Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:31

Durquia schreef:
*kruipt onder leessteen vandaan*

Toen ik op zoek was zag ik ook wel eens advertenties met slechts 1 foto met een opmerking van “ we versturen geen filmpjes, kom dan maar langs”
Dan Ben je potentiële kopers zoals mij die toch echt wat meer willen zien voordat ze 2 a 3 uren in de auto zitten al kwijt

Ja en nee, als verkoper wordt je op dit moment plat gebombardeerd met deze vraag.
Elke keer iedereen z’n nummer op slaan en fotos en video’s versturen om vervolgens niks meer van iemand te vernemen. Zelfs niet eens meer een “bedankt, niet mijn type of een andere reden” . Maar gewoon complete radiostilte. Of als je een filmpje gestuurd heb komen altijd de vraag of je nog meer hebt etc. In die tijd dat ik 40 video’s heb moeten versturen is er echt wel iemand die in de buurt woont en wel graag komt kijken en echt kennis komt maken met het paard.

Babootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:37

Tja als je je paard wil verkopen, mag er toch wel wat moeite voor worden gedaan. Dat het soms vergeefs is is zo, maar het kost minder moeite dan mensen langs te laten komen die het toch bij nader inzien ook niks vinden.

Ik ga ook niet meer langs zonder foto's en liever nog een filmpje. Van mijn laatste aanwinst waren er alleen een paard foto's. Er waren nog geen filmpjes gemaakt, want hij stond officieel nog niet te koop.
ik ken de verkoper dus wist wat voor paarden er vandaan komen. Dan ga je in de regel ook niet voor niets.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:54

Zet gewoon een vraagprijs en een filmpje in je verkoop advertentie...
Heb je meteen geen vragen meer daar over.

Ik begrijp dat moeilijke en geheimzinnige gedoe echt niet :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:58

ik ook niet, vandaag de dag hoort er gewoon een filmpje bij van alle gangen, springen (mits springpaard), en goede standfoto's.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:00

Klopt ik heb onwijs veel filmpjes en verhalen moeten tikken over mijn pony toen over de app en 99% was gewoon pure ellende na alle berichten, maar ja, er hoeft er maar 1 tussen te zitten. Veelal mensen die reageren op een paard waarvan ze in de advertentie al kunnen zien dat het niets voor ze is, maar voor die ene juiste ga je toch maar weer alles doorsturen. Ik had op een gegeven moment gewoon een mapje gemaakt op mijn computer met foto's. Je installeert whatsapp op je computer sleept het er heen en vervolgens kopieer je een heel verhaal uit een word bestand en kwakt het in de app, dan kost het ook geen tijd meer. Nu had ik altijd al een filmpje en VP in de add staan.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:09

Echt een hele kleine moeite om fatsoenlijke foto's erbij te zetten hoor. :Y) Doe je dat niet, dan moet je ook niet zeuren dat mensen bellen en appen om die wél op te vragen. Een video is helemaal fijn ja.
Van mij mag de "prijs op aanvraag" of "prijs in overleg" ECHT verboden worden als optie bij een advertentie. :x Desnoods zet je er een range bij, tussen de 6000-8000 ofzo. Dat zou al heel veel berichten schelen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:13

c_alsemgeest schreef:
Zet gewoon een vraagprijs en een filmpje in je verkoop advertentie...
Heb je meteen geen vragen meer daar over.

Ik begrijp dat moeilijke en geheimzinnige gedoe echt niet :')

Hahaha, nou echt he. Soms doen mensen alsof ze het meest geweldige paard hebben staan, die echt de moeite waard is om IRL te zien, dus een filmpje maken doen ze dan niet, want kom maar langs. En de prijs, ja daar komen we wel uit 8)7

Maak gewoon een paar goede foto's, filmpje los of onder de man en dan ziet de gemiddelde koper echt wel of het iets kan zijn. En zet gewoon een prijsindicatie neer.

