Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:08

@Isabella als je bang bent dat je het verkeerde paard hebt gekocht of dat je tot aan het moment dat je je geld overmaakt twijfels hebt had je het paard gewoon moeten laten staan.
Idem @EstherW als ik me dat soort vragen zou stellen bij een paard zou ik het ook laten staan. Het is levende have, allemaal karakters op zich. De twijfel over kan ik het paard handelen en er is veel werk aan de winkel zijn gegronde redenen voor gewoon verder kijken. Met die gedachte in je achterhoofd ga je ook samenwerken namelijk en dat is in de meeste gevallen gedoemd om te mislukken. Als je tav het dier geen vertrouwen in jezelf hebt, hoe kan het paard in kwestie jou dan gaan vertrouwen?

Je weet niet wat je hebt als je een paard pas een paar maanden op stal hebt staan. Je weet wat je hebt als je een paard in zijn eigen omgeving gaat bekijken, los ziet, zelf gelijk gaat rijden en aanvoelt, en het aankijkt. Dat voelt goed of dat voelt niet goed. Als dat goed voelt zullen ze bij jezelf op stal niet veel anders zijn.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:10

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:12

Die staat op op sporthorses en daar staat ie als ik het me goed herinner tussen de 6000 en 8000.
zal zo ff zoeken :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:13

Sythaa schreef:
@Isabella als je bang bent dat je het verkeerde paard hebt gekocht of dat je tot aan het moment dat je je geld overmaakt twijfels hebt had je het paard gewoon moeten laten staan.
Idem @EstherW als ik me dat soort vragen zou stellen bij een paard zou ik het ook laten staan. Het is levende have, allemaal karakters op zich. De twijfel over kan ik het paard handelen en er is veel werk aan de winkel zijn gegronde redenen voor gewoon verder kijken. Met die gedachte in je achterhoofd ga je ook samenwerken namelijk en dat is in de meeste gevallen gedoemd om te mislukken. Als je tav het dier geen vertrouwen in jezelf hebt, hoe kan het paard in kwestie jou dan gaan vertrouwen?

Je weet niet wat je hebt als je een paard pas een paar maanden op stal hebt staan. Je weet wat je hebt als je een paard in zijn eigen omgeving gaat bekijken, los ziet, zelf gelijk gaat rijden en aanvoelt, en het aankijkt. Dat voelt goed of dat voelt niet goed. Als dat goed voelt zullen ze bij jezelf op stal niet veel anders zijn.

Ehrm... maar ik heb dr dus WEL gekocht he! En we komen er ook wel, is gewoon hard werk en valt niet mee (door mijn eigen beperkingen). Helemaal waar wat je zegt: als ik geen vertrouwen in mezelf heb dat ik haar kan rijden, kan paard mij ook niet gaan vertrouwen. Dat is dus het werk- en leerpunt, maar best moeilijk om nu even over die hobbel na het vallen heen te komen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:15

deze vond ik persoonlijk ook nog wel leuk :) http://link.marktplaats.nl/507370107 Wel wat jonger.

http://link.marktplaats.nl/471705781 Deze is knap, goedkoop, ik denk jouw type. Maaaar heeft wel licht cornage. Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden, maar misschien jij wel. Rug zou iets mooier mogen zijn maar zo te zien gebruikt ze hem wel functioneel.

edit; zo te zien ook heel braaf. ruiter kan niet echt geweldig rijden zeg maar :Y)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:21

hoef geen paard met cornage,
De ander heeft een krampstap en daardoor niet echt geschikt voor dressuur zegt ze, nouj dan haak ik al af......

maar we mogen geen advertenties plaatsen, moet even via pb anders wordt het topic straks gesloten en ik heb nog geen paard gevonden :) en ingetje ook niet/

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:32

Oeh, die tinker van 170 is echt stoer! Ik ga er even een mailtje aan wagen, denk ik. Wel balen dat ie weer zo ver weg staat. Ben wel benieuwd naar de prijs.

Die schimmel met Cornage vind ik ook leuk, maar durf cornage ook niet aan. Het zou conditioneel wel een probleem kunnen zijn.

Istabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:22

@ sythaa, aan t paard mankeerde niets hoor. Maar ik ben zelf gewoon een twijfelaar. Ik had een goed gevoel bij haar anders had ik haar niet gekocht. Maar t neemt niet weg dat t een belangrijke beslissing is. En je nooit VTv alles kan overzien.. Daarom vind ik t best spannend. En ik weet zeker dat ik daar niet de enige in ben. Ik heb haar nu alweer 2 maanden en zeker geen spijt ;)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:59

Adin schreef:
hoef geen paard met cornage,
De ander heeft een krampstap en daardoor niet echt geschikt voor dressuur zegt ze, nouj dan haak ik al af......

maar we mogen geen advertenties plaatsen, moet even via pb anders wordt het topic straks gesloten en ik heb nog geen paard gevonden :) en ingetje ook niet/

Krampig of hanetred Adin?
Die van mij is soms iets krampig, geen extreme vorm hoor, maar onder het zadel heb je daar geen last van en t heeft geen invloed op de sportprestaties..

Hanetred daarintegen weer wel..

Wat balen overigens dat het weer niet wat is... ondanks dat verkoper 100% oke beloofd.. Zonde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:42

wreckh schreef:
Die schimmel met Cornage vind ik ook leuk, maar durf cornage ook niet aan. Het zou conditioneel wel een probleem kunnen zijn.

