slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:54

paolasunny schreef:
Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.

Hoe denken jullie hierover??

xx paola

Hoezo opgegeten door een of andere freak is iedereen die paardenvlees eet dan een freak? Ik eet zelf geen paardenvlees gewoon omdat ik het niet lekker vind maar anders zo het me geen bal uitmaken, we ete wel varkens koeien schapen enzo maar een paard is opeens zielig...

Verder zou ik ook voor de slacht kiezen heb het paar keer meegemaakt en tis een snelle pijnloze dood en inderdaad heb ook met inslapen gezien een paard dat er maar tege bleef vechten en die werd keer op keer meer in gespoten net zolang totdat die dus dood was, na dat is geen fijn gezicht en lijkt me ook niet fijn voor paard. En trouwens als je het laat inslapen word het ook gewoon met een trekker weggesleept en gaat die mee met de Rendac.

Ieder moet lekker voor zichzelf weten wat die doet en ieder heeft zn eigen meningen en elk paard is weer anders.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:54

xKatleentjex schreef:
Ze denkt dat jij je paard laat slachten omdat je er geld voor krijgt, in tegenstelling tot het inslapen Knipoog.

Gelukkig! ik ben dus niet de enige die dat eruit haalde Haha! . Dus met andere woorden, ben ik niet de Blond in dit verhaal maar Binckydenice want die kan blijkbaar niet lezen Ach gut .....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:53

In ieder geval niet begrijpend Haha!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:00

ik heb wel gekozen om mijn paard te late slachten omdat ik verschillende paarden een paar keer heb zien opspringen terwijl we dachten dat ze eindelijk dood waren en mijn paard kon niet voor consumtie gebruikt worden hij zat vol met medicijnen en omdat ik zeker weet dat die van mij er tegen zou vechten en als ik weer voor zón keuze stond dan had ik het weer gedana omdat we gelukkig voorang krijgen bij het slachthuis als je dat wil maar dan zul je wel om 6 uur s'ochtends daar moeten zijn en dan is heyt daar nog rustig en ruikt alles nog fris dus merkt het paard niets

myrt_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:37

Ik vind het echt een vreselijk idee dat als ik mijn paard
naar de slacht zou brengen, iemand anders het paard
waar ik zoveel van heb gehouden het op zijn broodje heeft.
Nee we hebben ook afgesproken met de verzekering dat
hij niet naar de slacht gaat Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:39

En daarom lees je dit topic eerst en dan weet je dat de reden die je geeft helemaal niet opgaat Knipoog

Trouwens, wel in je dropsnoep? Of in het hondenvoer? Of in je lamp?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:42

myrtheypie schreef:

Frusty

Als je op z'n minst iets zou hebben gelezen van de discussie had je kunnen weten dat je je paard kan laten slachten zonder het dier als frikandel te laten eindigen, hoeft zelfs niet als snoep te eindigen je kan 'm dan zelfs nog laten cremeren.

SnoevieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:44

myrtheypie schreef:

brilletje nodig? Sigaar
en als je GELEZEN!!!!!!!!! had wist je dat als je paard niet geslacht wordt er ook hele andere producten van gemaakt worden

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:50

Veelzijdig dier, zo'n paard Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 06:06

ik ga het nog maar weer eens neerzetten hier, ik denk dat voor beide opties - vergiftigen of doodschieten Knipoog - goede argumenten voor en tegen zijn, en dat beide methodes heel erg goed of fout kunnen gaan. Ik heb beide meegemaakt, heb onze 3jarige als een hondje achter me zien lopen bij de slager naar binnen en hem horen vallen na het schot, maar ook onze 30jarige zien inslapen, waarbij hij NIET wilde omvallen en de DA op zijn hals moest zitten om te voorkomen dat hij weer opstond. En alles is volgens de regelen der kunst gebeurd, en ik sta nog steeds achter beide beslissingen, maar als zolang we de keuze hebben voor het einde, zal het de slacht zijn. Voor de eigenaar is het akeliger, voor het paard is het sneller.

O ja, het verschil is ongeveer 300 euro, behoorlijk verwaarloosbaar als je kijkt naar de DA kosten die eraan vooraf zijn gegaan.

SnoevieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:49

mee eens Lielle,en met paarden kan je idd vanalles Mir Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:02

Sommige mensen.. sorry MEISJES zullen het nooit snappen, gewoon weg omdat ze hardleers zijn en in hun eige vredige wereldje lezen, Weet je wat je doet maar lekker met je paard wat jij wilt, en kom niet janke als je een keer keihard met je knar tege een muur aan rent.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:20

PinkyBubble schreef:
Sommige mensen.. sorry MEISJES zullen het nooit snappen, gewoon weg omdat ze hardleers zijn en in hun eige vredige wereldje lezen, Weet je wat je doet maar lekker met je paard wat jij wilt, en kom niet janke als je een keer keihard met je knar tege een muur aan rent.