Maar, moet wel zeggen dat ik voldoende filmpjes had en tig foto's en dat ik alsnog appjes kreeg met 'kun je het paard buiten neerzetten en al filmend een rondje erom heen lopen', of 'heb je een video dat hij op de poetsplaats en op stal staat' en oh ja 'ook graag een video als je het zadel erop legt'. Het kan ook te gek worden. Eerste keer doe je het nog, maar als je dan vervolgens niets meer hoort, of alleen maar vragen krijgt of je niet gelijk 5k kunt zakken, dan ben ik er ook snel klaar mee. Paard stond in praktisch in midden NL, kom dan lekker zelf poetsen en zadelen :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:26

Hihi als mensen vragen om een filmpje tijdens het zadelen weet je vaak ook wel genoeg. Daar zou ik ook niet op reageren want dat is dan zeer waarschijnlijk niet mijn type koper....
(niet dat ik iets te koop heb)

Men neme een camera, achter de camera laat je iemand met een zak plastic zwaaien, tadaa, paard heeft oren naar voren op de film tijdens het zadelen.

Ik heb wel eens op internet een filmpje gezien hoe ze een paard voor de veiling onder het zadel deden filmen (en dan vanaf buiten de bak gefilmd). Er stonden wel 5 man in de bak met zwepen met plastic er aan aan te jagen.... Paard liep natuurlijk als een trein.
Er stond ook een filmpje op van hoe het paard normaal liep, 2 totaal verschillende paarden als je de filmpjes naast elkaar houdt.

Ook als verkoper kun je door goed te filmen zorgen dat je paard sneller weg is voor een hogere prijs (waarbij bovenstaande natuurlijk niet is hoe het moet, want zo'n paard valt natuurlijk door de mand als je er gaat kijken).

Ik snap ook nooit waarom mensen er geen prijs bij zetten. We gaan elkaars tijd toch niet verspillen (zeker niet met de huidige brandstof prijzen) en een vraagprijs schatten is in deze tijd ook onmogelijk, wat ze soms durven te vragen....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:33

Spaansepony schreef:
Durquia schreef:
*kruipt onder leessteen vandaan*

Toen ik op zoek was zag ik ook wel eens advertenties met slechts 1 foto met een opmerking van “ we versturen geen filmpjes, kom dan maar langs”
Dan Ben je potentiële kopers zoals mij die toch echt wat meer willen zien voordat ze 2 a 3 uren in de auto zitten al kwijt

Ja en nee, als verkoper wordt je op dit moment plat gebombardeerd met deze vraag.
Elke keer iedereen z’n nummer op slaan en fotos en video’s versturen om vervolgens niks meer van iemand te vernemen. Zelfs niet eens meer een “bedankt, niet mijn type of een andere reden” . Maar gewoon complete radiostilte. Of als je een filmpje gestuurd heb komen altijd de vraag of je nog meer hebt etc. In die tijd dat ik 40 video’s heb moeten versturen is er echt wel iemand die in de buurt woont en wel graag komt kijken en echt kennis komt maken met het paard.

Nou dit dus!

Kijk een stel fatsoenlijke foto's en een fatsoenlijke video vind ik niet meer dan normaal. Maar al die speciale verzoekjes, daar kan je toch horendol van worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:12

Hier verzoekje een jaarling een filmpje van het springen!!

Ik doe niet meer aan filmpjes 9 van de 10 geen respons. Kan ze prima verkopen zonder filmpje dus nee ik ben zo'n verkoper die geen filmpjes meer maakt. ( alleen nog van een gereden pony, maar ook dan moet een koper mijn een berichtje sturen om door te sturen, dan hoef ik geen nummers op te slaan, doen ze daar geen moeite voor dan zijn de meeste alleen maar nieuwsgierig en geen potentiële serieuze koper)

