Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:11

Gaaf kabayo. Is ook een super foto.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:51

Jolynne : Wat vervelend zeg, chronisch ziek... Waar had je ook alweer last van? Volgens mij heb ik het eens voorbij zien komen. Maar kan het me zo snel niet meer bedenken

Murosch : Stoere hengst! Hopen dat ze snel drachtig is! Ik vind natuurlijk dekken persoonlijk wel een fijne manier. Ook niet telkens die dierenartsen die met die dieren om zitten te zeulen :+

Elina : Super foto's! Deken zit ook mooi!

KMBM : Welkom! Leuk paardje heb je daar! Wat wil je uiteindelijk gaan doen? gewoon rijden of iets speciaals?

Ik heb net de nieuwe dekens binnen gekregen. Zal straks naar stal gaan om ze te passen. Ben heel benieuwd! Straks 2 vermomde zebras in de wei 8-)

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:41

Gisteren voor het eerst opgestapt zonder van tevoren hem even aan de longe te doen. Ik vond het wel een beetje spannend maar gisteren was een top dag lekker warm dus om 8 uur in de avond opgestapt en opgezadeld. Hij liep een half rondje met samen geknepen billetjes maar was niks aan de hand! Dus we kunnen weer lekker door oefenen nu!

Muronia

Berichten: 19653
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:28

carika haha ja iets met vos past hier altijd :D. Echt uitgebreid heb ik niet, want de mini's zijn hier niet meer. De ene heb ik cadeau gegeven aan haar verzorgster (degene die dit jaar een doodgeboren veulen had) en de andere staat nu bij een vriendin van me. Ik heb op dit moment Wainonia, Veronia en de oude manegepony die we hebben overgenomen. Het veulen is bedoeld voor verkoop (alleen heb ik dat al vaker geroepen en is dat nog nooit gelukt haha).
Dank je XApple :) Ik vind hem ook gaaf!
Met dubbele lijnen heb ik helemaal geen ervaring en het trekt me ook niet zo om me daar nog in te verdiepen.

Kabayo vervelend, die tussenmaten. Ik heb hier de pony lopen die qua lengte best 1.85 kan hebben maar omdat ze zo mager is schuift het alle kanten op dan, veel te ruim.

_kmbn welkom hier!

Nynkster dank je. Ik moet zeggen dat ik deze manier ook erg prettig vindt. vorig jaar bij de mini ook erg goed bevallen en inderdaad minder gerommel door dierenartsen. Wainonia heeft daar een piephekel aan ook. Ik ben wel een beetje sceptisch of ze zich uberhaupt wil laten dekken ook, want het is me wel een dame. Cool, die zebradekens!

nouklime dapper hoor!! Hier waren we al zover, maar omdat het zadel begon te schuiven (ik had niet genoeg aangesingeld, domme sukkel) kwam ze een beetje in paniek en nu durf ik dat nog niet meer zo. Groeit wel weer, we hebben tijd.

Voor wie haar nog niet had gezien, dit is de manegepony die we nu hebben:

Afbeelding

Ze is heel mager bij ons gekomen en we zijn nu druk bezig om haar wat aan te laten komen (gebit was erg slecht, tandarts heeft wonderen verricht)

Kabayo

Berichten: 14106
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:35

Claudia vervelend is dat. Maar ze trekt vanzelf bij :) Knappe pony hoor :j

Nouklime super!!

Nynke dankje :) Mooie dekens!

Kvulden dankjewel !

_kmbn welkom! De linker neem ik aan? Leuk dier :)

Hier heerlijk gereden!! Eerst met een bitloos hoofdstel van mijn vriendin. Dit werkte niet. Zilver snapte het niet, liep door alle hulpen , ging links ipv rechts (of andersom) en zat totaal geen ho op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna het normale hoofdstel weer omgedaan. Ze begint echt goed te lopen <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Linksom al mooi sluiten naar de draf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de mooist eerste sprong ooit :+
Afbeelding

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:26

Nynkster: dankjewel! Nou mijn echte droom is om haar toch wel het patroon van trickriding te leren en dan die kant met haar op te gaan. Daarbij grondwerk, buitenritjes, basisreining en trail. Maar afhankelijk van hoe ze opknapt en hoe haar hoeven en benen zijn gaan kijken we wat de toekomst ons brengt

Murosch: dankjewel:)

Kabayo: ja, de paint is het. Dankjewel <3 De schimmels is ook van mij maar herstellende van been blessure en heeft kissingspines. Dus die mag eerst rusten en dan gaan het rechtrichten en langzaam aan het rijden oppakken

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:19

Dubbele longe en ik hebben ook altijd ruzie. :+

Zilver helaas niet drachtig, en vreet parasol op.