Cornage aan 2 stembanden wel, aan één zoals deze schimmel niet :)

De mijne heeft ook aan één stemband cornage, een krampbeen, ataxie en die doet het toch heel erg leuk in de sport :))

Premier van Aat van Essen heeft een krampstap/Hanetred en die loopt zelfs internationaal GP :Y) ik ken er meerdere met een krampstap die succesvol het Z2 of hoger gehaald hebben :j
Krampbenen legio die de subtop gehaald hebben....

Jammer dat mensen persé perfectie willen, zo loop je mi een hoop leuke dieren mis!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-12-11 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:45

listiglistje schreef:
....

Jammer dat mensen persé perfectie willen, zo loop je mi een hoop leuke dieren mis!

Inderdaad dat denk ik ook :j

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:46

een gezond paard is niet de perfectie he ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:45

@listiglistje: Het is de vraag of jij je paard had gekocht met al deze gebreken.
Je hebt hem gekocht als veulen en toen had hij dit nog niet.

Als ik een paard heb die dit allemaal krijgt dan doe ik hem ook niet weg, maar bij aanschaf probeer ik toch een zo ggezond mogelijk paard aan te schaffen. Ik hoef geen perfectie maar een 3,5 jarige met een een haak in het hoefgewricht zie ik niet zitten, en dat vindt ik niet heel vreemd.

@Izie
Ze zegt dat je het bij het wegstappen ziet.
Mijn vorige paard had ook 2 krampbenen maar dat zag je niet in stap, vooral met hoevenkrabben en heel soms met het uit de box komen.
Als ze al zeggen dat ze dneken dat hij daardoor niet geschikt is wie ben ik om dat in twijfel te trekken, zij kennen het paard.

Istabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:50

@nathe, hoe is het gegaan de eerste dag je nieuwe paard doen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:56

@Nathe: gefeliciteerd met Rumba *\o/* *\o/* , naam is ook geweldig en het is een lange reis geweest, maar blijkbaar nodig geweest om bij jouw topper uit te kunnen komen :j +:)+

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:01

he balen, Adin!!! had je net een leuke gevonden, heeft ie dit weer!
en Nathe, waar blijft die foto nou??? ik ben benieuwd naar je paard!!!! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:05

Adin schreef:
@listiglistje: Het is de vraag of jij je paard had gekocht met al deze gebreken.
Je hebt hem gekocht als veulen en toen had hij dit nog niet.

Tegenwoordig uit 32 jaar (paarden)ervaring, durf ik best projectjes aan :j
Ik heb meer 100% gezonde paarden naar de eeuwige weides zien vertrekken dan de kneusjes, die worden oud....op een of ander manier vergaat onkruid niet :))

Kijk natuurlijk blijf ik ook uit de buurt van HK en Artrose en dat soort dingen, maar luchtzuigen, krampbenen, cornage, chipjes,
OC en OCD en andere rare aandoeningen en kwaaltjes durf ik best aan...als de prijs er maar naar is :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:19

ocd chipjes en krampbenen durf ik ook wel aan.
Maar haken niet en cornage vindt ik gewoon een rotgeluid dus dat zie ik daarom niet zitten , niet om medische redenen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:27

Als je toch al veel ellende hebt gehad wil je toch met een schone lei beginnen ,ik tenmiste wel.Als een paard iets krijgt als je hem al hebt is dat heel veel vervelend maar dan zou ik er alles aan doen om hem beter temaken.Maar je gaat je toch al niet gelijk met kosten beginnen en ergenissen

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:39

helaas de foto's zijn niet geweldig. Ik maak er vanavond nieuwe!

Heb wel nog een filmpje van vorige week maar dat staat enkel op facebook :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:12

Adin schreef:
ocd chipjes en krampbenen durf ik ook wel aan.
Maar haken niet en cornage vindt ik gewoon een rotgeluid dus dat zie ik daarom niet zitten , niet om medische redenen.

Cornage vind ik niet erg hoor... en ik heb me ook eens in informatie van chips gestort, dat kan blijkbaar ook nog wel eens meevallen wat risico's betreft.
Heb jarenlang op een paard met cornage gereden. Serieus, ik hoorde het echt niet meer!
(okee, in galop kon ik vaak mijn instructrice niet meer verstaan ;) )

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:40

dan weet ik een heeele mooie voor je!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:31

.... foutje.

Essa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:39

Hallo mensen,
Ik had al eerder gereageerd met de mededeling dat mijn oom paarden te koop heeft staan uit zijn eigen fokkerij.
Bij deze de website, je kunt gewoon even komen kijken dan laten we alles zien.
www.stalblauw.com

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:53

Een vriendin van mij heeft een leuke formule bedacht: je kan bij haar een paard uitproberen voor 100 euro per maand: dan kan je 2 dagdelen in de week komen en het paard gebruiken: doen wat past bij het niveau van dit paard. Als er1 bijzit die bevalt, kan je na een paar maand besluiten om tot koop over te gaan. 100 euro is de kostprijs van het stallen van het paard: geen bijkomende kosten voor jouw, zolang je niet weet of dit je paardje is! Het lijkt mij een perfecte formule, alleen blijft het paard dan natuurlijk zolang wel op haar stal en dat is in (noord) friesland dus dat moet wel enigzins passen qua afstand.
Voor diegene die haar adres wil: PM aub