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:21

Ik vind het nog steeds moeilijk om in deze markt een paard te vinden. Ben wel weer geslaagd geweest, maar de merrie kwam helaas niet door de keuring. Ook vind ik het vaak moeilijk om paarden te beoordelen op een filmpje, soms valt het heel erg tegen als je het paard in het echt ziet maar het is ook wel een andersom. Ik zoek een braaf dressuurpaard, met fijne bewegingen. Ben een oudere ruiter dus karakter is wel belangrijk. Ik heb een lichte voorkeur voor een merrie aangezien wij ook graag een veulentje fokken. Een kleine bemerking of stalgebrek hoeft voor ons geen probleem te zijn. (geen rug en hals bemerkingen). De maximum leeftijd is 15 jaar en stokmaat 162 - 172. Budget rond 15000. Misschien weet iemand nog iets wat nog niet op MP of Sporthorses staat. Of een merrie die nu nog haar veulen zoogt en daarna in de verkoop komt?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:08

jansenjap schreef:
Ik vind het nog steeds moeilijk om in deze markt een paard te vinden. Ben wel weer geslaagd geweest, maar de merrie kwam helaas niet door de keuring. Ook vind ik het vaak moeilijk om paarden te beoordelen op een filmpje, soms valt het heel erg tegen als je het paard in het echt ziet maar het is ook wel een andersom. Ik zoek een braaf dressuurpaard, met fijne bewegingen. Ben een oudere ruiter dus karakter is wel belangrijk. Ik heb een lichte voorkeur voor een merrie aangezien wij ook graag een veulentje fokken. Een kleine bemerking of stalgebrek hoeft voor ons geen probleem te zijn. (geen rug en hals bemerkingen). De maximum leeftijd is 15 jaar en stokmaat 162 - 172. Budget rond 15000. Misschien weet iemand nog iets wat nog niet op MP of Sporthorses staat. Of een merrie die nu nog haar veulen zoogt en daarna in de verkoop komt?

Je zou denken dat je met dat budget wel iets fatsoenlijks kunt vinden toch?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:11

Inderdaad Earth, prima budget. En dan al helemaal als er zelfs een kleine bemerking of stalgebrek mag zijn. Ik zal het voor je in de gaten houden jansenjap!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:49

Poets, zadel, eromheen loop filmpjes vragen vind ik inderdaad ook weer onzin :+

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:30

Hoho rustig maar, ik heb t er wel over dat er correcte foto’s bij de advertentie staan en correcte omschrijving van het paard incl de vraagprijs. Dat gedoe met dat niemand de prijs mag weten doe ik niet aan.
Ook de meeste vragen staan in de advertentie dat keuren mag etc. En of het dier al gekeurd is etc. Zelfs deze vragen stelt met 100 keer opnieuw terwijl de advertenties altijd duidelijk zijn.

Maar ik ga geen moeite doen om hele uitgebreide video sessies te versturen. Daar doe ik niet meer aan mee. En tja jammer dan als de ene m niet wilt kopen omdat er geen video is. De volgende wellicht wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:45

Maar heb jij dan een simpele video (stap, draf, galop) in je advertentie staan en de vraagprijs?
Want ik kom er zo veel tegen zonder dat alles er in, en die zou ik ook overslaan.

Naar de bekende weg vragen en een halve speelfilm opvragen als koper zou ik als verkoper ook irritant vinden inderdaad. Mensen moeten leren lezen en ook de rest zelf ervaren wanneer ze komen kijken.

Maar ik wil wel zien of er een correctie draf en galop op zit en een goede stap. Zo niet, of wanneer er geen film beschikbaar is, ga ik inderdaad niet eens kijken, want dat is niet wat ik zoek.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:10

jeetje, ik mocht net even 5 pagina's bijlezen. Jullie zijn hard gegaan zeg.

Grappig die verhalen over de verzoekjes van filmpjes die mensen willen zien. Ik denk dat vooral mensen die weinig ervaring hebben met het kopen van een paard dit vragen. Ik vind het zelf vooral belangrijk dat ik uit een filmpje een beetje kan afleiden hoe ver het paard is in zijn africhting, vooral bij jonge dieren. De rest zie ik wel als ik ga kijken..