Ach die oude manege pony, arm ding. Gelukkig nu weer mooi gebit kan ze lekker bij eten.

Kwam een mooie bonte hengst tegen.

Hier gaat Kyara best wel lekker.
https://youtu.be/T58TIrvkx44
Eerste val is ook al een feit, maar dat is minder goed nieuws he. :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:55

Murosch spannend! Hoeveel kans heb je dan op een bont veulen straks?

Mijn vorige paard vond ik heerlijk om met dubbele longe te doen, die deed dat heel fijn.
Ken doe ik nu gewoon met enkele en elastiek

Kabayo die parasol was dus heel intressant haha.
Ah ja deken iets te groot niet zo erg toch, kan ze mooi ingroeien!
Wat ontzettend gaaf dat je op de voorpagina staat, super vette foto!

Welkom Kmbn

Nynkster is dat een NIKA deken? Had ik ook, vond het een hele fijn deken alleen de buikflap was 3 maten te groot :') die heb ik toen zelf creatief ingekort. Heeft vorige paard 3 seizoenen mee gelopen dus ging wel lang mee!

Nouklime super zeg zo opstappen en wegrijden!

Wat een leukie Murosch! Mag ze bij jullie genieten van de oude dag of ook nog wel af en toe rijden?

Kabayo bitloos niks voor Zilver dus. Wel handig dat je het zo van iemand kan proberen.
Super leuk, jullie eerste sprongetje! Vond ze het spannend?

Ziet er braaf en netjes uit Mirjam. Ojee gevallen, hoe kwam dat?

Ken de rest van de week vrij geweest, die mag morgenavond even weer een rondje.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:04

Ik functioneer momenteel vooral als stille meelezer, maar ik wil toch eventjes zeggen dat ik Zilver echt heel goed vindt lopen op bitloos. Ze strecht haar rug heel netjes en neemt een mooie aanleuning aan zonder op de voorhand te klappen, en het is ook niet zo gek dat ze niet meteen perfect reageert op de hulpen, bitloos vraagt ook wel wat gewenning.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:06

Bit lopen ze ook niet in 1x goed op, maar daar wordt wel weken voor uit getrokken om ze het sturen op teugelhulpen te leren. Groot gelijk Cera, je slaat de hamer op...

Kabayo, ik heb het idee dat je zadel jou een beetje naar voren duwt, kan dat? Hij ligt wat voorover ook.

Kabayo

Berichten: 14106
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:32

SBravour schreef:
Bit lopen ze ook niet in 1x goed op, maar daar wordt wel weken voor uit getrokken om ze het sturen op teugelhulpen te leren. Groot gelijk Cera, je slaat de hamer op...

Kabayo, ik heb het idee dat je zadel jou een beetje naar voren duwt, kan dat? Hij ligt wat voorover ook.

Nee hoor. Heb gewoon mijn bekken gebroken waardoor ik niet kan zitten. Zadelmaker komt al.
Ik ga eerst niet weer bitloos. Wat een onding. Zilver vond het ook niks. Eerst normaal rijden maar bevestigen.
beetje rare reactie om te zeggen dat er voor met bit wel weken vooruit word getrokken en blijkbaar bitloos niet. Tenminste zo vat ik het op. Ik vind het nogal een risico om zo rond te rijden als ze alleen maar hard wil (wat we immers aan het afleren zijn onder het zadel) en aangezien ik helemaal geen bakomheining heb kies ik voor veiligheid ... Bitloos komt (misschien) wel weer. En anders maar niet

Cera vind je? Ze was ontzettend hangerig. Lekker steunen. Had kilos in mijn handen. Deed er zeer van

Melissa dankje! Nee hoor. Ik vond het eerder spannend :P

Mirjam die van jou ook al zo duikerig? Vanwaar (nogsteeds) iemand met een zweep op de grond? Loopt ie niet?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:38

Ik vind de bitloze foto’s eigenlijk ook wel een fijn beeld hoor :j En logisch dat ze daaraan moet wennen.. Ging je er vanuit dat ze deze nieuw manier van rijden en sturen direct helemaal begreep? Niet helemaal realistisch misschien.

