Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:23

ikke schreef:
Galuppy0546 schreef:
Nou ik ben hier niet eens opgestapt... de pony bokte alles aan elkaar tijden het voorrijden... :c

Nou, weinig geluk dus.....

Als je alle info nog eens bij elkaar veegt, had je daar dan iets van tussen de regels door kunnen lezen?
Dan heb je dat er tenminste nog van geleerd.

Nee
De pony staat tekoop als bomproof beginnerspony

Uitleg was ook: dit doet ie normaal nooit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:01

Galuppy0546 schreef:
ikke schreef:
Nou, weinig geluk dus.....

Als je alle info nog eens bij elkaar veegt, had je daar dan iets van tussen de regels door kunnen lezen?
Dan heb je dat er tenminste nog van geleerd.

Nee

Jaja... dat zeggen ze altijd.
Ik denk zomaar dat je verstandig geweest bent. Hier valt ook niet zoveel van te leren, helaas.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:05

Galuppy0546 schreef:
[

Was dit particulier, of een handelsstal?

Galuppy0546

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:07

Particulier

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:48

nina82 schreef:
Dingle_s schreef:
Hoi!
Ik heb nog eens een vraagje....
Ik heb nog een tweede paard op het oog welke goed bij mijn eisen past.
Paard had bij de vorige eigenaar helaas een oude peesblessure ( klein gaatje in pees door overbelasting) die volledig hersteld is. Paard loopt ook nu weer hoog in het werk.

Aangezien ik hem natuurlijk laat keuren overweeg ik ook een peesscan. Ik heb contact met de oude eigenaar en die weet niet meer welk voorbeen het was...

Echter weet ik wel waar dit paard op controle geweest is.

Zou het eventueel een optie zijn om de kliniek waar het paard bekend is hierover te bellen...?

Ja dat kan je zeker doen. De kliniek zal dan wel alleen de informatie vrijgeven als de opdrachtgever voor de scan toestemming geeft.

Helaas kon de kliniek hier weinig over zeggen. De keus gemaakt om dit paard maar achterwege te laten. Problemen krijgen we wel, die hoeven we niet te kopen. :j

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:09

Ze is nu echt officieel van mij! Mijn zoektocht is voorbij <3 Heel veel succes aan degene die nog op zoek zijn, ik blijf meelezen, altijd leuk!

Afbeelding

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:19

wat een knapperd!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:52

Gefeliciteerd November, zeker een knapperd !

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:02

Gefeliciteerd! Wat een knapperd <3

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:03

Gaaf paard November, gefeliciteerd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:22

Fijn hoor November. Chique hoofd heeft ze.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:14

Gefeliciteerd november!
Hier dit weekend weer 2 paarden bekeken. De een had ik geen filmpjes van gevraagd (wat ik normaal wel altijd doe) maar daar zag ik meteen aan de longe al dat die met een tikkie liep helaas.
De andere zou rontgen goed zijn maar toen ze het keuringsrapport lieten zien stond het vol met dingen.
Helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:39

Gefeliciteerd iedereen.
Ik mag haar morgen halen
Afbeelding

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:03

Hoi allemaal,

Ik meld mij hierbij ook als zoekende in 2020. Gaat denk ik na de zomer/ begin winter worden ivm een turbulent eerste halfjaar van 2020. Ik heb met veel plezier aardig wat pagina’s van dit topic gelezen en heb daardoor en door m’n eigen ervaring wat vragen.

Ik zal eerst uitleggen waar ik naar op zoek ga, ben namelijk ook erg benieuwd wat jullie denken.
- Warmbloed met aanleg voor de dressuur, ik wil er de basis niveaus mee door kunnen rijden. Het samen leren en uitzoeken.
- leeftijd 3-12
- 1.58 - 1.70 (ik ben niet zo heel groot dus een erg groot paard staat bij mij altijd erg raar...)
- Merrie of ruin

En verder eigenlijk niet heel veel wensen behalve dat het een fijn dier is waar ik echt een band mee op kan bouwen. Ik ben erg benieuwd of ik met bovenstaand lijstje een paard kan vinden tot maximaal €5000.- Dat is mijn ogen een normale prijs als je een ‘normaal’ paard wilt. Maar misschien heb ik het helemaal mis? Ik heb nog nooit een paard gekocht, vroeger een pony gehad maar die hadden m’n ouders gekocht.

Ik wil het paard sowieso laten keuren. Maar gaan jullie altijd alleen kijken bij paarden of juist altijd met iemand erbij?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:23

Dankjulliewel allemaal, heel lief <3

@Cheyenne ik denk dat je prijs wel iets omhoog moet, ligt eraan of hij ook al gestart moet zijn en verder braaf is of niet.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:31

@november108 hoeft niet gestart te zijn en evt onbeleerd of net zadelmak mag ook.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:40

Ik ben gaan kijken met mijn instructeur, die heeft er meer kijk op dan ik.
Kun je het beleren zelf? Zo niet dan moet je die kosten ook wel meenemen en wordt je budget voor aanschaf dus lager. Als dit echt je enige eisen zijn dan zou het best moeten lukken binnen budget, maar als je stiekem ook nog dingen wil als ‘aansprekend hoofd’, ‘ruime gangen’, ‘liefst een zwarte’ etc. wordt het al een stuk lastiger.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:23

Ik ga eens kijken bij dreamcatcher stables die hebben meerdere leuken staan :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:04

Ik ben op zoek naar een fijne fokmerrie dressuur met goed papier en voorkeur minimaal ster of sport. Ik heb mijn paarden op eigen locatie staan. De merrie krijgt een super fijn thuis aan de rand van het bos en 24/7 kan ze buiten lopen. Mijn boxen staan namelijk altijd open naar de ruime paddock / bak met onbeperkt onverpakt ruwvoer en in de zomer ook gewoon de weide.

