Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:23

Zo, even weer alles terug gelezen, aangezien ik nu weer wat beter in mijn vel zit en Elano is ook wat meer zichzelf. En het paardje heeft gelukkig nu een ander baasje. In die paar dagen tijd veranderd het paardje zó enorm veel. Maar dan nu wel een positieve verandering.
Kwamen zo te zien een heleboel foto's voorbij!

Welkom Frummels! Wat een leukerd heb je daar! Hoe is zijn gedrag inmiddels? :P

@renee
Ojee, dat hoofd van Miles. Geweldig! En de reactie van je moeder.. Zoiets had ik een keer van mijn vriendin. En bedankt idd.. _O-

@Renske
Oh wat een leuk setje zeg!

@Ziva
Ik zou verhuizen hoor als het niet bevalt. Ik zit ook te kijken voor een andere plek.. Elano heeft allerlei lichamelijke problemen in een maand/ander halve maand tijd terwijl het weiland geen probleem was niks.. Ben bang dat in de winter alleen maar erger wordt (meer op stal, modder etc). Maarja, dan is de vraag: Waar? Want de vorige land met wisselende paarden is hem ook niet voor hem. -O-

Vandaag weer eens wat gedaan met Elano. +/- 2 Weken 'niks' gedaan behalve iedere dag hoeven uitkrabben, stal mesten etc. en af en toe borstelen.. Maar vandaag mocht hij even als kinderpony spelen. Kinderen van mijn zus & stalgenoot mochten zich even lekker uitleven bij Elano. Hij vond het allemaal wel prima! Braaf paard is het ook! <3

Afbeelding

Vrijdag de hoefsmid, zaterdag de tandarts. Ook binnenkort weer een wormenkuur in douwen. En dan hopelijk voorlopig even niks. :')

xZiva_

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:02

Ah wat lief! <3

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:22

Schattige Elano ;).

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:48

Kabayo; wat knap zeg van Zilver!! Gefeliciteerd!! Wat een prachtig paard is het toch ook!! Leuk filmpje ze racet lekker!!

Fennadev: jammer dat je niet even hoi hebt gezegd volgende keer denk je gewoon wat let me ik ga ff praatje maken!! :))

Wat erg puppy voor dat paard! Bah ik kan daar ook slecht tegen!! Gelukkig komt het goed!
En wat een lieve Elano!!

Haha! Renske wat ziet puzzle er stoer uit!!

Ik riskeer hier geen masker, met halster om is het hier al feest!

Mooie fotos van Jack wat een knappert is t toch!

Erg ziva dat je nog niet op je gemak zit daar grr..
maar het klinkt echt niet goed!

Ik ben erg tevreden over mijn plekje alleen jammer genoeg geen opfok meer vanaf okt.
Zit ook in dubio of wennen aan stal en paar uren naar buiten in de winter of nog iets zoeken voor een half jaar/jaar maarja dan moet hij ook weer wennen aan nieuwe kudde.. lastige tweestrijd..

Ben inmiddels begonnen met wat gehoorzaamheid training met de clicker, zo leuk hoe makkelijk hij het oppakt. paar passen naar achter, netjes meelopen, gaat goed! en stoppen op commando Hoo! Lukt ook goed! Ook respect voor mijn ruimte probeer ik er gelijk in te krijgen..
Enige wat me opvalt is dat hij ineens moeilijk doet als ik hem wil benaderen aan zijn rechterkant (dus voor mij links als ik voor hem sta)
Als ik daar wil aaien poetsen oid dan draait hij om..
of hij komt met zijn hoofd richting mijn rug alsof daar iets is waar ik niet mag komen..
de andere kant is geen enkel probleem! Ik ga m'n focus daar even op leggen maar enig idee wat dat zou kunnen zijn?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:04

Lamarx: in de winter is er geen loopstal + paddock voor de opfok? Of worden ze standaard allemaal opgehaald met 2 1/2 jaar.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:06

Nee ze gingen in de winter ergens anders heen omdat mijn huidige stalling ( waar ze in de zomer staan) geen winter opfok doet.. maar degene heeft besloten ze niet meer aan te nemen..

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:09

Lamarxhorse schreef:
Nee ze gingen in de winter ergens anders heen omdat mijn huidige stalling ( waar ze in de zomer staan) geen winter opfok doet.. maar degene heeft besloten ze niet meer aan te nemen..

Ahh wat jammer. Mhh dan is het inderdaad lastig. Eerst maar eens kijken of er überhaupt alternatives in de buurt zijn toch? Als er niks is hoef je ook biet te kiezen.
Mijn voorkeur zou het wel zijn om hem nog zo veel mogelijk buiten te hebben. Wat gebeurt er met de rest van de groep? Die moeten toch dan ook ergens anders heen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:18

Lamarxhorses, balen van je stalling. Goede nieuws is dat wij vanaf deze winter winterstalling bieden voor opfok paarden :D stallen worden nog gebouwd, maar ze krijgen ruime groepshokken en gaan dagelijks in een ruime paddock. Even als tip . Je kan hem er ook altijd even uithalen (hebben rijbak en longeercirkel) :) dankje voor je complimentjes!

Haha geweldige elano!

