Sky_As schreef:Iedereen werkt toch liever met een dier waar je wel een klik mee hebt?
Als je er meerdere hebt, of je vind het niet erg om te verkopen is dat misschien anders.
Maar als je echt een once in a lifetime dier zoekt vind ik het wel belangrijk.
Ik heb 1 paard " op verstand" gekocht en niet op gevoel, en dat is ook de enige die niet bij mij oud wordt/ is geworden.... Dus het zal ook nog per persoon Schelen.
Mijn vriend heeft ze uiteindelijk ook voor de verkoop, maar dan kijk ik er ook heel anders naar... Dan speelt gevoel niet echt een rol.
Ik denk, dat juist heel veel mensen de mist in gaan omdat ze op gevoel kopen. Ik snap wat je bedoeld hoor, tuurlijk moet je plezier hebben in het werken met een paard.
Maar als hij goed bij je doelen past( en je koopt hem met verstand) zou zo'n klik moeten groeien.
Ik zie heel veel paarden met gevoel gekocht worden en dan hebben mensen en paarden vervolgens een lijdensweg omdat ze compleet niet bij elkaar passen...
Sta je dan, met je 'maar hij snuffelen zo lief aan mijn linkeroor' , met een kameel die nog geen graspol kan springen 7 jaar lang je best te doen 'm over een balk te jonassen omdat jij wil springen maar je dikke tinker dat niet kan

Is gechargeerd natuurlijk en uiteraard is mijn situatie makkelijker lallende omdat wij er meer hebben en ze in principe minder kosten aan onderhoud.
Maar toch heb ik super veel plezier gehad van paarden waar ik geen connectie mee had. Zal ook wel aan mij liggen, want ik heb meestal een klik met pismerries en niks met ongecompliceerde ruinen