Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:56

Galuppy0546 schreef:
Bij nader inzien :')
Dat grapje heb ik al eens gehad, dus als ik nu al 2 afraders krijg dan laat ik deze wel gaan.

Of heel erg goed uit je doppen kijken, al moet je sommige dingen inderdaad aan anderen overlaten :j

Er staat een oudere, volgens het bericht, brave merrie op Marktplaats.
Ik ken enkele paarden uit een zelfde lijntje en dat zijn inderdaad brave paarden..... zolang ze in handen van de juiste persoon zijn.
Dit paard zou potentieel zo'n paard kunnen zijn dat "opeens" een stuk minder braaf gaat zijn, of niet, als je haar op de juiste toon aan kunt spreken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:14

Ik zie ineens dit topic en bedenk me dat ik er onverwachts bijhoor.

Na een aantal maanden wikken en wegen heb ik in goed overleg met het thuisfront besloten dat er een paard bij moest komen. Mijn 6 jarige ruin stond alleen maar kon over de draad contact hebben met een ander paardje. Dus we hadden geen haast. Echter ineens was het dier verplaatst en kon er geen contact meer zijn en toen bedacht ik me dat ik er klaar mee was. Er moest een paard bij.

Ben me te pletter geschrokken van de prijzen op de paardenmarkt dus ik dacht dat ik totaal niet zou slagen. Zag een paar leuke veulens maar vond een veulen net van moeder af zo groot verschil mijn logge tank.

Uiteindelijk gaan kijken bij een knappe jaarling. Totaaaaaal anders als mijn ruin. Maar ooit heb ik dit type gereden 4 jaar lang (merrie was dat) en dat beviel me eigenlijk ook prima. Eenmaal daar dacht ik echt:dit is echt een super leuk dier. En afgelopen weekend is ie bij ons komen wonen.

Ik ben er super blij mee.
Korte zoektocht, maar hopelijk de moeite waard ook op lange termijn.
Afbeelding

Afbeelding

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:50

Bowo schreef:
Maar lag dat aan de stal? Zijn nogal veel redenen waarom een paard kan veranderen.

Dat weet ik natuurlijk niet. Maar vanaf de eerste dag was die toen die hier kwam een heel stuk minder braaf. Ik heb nergens gezegd dat ik niet bij die stal zou kijken maar wel dat ik er na deze ervaring extra zou opletten

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:00

Je kunt bij de keuring bloed laten afnemen om later te testen op drogering indien nodig. Maar er zijn ook andere manieren om een paard bij bezichtiging braaf te laten schijnen.Echt risky allemaal,zeker bij de absurd hoge prijzen van nu!!

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:05

Ik schrik überhaupt van sommige prijzen... Ik snap dat je voor bloedlijnen, ervaring, karakter etc meer kwijt bent
Ben ik het ook helemaal mee eens.

Maar ik zie paarden voorbij komen

OnbekendxOnbekend
Jong (ofja een jaar of 5 6)
Vaak wel zadelmak, basis zit bevestigd

En dan prijzen van 10 tot 15.000

Sorry mensen ben ik de enige die daar van schrikt?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:06

Galuppy0546 schreef:
Ik schrik überhaupt van sommige prijzen... Ik snap dat je voor bloedlijnen, ervaring, karakter etc meer kwijt bent

OnbekendxOnbekend

Ik schrik daar ook van hoor! Zo is het niet meer grappig om een leuk paard te vinden.

Zag er vanmorgen eentje voorbijkomen op marktplaats. Afgekeurd voor de sport en dan nog een hoop geld er voor vragen. Tenminste, ik vind €5900 voor een paard dat afgekeurd is een hoop geld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:14

Nee, ik schrik daar niet van. Ik haal mijn schouders op: graag en anders niet, voor jouw paard tien andere die aardiger geprijsd zijn.

Ik heb modeltreinen en ik was op zoek naar een heel specifiek model. Op een beurs vroeg iemand 200 euro voor een behoorlijk exemplaar. Laat maar. Later vond ik er eentje voor 95,00 in iets mindere staat en deze week kocht ik een betere erbij voor 45.......

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:17

Galuppy0546 schreef:

OnbekendxOnbekend

Inderdaad, ja is ingereden, verder geen ervaring of van terrein afgeweest maar er vervolgens wel een prijskaartje van 15/20 aanhangen... Sorry, wat?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:59

Kenzo schreef:
Ik schrik daar ook van hoor! Zo is het niet meer grappig om een leuk paard te vinden.

Zag er vanmorgen eentje voorbijkomen op marktplaats. Afgekeurd voor de sport en dan nog een hoop geld er voor vragen. Tenminste, ik vind €5900 voor een paard dat afgekeurd is een hoop geld.

Ik weet welke je bedoeld, die heb ik ook gezien echt een leukerd. Maar ook voor recreatief gebruik ga ik er geen aanschaffen met een bemerking.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:28

ikke schreef:
Nee, ik schrik daar niet van. Ik haal mijn schouders op: graag en anders niet, voor jouw paard tien andere die aardiger geprijsd zijn.