Hihi, en jij leest echt nog steeds de penny Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:04

Ik ga voor de slacht!
Te veel wilde verhalen gehoord over spuitjes :s.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:10

Snoevie schreef:
Binckydenice schreef:
een paard is een edel dier dat hoor je niet te eten....

nouja zeg!

het is je goed recht te beslissen wat je eet,maar ik vind het ongelovelijk dat jij bepaalde dieren meer recht om te leven geeft dan anderen.
dus in jouw ogen is een koe minder edel als een paard?is die minder dan?
ik hou zelf ook meer van paarden,maar zal een ander dier niet als minder zien

Volgens mij heb je niet helemaal goed opgelet op school vroeger... Ik oordeel niet ik eet helemaal geen vlees omdat ik het zielig vindt voor die koe en ook voor het paard....

Maar dat een paard een edeldier is is een feit...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:11

Maar niet voor de vis he BD Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:12

xKatleentjex schreef:
En daarom lees je dit topic eerst en dan weet je dat de reden die je geeft helemaal niet opgaat Knipoog

Trouwens, wel in je dropsnoep? Of in het hondenvoer? Of in je lamp?

Afgod Afgod Afgod

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:13

Omdat er ooit iemand gezegd heeft dat het een edel dier is?
So what?
Als er ooit iemand had gezegd dat een koe een edel dier was hier, dan was het in jouw ogen plots ook echt anders dan andere dieren? Omdat er dat ooit eens iemand verzonnen heeft? Of hebben paarden misschien goddelijke krachten?

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:21

mijn kwpn'r is 26 jaar als het voor haar te zwaar word en ze heeft pijn is het voor mij heel simpel. dat wat haar het snelste verlost van de pijn kies ik voor .. ik heb een meegemaakt dateen paard ingeslapen werd dat was zo moeilijk om te zien het bleef vechten en gillen maar het moest ze was te ziek. op dat moment wenste ik dat ik dr gelijk een eind aan kon maken zodat het niet zolang meer hoefte te duren voor dr...vreselijk

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:28

mijn oom heeft zijn paard zelf doodgeschoten met een jachtgeweer, klinkt lomp maar het zit zo:
het paard kreeg een veulentje en hij had zo hard geperst dat de darmen eruit kwamen, het veulen was wel gezond. ze hebben het paard nog 2 uur in leven gehouden ivm het veulen die de eerste melk moest krijgen.. toen heeft mijn oom het veulen naar een wei gebracht langs zijn huis en heeft hij de merrie doodgeschoten.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:43

danifur schreef:
Vroeger konden ze nog wel eens tegen die spuit vechten, maar tegenwoordig zijn die middelen llemaal sterker geworden, en is daar geen sprake meer van.

Onee? Een kennıs van mıj heeft pas haar paard ın moeten laten slapen en het duurde 2 uur omdat hıj er zo tegen vechtte Knipoog
Ik ben trouwens 12 Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:07

BitchyWitchy schreef:
PinkyBubble schreef:

Hihi, en jij leest echt nog steeds de penny Knipoog

Ja en?? Maak ik iemand uit nu voor penny dan?? Nee dus, want dat staat er niet tussen toch? Knipoog Ik lees de penny omdat ik het leuke verhalen vind, niet omdat ik ga lope trutten met me paard of in een droomwereldje te leven, want daar heb ik de penny niet voor nodig Clown

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:25

_Tamara schreef:
Onee? Een kennıs van mıj heeft pas haar paard ın moeten laten slapen en het duurde 2 uur omdat hıj er zo tegen vechtte Knipoog
Ik ben trouwens 12 Clown

Tja, ben ik weer Duivel ! Onderdosering mischien? Ze hebben tenslotte ook middelen om een olifant plat te krijgen....laat staan een paard...

SnoevieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:46

sorry Binckydenice maar ik laat me niet beledigen door jou,ik Tem voor je kinderachtige praat

en tuurlijk is een paard een zogenaamd edeldier,maar als jij dan wel zo goed opgelet hebt op school,leg me dan eens exact uit waarom een paard dan een edeldier is?

ga verder lekker de penny lezen joh

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:10

myrtheypie schreef:

nee hij krijgt een spuitje, gaat naar de rendac en komt terug in je huis als energie.,.,..
weet niet welke leverancier je hebt maar veel huizen hier in nederland hebben paardjeslicht.......

oh..en over een jaar ofzo zal de vrachtwagen die je paard op komt halen voor de rendac rijden op brandstof van dode diertjes...dus ook jouw paard als ze de volgende dag verder gaan.

Denk daar maar eens over na.