet wordt op de wei. Verder hele nette eb en vloed bak erbij en nog een paddock om te longeren. Stal is wel ietsje kleiner dan dat ik nu heb, maar History is maar 1.60.
Is een prive stal met ca 10 paarden. Denk dat hij het wel naar zn zin krijgt.
Ook plannen om hem deze zomer een weekje mee te nemen naar de Veluwe. Gezellig!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:40

Yentl......Ik vind het er weer super uit zien hoor, gefeliciteerd met de punten!!
Orsje....heerlijk even lekker naar buiten!!
Babootje.....Genoeg leuke plannen zo te horen!!

Wij hebben vandaag hum laten scannen door de dierenarts, gisteren al het vermoeden dat ze hengstig werd en jahoor vandaag echt hengstig dus hup in de vrachtwagen. Best spannend maar ze liep zo de opvoelbox in en liet alles netjes toe, inderdaad goed hengstig en een mooi ei, morgen weer terug en als het nog zo is insemineren! Spannend hoor!!

cynthia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:45

Mijn paardje Salvador wordt momenteel beleerd! Hij doet het erg goed. Ras is een andalusier.

Helaas kan ik geen foto's toevoegen. Weet iemand hoe dit moet?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:28

Lekker als die wat meer buiten kan babootje

Spannend Carmuh wordt het toch toto?

Hoi Cynthia18 Via tiny pic vind ik uploaden het makkelijkst

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:43

dresjoepie schreef:
Lekker als die wat meer buiten kan babootje

Spannend Carmuh wordt het toch toto?

Hoi Cynthia18 Via tiny pic vind ik uploaden het makkelijkst

Nee ben uiteindelijk toch voor ferdeaux gegaan...

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:46

Mijn vriend heeft mij verrast met een weekendje weg met het paard.
Woont er ook iemand van jullie in de buurt van Otterlo?

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:59

Gisteravond ons tweede wedstrijdje gehad!! En hoe❤️❤️. Nogsteeds B (HC) omdat dit pas tweede wedstrijd was en ik mag helaas geen B meer starten. Maar ik zou 2 keer 1e zijn geworden met monsterscores van 198 en 210 <3 !! Gewoon 5 winspunten op zijn 2e concours haha toppertje *\o/*
Nu zondag op vakantie en heeft Harly 2 weken welverdiend vakantie en daarna midden mei een keer L1 starten!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:29

Super zeg!gefeliciteerd. We hebben hier besloten pas in het winterseizoen te gaan starten. Toch wat makkelijker en veiliger in een binnenbaan. Wel direct L1, de bedoeling is wel volgende maand om de verenigingsles te gaan rijden om ervaringen op te doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:36

Wauw lovecortana wat super goed , gefeliciteerd _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:50

cynthia18 schreef:
Mijn paardje Salvador wordt momenteel beleerd! Hij doet het erg goed. Ras is een andalusier.

Helaas kan ik geen foto's toevoegen. Weet iemand hoe dit moet?

Je kunt foto's tegenwoordig gewoon uploaden via je eigen computer met de button "voeg foto's toe"

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:53

Mooi LC!

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:05

Mooi plaatje om te zien hoor yentl, echt zon fijn en mooi paard om te zien en ook hoe je haar rijdt.
Wij hebben besloten om Hade nog een tijdje thuis te houden. Het ging een tijd heel goed qua controle, dressuur en ontspanning etc. Maar sinds we echt aan het springen zijn bouwt ze zoveel spanning en go op dat ze niet meer terug komt op een ophouding.

We hebben haar nu twee keer mee gehad naar de bb. Hier kijkt ze nergens na en springt alles met gemak, alleen de controle neemt ze over. We zijn nu veel aan het trainen op het wachten voor en na de hindernis. Ze maakt zich in het parcours erg sterk, pakt het bit vast en gaat.

We hebben nu een ander bitje erin, kneveltrensje dubbelgebroken met een koper rolletje. Hier reageert ze erg fijn op en loopt niet meer met haar tong te klooien. Wat ze nu wel doet thuis is het op haar moeilijke kant zo ineens aanpakken over de buitenschouder, hoofd in de lucht, bit vast en rennen. Je kunt niks meer alleen tegen de muur zetten.

Degene die haar voor mij uitbrengt en rijdt is super handig en lost het wel op. Maar ik rij nu ook tweemaal in de week zelf, eenmaal les en eenmaal oefenen. Ben nog niet zo snel in die reactie, dus ben nog heel erg zoekende. De ibop hebben we uitgesteld naar november omdat we met het springen de ontspanning terug willen. Hier een filmpje van haar tweede parcours en hoe ze doet op wedstrijd. Wij denken dat het allemaal te snel is gegaan en ze het niet kan bolwerken in haar koppie. Ook groeit ze nog steeds als kool. Vandaar nu lekker thuis verder.

https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=571F7032

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:50

Nummie, wat ik zo zie wordt ze idd wat hectisch en gaat ze idd de controle overnemen.. Denk dat je er goed aan doet om haar even thuis te houden zodat ze weer kan leren te ontspannen.

Nou ik las laasts dat Haydn te koop staat ... Ik schrok er een beetje van omdat ze hem voor zichzelf wilde hebben en dat eigenlijk ook de reden was dat ik overstag ging, ik wilde niet dat hij de handel in zou gaan.
Maar dat gebeurd helaas dus wel. Ik had haar een appie gestuurd dat ik zag dat hij te koop staat.. " Ja hoezo " was het antwoord . Ik zei haar dus dat ik dacht dat ze hem voorzichzelf wilde ... " alles wat ik heb en braaf is , is te koop bij ons " .
Ik zei dat ik overstag was gegaan doordat ze dat had gezegd . " je moet blij zijn dat hij hier terecht is gekomen, anders was er niet veel van hem terecht gekomen " .... Ik zeg , vind het een beetje raar dat je dat zegt . " je weet wat hij deed " , ik zeg " ja klopt maar deed hij alleen bij mij in extreme vorm " ...
" je kan hem kopen hoor " ... Nou echt waar hier zakte m'n broek van af.
Ik had een week daarvoor nog een filmpje van onder het zadel, je zag nog erg veel spanning, het is wel een prachtig dier maar zeker niet geschikt voor jan en alleman.
Ik was er echt zo naar van, maar goed ik moet het loslaten al blijft het moeilijk.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:22

Wauw wat een punten love cortona top zeg!

@ nummie leuk paard wel wat pittig zo idd Lekker thuis oefenen op controle en ontspanning dat komt wel goed

@ moniek dat is geen leuk nieuws idd zo balen dat je er dan niets meer over te zeggen hebt Kan me goed voorstellen dat je er van baalt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:42

Wauw wat ging Hudson vandaag fijn, echt zo gaaf hij laat zich al zo gaaf sluiten en schakelen in galop... Draf wordt ook steeds sterker, en waar ik hem voorheen nog weleens aan moest " schoppen " moest ik vandaag juist remmen ;)
Dit is overigens onze eerste selfie }:0
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:43

Lovecortana....Gefeliciteerd!!
Nummie...Leuk paard. Zou inderdaad werken aan meer controle en ontspanning.
Moniek...Jeetje dat verwacht je dan toch ook niet, hopen dat Haydn een passend baasje vind

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:30

Carmuh, ik hoop het ook echt.. Niet dat hij straks weer van voor af aan kan beginnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:14

Hier minder goed bericht. History staat met een oogontsteking (Uveitis).
Van de week begon zn oog een beetje te tranen en was het wat dikker. Niet schokkend, maar toch met ogen ben ik voorzichtig dus toch maar de DA laten komen. Die heeft eerst een fluorideonderzoek gedaan om te kijken of het hoornvlies was beschadigd. Dat was niet het geval. Verder knipperde hij veel met zijn oog, dat erop duidt dat hij er pijn aan heeft. Diagnose was vervolgens Uveitis; een bacteriele ontsteking in het oog. Hopelijk eenmalig; als het terugkomt spreken we van maanblindheid. Ik baal echt stevig. Zo heb je niks en zo heb je een ernstige aandoening. Voor nu om de 2 uur druppelen met prednisolon en voor de nacht zalven. Verder heeft hij metacam. Ook heeft hij een atropineinjectie gehad, waardoor zijn pupil open blijft staan. Ik neem aan dat dat is om de medicijnen beter in het oog te laten dringen. Daarom moet hij ook een kap op (vliegenmasker) die ik aan 1 kant heb verduisterd met zwart vilt, want hij kan nu geen fel licht verdragen. Maandag staat de DA er weer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:08

Oh wat balen zeg, Babootje!
Hopelijk blijft t bij eenmalig. Is een zeer pijnlijke aandoening ook voor je paard.

Moniek, ik ben pas van later in het topic, maar was Haydn nou je eigen gefokte paard dat met jou samen niet klikte?
Wel super jammer dat die nu weer verkocht wordt dan.
Dat is natuurlijk wel het risico van verkoop, je hebt er niks meer over te zeggen daarna.
Maar kan me wel voorstellen dat t je aan het hart gaat.

Verder lees ik nog wel af en toe mee, maar beetje te druk om te posten.
Elmo gaat goed, onze eerste solo buite ritjes zitten erop (stelt nog weinig voor, de langste was 3 km, maar toch, wel trots op ons).
En eerste keer op de bb-pad ipv op het zadel hebben we ook gehad, super braaf rondgestapt, al vond hij het wel een beetje vreemd.

Al met al lekker aan het toewerken naar lol met mijn knol en een goede vertrouwensband en dat is wel gaaf.