Ik heb deze week niks met Lars gedaan alleen 2x buiten gewandeld een stuk. Ik wil graag dat hij mak is buiten zodat ik wat meer op de ruimte kan rijden ipv in de bak.

Ik ben ff meer bezig met mijn Shetlander. Vaardigheid gaat lekker en we zijn aan het trainen voor de districtskampioenschappen.

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14106
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:41

xApple schreef:
Ik vind de bitloze foto’s eigenlijk ook wel een fijn beeld hoor :j En logisch dat ze daaraan moet wennen.. Ging je er vanuit dat ze deze nieuw manier van rijden en sturen direct helemaal begreep? Niet helemaal realistisch misschien.

Ik heb deze week niks met Lars gedaan alleen 2x buiten gewandeld een stuk. Ik wil graag dat hij mak is buiten zodat ik wat meer op de ruimte kan rijden ipv in de bak.

Ik ben ff meer bezig met mijn Shetlander. Vaardigheid gaat lekker en we zijn aan het trainen voor de districtskampioenschappen.

[ [url=m/PmuoPB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee dat verwachtte ik niet. Maar ik verwachtte ook niet dat ze bijna op de loop ging. Ze negeerde mij voor 100% op haar rug. Ik was wat aan het mee liften. Gaat niet nog een keer gebeuren...
Er is geen nieuwe manier van rijden aan te pas hoor. Alleen een ander hoofdstel. Aan het halster is ze ook normaal te sturen.

Zal even een video oploaden


mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:50

Nee hoor Kyara is niet duikerig, volgde daar eens een keer super fijn de hand. Nu daarin nog meer evenwicht krijgen dat ze de hals wat verder uit kan schuiven.
Hulp op de grond, gewoon voor zekerheid. In principe komen we zonder hulp prima de baan rond. Hulp doet meeste tijd ook niets.

Caily

Berichten: 12524
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:30

Grappig dat hier meerdere mensen noemen wat ik vannacht toen ik je bericht zag, ook dacht Kabayo. En mijn mening is naar het zien van de filmpjes niet veranderd. Maar waar ik nog meer van schrik, meen je echt dat je een bit nodig hebt om je paard bij je te kunnen houden? Volgens mij mag je jezelf dan wel eens flink achter de oren krabben, of begrijp ik je verkeerd?

Buiten wandelen is zo belangrijk Apple! Voor het mak worden, en vertrouwen met je paard, plus zelfvertrouwen van je paard.

Die stippel is leuk!

Wat is Kyara mooi lichtvoetig van voor, gaaf, die gaat straks leuke dingen kunnen.

Ik heb een tijdje meegelezen, maar vind af en toe wat posten toch ook wel leuk. Phoebe gaat goed. Kan me haast niet voorstellen dat ik er pas een half jaar geleden voor het eerst op zat. Inmiddels hebben we buiten een kilometertje of 400 gereden, dus daar volledig mak en ervaren. Lekker pittige tante is het, hoe harder, hoe beter, heel leuk, en ook uitdagend omdat ik ongecontroleerd rond racen niet zo'n strak plan vind. Maar veel beter dan eentje die je de hele tijd aan moet schoppen.

In de bak afgelopen maand 2 keer gereden, dat gaat door alle kilometers buiten ook best goed. Maar dressuur is toch niet echt ons ding, heb het idee dat de basis zo vaak over geslagen wordt, en er vrij veel dwang bij komt. Daarom toch maar weer eens in de western hoek gaan kijken, en daar gisteren een fijne les gehad! Het toeval wilde dat ik ook al een western heb wat zowel Phoebe als mij gegoten zit, dus we kunnen lekker aan de slag! Echt heel leuk! En ja, ik weet dat in de western het ook een beetje een trend is om met veel druk en snelle basis te rijden, maar ik heb een hele leuke instructrice die de oudenethieke methode's gebruikt, zo moest ik gisteren al absoluut 200% van mn binnenteugel afblijven. Nou, dan wordt je wel even op je plek gezet, maar ik ben des te meer dankbaar dat ik Phoebe op deze manier verder kan opleiden.