Ze komt niet alleen te staan, ze komt bij mijn andere fokmerrie en een 33 jarige shetlander ruin. Daarnaast heb ik nog een jaarling (nog in opfok) en staat er een 3 jarige ruin.

Een paar belangrijke eisen:
1) Paard moet vriendelijk zijn en sociaal. Mijn jonge kinderen (3,5 en 7,5) spelen vaak in de bak dit doen zij tussen de paarden uiteraard onder toezicht, maar kan geen nerveus / zuur dier erbij hebben.
2) Ik wil er nog recreatief dressuur mee kunnen rijden en het bos mee in kunnen 3 x per week. Ik ben mama van jonge kids en wil niet meer mijn nek breken. Daarnaast ben ik geen licht poppetje meer dus ook niet een fragiel paardje. Ben ermee bezig, maar zal geen maatje 36 meer worden.

Een niet erfelijke bemerking is geen probleem, echter wel de prijs daarop aangepast. Ik ga geen definitief kapot paard voor €5000,- kopen. Ik bied een super blijvend thuis. Peesblessure bespreekbaar mits (uiteindelijk) geschikt voor recreatie, evenals lichte artrose of een chip al dan niet operabel mits pijnvrij. Geen kissing spines.

leeftijd onbelangrijk mits geschikt voor mijn doel. Ik heb geen haast met kopen, alle tijd van de wereld.

Budget 0 - 8000

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:04

Ook ik ben opzoek naar een paard. Heb eerst gezocht naar een fijne plek. Die nu gevonden en dus nu opzoek naar een leuke ruin om de stal te vullen.

Voor mijn gevoel gaat het een hele klus worden.

Zouden jullie mij kunnen helpen met wat meer info over de prijsklasse?

In veel advertenties zie ik staan dat ze een normale of hogere prijsklasse vragen voor het paard. Wat is normaal en wat ik hoger?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:27

Mooie aanwinsten weer :)

Galuppy0546 schreef:

Ik heb er een tijdje terug ook veel leuke gezien, maar deze stal werd mij destijds niet aangeraden. Ook gaven ze mij mee dat je heel goed moet keuren. Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:11

Cheyenne0252 schreef:
Hoi allemaal,

Ik meld mij hierbij ook als zoekende in 2020. Gaat denk ik na de zomer/ begin winter worden ivm een turbulent eerste halfjaar van 2020. Ik heb met veel plezier aardig wat pagina’s van dit topic gelezen en heb daardoor en door m’n eigen ervaring wat vragen.

Ik zal eerst uitleggen waar ik naar op zoek ga, ben namelijk ook erg benieuwd wat jullie denken.
- Warmbloed met aanleg voor de dressuur, ik wil er de basis niveaus mee door kunnen rijden. Het samen leren en uitzoeken.
- leeftijd 3-12
- 1.58 - 1.70 (ik ben niet zo heel groot dus een erg groot paard staat bij mij altijd erg raar...)
- Merrie of ruin

En verder eigenlijk niet heel veel wensen behalve dat het een fijn dier is waar ik echt een band mee op kan bouwen. Ik ben erg benieuwd of ik met bovenstaand lijstje een paard kan vinden tot maximaal €5000.- Dat is mijn ogen een normale prijs als je een ‘normaal’ paard wilt. Maar misschien heb ik het helemaal mis? Ik heb nog nooit een paard gekocht, vroeger een pony gehad maar die hadden m’n ouders gekocht.

Ik wil het paard sowieso laten keuren. Maar gaan jullie altijd alleen kijken bij paarden of juist altijd met iemand erbij?

Ik vind dat dat een normale prijs zou moeten zijn voor een minder getalenteerd maar verder wel gezonde ruin ouder dan 10 jaar. Voor meer en fijnere keuze kan je best het budget oprekken.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:16

Galuppy0546 schreef:

Volgens mij heeft een kennis van mij ook haar paard daar gekocht. Was daar extreem braaf, dat brave was thuis heel gauw over.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:22

Bij nader inzien :')
Dat grapje heb ik al eens gehad, dus als ik nu al 2 afraders krijg dan laat ik deze wel gaan.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:44

estell__ schreef:
Galuppy0546 schreef:

Volgens mij heeft een kennis van mij ook haar paard daar gekocht. Was daar extreem braaf, dat brave was thuis heel gauw over.

Maar lag dat aan de stal? Zijn nogal veel redenen waarom een paard kan veranderen.