En wat betreft paarden kijken in Duitsland.. ik ondanks dat mijn Duits matig te noemen is gewoon wel op te bellen.. Als ik zou gaan kijken weet ik van te voren dan ook wat ik kan verwachten of iemand bereid is om Engels te spreken. Zo niet, dan handen en voeten en google translate.. en mijn man mee die wel duits spreekt, maar geen paardenmens is..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:04

Als ik opzoek ben naar een paard sla ik de advertenties zonder filmpjes gewoon over .. als daar niets bij zit dan ga ik kijken bij de andere advertenties, en mocht daar een leuke tussen zitten vraag ik standaard een filmpje .. zo niet .. dan niet :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:16

moniek21 schreef:
Als ik opzoek ben naar een paard sla ik de advertenties zonder filmpjes gewoon over .. als daar niets bij zit dan ga ik kijken bij de andere advertenties, en mocht daar een leuke tussen zitten vraag ik standaard een filmpje .. zo niet .. dan niet :D

Ik ben nog gewend aan de tijd van krantenadvertenties zelfs zonder foto.Dus dat vind ik niet erg maar ik sla wel over waar geen vraagprijs bij staat want als hij veel te duur voor me is ,is reageren zinloos.Ook als de ex-eigenaren bezoekrecht willen sla ik over omdat ik daar vervelende ervaringen mee heb.Een korte zakelijke advertentie met alle belangrijke gegevens erin werkt bij mij het beste.En liefst niet helemaal aan de andere kant van het land want paarden ver weg zijn meestal echt niet beter dan paarden dichtbij.Tenzij je iets heel speciaals en zeldzaams zoekt waar er bijna geen van zijn.Gelukkig ben ik momenteel nog voorzien want de huidige markt lokt niet echt aan om te gaan zoeken! Die ontplofte prijzen zijn abnormaal!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:06

Ik liet paarden zonder filmpje niet voorbij gaan. Mijn paard ook gekocht en gaan bekijken zonder filmpjes gezien te hebben. Maar zonder vraagprijs moest de eerste foto mij echt heel erg aanspreken wilde ik de advertentie überhaupt openen.

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:32

Seni schreef:
Ik liet paarden zonder filmpje niet voorbij gaan. Mijn paard ook gekocht en gaan bekijken zonder filmpjes gezien te hebben. Maar zonder vraagprijs moest de eerste foto mij echt heel erg aanspreken wilde ik de advertentie überhaupt openen.

Ik ben voorstander van filmpjes, gewoon om een idee te hebben, maar heb mijn paard ook gekocht zonder video. Ik was de eerste die het zoekertje gezien had en de eerste die gereageerd had. Het was toevallig 40 min van thuis, dus dit wou ik riskeren om af te komen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:37

Seni schreef:

De fotomoment mij ook zeker al aanspreken .. anders klik ik ook gelijk door :o

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:30

In mijn zoektocht ergerde ik me vooral ook dood aan advertenties zonder prijsrange. Sprak een paard me aan op de foto of filmpjes dan belde je op /stuurde je een bericht met alleen de vraagprijs en dat vinden verkopers dan weer irritant

Ik had een lager budget, als een paard dan 15.000 kost houdt het natuurlijk al meteen op. Snap niet dat mensen daar zo geheimzinnig over doen. Zou veel onnodige berichten schelen.

Ik ben gelukkig prima geslaagd. Vriendelijke mensen en alle tijd gekregen om te beslissen.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:54

rijpaarden schreef:
Heeft iemand een overzicht wie wat voor paard zoekt?

Die is er niet.

Als mensen het fijn vinden zou ik eventueel wel een actueel lijstje 1x per week willen plaatsen ? Moeten bokkers zich wel zelf aan/af melden om het overzichtelijk te houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:39

Veraaaaah schreef:
In mijn zoektocht ergerde ik me vooral ook dood aan advertenties zonder prijsrange. Sprak een paard me aan op de foto of filmpjes dan belde je op /stuurde je een bericht met alleen de vraagprijs en dat vinden verkopers dan weer irritant

Ik had een lager budget, als een paard dan 15.000 kost houdt het natuurlijk al meteen op. Snap niet dat mensen daar zo geheimzinnig over doen. Zou veel onnodige berichten schelen.

Ik ben gelukkig prima geslaagd. Vriendelijke mensen en alle tijd gekregen om te beslissen.

Vraag aan de verkopers: WAAROM zet men er soms\vaak de prijs niet bij?