Heb haar nu bij de hoefsmid ook even op het harde en zachte laten lopen. Werd ik wel blij van.
Denk dat we het maar weer gaan proberen. Al is ze nu weer mega fris natuurlijk dus ook wel weer spannend om er op te klimmen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dressuurzadel is nog steeds wel een ding. Het verhaal wat deze (onafhankelijke) zadelmaker vertelde kan ik me wel in vinden…. Mijn paard is qua schouder aan 1 kant veel meer ontwikkelt dan aan de andere kant, waardoor ze aan de sterkere kant het zadel naar achter duwt…. En daardoor komt het dus scheef te liggen (diagonaal) maar dat is eigenlijk alleen op te lossen door haar sterker op de andere kant te maken. Maar dat vindt ze echt zo lastig. Nou ja, er zit nog steeds een enorme stijgende lijn in dus we blijven maar door trainen.
, dat durfde ik even niet met die knie) maar wat buiging aan de dubbele longe is denk ik wel goed.
manic schreef:En had goed nieuws van zadelmaker, springzadeltje kon passend op haar gemaakt worden dus dat scheelt weer een ander zadel kopenDressuurzadel is nog steeds wel een ding. Het verhaal wat deze (onafhankelijke) zadelmaker vertelde kan ik me wel in vinden…. Mijn paard is qua schouder aan 1 kant veel meer ontwikkelt dan aan de andere kant, waardoor ze aan de sterkere kant het zadel naar achter duwt…. En daardoor komt het dus scheef te liggen (diagonaal) maar dat is eigenlijk alleen op te lossen door haar sterker op de andere kant te maken. Maar dat vindt ze echt zo lastig. Nou ja, er zit nog steeds een enorme stijgende lijn in dus we blijven maar door trainen.
Koekie73 schreef:Ventje in de opfok inmiddels?
Koekie73 schreef:Zal ff kijken of de tranquigel nog goed is, anders ga ik die idd even halen.
Aan de andere kant, als ze weer wat op de volte mag, is even longeren vantevoren wel de betere oplossing. Op tranquigel vind ik haar snel dichtslaan. Maar voor de 1e keren ohz weer een prima idee inderdaad.
)
De 27e komt de zadelmaker, dus ben benieuwd! Koekie73 schreef:Ze loopt gewoon goed![]()
Heb haar nu bij de hoefsmid ook even op het harde en zachte laten lopen. Werd ik wel blij van.
Denk dat we het maar weer gaan proberen. Al is ze nu weer mega fris natuurlijk dus ook wel weer spannend om er op te klimmen.
Babootje schreef:Oei dat klinkt niet goed Oji. Neem ajb je tijd. Voor Owen is dat niet erg en werken aan de hand is ook goed voor hem en ook leuk voor jou.
Met onze paarden gaat het goed. Ik was wat bang voor de verhuizing vanwege Mexx zn verlatingsangst maar dat gaat eigenlijk in verhouding nog best goed. Hij is nog wel steeds onrustig als we Pol uit de stal halen en hem niet, maar echt de boel afbreken doet hij nu niet. De omgeving is echt prikkelarm. Er staan naast de opfokveulens nog maar weinig paarden, een stok of 15 in totaal, waarvan een deel overdag komt.
Ik ben nu veel mee want ik wil niet dat Babette alleen is met rijden.
Ik moet zeggen dat vooral Polletje veel minder hectisch is met rijden. Ik denk dat de prikkelarme omgeving de paarden wel goed doet.
Een nadeel is wel dat - omdat we alles nu zelf doen - dus vaak ook extra terug moeten omdat er dan nog gevoerd moet worden. Er staan zo weinig mensen dat er geen routine is dat de een iets van de ander overneemt. Een dagje of weekendje vrij is dus ook geen optie. Alleen door de week is er service en komen ze 'smorgens nog extra in de molen. In het weekend gaan we dus 2 x.
Door de week ga ik soms samen met manlief om het een keertje van Babette over te nemen zodat ze ook een dagje thuis kan blijven.
Dus het is passen en meten. Fijn, ja want lekker rustig. Complex, ook ja want te rustig is ook lastig.
Het laad drama met Mexx is weer terug. Gisteren een uur staan laden om naar de smid te gaan. Dat was er nagenoeg uit, maar ik denk dat Mexx de verhuizing niet leuk heeft gevonden. We moeten dus weer opnieuw met hem veel gaan oefenen.
oji schreef:Stilletjes hier.
Hoe gaat het nu met Ellie Koekie?
En Mexx en Polletje?
