Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 18:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo. De heren eten elk hun portie met de zak.

Wilde vandaag iets knutselen om de zakken praktischer te maken en zit nu bij de dokter om te laten plakken/naaien. _O-

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:13

o jee wat ging er mis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:29

O jee ergens achter blijven haken??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 18:49

Uitgeschoten met het mes. :=
Spoiler:
Afbeelding

Geplakt. :+

Dokter boos dat ik de stallen nog moet/wil doen. >;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:58

Aiiii..... pijnlijk......

Joy wordt een mooi beertje <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:28

Ai, dat wordt morgen een zeer pijnlijke duim.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:28

Auch....dat ziet er pijnlijk uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 19:35

Mijn tetanus prik is iig weer up to date. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:44

Oohh bovenop de knokkel. Dat heelt altijd zo fijn. (dus niet)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 19:49

Inderdaad. Moet nu 48 uur proberen niet te buigen en dan zou de wond lijm het meeste werk wel doen kennelijk. Steri strips zaten wel geteld tien seconden. :+

‘Dit lukt wel met strips’
10 sec later: ‘druk maar even af ik ga lijm pakken.’

_O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:10

Ai pijnlijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 20:41

Mijn man heeft net dus de emmertjes verbouwd zoals ik wilde doen en kwam heel trots wapperend met zijn heelhuidse handen naar boven met de melding dat hij ze gemaakt had. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:52

Ik zou kijken of ik de duim standje rust tegen je wijsvinger kan vastleggen met een stuk leukoplast.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:32

Of duim een nachtje spalken ?

Flink gedaan van je man. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 21:50

jokari schreef:

Mijn man heeft er een ‘vinger condoom’ om gedaan zoals hij ze noemt. _O- en ik heb rubberen voor het douchen ook. :))
Ik denk alleen dat mijn haar vlechten ‘m niet gaat worden. :+

Het betrof hier trouwens het mes waarvan ik een tijd geleden klaagde dat je er op kon gaan zitten….
Man: ‘met welk mes hebt ge dat gedaan?’
Ik: ‘dat blauw!’
Man: ‘hoe hebt ge dat gedaan das een veiligheidsmes’
Ik: ‘duidelijk niet zo veilig als de naam impliceert en daarbij dat was toch zo bot als maar kan!’
Man: ‘Ja ik heb daar een nieuw in gestoken.’
Ik: ‘ah… Dat verklaart al een deel……’ *kijkt naar rood wordende zakdoek*

Dit dus allemaal tijdens de poging om te achterhalen waar we heen moesten. _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:04

Morganlefay schreef:
Ik zou kijken of ik de duim standje rust tegen je wijsvinger kan vastleggen met een stuk leukoplast.

Ik vind dit echt slim, ik ga die onthouden. Ik heb vrij scherpe messen in de keuken :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:21

Fok, het mes was scherper dan je dacht. Auw ....

Fijn zo'n man. Toch heeft ie ook wel goede kanten :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:22

Ayasha schreef:
jokari schreef:

Mijn man heeft er een ‘vinger condoom’ om gedaan zoals hij ze noemt. _O- en ik heb rubberen voor het douchen ook. :))
Ik denk alleen dat mijn haar vlechten ‘m niet gaat worden. :+

Het betrof hier trouwens het mes waarvan ik een tijd geleden klaagde dat je er op kon gaan zitten….
Man: ‘met welk mes hebt ge dat gedaan?’
Ik: ‘dat blauw!’
Man: ‘hoe hebt ge dat gedaan das een veiligheidsmes’
Ik: ‘duidelijk niet zo veilig als de naam impliceert en daarbij dat was toch zo bot als maar kan!’
Man: ‘Ja ik heb daar een nieuw in gestoken.’
Ik: ‘ah… Dat verklaart al een deel……’ *kijkt naar rood wordende zakdoek*

Dit dus allemaal tijdens de poging om te achterhalen waar we heen moesten. _O-

Kon hij dat niet eerder zeggen. >;) Nu zit je met een zere duim. :knuffel:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 22:58

Volgende keer mik ik op mijn pink. >;)
Gelukkig zit het op dat knookje want als het op "vlak vel" zat zou dit echt een lelijk litteken zijn. :=

Ik ben gedouched geraakt, heb mijn duim weer in zo'n ding gekregen (moeilijker dan het leek toen mijn man het met twee handen deed) en mijn haar zit in een losse staart. :x Denk dat het morgen gewoon los gaat hangen :') Het zag er nu iig wel uit alsof er een "korstje" op zat (de lijm is dus helemaal gedroogd nu).

een paar dagen en dan zal het ergste wel gepasseerd zijn kwa niet buigen zeker?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:27

Het onhandige met dit soort wondjes is dat je je duim wel recht kunt houden om het te laten genezen maar dat er op het moment dat je je duim weer wilt gaan buigen spanning op de wond komt, waardoor het vel weer los kan schieten of je krijgt een kloof(je).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 23:45

Maflinger_S schreef:
Het onhandige met dit soort wondjes is dat je je duim wel recht kunt houden om het te laten genezen maar dat er op het moment dat je je duim weer wilt gaan buigen spanning op de wond komt, waardoor het vel weer los kan schieten of je krijgt een kloof(je).

Een kloofje kan ik op zich wel mee leven. Dat van vanavond kon ik niet meel even. _O- Ik denk dat de dokter ook niet heel zeker was of er geen spier/pees geraakt is maar goed er is niet zo heel veel dat nog slechter kan aan mijn ledematen dus ik ga me er niet te druk om maken. :+ Het geneest wel. Het is dezelfde hand waar de Rooie een beentje gebroken heeft en het is links dus zolang het geen pogingen meer doet om een horrorfilm te voorzien van het nodige bloed ben ik tevreden. _O-

Wb de foto's stelde mijn huisdokter dat er "niets te zien was dat we nog niet wisten" (er stond thans vrij veel op dat ik nog niet wist maar oke.) en dat ik een 32 jarige ben met het lijf van iemand van 70. :+ Ze zei letterlijk "zonder je voorgeschiedenis zou dit reuma zijn maar met alles wat we weten en de cortisonen...." . Toen heb ik bijna mijn tong er af gebeten denk ik. Normaal is dit echt een hele fijne dokter maar vandaag even niet. :x Ze heeft me uiteindelijk wel naar een reumatoloog door verwezen omdat ik zei dat ik snapte dat niemand hier een oplossing voor ging hebben maar dat ik informatie wil, dat ik wil weten wat er met mijn lijf aan het gebeuren is. Dus ondanks dat ze terug viel op de cortisonen snapte ze dat wel en heeft ze me de verwijsbrief gemaakt naar iemand die ze erg goed vindt. (En over het algemeen heeft ze me nog nooit teleurgesteld wb door verwijzen naar de juiste dokters) . Ik hoop dat de reumatoloog wel echt wil luisteren. Dat die schade er al van lang voor mijn cortisonen moet zitten heeft geen dokter oren naar. Als ik morgen horens krijg komt dat bij op het lijstje van de bijwerkingen van medrol gok ik. :x :x :x Heb via een paar mails wel de foto's kunnen bemachtigen waardoor ik het zelf heb kunnen zien en ze ook kan tonen aan mijn fysio. Bot gezegd is het enige nuttige dat ze gezegd heeft een stukje info waar mijn fysio en ik al over aan het sparren waren. De medicatie die ik krijg wordt gebruikt voor reuma maar vaak schakelen ze, indien het niet voldoende werkt, over op een ander middel. Het probleem is dat dat niet gecombineerd mag worden met mijn remicade (ik ben de naam vergeten sorry maar volgens mij noemde mijn fysio het middel in kwestie ook al.). Dus dan zou de remicade stop gezet moeten worden en over op het andere middel máár het is kiezen tussen slecht en slechter want het middel dat beter zou werken voor de reuma zou dan weer niet of veel minder werken voor de colitis.

Wanneer de afweging gemaakt moet worden wat schadelijker is dan is dat de colitis gezien colitis die niet onder controle is dodelijk is op minder lange termijn dan veel mensen denken en reuma grof gezegd hoofdzakelijk veel ongemakken geeft... (in verhouding tot de colitis gezien dus. Ik wil nu niemand voor het hoofd stoten die reuma heeft maar als het kiezen is tussen orgaanfalen of gewrichtsontstekingen dan is de keuze snel gemaakt zeg maar.)

En dat was dus oa een gesprek dat mijn fysio en ik ook al aan het voeren waren a la wat wijsheid is. Voor mij is dat vrij simpel: De colitis is belangrijker. Máár zou de remicade stoppen met werken (en die kans is er.) dan vind ik het wel fijn om iig op de hoogte te zijn van alternatieven als ik tóch moet over schakelen.

Wat op de foto's goed te zien is. Is dat de heupkom ook schade heeft:

Afbeelding

En daarmee gaat de optie: prothese officieel van het lijstje. :) Zowel mijn heupkom als mijn bovenbeen (dus niet enkel de bol maar ook waar die "aan vast" zit) zijn beschadigd en de professor van een paar jaar geleden zei dat een heupprothese alleen een optie was zolang de heupkom niet aangetast werd en dan nog zou het bij mij moeilijk zijn omwille van hoe slecht het bot aan de heupkoppen is maar gezien het naar beide kanten verspreid is, is prothese geen optie meer. :+

Om leuker af te sluiten... Een lief vriendje en weidegang doet het gupke goed:

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 02:11

Kan niet meer editten maar om dit te proberen maken heb ik dus in mijn fikken gesneden:
Afbeelding
:+
Zo kan er 1. Ook een beetje slobber in gezien Sky nog poeder moet krijgen en het naar de toekomst toe niet uit gesloten is dat dat nog zal moeten bij andere veulens en ze hebben 2. imo slecht nagedacht over hoe ze de naad ontworpen hebben want daar kruipt voer in. Je kan ze wel uit wassen maar opnieuw: Sky zijn poeder zat dus ook in de naad. De emmertjes kunnen er uit om te wassen en ze hebben toch een veilige zachte zak aan hun hoofd.

En ja dit emmertje moet nog uit gewassen, :+ heb er random genomen die paste en wilde ze uitwassen als ik klaar was maar dat liep anders. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:18

Aijai.....sterkte!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:28

Morganlefay schreef:
Oohh bovenop de knokkel. Dat heelt altijd zo fijn. (dus niet)

Nope. Ken dit van mijn middelvinger. Nu 3 maanden later is het nog gevoelig als ik er druk op zet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 10:33

Jullie geven me goede moed. _O-