Afbeelding

Tijdens ons laatste ritje pas het hele strand af kunnen rijden, vorige keer was ze op 1/3 echt vol in het koppie en ben ik terug gegaan. Nu was het heerlijk! Zelfs galop door het water

Afbeelding

Dan hebben we Kyano, die gaat best lekker. Heb er al op gezeten en wat gestapt met halster, maar nog geen serieuze dingen, ventje is 3 juni pas 3 geworden. Nu veel bezig met lange teugelen om hem het bit te leren accepteren en sturen en halthouden op te pakken, gaat steeds beter. Zadel kent hij ook, dus als hij dat weet is het opstappen en weg rijden. Heb weinig foto's van aan het werk, vond alleen deze. Heb hem maar 2 keer gelongeerd, dus niet echt iets wat we vaak doen, als hij braaf een mooi rondje kan lopen, vind ik het wel best voor deze leeftijd, er zit nog zoveel groei in, lekker rechtuit maar eerst.

Afbeelding

En dan hebben we Finn nog, Finn staat al een week of 6 elders in het land, eerst om keuringsklaar gemaakt te worden, wat ook een goedkeuring bij het andere stamboek heeft opgeleverd. En momenteel wordt hij daar ingereden (ik heb helaas voor een hengst hier geen plek). Uiteraard doet hij dat ook erg leuk, want Finn vindt alles waar hij aandacht krijgt leuk.
Laatst bijgewerkt door Caily op 01-07-18 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14106
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:32

Laat ook maar zitten :')

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:39

Iemand mag hopelijk wel zelf bepalen hoe diegene zn paard rijdt he?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:01

Nynkster schreef:
Iemand mag hopelijk wel zelf bepalen hoe diegene zn paard rijdt he?


Tuurlijk! We zeggen toch ook niet dat ze het bit maar in de prullenbak moet gooien en Zilver volledig moet omscholen? We benoemen alleen maar wat we zien op ons scherm; dat ze super lekker loopt op het bitloze hoofdstel.

Bowo
Berichten: 2841
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:07

Grote bijleespost coming xD

@Kabayo, qua duiken aan de longe, misschien de touwtjes ook wat minder strak doen? Als ze nu met het neusje eruit wil lopen, komt er volgens mij erg veel druk in haar mond, kan het goed begrijpen dat ze dan er achter duikt. Als je haar eens wat meer ruimte geeft?
Gaaf dat je op de cover staat! Is ook wel een superleuke foto!
Op zich vind ik op de foto's dat ze het bitloos wel heel goed doet, omdat het neusje er uit komt en de rug lekker opbolt en ze daar zoveel moeite mee heeft. Op het eerste filmpje vind ik haar ook niet rennerig ogen, eigenlijk wel een lekker voorwaarts tempo zonder te overhaasten, wel wat onrustig in het hoofd en dan duikt ze er ook nog wel een paar keer achter, maar ze komt er daarna wel ook weer mooi voor. Het 2e filmpje heb je inderdaad wat weinig controle, maar ik weet niet of je dat met bit dan wel hebt? Ik rijd zelf overigens ook niet bitloos, maar dit is wat mij opviel.
Ook een sprongetje gemaakt, leuk! Nu nog iets meer techniek Zilver :P
@KittyDylan, ook hier vind ik alles nogal strak zitten.... Zeker als ze het dus moeilijk geeft, zou ik eerst naar de ontspanning gaan, aanspanning komt dan vanzelf. Dus, geef ruimte, maak het niet nog moeilijker.
Hoe lang kent ze het bit al? Wel eens een ander bit geprobeerd en gebit laten controleren?
@Nynkster, even terug naar de grondwerken, nooit verkeerd. En hier ook al zo veel dazen. Zelfs met vliegendekens op worden ze er nog gek van (want dan gaan ze gewoon op het hoofd en de benen zitten)
@Jolynne, hahaha, zoek de pony! Wat fijn om zo'n stuk land te hebben! Wel vervelend dat zijn vriendje moeilijk doet met gastmerries.
@Melissa, gaat fijn dus, houden zo!
@Murosch, bedankt! Ben zelf ook echt verliefd om hem <3
Gave hengst! Hopen op een leuk bont veulen! Jammer dat het niet in de planning zit om het veulen zelf te houden.
@kmbn, welkom! Leuk paard heb je, vind overo (neem aan dat ze dat is :P) altijd een bijzonder patroon om te zien. Niet zo gek dat een paard dat nog maar zo kort onder de mensen is het allemaal nog wat moeilijk vindt. Lekker bezig blijven en dan komt het vanzelf!
@nouklime, dat doet je paard (en jij) goed zeg! Jullie gaan snel vooruit!
@Mirjam, oeps, een val. Filmpje ziet er netjes uit hoor, alleen lijkt ze zich inderdaad wel wat op te rollen.
@Apple, Lars mee naar buiten, fijn als je straks inderdaad er lekker op uit kunt
Gaya is wel echt heel schattig! En kampioenschappen op komst, succes alvast!
@Caily, Phoebe heeft veel geleerd in dat half jaar zo te horen! Het is inderdaad zoeken naar de stijl die bij je past. Kyano de basis aan het leren en lekker laten groeien, fijn! Jammer dat je Finn niet zelf kunt stallen, maar hij doet het goed!
-------------------------
Mijn paard deed het gisteren echt super! Ik had wat problemen met opstappen (niet stilstaan) toen hij terugkwam van de trainingsstal, maar dat is nu ook ineens veel minder aan het worden. Hij blijft nu gewoon weer braaf staan als ik opstap, hij had waarschijnlijk daar een beetje doorgekregen dat hij 1 pasje kon zetten, en dan ook wel 2 pasjes en je weet hoe het dan gaat. Nu heeft hij weer door dat dat niet de bedoeling is.
Daarna liep hij lekker ontspannen. We hebben geoefend met het "1-been-is-opzij" omdat hij nog steeds teveel door mijn binnenbeen heen komt en daarbij ook wat meer stelling gevraagd linksom omdat hij daar wat vasthield. Toen hij daar losliet, begon hij gelijk zijn hele lichaam beter te gebruiken :D
Ik ben er alleen nog steeds niet achter waarom hij op de manege tijdens de lessen zo anders loopt, hij is dan soms echt heel slecht aan mijn been, 3 trappen en een tik met de zweep en dan soms nog amper reactie terwijl hij thuis wel goed aan mijn been is, 1x corrigeren is dan genoeg. Naar mijn idee rijd ik dan niet anders.
Nog steeds geen filmpje helaas, gisteren was mam les aan het geven en dat gaat niet samen met filmen.

Paard van mijn zusje is nu ook weggebracht om zadelmak gemaakt te worden, door dezelfde persoon als waar mijn paard toen eventjes is doorgereden. Mijn zusje had zelf al gehangen, maar verder nog niet. Krijg je een dag later een oortjes-foto met de tekst "Ben boven, nu de rest nog". Was ook zeker mijn eerste reactie toen ik voor het eerst op een niet-beleerd paard zat, "laat ik even een foto maken". Het is wel kenmerkend voor hem, no nonsense, maar wel met verstand en gevoel.

Caily

Berichten: 12524
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:13

Wat fijn dat het zo goed gaat bowo! Kan het zijn dat je paard op de manege veel prikkels heeft en een beetje dicht slaat? Ik maak ook altijd foto's als ik er voor het eerst op zit, zo'n bijzonder moment moet je toch ook vast leggen :P

Bowo
Berichten: 2841
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:23

Dat zou best kunnen inderdaad. Paar weken geleden werden de prikkels hem daar ook even te veel. Toen heb ik ook alleen gelongeerd (gelukkig een les met zn tweeën en de ander vond dat niet erg) omdat hij gewoon echt strak stond van de spanning, terwijl hij het de week daarvoor wel heel goed deed. Hij is nu ook veel meer ontspannen op de manege, dus ik zie niet echt meer aan hem dat hij teveel prikkels heeft, maar misschien dat hij dat ook niet zo wil uiten, tot het dus zoveel is dat hij "ontploft".
Ik laat dan mooi iemand anders de foto maken. Ik ga niet met een paard dat nog niets kent mijn mobiel uit mijn zak prutsen (die ik überhaupt vrijwel nooit bij me heb met rijden xD), mocht hij schrikken, dan lig ik er zeer waarschijnlijk af O:) Ach ja, ieder zijn ding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:35

Bowo klinkt mij als spanning in de oren, sommige paarden sluiten zich dan af. Lekker mee door oefenen.
:P

Caily, jouw knapperds doen het dus ook goed. En dank je ze loopt inderdaad lekker ruim en licht. :D

Val was volledig eigen schuld btw. Zette er te veel druk achter met galop dus zag ze nog maar een uitweg , een reuzebok en direct draai erachteraan. Heel stom van mij zelf, maar goed wel weer van geleerd.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:49

Cera_D schreef:
Nynkster schreef:
Iemand mag hopelijk wel zelf bepalen hoe diegene zn paard rijdt he?


