Owww ik ben zo happy! Gadget gaat steeds lekkerder lopen op die lage neusriem. Zo lekker dat ik een nieuwe wedstrijdoutfit hebt aangeschaft
Vandaag ook voor het eerst alleen vanaf de nieuwe stal het bos in gegaan, onder de snelweg tunnel helemaal in d'r uppie. Ging super goed, stoer paard! Er hingen ook ballonnen in het bos vanwege een evenement, ze keek niet op of om!
Alleen de schapen bij de buurman in het land, zijn mega eng! Daar snurkt ze van
peetje82
Geplaatst: 28-05-15 10:57
oh dat is super!!! Spannend hoor, al een datum in gedachten?
Hier een paar kiekjes van mn knappe Golden Girl( Blondie)
Golden girl is écht prachtig! Ziet er allemaal erg goed uit proficiat met de wedstrijdresultaten!
Hier gaat alles zn gangetje. Een beetje moeilijk in de aanleuning momenteel, krijg hem er vaak net niet helemaal door, waardoor hij zn rug wat wegduwt. Komt hopelijk snel weer goed!
Vandaag heeft de fysio Gadget behandeld. Ze vond haar een heel leuk paard en vooral heel lief! Ze is in het bekken nog heel slap. Bijna hyper mobiel noemde ze het.
Omdat ze het vanachter nog niet zo kan bolwerken zoekt ze steun aan de voorkant. Ook treedt ze van achter soms mega ver onder waarbij ze van voor Nog niet snel genoeg weg kan komen.
Veel lang en laag en niet te veel vragen, komt vanzelf. Rechte stukken het bos in!
Longeren is goed maar alleen in stap en draf, galop is voor haar te moeilijk.
En veel vrije beweging! Lekker in de groep. Dat krijgt ze nu wel.
Gadget had ook echt van de behandeling genoten. Ze was echt zen...
Zadel lag ook nog goed, maar wel in de gaten houden, in oktober maar de zadelmaker erbij.. (Begint alvast met sparen
Maandag komt de tandarts nog even, want ik denk dat ze links een haakje heeft. Dinsdag nog les en dan heeft ze een weekje vrij, want dan ben ik naar Ibiza :D
Ik had het met mijn instructrice nog over Golden Girl dat ze zo'n mooie kleur heeft, maar dat had ze wel vaker gezien bij Uphills .. Deze foto's zijn echt ook weer prachtig!:~ Wel vonden ze Uphills over het algemeen heel verschillend, hij fokt niet echt uniform.
Jullie nog tips hoe ik de hoeven van m'n paard fatsoenlijk krijg uitgekrabd? Ze is op de nieuwe stal zo afgeleid door alles dat ze er gewoon met vol gewicht op blijft leunen. Die keren dat ik haar bij de oude eigenaar had gepakt kon ik ze zo uitkrabben. Tot verrassing van de eigenaar. Maar nu ze hier is kan ik echt op m'n kop gaan staan en dan lukt het héél ff, maar niet lang genoeg om ze ook fatsoenlijk uit te krabben. Normaal zou ik gewoon vasthouden maar ze is echt lomp en ben toch wat voorzichtig met m'n buikje. Dus als iemand de tip heeft voor m'n afgeleide kleuter?
@ Bzoem, als ik een jong paard zn voetjes niet kan optillen en ze geen sokken hebben waar je aan kan trekken gebruik ik vaak een halstertouw (niet in een lus of knopen ofzo ) midden van het touw in de kootholte en uiteindes vast houden vaak snappen ze dan ineens wel wat de bedoeling is.
Gino en ik zijn ook weer aan het rijden. Na 1,5 week stilstaan eventjes longeren en wegrijden of ie niet had stilgestaan. Op 5 juni hebben we onze eerste les gepland want ben nu wel op het punt dat we hulp kunnen gebruiken bij het verfijnen van onze dressuur.
Vanmiddag zou m'n zadel aangepast worden op Jetteke, maar waar ik al bang voor was bleek waar. De boom is te smal... Ik heb dit zadel pas anderhalf jaar, ze wilden er wel een andere boom in zetten, maar ik houd daar niet zo van en er komt nu een nieuw zadel met een wijde boom. Alleen jammer datje dan weer zo lang moet wachten, zeker omdat de vakanties er weer aan komen. Ik had net genoeg gespaard voor nieuwe wedstrijdrijlaarzen, maar nu kan ik weer opnieuw beginnen... Nou ja, starten zit er voorlopig toch ook nog even niet in.
Guapa heeft op de 2 laatste wedstrijden ook een deken gewonnen. Spijtig genoeg zijn ze wel 2 maten te groot voor haar
Faline
Geplaatst: 28-05-15 22:52
Mijn 2011'je geniet van het leven, heeft het prima naar dr zin op het grote land, elke dag ligt ze wel een aantal keer lekker languit in het gras.
Dat resulteert dan wel eens in wat extra werk voor mij
Heerlijk in de koeienvlaai gelegen.
Vanavond dus heerlijk aan het schrobben geweest en niet meer aan echt werken toegekomen. Vond zij niet erg natuurlijk
Wbt het hoeven uitkrabben, met halstertouwtje wil inderdaad wel eens helpen. En anders is geduld een schone zaak. Blijven herhalen, belonen bij goed gedrag etc. Ik vind het zelf ook altijd een rotklusje, of ze nou wel of niet meewerken, krijg er altijd last van mn rug van. Ik hou ook niet heel lang vast als ze vervelend worden, dan laat ik wel los, spreek ze vermanend toe of geef een tik en pak direct opnieuw op. En bij braaf uiteraard belonen. (Ook al is de eerste keer maar 3 seconden braaf)
Ja het was echt heerlijk Was gelukkig wel al opgedroogd. Ik ben ook maar 1.60, dus sta je wat half onder de hals te poetsen.. Ontkom je er niet aan dat je er daarna ook half onder zit. Paard schoon en zelf ook gelijk maar onder de douche gestapt.
Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar nu is het tijd om me ook maar eens te melden! Ik heb sinds kort namelijk ook een paard uit 2011
Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om zo een jonkie te kopen omdat ik helemaal geen ervaring heb met jonge paarden, maar we zijn toch gaan kijken en meteen verkocht natuurlijk . Ik merk dat ik nog veel moet leren, maar paardje is ontzettend braaf en het gaat steeds beter. Ben er nog steeds helemaal blij mee