Heb haar nu bij de hoefsmid ook even op het harde en zachte laten lopen. Werd ik wel blij van.
Denk dat we het maar weer gaan proberen. Al is ze nu weer mega fris natuurlijk dus ook wel weer spannend om er op te klimmen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manic schreef:En had goed nieuws van zadelmaker, springzadeltje kon passend op haar gemaakt worden dus dat scheelt weer een ander zadel kopenDressuurzadel is nog steeds wel een ding. Het verhaal wat deze (onafhankelijke) zadelmaker vertelde kan ik me wel in vinden…. Mijn paard is qua schouder aan 1 kant veel meer ontwikkelt dan aan de andere kant, waardoor ze aan de sterkere kant het zadel naar achter duwt…. En daardoor komt het dus scheef te liggen (diagonaal) maar dat is eigenlijk alleen op te lossen door haar sterker op de andere kant te maken. Maar dat vindt ze echt zo lastig. Nou ja, er zit nog steeds een enorme stijgende lijn in dus we blijven maar door trainen.
Koekie73 schreef:Ventje in de opfok inmiddels?
Koekie73 schreef:Zal ff kijken of de tranquigel nog goed is, anders ga ik die idd even halen.
Aan de andere kant, als ze weer wat op de volte mag, is even longeren vantevoren wel de betere oplossing. Op tranquigel vind ik haar snel dichtslaan. Maar voor de 1e keren ohz weer een prima idee inderdaad.