[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 12:58

Ik zal via pb doen. Weet niet of ze graag hebben da ik het online zet.

De prijs houdt me wel echt bezig. Zeker omdat ik voor spirit tegen dat hij 4 is ook een zadelmaker wil laten komen wat me ook weer kluiten vol geld gaat kosten.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:28

Isabel Van Laer hoor en zie ik ook veel goeds over; denk dat je voor veel minder geld even goed gesteld gaat zijn bij haar ;)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 15-03-19 09:35, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Spaties uit naam verwijderd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:28

Puntjes plaatsen tussen de naam heeft geen enkele nut ;) Google pakt het evengoed op.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:29

Oh echt? Spaties dan :P

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:52

beatje schreef:
Art_Ificious schreef:
Heb een mail terug van Feather Light horsemanship.
Ik schrok wel van de prijs per maand. (die ook nog eens kan veranderen voor ik an de beurt ben) %) Wordt flink sparen als ik dat werkelijk wil voor spirit.
Heb ons alvast op de lijst laten zetten. Maar wachtlijst is zelfs tot zomer 2022 pas (3 jaar dus) en door de vele mails die ze krijgen kan het ook later worden. De werkelijke tijd is dus onzeker. Kan dus net zo goed 2023 worden.

Kijk eens naar http://www.isabelvanlaer.be/ ze heeft ook facebook met filmpjes.Dat is echt zo fijn iemand.Om les te volgen woont ze te ver weg maar om je paard te beleren niet die kan je daar gewoon brengen. Ze is ook altijd heel motiverend en vriendelijk naar de mensen toe. Echt een zalig mens.Ik heb het idee dat dat jou stijl ook is...

Isabel is ook gewoon een lief mens! Ik heb er les van gehad Marijke. Ook een gouden mens!

Edit: kan je wel bij mij logeren oid als je Spirit brengt dan. :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 17:38

Haha geweldig idée Balou_K :D

Ik heb een stalker... Afbeelding

Limo is echter nog erg onzeker om echt naar mij toe te komen. Maar spirit... Die komt wel naar me toe. Heeft mijn hand afgelikt :') en elke keer hij me zag filmen of gsm vasthouden kwam hij naar me toe.
Heb ook wel het idee dat hij ondeugender wordt hihi.

Limo glanst wel mooi.
Afbeelding

Edit: ik ga niet iedereen pb doen met prijs van FLH (zeker niet diegene die ik nog nooit in dit topic gezien heb) . Je kan hen ook gewoon contacteren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 18:17

Qu modder voor de stal valt het voor de regen van afgelopen dagen ook super mee. Is niet zompig zoals het bij mijn ex kennissen wel steeds was.

Weide zelf had wel plassen maar het stuk waar ze niet op staan is wel erg droog. Alleen wil ik die sparen voor de zomer. Op het huidige stuk hebben ze ook nog genoeg droge plaatsen die iets hoger liggen (weide gaat geleidelijk bergaf stal ligt meer onderaf)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:09

Het weer is ook wel bizar slecht geweest, niet gek dat het wat natte plekken heeft!

Haha Spirit is wel een baasje zeg. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:14

Elke wei heeft het een beetje moeilijk met dit weer!
Lekker hooi geven, vinden ze vast lekker :).

En Spirit, lekker nieuwsgierig!
Hij wilde ons gewoon graag een appje sturen, al die gezellige dames!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:14

Eigenlijk zou het voor jou dadelijk zinvoller zijn om iemand te vinden die je verder helpt met Limo (nee niet meteen morgen).
Tegen de tijd dat Spirit dan 4 is kun je meteen door met hem.
Ideaal zou zijn als je Spirit volgend jaar mee kan gaan nemen als handpaard maar dat is voor Limo waarschijnlijk nog te vroeg.

In training zetten is al snel 700 per maand als het niet meer is. Als je iemand kan vinden die aan huis komt kun je waarschijnlijk besparen als je met beide paarden tegelijk wat doet.
Als je nu met Spirit een goede basis aan de hand opbouwd dan is rijden dadelijk maar een kleine extra stap.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:17

Wat is Spirit mooi overbouwd :P Volgens mij wordt dat best een leuke pony met humor :j

En geen zorgen maken om de natte weide hoor.. Vraag me af of het überhaupt nog ergens droog is met dit weer.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:21

Nee :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:37

Zelfs mijn konijnen zitten te soppen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 19:56

Haha Jah ik heb nog een droge wei. :D
Maar die is voor de zomermaanden. Tenzij het stuk waar ze nu staan echt te erg wordt. Dan zet ik het lint open zodat ze op het droge stuk ook kunnen. Moet ik alleen zorgen dat de stal aan die kant beschikbaar is want daar staat nu de hooibaal in.

Echter zou het volgende week terug droger worden. Ik verwacht dus geen grote problemen met het stuk van nu. Is wel zompig waar de plassen zijn, maar ze hebben ongeveer een 1/3e van dit stuk wat nog droog is. (ietsje hoger gelegen)

Spirit wil idd mijn gsm hebben hihi.
Wat zou hij naar jullie appen? :+
Denk dat spirit wel veel makkelijker gaat worden. Is nu al lekker nieuwsgierig.
Uit hun emmers eten ging vandaag ook een stuk beter :)

Eerlijk gezegd weet ik niet echt goed wat ik met limo wil gaan doen. Wel of niet meer rijden, wat als die artrose hem toch teveel in de weg zit? Hij had ook goede dagen, maar ontspanning kwam altijd erg laat pas. Echter als ik hem zo zie lopen lijkt er helemaal niks mis met hem. Wel zie je een gespannen rug als die loopt.

Was ook stiekem aant rondkijken op de markt wat er staat aan oudere paarden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:04

Juist als er artrose is en hij trekt met zijn rug zou ik kijken of een dekentje het hem net iets comfortabeler kan maken eigenlijk. Ikzelf ben niet perse voor of tegen, maar soms helpt het net wat fijner bij paarden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:07

Bij artrose is kou op de rug idd echt heel slecht. Dan kun je ze beter wat warmer zetten onder een deken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:09

Mss is er iemand die op halve stal basis ofzo met hem aan de slag wil? Dan kan jij je meer focussen op spirtit of evt een ouder paard. Lijkt me nog geen slecht idee!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 20:11

Saskia9 schreef:
Juist als er artrose is en hij trekt met zijn rug zou ik kijken of een dekentje het hem net iets comfortabeler kan maken eigenlijk. Ikzelf ben niet perse voor of tegen, maar soms helpt het net wat fijner bij paarden.

Hij heeft altijd met gespannen rug gelopen. Ook in de zomer met die warme temperaturen.

Hij beweegt ook gewoon niet soepel vanuit de heupen. Osteopaat heeft me al vaak gezegd dat die heupen scheef zijn en stijf en verkeerd kantelen.

In mijn weide contract staat dat alleen ik onbeperkt toegang heb tot de weides (muv mijn ouders is mondeling overeengekomen voor als ik op vakantie ben of dag niet kan komen) Een verzorger ofzo gaan weidebazen waarschijnlijk niet fijn vinden zeker niet zonder mijn toezicht.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:17

Meelezer breekt even in nu. Onze oude pony met artrose heeft veel baad bij een dekentje en de glucosamine van de paardendrogist. Hij is soepeler en kan beter zijn voetjes geven bij de smid.

Wel heb je een heel mooi plekje voor je knappe jongens gevonden, daar gaan ze heel blij mee zijn. Super met een schuilstal. Mooi.

Ik kruip nu weer onder mijn meeleessteen :o

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 20:25

Ik heb gewoon geen goed gevoel hierbij. Het valt me ook op dat hij meer toelaat dat ik zonder zadel erop ga, blijft die beter ontspannen en netjes staan.
Met zadel opstappen blijft die niet staan, toont soms ook het vluchtgedrag dan. Ookal wacht ik tot hij eerst ontspannen is. Zodra ik dan wil opstappen is de spanning weer terug.
Punt is hierbij dat zadel tot de 18e rib komt en bij zonder zadel opstappen blijft de 17 en 18e rib vrij.