Nou Renee.. Das aardig van je mams :')

Ohja hij is ruin, dat was ik vergeten Renske. Dan snap ik het wel

Fenna ja klopt ja, maar het was ook echt vreselijk glad, ook nog regen. Ben echt blij dat ik kalkoenen had :D

Zilvertje staat lekker met enter Fayola een weekje dag en nacht buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:40

Die gaan naar huis.. ik heb gekeken maar er is niets in de buurt en dat wil ik wel! Dus bedankt voor het aanbod Kabayo maar jij zit in Friesland toch?
Voordeel voor mij is dat ik rustig met hem aan de slag kan, wandelen, wat licht grondwerk en rustig kennis maken met longeren..
maar had hem graag nog een jaar vrijheid gegund.

Knappe Silver wat gezellig zo met een vriendje!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:21

Helaas heb ik heel weinig tijd de afgelopen maanden :\ maar ik lees wel mee. Ook weinig tijd voor paardlief helaas, alleen dagelijkse verzorging. Vind ze niet erg geloof ik := Vandaag een paar foto's gemaakt, Nayeli groeit lekker en nu ook in de breedte ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:16

Gister avond laat nog even snel bij hem wezen kijken.
Er stond ontzettend veel wind dus ze waren allemaal wat fris. Nog 1,5maand en dan komt die eindelijk mee naar huis :):) dan heeft die bijna 2 volle jaren in de opfok gestaan. Ik kan echt niet meer wachten *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:21

Wat een lekker idee Bianca... waar gaat hij dan staan?

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:39

Ik heb mijn eigen boxen en eigen paddock op renbaan duindigt. Kennen jullie dat? Er zijn nog wel koersen maar het is vooral ideaal buitenrijden vanaf hier. En lekker dichtbij huis.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:07

Nee nooit van gehoord maar leuke om te onthouden voor dagje recreatie! :9

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:11

Jaa is leuk is om de 2 weken op de zondag. Alleen zomers. Dus het seizoen is bijna voorbij. En volgens mij zijn de entree kosten 7,50 of 10,-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:07

biancalaylo schreef:
Ik heb mijn eigen boxen en eigen paddock op renbaan duindigt. Kennen jullie dat? Er zijn nog wel koersen maar het is vooral ideaal buitenrijden vanaf hier. En lekker dichtbij huis.

Ken ik :j

Mag je dan ook gewoon op de baan trainen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:23

Duindigt ken ik wel, vroeger wel eens geweest. :j

Wist niet dat je daar zo kon stallen.
Sta je daar gewoon het jaar rond?

Hier gisteren de voorste wei weer bemest.
Volgende week is de achterste aan de beurt. Hopelijk knapt het gras dan weer op.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:28

Nrj ze word echt steeds knapper <3

Super leuk biancalaylo! Hij is ook echt knap, maar nog echt puppy

Zilver is bomproof :+

Afbeelding
Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:07

Jaa sinds een aantal jaar doen ze ook rijpaarden toelaten op duindigt.
Ik sta er indd het hele jaar rond, alleen zomers gaan ze 3a4 maanden naar de wei op vakantie. En nee er mag niet getraint worden op de baan jammer genoeg hahaha

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 19:37

Zo dat was even geleden. Ik heb niet bijgelezen. Dat gaat hem niet worden. Zag nog wel mooie foto's voorbij komen.

Ik heb inmiddels een mooi tuig op de koo weten te tikken en een karretjes die nog wel iets onderhoud nodig heeft, maar dat is helemaal mijn ding. Ik ben zelf begonnen met menlessen super leuk. Rosie komt later. En mag alles in haar eigen tempo doen. Misschien morgen even het tuig passen.

Ik ben niet zo'n fotograaf hihi hier mijn Rosie Tinker die denk dat ze een paard moet worden. Mijn merrie die er ook opstaat is 163. Ze zijn nagenoeg even groot.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:40

Jeetje die is al flink aan de maat dan!

Leuk dat je zelf ook met lessen bent begonnen.
Ik ben nog steeds blij dat ik met lessen ben begonnen.
Ook omdat ik sinds 2009 niet meer aangespannen heb gereden, maar ook omdat ik nu zoveel meer leer dan wat je bij je koetsiersbewijs leert.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:05

Ik ben nu sinds drie weken soort van basis clickertraining aan het doen..
Ben er nog niet uit of ik aan de hand van clicker wil blijven trainen maar ik moet zeggen dat ik wel vind dat hij er goed op reageert!
Moet wel beter op m'n eigen houding blijven letten tijdens belonen bijv.. en de eerste keer had hij m'n hand goed te pakken 8)7
Als je iets ziet wat verbeterd kan worden geef me feedback!

https://youtu.be/baA9T3vK3N8

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:00

Leuk dat je met hem gaat clickeren :) Wat ik je als tip wil meegeven, leer hem eerst het "niet mogen eten totdat jij het zegt" ietsje veiliger voor je vingers := Bovendien komt hij veel te veel in jouw ruimte, ook omdat hij het lekkers erg interessant vind ;)

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:25

Mee eens probeer de beloning in zijn eigen ruimte te geven maar ik moet meer rechtop blijven staan. Ook ben ik bezig met voedselweigeren met gesloten hand en daar een commando voor te maken zodat ik dit idd ook kan doen..
maar is dit niet verwarrend twee commando's? Dus 1 voor de oefening en daarna nog 1 voor het aannemen van de beloning?

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:46

Alles weer even bijgelezen :-)

Blijft leuk om alle puppy's te volgen!
@biancalaylo wat fijn dat hij binnenkort mee naar huis komt! Duindigt is een mooie plek volgens mij! Kan je vanaf daar makkelijk uitrijden?

Ik kan ook bijna niet wachten om met Bo aan de slag te gaan. Al staat hij echt helemaal prima in de opfok, echt een super plekje.

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt een clown :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding