Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 19:57

Mij ook! :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:00

Ja lijkt me ook leuk!
Nou ik ben er nu eindelijk zelf mentaal aan toe om de stap te zetten een paard te kopen en ik baal echt super van de markt. Ik hou het wel al een maand of 5/6 in de gaten maar dat is toch heel anders als je niet voor het echie een paard gaat kopen :') En ik vertik het gewoon om 10K te betalen voor een hobby die morgen zijn been kan breken.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:10

De markt is momenteel echt niet leuk inderdaad. Het is misschien lastig maar ik heb het gevoel door het momenteel wat uit te stellen, het uiteindelijk wel beloont :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 20:30

Soms loop je ook net tegen iets aan wat klopt. :)

Mona is nu een maand bij mij. Vorige week verhuisd, alles nieuw en ze vond het behoorlijk spannend... Maar vandaag heb ik er voor het eerst op gezeten en ze heeft echt geen pas verkeerd gezet. Ik ben onwijs blij met haar, het heeft echt zo moeten zijn. <3

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:04

@ upendo je zegt een maand maar moest helemaal terug zoeken naar 12-2 :D Wat een leuk paardje! Zoiets zoek ik ook <3 (al heeft schimmel wel zeer sterk de voorkeur :') )
Enige voordeel van deze markt is dat mijn budget vanzelf naar de markt toe groeit :')

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:10

Vanmiddag dan eindelijk de keuring gehad, maar helaas kwam ze niet door de klinische keuring dus we gingen met een lege trailer naar huis... enorm balen maar de zoektocht gaat dus weer verder...

Hoe is de keuring bij jou gegaan Lies?

En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst Upendo! Mona ziet er heel aansprekend uit, lief hoofdje ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:41

Christel1 schreef:
Vanmiddag dan eindelijk de keuring gehad, maar helaas kwam ze niet door de klinische keuring dus we gingen met een lege trailer naar huis... enorm balen maar de zoektocht gaat dus weer verder...

Wat jammer zeg, wat was er?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:42

Oooh wat jammer Christel.
En herkenbaar.. Het paardje wat ik wou kopen is ook afgekeurd ;(

Dus ook voor mij, verder zoeken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:43

Christel1 schreef:

En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst Upendo! Mona ziet er heel aansprekend uit, lief hoofdje ook!

Oh nee wat zonde! Op welk onderdeel afgekeurd?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:44

upendo schreef:
Soms loop je ook net tegen iets aan wat klopt. :)

Mona is nu een maand bij mij. Vorige week verhuisd, alles nieuw en ze vond het behoorlijk spannend... Maar vandaag heb ik er voor het eerst op gezeten en ze heeft echt geen pas verkeerd gezet. Ik ben onwijs blij met haar, het heeft echt zo moeten zijn. <3

[ [url=m/s7TCI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie combinatie zijn jullie en wat een lief hoofd heeft ze <3

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:44

He balen zeg van de afkeuringen. Maar liever er nu achter komen dan over een paar weken/maanden thuis.
Hopelijk komen jullie de juiste en gezonde match ook snel tegen

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:06

Wat jammer dat jou keuring ook niet goed is gegaan Lies!
@Autumnn Na de buigproef was ze rechts voor helaas kreupel...
@Esther_r20 ja daar heb je helemaal gelijk in, moet er niet aan denken dat je hier dan later pas achter zou komen

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:37

Wat jammer zeg twee afkeuringen! Heel erg balen! Hopelijk komen jullie snel een ander leuk paardje tegen die wel door de keuring heen komt!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:51

Balen van de afkeuringen :(

Wat ik me wel afvraag... hoeveel zegt zo'n buigproef eigenlijk? Heb paarden gezien die bij een buigproef de ene dag kreupel liepen op bepaald been. Bij een latere keuring kwamen die wel goed er doorheen.

En hoe bepaalt zo'n buigproef of een paard afgekeurd wordt of niet?
Gewoon een vraag uit interesse hoor, niet om een oordeel van een DA in twijfel te trekken. Neem aan dat die prima kan vaststellen of een paard op dat moment wel of niet kreupel is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:04

Dilan93 schreef:

Wat ik me wel afvraag... hoeveel zegt zo'n buigproef eigenlijk? Heb paarden gezien die bij een buigproef de ene dag kreupel liepen op bepaald been. Bij een latere keuring kwamen die wel goed er doorheen.

Gewoon een vraag uit interesse hoor, niet om een oordeel van een DA in twijfel te trekken. Neem aan dat die prima kan vaststellen of een paard op dat moment wel of niet kreupel is

De dierenarts bepaalt de uitkomst van de buigproef door de wijze waarop die wordt uitgevoerd.

Snoeihard oordeel: ik zou een paar dagen later door een andere arts opnieuw laten keuren.

