Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
winnie70 schreef:Wij zijn nog steeds opzoek naar een leuke naam voor een Ijslander, het hoeft niet ijslands. Wel zouden we her erg leuk, als het bij Figaro zou passen.
Iemand een idee?
Share schreef:Het is nog ver weg maar ik ben nu al een btje, namen aan het verzinnen, voor mijn eerste, zelf gefokte veulentje.
Veulen zal een nrps papier krijgen en de vader is Don cremmello du bois.
Als het een hengstje is, zal het dus met een D moeten beginnen maar om de vader een btje te eren, vind ik het ook leuk om het te laten beginnen Don. Bij een merrie maakt het volgens mij niet zoveel uit waarmee de letter begint. Maar omdat moeders een franse naam heeft, vind ik het wel leuk om daar misschien ook een btje in te blijven.
Het veulentje wordt 100% palomino van kleur. En ik vind iets als 'ik ben van goud' in een vreemde taal ook erg leuk. Of de naam van een toetje of een caramel snoepje bijv.
Heleboel ideeen met wat ik erin wil verwerken maar een naam komt nog niet echt tot uiting. :p
Zelf kom ik dus nog niet verder als
Don ó .......Cazumi (betekend mist), Jackson, Golden champion, Rafiki (betekend vriend.)
Don à .......
Creme brulee
Voor een hengstje
Voor een merrie
Khaleesi
Aurora
Formidable (in een een klein zinnetje verwerkt)
Of iets van gouden zon, in een vreemde taal.
Ik vind namen die makkelijk af te korten zijn als roepnaam ook leuk.
Zoals tum(tum)/tumtummetje, Ravi, Caz, Zoem om maar wat voorbeelden te geven. hihi
Jullie zien het... koos inspiratieloos. Zeker voor merrie namen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Quebelle schreef:[naam] schreef:Het is nog ver weg maar ik ben nu al een btje, namen aan het verzinnen, voor mijn eerste, zelf gefokte veulentje.
Veulen zal een nrps papier krijgen en de vader is Don cremmello du bois.
Als het een hengstje is, zal het dus met een D moeten beginnen maar om de vader een btje te eren, vind ik het ook leuk om het te laten beginnen Don. Bij een merrie maakt het volgens mij niet zoveel uit waarmee de letter begint. Maar omdat moeders een franse naam heeft, vind ik het wel leuk om daar misschien ook een btje in te blijven.
Het veulentje wordt 100% palomino van kleur. En ik vind iets als 'ik ben van goud' in een vreemde taal ook erg leuk. Of de naam van een toetje of een caramel snoepje bijv.
Heleboel ideeen met wat ik erin wil verwerken maar een naam komt nog niet echt tot uiting. :p
Zelf kom ik dus nog niet verder als
Don ó .......Cazumi (betekend mist), Jackson, Golden champion, Rafiki (betekend vriend.)
Don à .......
Creme brulee
Voor een hengstje
Voor een merrie
Khaleesi
Aurora
Formidable (in een een klein zinnetje verwerkt)
Of iets van gouden zon, in een vreemde taal.
Ik vind namen die makkelijk af te korten zijn als roepnaam ook leuk.
Zoals tum(tum)/tumtummetje, Ravi, Caz, Zoem om maar wat voorbeelden te geven. hihi
Jullie zien het... koos inspiratieloos. Zeker voor merrie namen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Don Aurelio (van het romaans latijnse Aurelius "gouden")
Don Midas (griekse koning die de gave had om door middel van aanraking dingen in goud te veranderen)
Don Ardit ("gouden dag" in Albanees, word gebruikt als begroeting dacht ik, zoals goedemorgen)
Don Jinhai ("gouden zee", japans)
Don Upaz (hebreeuws "goud")
Donna Aurelia (van het romaans latijnse Aurelius, gouden)
Aranka (Hongaars, "goud")
Yavanna (vanna betekent goud in khmer)
Auriel (goud, als je een Lord of the Rings liefhebber bent kan je er Tauriel van maken, naar de elf)
Khryseis (Krie-seis, van het mannelijke Khrysaor een grieks krijger wiens naam "gouden zwaard" betekent)
Marigold
Arabella (van het Italiaans Orabella, "gouden schoonheid", Arabella is ook een nummer van de groep Arctic Monkeys)
Donna Urrea (vrouwelijke vorm van het baskische Urre, "goud")
renskep schreef:Namen van nagerechten e.d.
Apple Crumble
Baba au rhum
Muffin
French Coffee
Créma de Catalana
Clafoutis
Cranachan
Chocolat Chip
Pêche Melba
Panna Cotta
Poire Belle Helene
Dame Blanche