Ik heb modeltreinen en ik was op zoek naar een heel specifiek model. Op een beurs vroeg iemand 200 euro voor een behoorlijk exemplaar. Laat maar. Later vond ik er eentje voor 95,00 in iets mindere staat en deze week kocht ik een betere erbij voor 45.......

maar ikke ik snap je niet
jij bent niet op zoek toch dus waar schrik je wel van? -O-
wat doe je hier ? _/-\o_

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:34

wat ik raar vind. ik had paar maand terg goed springpaad te koop / 4 jaar super braf allen geen papier bij. ggk inc rug voo mar 65000. niemand wil hem hebben in nl, toen komt duitse anazone , overkeuren en nu springt hij 110 ondrer amateur en bos riteen

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:39

Ja voor 65.000 zou ik Totilas zelfs laten staan. (Grapje, weet dat het een typfoutje is)

Ik wil ook graag weer mijn zoektocht vervolgen, maar helaas nog steeds geen stal, en steeds niet wat ik zoek.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:51

Ik ga hopelijk dit jaar ook weer opzoek naar een nieuw rijpaard. Besef me alleen dat ik voor mijn budget tegenwoordig niet ver meer kom.

Eerst moet ik mijn 2 veulens verkopen. Heb ze nog niet officeel te koop staan dus ik heb geen idee hoe ze op de markt gaan liggen. Mocht ik ze niet verkocht krijgen dan vind ik dat niet erg, alleen dan kan ik helaas geen nieuw rijpaard kopen.. 5 paarden word wel erg veel. :=

Ik zoek dan :

- geen extreem sensibel of gemeen paard
- 3 ( wel zadelmak en goed doorgereden) tot 10 jaar
- geen pismerrie , merrie zonder streken mag, ruin.
- geen voorkeur kleur
- 1.64 tot 1.75

PRE vind ik geweldig. Weet alleen dat het met mijn budget lastig gaat worden. Dan zou het evt wel een hengst mogen zijn.

Ik kijk nu dus wat er ongeveer te koop is. Kan nu alleen helaas niet actief bezichtigingen gaan doen, wat in deze tijd wel echt nodig is..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:53

Chichika schreef:
ikke schreef:

maar ikke ik snap je niet
jij bent niet op zoek toch dus waar schrik je wel van? -O-
wat doe je hier ? _/-\o_

Jij hebt je Trakhener gevonden dus wat doe jij hier nog?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:59

Ik voel de liefde hier :')

Ik heb contact gehad over een E-pony ruin. 11 jaar, een springer ^^. Hebben veel mensen afgewezen omdat die het paard enkel voor dressuurdoeleinden wilden gebruiken en krijgen donderdag voor het eerst (en ook voor nu het enige bezoek werd mij verteld, maar goed dat heb ik al vaker gehoord inmiddels) Mochten die het niet willen wordt ik gebeld.
Echt een super leuk ding.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:46

Hier ook weer pech.. kennis gemaakt met een fantastische merrie. De klik was er zeker!
Afspraken gemaakt met verkoper over prijs. Eigenlijk was bijna alles rond.

Helaas kwam er na mijn bezichtiging (een paar dagen later) iemand anders die meer bood. Eigenlijk maakte ik vrijwel direct geen kans meer.

Helaas... -O-

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:52

Van het weekend contact gehad over een hele toffe merrie voor een leuke prijs. Paard was echt heel oke en trekt dus duidelijk ook veel bekijks, het eerste wat we langs zouden kunnen komen is volgend weekend. Helemaal prima (als ze er dan nog is) en een tijd voorgesteld, maar ik krijg nu geen respons meer. Jammer... -O-

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:56

ArcoIris schreef:
Van het weekend contact gehad over een hele toffe merrie voor een leuke prijs. Paard was echt heel oke en trekt dus duidelijk ook veel bekijks, het eerste wat we langs zouden kunnen komen is volgend weekend. Helemaal prima (als ze er dan nog is) en een tijd voorgesteld, maar ik krijg nu geen respons meer. Jammer... -O-

Ook zo zuur hè... -O-

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:02

Dingle_s schreef:
Hier ook weer pech.. kennis gemaakt met een fantastische merrie. De klik was er zeker!
Afspraken gemaakt met verkoper over prijs. Eigenlijk was bijna alles rond.

Helaas kwam er na mijn bezichtiging (een paar dagen later) iemand anders die meer bood. Eigenlijk maakte ik vrijwel direct geen kans meer.

Helaas... -O-

Jij slaat ook flink mis zie ik, balen meis. :(:)

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:30

heb no niks maar jij bent ook nog opzoek ikke?

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:32

ik tem ff ben kaar met dat soort gasten
ga ergens anders mensen pesten
Laatst bijgewerkt door Chichika op 23-06-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:33

Ikke is niet opzoek.
Ikke zat 9 jaar geleden ook in een ik zoek paard topic

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:35

tita schreef:
Ikke is niet opzoek.

ikke is aan de drank die heeft niks te doen

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:36

Nouja zeg, doe eens even gezellig. Lijkt mij dat iedereen hier mee mag praten en posten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:40

Chichika schreef:
tita schreef:
Ikke is niet opzoek.

ikke is aan de drank die heeft niks te doen

Dit is onaardig