Ik doe rustig aan met Owen. Niet voor hem, maar voor mijzelf. Door mijn burn-out ben ik zo snel overprikkeld, dat ik hem dan in de weg ga zitten. Als ik overprikkeld ben wordt ik zo onzeker (ben in mijn normale doen helemaal geen onzekere ruiter, maar nu dus wel, af en toe zelfs op het paniekerige af, slaat gewoon nergens op). Dus de afgelopen weken heb ik maar 1 keer gereden omdat het toen goed voelde. Verder vnl longeren (Heb de training van Ruitergevoel gekocht om te leren aan de dubbele longe te gaan longeren, heb ik nog nooit gedaan, dus wel leuk met nieuwe dingen leren bezig) en werken aan de hand, wat ie verassend goed oppakt nadat ik dat al ruim een jaar helemaal niet meer had gedaan. Dus wel lekker bezig, maar rijden staat nu even op een veel lager pitje. Komt wel weer. Mijn uitgangspunt is altijd dat rijden plezier voor 2 moet zijn, dus ik ga er alleen op als ik het idee heb dat dat het ook gaat zijn.
Babootje schreef:Koekie73 schreef:Ventje in de opfok inmiddels?
Ja Ventje staat in de opfok. Ben in alle drukte na het brengen nog niet langs geweest. Het is niet naast de deur Eemnes voor ons.Koekie73 schreef:Zal ff kijken of de tranquigel nog goed is, anders ga ik die idd even halen.
Aan de andere kant, als ze weer wat op de volte mag, is even longeren vantevoren wel de betere oplossing. Op tranquigel vind ik haar snel dichtslaan. Maar voor de 1e keren ohz weer een prima idee inderdaad.
Om de rust te bewaren kan ik je nog wel een goede tip geven. Pavo be chill.
Heb het geprobeerd bij mijn paarden en ik vind het goed werken. Half uurtje voor het rijden of ander spannends wat je gaat doen geven. Het werkt echt. En ik vind het makkelijker doseren dan tranquigel.
Ik ga het straks met de verhuizing weer geven.
https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... XQQAvD_BwE
Babootje schreef:Heerlijk zo'n weekje vakantie Oji. Kan je er weer lekker tegen. En weer lekker aan de bak met Owen.
Koekie, goed bericht in ieder geval. Hopelijk kan je straks weer lekker opbouwen.
Leuke foto Roosa. En niks mis met een mooie koudbloed hoor. Ik heb er genoeg in het Z gezien, dus genoeg te doen.
Hier gaat alles goed. We hebben beide paarden weer aan het lopen. Ennn we gaan weer verhuizen.
We hebben het prima gehad bij Judith maar de reistijd brak ons echt op. Vanmiddag ook weer bijna 1,5 uur enkele reis naar huis. Dat doet Babette natuurlijk voornamelijk, maar dat brak echt op.
Vandaag moesten we naar de hoefsmid met Mexx. Raymond (de smid) komt niet helemaal in Vijfhuizen (die beslaat meestal op 1 locatie of daar in de buurt) dus moeten we naar hem. Dat is 50 min-1 uur heen en naar stal, 1 uur naar de smid een uur terug en vandaag dus 1,5 uur weer terug naar huis. dus we zijn dan grootste deel van de dag, nou ja zeg maar de hele dag, onderweg om alleen maar een paard te beslaan. Dat zijn veel vrije dagen nemen.
Jan Verboon in Schipluiden had zijn pensionstal opgedoekt en alleen nog zijn veulenopfok gehouden, omdat hij klaar was met de hele pensionstal en het werk eraan. Eigenlijk met het nooit weg kunnen. Heeft nu dan besloten om toch weer zo'n stuk of 15 stallen te gaan verhuren omdat ie het toch zonde vindt dat t spul niet meer wordt gebruikt. Binnenbaan 20x40, buitenbaan 20x60 met agterberg, grote longeerring overdekt en overdekte 6 paards stapmolen.
En genoeg paddocks. Heeft helaas geen wei meer (alleen nog voor de veulenopfok), maar die hebben onze paarden bij Judith dit seizoen ook niet gezien. Maar er ligt een goede basis.
Ik heb een kennis die er staat dus ik ben snel langs gegaan en heb 2 boxen (3 x 4) gehuurd. Het is wel weer zelf mesten en ook voeren. Verboon voert 1 x per dag en de rest moet je zelf/onderling regelen. Van die kennis van mij weet ik dat er goed hooi is. Dus moeten we wel weer even onze weg in vinden.
Maar het is sowiezo heerlijk om weer 20/25 minuten te reizen ipv 1+ uur enkele reis.
QueenBeeBee schreef:Oh en @Babootje Eemnes is voor mij wel om de hoek, dus mocht ik een keer iets voor je kunnen betekenen moet je het maar laten weten. Staat hij bij Teus?