Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:52

Bedankt Moniek Klopt dat het linksom wat moeilijker gaat Rijdt hem zwz te netjes zag ik al :o

ik ben gwn zo klein we zijn allebei 163 hoog hij groeit alleen nog :D

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:16

Hahaha dat is het mooie van filmen , oh ech waar 163 hihi hij lijkt echt veeeel groter zo onder je ;)

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:17

Mooi paard heb je dresjoepie!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:17

Dank je xLisaa Ben blij met hem <3

Wolfstanden zijn eruit gesneden waren kleine scherpe rot dingen Het tdh komen en het knarsen waar die mee begonnen is zou hier goed vandaan kunnen komen

Nu 2 tot 3 weken geen bit in Vakantie zal hem goed doen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:28

dresjoepie, dat ziet er echt al heel stoer uit. Sluit mij wel aan bij moniek wbt het meer voorwaarts in galop.

Die van mij gaat zoetjes aan toch ook echt vooruit. Hij zoekt nu steeds vaker zelf stukjes de aanleuning op. Ook in galop. Ben best blij dat ik hem gewoon wat meer tijd gegeven heb want nu komen een aantal dingen ineens vanzelf.
Als hij wat ronder komt wordt het pony drafje ook vanzelf iets meer een paardendraf. Moet er wel een beetje aan wennen want dan lijkt hij ineens best hard te gaan. Wij scheuren dan ook lekker door de wei.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:42

@Switt, hoe gaat het inmiddels met Muis?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 06:58

Dank je Pol013 Heel herkenbaar dat ze voor je gevoel heel hard gaan Drm is het ook wel goed om regelmatig te laten filmen vind ik

Succes vandaag Moniek

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:20

Leuk paard dresjoepie. Je zou hen 163 geven.

Wat fijn polo dat hij zo hard vooruit gaat.

Hoe is je debuut gegaan Moniek?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:04

Afbeelding

Hudson was top braaf wat een fijn dier is het toch , helaas had ik een heel negatief jurylid die dacht dat ze de GP aan het jureren was ... In m'n eerste proef 184,5 en in m'n 2e proef 175 .. Met als commentaar " dit willen we echt niet zien " paard loopt niet op eigen benen en veel te diep .. Nou echt waar .. Ik had niks in m'n hand , als een paard niet op eigen benen loopt moet ik dat toch op z'n minst in m'n hand voelen ? Maar goed .. Laten we achter ons ik wist het van te voren met dit jurylid ;) voor mij het belangrijkste hij was super braaf en liet zich fijn rijden :D

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:27

Dat meen je niet. Dat sommige jury's hebben volgens mij nog nooit op een jong paard gezeten. Sjef duikt er ook vaak achter als hij het spannend vind. Lekker kilometers maken en dan komen die punten van zelf.

Op de foto ziet het er in ieder geval super uit

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:48

Nee klopt Leonie en ik heb vroeger op dezelfde stal gestaan en de gemiddelde B ruiter rijd beter laten we maar zeggen hahaha.. Dus ach wat ik al zei dit laten we lekker achter ons ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:31

Zonde moniek, maar voorlopig is je eigen gevoel toch het belangrijkste toch?

Ik heb ook echt een toprondje gemaakt op onze onderlinge wedstrijd. Alleen te paard er naar toe. Losrijden in de springring terwijl er gesprongen word en langs de prijsuitreiking van de bixie. En ook nog 3 rondjes door de dressuur ring gemaakt. Dressuur kon je het niet noemen maar heeeel erg leerzaam. Zo gaaf

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:41

Wauw Pol dat klinkt als een top ervaring, super zeg :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:58

Dresjoepie.... Leuk paard, had hem inderdaad ook groter geschat haha. Ben het eens met de tips die al gegeven zijn w.b.t het meer voorwaarts mogen vooral in galop.

Polo....dat klinkt als een hele goede ervaring!!

Moniek....Jammer zijn zulke jury's! Gelukkig gaf hij je wel een fijn gevoel en zo op de foto vind ik het er fijn uit zien!!

Wij hadden vandaag een clinic bij ons in de buurt, voor het eerst op ander terrein zonder longeren erop gegaan en moet zeggen dat ik erg fijn gereden heb!! Zal zo even een filmpje plaatsen...

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:01

Jammer Moniek.. jurysport dat dressuur.. ik vind er niets aan!

Wat een heerlijke ervaringen allemaal Pol013

Hummer en ik hadden gisteren ons eerste BB hoog rondje. Het waaide ontzettend had (zandzakken op hindernissen) Ik had Hummer helaas niet heel fijn gezien alle wapperende dingen. Toch in het parcours fijn kunnen rijden.
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:09

Mooie foto hoor Ulysses!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:37

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:43

Wat een tof weekend heeft iedereen gehad met zijn jonkies.
De 2 hummers zien er ook top uit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:04