Ook toen ik deze foto Nader bekeek maakte ik me zorgen om de rug.
Die "kuilen" horen er volgens mij niet te zijn bij een normale rug, ookal staat die te steigeren.
Spieropbouw gaat ook niet zo vlot ondanks dat die van december tot met februari supplement gehad heeft voor de spieropbouw en 2x per week getraind werd in de les en daarnaast 1 tot 2x half uurtje per week.
Afbeelding

Ik wil ze ook niet met deken zetten. Limo is dat niet gewoon en ik weet dat die de eerste dagen dan weer extra gespannen gaat rondlopen.
En wie gaat het int oog houden als ik op het werk ben als het deken scheef hangt? Weide eigenaar of mijn ouders kunnen niet bij limo geraken die laat dat niet toe. Zelfs door mij is deken rechtleggen al iets spannends. Ookal heeft die dat al langere tijd om, zodra er iets aan beweegt door de wind of hij ergens langsaf schuurt met het deken blijft die ervan schrikken.
Hij heeft zelfs al eens 1 deken compleet verwoest gehad doordat de singel loskwam en niemand het kon vasthangen omdat hij het niet toeliet. Maar van elke beweging schrok hij.
Enkele dagen later lag deken met een enorm grote scheur in de wei.
(toen stond hij bij kennissen en dachten we ook goed te doen met een dekentje)

Heb het echt al geprobeerd gehad maar na 3 weken aanhouden toch afgelaten en was duidelijk beter voor limo, was een stuk minder schrikkerig als die moest meelopen. Met deken spande hij zich nog meer.

Sowieso ga ik het ook niet omkrijgen zolang hij zich niet laat pakken en nog onzeker is.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:43

Nou even doorzetten dan maar. We gaan de goede kant op qua weer, dus hopelijk hebben we snel weer een lekker voorjaars zonnetje die zijn rug weer wat kan opwarmen.

En probeer dan in de zomer te oefenen met een lichte vliegendeken, een iets zwaardere zomerdeken, dan kan je het vast wel opbouwen.

Wat betreft het rijden, je kan tzt een korter zadel proberen. Maar ik denk dat het sowieso goed is om voor jezelf te besluiten wat je precies wilt met limo. Al is het maar voor een jaar, maar toch een beetje een plan hebben. Wel, of niet rijden? Wel of niet verder onderzoeken of er lichamelijk iets is. Ga je zelf rijden, of laat je rijden? Dat soort dingen. Geeft wat rust denk ik, voor jezelf.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 20:59

Zorro je slaat de nagel een beetje op de kop met je zin "wel of niet onderzoeken of er lichamelijk iets is" Naar mijn vermoedens is er ook iets in het bekkengebied. Mijn zus heeft de naam doorgegeven van een arts die mobiel apparatuur heeft. Ik ga hem contacteren of het wel mogelijk is echo te maken van de bekkengebied met mobiel apparatuur.

Ik zou eigenlijk niet willen rijden voor ik echt weet waarom limo zo gespannen blijft. En een paar maanden rust gaan hem echt niet slecht doen, gaat hem misschien ook beter doen mentaal?
Gewoon wat grondwerk en wandelen rechtuit op de paden die ik hier ter beschikking heb kan ook al veel doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:08

Dat is waar. Heb je wel het idee dat hij rustiger wordt/ beter gewend raakt?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:47

Art een bekken goed in beeld krijgen kan alleen in Eem kliniek zijn de mobiele apparaten meestal niet sterk genoeg voor. Echo kan dat ook niet mee. Ze zullen dan meestal ook si gewricht mee willen nemen en dat is eigenlijk alleen met scinti scan goed in beeld te krijgen.
Prijzig iets maar kan wel hele paard gescand worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 22:09

Écho kan wel als ik via Google opzoek naar "echo van bekken paard" of "bekken problemen bij paarden".

Scintigrafie is zeer prijzig bij Equitom. Dat is niet de "iets prijzig" die jij zegt.

Heb geen loon van 2000/maand. Ben maar een middenklasser persoon.