Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizenlotte

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:53

Jazeker heb ik mails verstuurd over ehorses, wat heeft dat met mijn vraag te maken? Zo raar lijkt het me niet om te vragen hoe je de bezichtiging/koop wilt gaan doen als je zelf aangeeft de taal niet te spreken. Maar gelukkig heb je iemand die je daarbij kan helpen, top. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:26

SophievdV schreef:
Grappig, ik ga alleen kijken bij paarden waar ik op basis vd foto's een bepaalde klik voel. Zou niet weten hoe ik dat anders moet noemen. Tot nog toe heeft dat louter goed uit gepakt. Maar misschien is het wel eerlijk er bij te vertellen dat ik goed ben in het snel maken van keuzes. Dat heb ik met het kopen van kleding ook :')

Wat betreft wel of niet keuren bij snelle afhandeling: er zijn vast mensen die daar geen problemen mee hebben. Als het voor jou voelt als een red flag dan zou ik gewoon verder zoeken en dit paard laten staan.
Een klik is voor mij de compatibiliteit van persoonlijkheden en karakters, en imo kun je daar dus niks over zeggen vanaf een foto. Een paard kan je wel aanspreken op basis van foto's, maar of je er ook een klik mee hebt, of gaat hebben, weet je pas als je het dier echt meemaakt.

Lizenlotte schreef:
Jazeker heb ik mails verstuurd over ehorses, wat heeft dat met mijn vraag te maken? Zo raar lijkt het me niet om te vragen hoe je de bezichtiging/koop wilt gaan doen als je zelf aangeeft de taal niet te spreken. Maar gelukkig heb je iemand die je daarbij kan helpen, top. Succes!
Omdat het helemaal jouw zaken niet zijn hoe iemand een paard wel of niet koopt. :+ Al laat ze er ongekeurd en ongezien eentje uit China overvliegen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:16

Lizenlotte schreef:

Omdat je mijn vraag ook niet beantwoord maar wel wil weten hoe ik hem ga kopen. Precies zoals Mkango aangeeft. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:29

Mkango: zo zie jij het op basis van jouw ervaring. De mijne is anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:32

SophievdV schreef:
Daarom staan er ook de woorden "voor mij" en "imo," dat is zeg maar precies de betekenis van die termen. :j

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:21

Is er niemand hier die beseft dat veel Duitsers ook gewoon Engels spreken, net als veel Nederlanders?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:03

Lieser schreef:
Is er niemand hier die beseft dat veel Duitsers ook gewoon Engels spreken, net als veel Nederlanders?

Nee want dat is ook niet zo.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:04

AlwaysH schreef:
Mijn moeder gaat morgen bij een jonge, bruine ruin kijken. (Ik ben op vakantie, maar ik vertrouw haar en zei; doen!)

Die voldoet, behalve de kleur, wel aan alle eisen. En mogen we op de foto zetten. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen, hoe hij is en wat mijn moeder denkt.

Het wordt woensdag ivm de hitte en onze dressuurinstructrice (eigenaresse dressuurstal met verkooppaarden) gaat met haar mee.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:36

Lieser schreef:

was dat maar waar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:03

nou lieser... alles behalve dat..
Duitsers vertikken het engels te spreken en kunnen dit vaak ook niet ( uitzonderingen daargelaten)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:54

Zelfs onder jongeren is het spreken van Engels echt niet zo vanzelfsprekend.
Heb heel wat jaren in Dld gewerkt en kom er nog wekelijks.
Vrienden van mij gaven ook aan het eigenlijk niet echt te kunnen.
In Nederland wordt ook niet werkelijk alles nagesynchroniseerd wat in Dld wel gebeurd.

Zo weer verder on-topic.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:55

StalNollie schreef:
Duitsers vertikken het engels te spreken en kunnen dit vaak ook niet ( uitzonderingen daargelaten)

Inderdaad, en Duits sprekende Oostenrijkers, Zwitserse en Italianen net zo.
Ik zit in Zuid-Tirol en niemand spreekt Engels terug hoor. :P
Gelukkig spreek ik redelijk Duits, haha.

En inderdaad back on-topic..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:04

StalNollie schreef:

Wat een onzin. Ik ken via mijn studie veel Duitsers en die spreken allemaal Engels. Ook op Duitse universiteiten wordt al meer dan 40 jaar gebruik gemaakt van Engelstalige literatuur en onderzoeksgegevens.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:05

Mkango schreef:
SophievdV schreef:
Daarom staan er ook de woorden "voor mij" en "imo," dat is zeg maar precies de betekenis van die termen. :j

Heb je een beetje zout nodig misschien? Je reageert wel erg flauw nu.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:08

Lieser schreef:
StalNollie schreef:

Wat een onzin. Ik ken via mijn studie veel Duitsers en die spreken allemaal Engels. Ook op Duitse universiteiten wordt al meer dan 40 jaar gebruik gemaakt van Engelstalige literatuur en onderzoeksgegevens.

Heb 10 jaar geleden in Duitsland gewoond en m’n partner werkt er al 15 jaar en onze ervaring is toch heel anders….

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:21

pff, hebben ze paarden te koop, mag ik een foto zien? ... krijg je als antwoord 'ja aan huis' ... ja top ik ga 2 uur rijden zonder info en te zien of het waard is voor mij :evaw: , sorry frustie }:0

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:50

@Lieser op de uni is wat anders..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:51

Lieser schreef:
StalNollie schreef:

Ja, logisch. Op universiteiten is de voertaal vaak Engels en ben ik ook niet anders gewend. Daar spreken zelfs Italianen en Fransen prima Engels.

Maar de gemiddelde paardenhandelaar heeft geen universitaire studie en mijn ervaring met Duitsers is dat het buiten universiteiten of internationaal georiënteerde bedrijven echt wel een heel stuk minder engels sprekend is.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:38

Alja schreef:
Lieser schreef:

Steeds meer wel hoor die ook Engels spreken, zeker de jongere generatie

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:50

pantarhei schreef:
Lieser schreef:

Steeds meer wel hoor die ook Engels spreken, zeker de jongere generatie[/quote]

Mijn kids gaan al vele jaren in Duitsland naar school..
Hoe die daar Engels geleerd word.... #breek me de bek niet open, het is vreselijk #
Ga er maar niet vanuit dat de gemiddelde Duitser zeker geen Engels spreekt.. Je kunt nog beter plat (oud duits) praten verstaan ze vele malen beter.
Hier net over de grens woont ook een duitse man die paarden verkoopt(voor zover ik weet betrouwbaar) ik heb hem gisteren de tip gegeven om ze op sporthorses te zetten.. aangezien hij net over de grens woont nabij Emmen(Drenthe) voor wie meer informatie wil stuur gerust een pb dan breng ik je in contact

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:47

Dames, zullen we weer even terug ontopic? :)

rijpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:05

Heeft iemand een overzicht wie wat voor paard zoekt?

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:42

Spookje29 schreef:
pff, hebben ze paarden te koop, mag ik een foto zien? ... krijg je als antwoord 'ja aan huis' ... ja top ik ga 2 uur rijden zonder info en te zien of het waard is voor mij :evaw: , sorry frustie }:0

Ik had hetzelfde meegemaakt. Ik was direct verliefd op de foto, maar helaas heel weinig uitleg bij het bericht. Ik vraag achter meer info en evt video's, maar kreeg als antwoord dat ik mocht komen kijken aangezien die info in een ander zoekertje van een andere persoon kon gebruikt worden. Zoalzs je zegt, ik ga geen 3u rijden daarvoor

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:17

Als potentiële kopers om tig foto's en video's vragen dan vind ik dat ook vervelend. Kom gewoon kijken, dan kan je alles zien.

Als het 3 uren rijden is snap ik dat je graag meer informatie wil. Mijn tip is wel om de verkopende partij gewoon te bellen ipv te mailen of te appen. Een beller is echt sneller.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:39

*kruipt onder leessteen vandaan*

Toen ik op zoek was zag ik ook wel eens advertenties met slechts 1 foto met een opmerking van “ we versturen geen filmpjes, kom dan maar langs”
Dan Ben je potentiële kopers zoals mij die toch echt wat meer willen zien voordat ze 2 a 3 uren in de auto zitten al kwijt