Wat een leuk dier dresjoepie. je zou hem groter geven maar als je zelf ook niet groot bent... Het is gewoon een mooi plaatje. Goede galop zit erop. Mag wat meer afdruk maar dat komt vanzelf goed. Veel galopwerk doen. Ik vind t een heel aantrekkelijk paard.
Wow, mooie foto's van Hummer zeg!!
Moniek, zonde van de jury. Niks van aantrekken. Is altijd lastig, ook al zien ze een "H"tje ze mogen er niet op jureren, maar ik denk dan weer.... pff lijntrekkers.
Hier ook weer gestart vandaag. In de B 2 x 1e met 195 en 191,5. Daar was natuurlijk ook vanalles nog niet goed aan, maar het beeld was netjes en ontspannen. En dat werd beloond. Hier en daar onbalans wat zorgde voor taktverlies en soms iets te diep of tdh. Maar het is buitenseizoen, en dan komt er een fiets langs, fladdert er een kip langs de baan en dan moet je dat niet gek vinden met een jonkie :D :D Supertrots weer op die twee!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 03:34

Het is zeker jammer Babootje .. En wat Ulysses al zei .. Het blijft een jurysport.
Vind het gewoon heel jammer dat ze denken naar een GP proef te kijken ... Tja daar heeft hij gewoon de kracht nog niet voor ;)
Maar idd ik heb fijn gereden en het op film , hij komt idd te diep op sommige stukken maar hij moet officieel nog 4 worden , volgende maand gaan we er weer voor ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 03:34

Ulysses, mooi foto zeg .. Jammer dat het zo hard waaide maar doe je helaas niks aan.. Weer een ervaring en een mooie foto rijker :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:01

Wat balen van je punten Moniek Jurysport he vreselijk Het is dat ik niet durf te springen Maar dat zou me een stuk fijner lijken Heb het al zo vaak gezien het is bij veel jury s vriendjes politiek hoor

Gave foto Ulysses Vind het al knap hoor zo een parcours met vlaggen en enge dingen

Gefeliciteerd me de punten en prijzen Babootje dat is nog eens lekker op concours gaan

Bedankt voor de reacties we gaan straks weer werken aan de galop Klopt dat ik weinig doe nog aan de galop Ik rijd ook nog niet zo lang Hij is natuurlijk nog maar net 3 En 4 mnd onder het zadel (we zijn wat eerder begonnen) Ik kan denk ik beter op sommige dagen meer galop werk doen en andere x wat meer draf dan dat ik alles wil doen in 20 minuten Is ook maar zo kort dan denk ik oh ja nog even snel galop links rechts

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:58

Wij beginnen eigenlijk al vrij snel met galopperen na het instappen. In verlichte zit en hem lekker onder je door laten "rollen". Als je paard zo'n goede galop heeft kun je daar mooi gebruik van maken om ze sterk te maken achter. Wij rijden gemiddeld zo'n drie kwartier nu met instappen en uitstappen erbij geteld. Op zo'n wedstrijddag is het wel meer en dan is hij ook wel moe. History is vanaf oktober echt onder het zadel nu dus zo'n 6 maanden. History wordt nog steeds zo'n 3 x per week gereden tot hij "echt" 4 is begin juli. Dan komt er een dagje bij. Althans, als hij dan weer terug is van het land want hij krijgt toch nog een paar maandjes "vakantie" of ik moet een adres vinden in een straal van 10 - 15 km waar hij het land op kan en wij hem een paar x per week kunnen "bijhouden"
Het is ook een kleintje (160) en vermoedelijk zal hij ook nog zo'n 3 cm groeien denken we. Mijn dochter is ook 163 dus die staat er ook mooi op. Verder is het een heel rond geribt paard. We hebben daardoor wat problemen gehad met het zadel (bleef maar schuiven). De boom is nu wat verbreed en nu ligt het beter. Het is een beetje "pappen en nathouden" met die jonge beesten wat dat betreft.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:09

Hier een zelfde planning. Hij wordt eind april nog een keer bekeken door de osteopaat en dan na een week vrij wil ik hem 3 keer per week gaan op pakken. Dan starten wij dus ook pas met 'echt rijden'. nu ligt de focus vooral op beleven.
Moet wel mijn zadel weer na laten kijken. Laatste keer was januari maar kreeg zondag de opmerking dat het achter omhoog wipt.

Maar mijn oude paard blijft maar lopen. Kan zomaar zijn dat we die planning niet eens gaan halen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 16:47

Hallo meiden! Lange tijd geleden want ik was bokt een beetje zat met het muggenziften :x

Hoe gaat het hier allemaal bij jullie? Ik zag dat er een paar lekker op weg zijn met wedstrijden. En Orsje, wat is die van jou lekker breed geworden zeg! Leuk om alle vooruitgangen zo te zien.

Ik ben inmiddels ook gestart met hinde en we hebben nu met 3 wedstrijden 11 winstpunten bij elkaar gereden (en bij 1 proefje uitgebeld omdat ik ernaast lag). Bij mn allereerste wedstrijd lag ik er dus voor het eerst naast in m'n eerste proef en bij m'n 2de wedstrijd lag ik ernaast tijdens het losrijden, haha. We mogen nu dus L1 starten, maar blijf voorlopig nog even B om alle spanning eruit te krijgen. Afgelopen wedstrijd kunnen blijven zitten en 213.5 en 206.5 gereden, helemaal blij dus!

Afbeelding

Afbeelding