Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:23

Toch besloten om je jonge vos ruin te verkopen, ship, en een ouder recreatiepaardje te nemen. Ik hoop dat je iets leuks vindt!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:25

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:26

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:27

Evelijn schreef:
Toch besloten om je jonge vos ruin te verkopen, ship, en een ouder recreatiepaardje te nemen. Ik hoop dat je iets leuks vindt!

ja klopt kon een top plek voor hem krijgen zo ideaal heb trouwens de stap wel genomen maar had echt het gevoel nee dit word hem niet..en idd ga voor een wat ouder dier

Evelijn

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:29

Dat is wel mooi, goed dat je er nog wel op bent gestapt.. dan is het toch afgesloten.. en nu super plekje voor hem en jij weer ruimte voor je eigen paardje. Zag trouwens op marktplaats een friese ruin, Bonne.. misschien iets?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:30

zazou2 schreef:
Waarom maak je geen duidelijke verse foto's?
Bij "prijs op aanvraag" haak ik vaak al af, waarom geen prijsindicatie? Dat is wel zo duidelijk. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:31

@zazou
ik zie geen andere foto's enkel 1 die wat groter is dan eerst. Edit wat karin zegd dus :D

Gefeliciteerd met de mooie schimmel leek me een heel fijn dier :j
Laatst bijgewerkt door Seven op 12-04-12 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:31

grappig die had ik ook gezien dacht een herkenning dat dit een paard van een oude bekende is van mij zal haar eens berichten...

heb het idd goed afgesloten ben daar blij om en kreeg de kans voor dit plekje staat 15 min van mij af nu hebben gewoon contact en gaat super goed maar voor mij was hij echt te veel paard en had meer beweging en aandacht nodig dan ik hem kon bieden.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:32

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:35

Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen niet gewoon bellen om meer info over een paard. Dat praat een stuk makkelijker dan via de mail.
Als ik een paard te koop heb geef ik ook aan dat ik niet op mails reageer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:36

Ik bel inderdaad ook sneller dan mailen, heb je ook een idee van de verkoper.
Zat er niets bij de stal die ik je door heb gegeven welmoed?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:37

KarinvdM schreef:
Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat mensen niet gewoon bellen om meer info over een paard. Dat praat een stuk makkelijker dan via de mail.
Als ik een paard te koop heb geef ik ook aan dat ik niet op mails reageer.

ja maar in mijn geval staat er bij de advertentie geen telefoon nummer en kan dus alleen mailen maar krijg geen reactie helaas maar gezien snuffelen op bokt is dit het ideale paard voor mij..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:37

ik weet het niet, ik vind het gewoon fijner via de mail. Alles op papier en kan nog even nadenken over mijn vragen.
Ja en dan kan je zeggen voordat je belt kan je vragen op een lijstje zetten maar toch, ik vind mailen een fijner idee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:39

Als ik ga bellen zet ik inderdaad een aantal vragen op papier tijdens het gesprek schrijf ik dan ook dingen op :j
Handi want je hoord ook direct of mensen twijfelen over bepaalde onderwerpen of juist heel enthousiast worden :D

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:40

@ welmoed stiekum ik net zo hoor eerst mailen maar als er een telefoon nummer staat en ik echt intresse heb bel ik maar moet die er wel bij staan

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:40

In een telefonisch gesprek kan je toch veel makkelijker reageren op elkaar? Iets met actie en reactie...
Mails neem ik iig meestal niet serieus, zeker niet als er alleen om een prijs gevraagd wordt.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:45

@karinvdm heb je helemaal gelijk in maar ik had naar mijn mening een degelijk mailtje gestuurt aangezien het hier om een krijzing ging die drachtig is van een ggk fries heb daar wat vragen over gesteld en over het doen en laten van het paard maar helaas geen telefoon nummer kan die mensen niet bellen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:48

Als er geen tel.nr bij staat kan je idd niet bellen.
Maar als ik aangeef dat ik enkel tel. reacties wil snap ik niet dat mensen alsnog gaan mailen. En die krijgen dan idd geen reactie.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:51

Wat een super leuke schimmel Tanee, die is volgens mij eerder voorbij gekomen in het topic. Valt wel op met een halve manekam vlechten!

Die ik bijna gekocht heb staat bij Romke Dijkstra.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:58

@Ship, wat voor maatje zocht je dan ongeveer. Ortas haar schoft is namelijk erg groot, verder valt ze wel mee.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:11

@Emma mijn Max is 163 en die van jou is 172 is mij echt te groot

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:13

ship schreef:

Haha, ja dan is ze toch wel echt te groot.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:20

emma525 schreef:
ship schreef:

Ze is net zo groot Als ik ben kan der miss net over heen kijken maar.goed braaf is braaf he kijk wil best anders maar.moet gewoon wel passen voor s mij Als voor het paard

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:23

ship schreef:
emma525 schreef:

Ze is net zo groot Als ik ben kan der miss net over heen kijken maar.goed braaf is braaf he kijk wil best anders maar.moet gewoon wel passen voor s mij Als voor het paard

Dat "passen" heeft niks met maat maar alles met jouw vertrouwen in het paard te maken.

Je maakt daarmee de zelfde fout als al die anderen die maar niks vinden; je houdt je niet bij je leitmotiv! Als braaf jouw issue is, zoek dan een braaf paard, *schuttingwoord* de rest!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 00:36

@Tanee: gefeliciteerd, het lijkt mij ook een fijn paard en prachtig om te zien! Veel plezier ermee.

Nellekeee schreef:
En om ze enkel en alleen op papier uit te zoeken is wel gevaarlijk, maar moet heel eerlijk zijn dat ik toch omdat ik een brave zocht de Jazz'en niet heb bekeken. Maar meestal moet je toch het paard erbij zien en meemaken. Dat zegt imo toch meer..

Als ik alleen op papier was afgegaan had ik mijn nieuwe aanwinst ook laten staan (Krack x Jazz), maar ik kan me geen fijner, braver en nuchterder paard wensen. Het is werkelijk zo'n lief dier! Met rijden super braaf, kijkt nergens naar. Op stal heel rustig, niet nerveus, nergens bang voor ondanks dat hij op een drukke stal staat (hij vindt het prachtig) en heel meegaand. Heb dus echt naar het paard zelf gekeken om te zien dat de 'beruchte' afstamming voor dit paard niet opgaat.

Zie hier eindelijk wat foto's (zeer slecht, incl. spookoog omdat ik niet kan fotograferen :o ).
Afbeelding
Afbeelding

en in het linkje nog de verkoopfoto (met ruiter hopelijk onherkenbaar gemaakt), want ik heb zelf nog geen rijdfoto's.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LUN3BUT6.jpg