Want het paard moet "binnen enkele passen" weer rad zijn. Om te beginnen: definieer "enkele passen" en daaraan vooraf gaand; hoe hard pak je die buigproef aan??
Een bevriende dierenarts heeft het eens laten zien hoe je dat doet, een paard afkeuren op de buigproef.....

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:07

Dilan93 schreef:

Snap je vraag helemaal, de DA gaf ook aan dat het een moment opname kan zijn en ze gaf aan dat het ook een mogelijkheid is om over twee weken weer te keuren. Maar de Da zag voor de buigproef ook al een lichte onregelmatigheid. De eigenaar vertelde dat ze ooit licht kreupel is geweest aan datzelfde been dus dat samen met het advies van de DA gaf voor mij de doorslag... en ik wil eventing gaan rijden dus ik vind het erg belangrijk dat mijn toekomstige paard dit lichamelijk ook aan zou kunnen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:10

Je kan altijd het betreffende been op de foto zetten, dan weet je het zeker.
Maar in jouw geval, met het verhaal vd eigenaar erbij en de onregelmatigheid er voor, zou dat voor mij ook genoeg zijn

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:20

lies schreef:
Je kan altijd het betreffende been op de foto zetten, dan weet je het zeker.
Maar in jouw geval, met het verhaal vd eigenaar erbij en de onregelmatigheid er voor, zou dat voor mij ook genoeg zijn

Bij onregelmatigheid op de buigproef zou ik het eerder in pezen zoeken dan in botten. Eerder dus een echo dan een foto

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:44

@upendo: yeah wat top dat je er op zit!!have fun met deze knapperd

@xSCWx : oh hou op schei uit wat een :)€@);@@‘!’nvx markt momenteel. Wordt met de week gekker volgens mij. Ik heb voor nu eerst maar weer besloten te wachten.
Ik word gek van mijzelf, zodra het maar kan mp en sporthorses ervoor want stel je voor je reageert 5 min te laat....... dan is ie weg..... dikke pech......

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:38

Christel1 schreef:
Dilan93 schreef:

Snap je vraag helemaal, de DA gaf ook aan dat het een moment opname kan zijn en ze gaf aan dat het ook een mogelijkheid is om over twee weken weer te keuren. Maar de Da zag voor de buigproef ook al een lichte onregelmatigheid. De eigenaar vertelde dat ze ooit licht kreupel is geweest aan datzelfde been dus dat samen met het advies van de DA gaf voor mij de doorslag... en ik wil eventing gaan rijden dus ik vind het erg belangrijk dat mijn toekomstige paard dit lichamelijk ook aan zou kunnen

Ah ja in zo'n geval snap ik hrt advies wel idd.

Alsnog zonde, maar je paard moet ook wel aankunnen wat je ermee wilt gaan doen ja

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:21

Esther_r20 schreef:
Bij onregelmatigheid op de buigproef zou ik het eerder in pezen zoeken dan in botten. Eerder dus een echo dan een foto

Kan ook artrose zijn en wel meer dingen. Misschien zou je dan beide moeten doen? Heb weinig verstand van keuringen, heb er nog maar 2 meegemaakt in mijn leven en de 1e was 25 jaar terug. Waarschijnlijk wisten ze toen ook veel minder.

Maar in Christel's geval vind ik het wel heel duidelijk hoor, ik zou 'm net als zij gewoon laten staan en verder zoeken naar een ander geschikt paard. Het was meer een antwoord op de vraag van Dilan; hoeveel zegt de buigproef eigenlijk. Als je een plus/minnetje hebt en de rest is goed, dan zou ik wel die foto laten maken, voor de zekerheid.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:50

In zo'n geval zou foto's maken (of scan) idd een optie zijn. Zeker als het paard alleen na de buigproef niet goed loopt.

Maar als de eigenaar ook al zegt dat het paard al een kreupel is geweest op dat been. :=

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:32

Balen zeg, die afkeuringen! Hopelijk vinden jullie allebei snel een leukerd die wel goedgekeurd wordt.

Ik heb stiekem een paardje op het oog, maar ik heb nog geen afspraak gemaakt. Ik heb namelijk ook net een bijrijpaard aangeboden gekregen voor een aantal maanden (tot de huidige bijrijdster hersteld is). Allebei is qua tijd niet echt een optie denk ik. Oorspronkelijk was het ook mijn plan om te beginnen met een bijrijpaard, maar mijn vorige werd helaas niks (beetje vreemde eigenaar) dus toen was ik er wel een beetje klaar mee. Ik zit dus nog een beetje in dubio. Ik ga straks iig kennismaken met bijrijpaard en eigenaar, daarna kijk ik wel verder :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:00

Christel1 schreef:

Was dat bij dat paard met de chip?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:01

Wat leuk al die nieuwe aanwinsten!!
En ook balen voor de mensen waarbij het paard is afgekeurd.

Ik heb even gemist of er nu al een topic is voor de nieuwe aanwinsten? Lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen en iedereen te volgen :j