Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christel1 schreef:Vanmiddag dan eindelijk de keuring gehad, maar helaas kwam ze niet door de klinische keuring dus we gingen met een lege trailer naar huis... enorm balen maar de zoektocht gaat dus weer verder...
Hoe is de keuring bij jou gegaan Lies?
En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst Upendo! Mona ziet er heel aansprekend uit, lief hoofdje ook!
upendo schreef:Soms loop je ook net tegen iets aan wat klopt.![]()
Mona is nu een maand bij mij. Vorige week verhuisd, alles nieuw en ze vond het behoorlijk spannend... Maar vandaag heb ik er voor het eerst op gezeten en ze heeft echt geen pas verkeerd gezet. Ik ben onwijs blij met haar, het heeft echt zo moeten zijn.
[ [url=m/s7TCI7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dilan93 schreef:Balen van de afkeuringen
Wat ik me wel afvraag... hoeveel zegt zo'n buigproef eigenlijk? Heb paarden gezien die bij een buigproef de ene dag kreupel liepen op bepaald been. Bij een latere keuring kwamen die wel goed er doorheen.
En hoe bepaalt zo'n buigproef of een paard afgekeurd wordt of niet?
Gewoon een vraag uit interesse hoor, niet om een oordeel van een DA in twijfel te trekken. Neem aan dat die prima kan vaststellen of een paard op dat moment wel of niet kreupel is
Dilan93 schreef:Balen van de afkeuringen
Wat ik me wel afvraag... hoeveel zegt zo'n buigproef eigenlijk? Heb paarden gezien die bij een buigproef de ene dag kreupel liepen op bepaald been. Bij een latere keuring kwamen die wel goed er doorheen.
Gewoon een vraag uit interesse hoor, niet om een oordeel van een DA in twijfel te trekken. Neem aan dat die prima kan vaststellen of een paard op dat moment wel of niet kreupel is
lies schreef:Je kan altijd het betreffende been op de foto zetten, dan weet je het zeker.
Maar in jouw geval, met het verhaal vd eigenaar erbij en de onregelmatigheid er voor, zou dat voor mij ook genoeg zijn
Christel1 schreef:Dilan93 schreef:Balen van de afkeuringen
Snap je vraag helemaal, de DA gaf ook aan dat het een moment opname kan zijn en ze gaf aan dat het ook een mogelijkheid is om over twee weken weer te keuren. Maar de Da zag voor de buigproef ook al een lichte onregelmatigheid. De eigenaar vertelde dat ze ooit licht kreupel is geweest aan datzelfde been dus dat samen met het advies van de DA gaf voor mij de doorslag... en ik wil eventing gaan rijden dus ik vind het erg belangrijk dat mijn toekomstige paard dit lichamelijk ook aan zou kunnen
Esther_r20 schreef:Bij onregelmatigheid op de buigproef zou ik het eerder in pezen zoeken dan in botten. Eerder dus een echo dan een foto
Christel1 schreef:Vanmiddag dan eindelijk de keuring gehad, maar helaas kwam ze niet door de klinische keuring dus we gingen met een lege trailer naar huis... enorm balen maar de zoektocht gaat dus weer verder...
Hoe is de keuring bij jou gegaan Lies?
En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst Upendo! Mona ziet er heel aansprekend uit, lief hoofdje ook!