Tuurlijk! We zeggen toch ook niet dat ze het bit maar in de prullenbak moet gooien en Zilver volledig moet omscholen? We benoemen alleen maar wat we zien op ons scherm; dat ze super lekker loopt op het bitloze hoofdstel.


Jazeker, maar dingen als “je moet je eens achter je oren krabben” vind ik echt onnodig. Ik zeg toch ook niet dat als iemand een andere manier van rijden toepast dat het niet deugt? Sowieso vind ik het “weer even binnen komen vallen” in een topic om gelijk lading commentaar te laten vallen niet echt toepasselijk. Al bedoel ik jou hier niet mee cera, maar diegene heeft t zelf vast ook wel Door.

Zolang we niet zelf op het dier zitten kunnen we daar niet teveel over oordelen lijkt me. Volgens mij gaat het er hierom dat elina zich veilig voelt op haar paard en niet dusdanige situaties creëert waardoor ze haar lichaam straks bijvoorbeeld helemaal niet meer goed kan gebruiken. Dat zijn risico’s die je moet vermijden, al helemaal als je nog een heel leven voor je hebt. Vind ik dan :)

Caily

Berichten: 12524
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:17

Het hoofdstel wat Kabayo draagt is een enorm goed en veel verkocht bitloos hoofdstel wat hier ook hangt, zij noemt dat een onding. Enige wat mijn bedoeling was is haar zich ervan bewust te maken dat het wellicht aan de manier van gebruik ligt, en niet aan het hoofdstel. Prima als voor jou iets niet werkt. Los daarvan vraag ik me af of het zo is dat het bit nodig is om paard onder controle houden, gewoon omdat ik dat interessant vind. Ik rij zoveel verschillende paarden, voor elk paard werken dingen anders. Kabayo weet ik van dat zij dat ook doet, dus ik vraag (letterlijk) of ik haar goed begrijp. Wellicht is dan meer op de teugels gaan rijden wat bij mij ook bij sommige paarden waar ik nu tegen dingen aan loop, de oplossing. Ik heb altijd geleerd dat de oplossing niet aan de voorkant zit dus daar nog nooit op die manier een overweging in gemaakt. Het geeft mij dus stof tot nadenken en vragen daarbij.

Vind het erg jammer dat je het ziet als vervelend commentaar komen leveren, ik reageer verder volgens mij alleen maar positief. Daarnaast ben ik altijd blijven meelezen en heb ik met meerdere mensen hier uit het topic prive contact. Omdat nu Kyano steeds serieuzer bezig gaat, leek meeschrijven me wel weer leuk. Maar als je alleen maar ja en amen mag zeggen, en nergens dieper op in mag gaan of leerzame discussie uitlokken, is dit niet aan mij besteed.

Zou ook niet weten waarom ik iets tegen Kabayo zou hebben, wat heeft in gesprek willen gaan dan voor zin. Niet toch? Wat mij wel opvalt is dat er dan gelijk een war een negativiteit ontstaat, terwijl bijvoorbeeld als bowo haar paardje zich wat afsluit of mirjamalvaro van dr paard rolt (hopelijk niet al te blauw geworden), daar gewoon normaal op ingegaan kan worden. Iets te maken met topics elders op bokt waar het een tijdje terug over ging? Dat volg ik niet, lijkt me er voor wat hier gebeurt ook niet toe doen toch?

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:28

Ideal mentuigen zijn ook veelverkocht, maar ik koop m niet omdat ik hem totaal niet fijn vindt. Dat mag toch? Het feit dat misschien 10.000 andere mensen er blij mee zijn heeft weinig te maken met dat ik het dan niet fijn vind. Niet fijn is niet fijn, al zou het wel liggen aan de manier van gebruik. Als het hoofdstel net zo fijn is, waarom dan toch naar bitloos grijpen? Ondanks bokt vaak heilig overtuigd is dat dat nodig is. En als dat bit nou net dat stukje extra gevoel van veiligheid geeft, lekker boeiend? Dat mag iedereen toch zelf weten?

Je manier van praten is gewoon niet echt vriendelijk, maar dat is me eerder ook al meerdere malen opgevallen. Misschien moet je dan werken aan hoe je dingen verwoord, zodat het niet altijd zo aanvallend overkomt. Misschien moet jij je daar eens even voor achter de oren krabben :) Niemand zegt hier ja en amen, maar het wordt wel dusdanig vriendelijker verwoord zonder een 'moeder' stemmetje.

Over in gesprek gaan heb ik het niet over gehad. Dus weet niet op wie je dat schrijft.